«Που ‘σαι παιδί, πιάσε 3 κιλά ζόμπια για τον κύριο».

Παιχνίδια σαν το Killing Floor 2 πάντα θύμιζαν στον υπογράφοντα εκείνα τα τρίλεπτα, traditional metal τραγούδια/ δυναμίτες, που έχουν την ικανότητα να σε τσιτώσουν στις πρώτες ακροάσεις, αλλά όταν τα επισκέπτεσαι κάποια χρόνια μετά, σου φαίνονται θαμπά και "λίγα". Δεν έχουν την αύρα του κλασικού, αυτό το κάτι που ξεχωρίζει το διαχρονικό από το εφήμερο. Δεν παρεξηγούμε το παιχνίδι. Δεν υποκρίνεται σε καμία περίπτωση πως είναι τίτλος-μνημείο. Είναι ένα ακόμα online multiplayer shooter, από τα πολλά που υπάρχουν και από τα πολλά που θα συνεχίσουν να βγαίνουν. Καλό, διασκεδαστικό, καθαρτικό και έντονο, αλλά ως εκεί.

Ουσιαστικά, το KF 2 είναι μια τεχνολογικά βελτιωμένη έκδοση του προκατόχου του, με προσθήκη κάποιων διαφορετικών χαρτών, κάποιων καινούριων κλάσεων, ενός καινούριου mode, όμως από όπου και να το δεις, δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα Horde Mode, που θα υπήρχε ως το multiplayer κομμάτι ενός πλήρους τίτλου. Το επαναλαμβάνουμε, δεν προσπαθεί να γίνει ένας τέτοιος τίτλος το KF 2, αλλά όπως και να έχει, οι gameplay περιορισμοί που βάζει στον εαυτό του, στο τέλος της ημέρας, το κατατάσσουν και ανάλογα: Ένα απλά καλό multiplayer shooter. Η αρχή στην οποία βασίζεται είναι απλή.Έξι γνωστοί ή άγνωστοι (ιδανικά, κατά τη γνώμη μας, γιατί σε παιχνίδια μέχρι και 6 ατόμων γίνεται το έλα να δεις -με την κακή έννοια) διαλέγουν χαρακτήρα και κλάση και βρίσκονται αντιμέτωποι στα κύματα των Zeds -έτσι λέγονται εδώ τα zombies- με σκοπό να τα εξαλείψουν και να φτάσουν σε ένα από τα δύο τελικά bosses.

Killing Floor 2 screen 01

Ξεκινάει το wave, ανταποκρίνονται οι παίκτες, ανοίγει το ειδικό vendor store για αγορά καλύτερου εξοπλισμού, ξεκινάει το δεύτερο wave και ούτω καθεξής. Μια επαναλαμβανόμενη εμπειρία, κατά τη διάρκεια της οποίας αλλάζει ο αριθμός και η σύσταση του κάθε κύματος το οποίο καλούμαστε να καθαρίσουμε, αναλόγως της σειράς του και του επιπέδου δυσκολίας που έχουμε επιλέξει. Ειλικρινά, αναρωτιόμαστε πώς μερικοί παίκτες έχουν γράψει 300 και πλέον ώρες σε έναν τέτοιο τίτλο. Όλα είναι υποκειμενικά και θέμα γούστου, αλλά αφότου φτάσαμε το πρώτο δεκάωρο, αρχίσαμε να εμφανίζουμε σημάδια κόπωσης και βαρεμάρας. Δε το συζητάμε καν για τριψήφιο αριθμό ωρών. Το ιδεατό είναι να δημιουργήσετε έναν κλειστό server με την παρέα σας, όπου ο κάθε ένας θα έχει διακριτό ρόλο, καθώς από το hard επίπεδο και πάνω χρειάζεται συνεργασία και στρατηγική. Ωστόσο, παρόλο που βρεθήκαμε μεταξύ αγνώστων η εμπειρία μας σε επίπεδο κοινωνικό ήταν αρκετά καλή. Όταν σε 50 και πλέον χάρτες δεν έχει ακουστεί ούτε μία βρισιά, είναι αν μη τι άλλο ένα θετικό στοιχείο για το όλο πακέτο.

Το τεράστιο πλεονέκτημα του τίτλου είναι το αδιάκοπο, φρενήρες gameplay, που διακόπτεται μόνο όταν συμβαίνει το «Zed Τime», όπου ύστερα από κάποια πετυχημένα συνεχόμενα kills ή ένα ομαδικό kill, το παιχνίδι μπαίνει σε slow motion, ανοίγοντας μια ωραία παρένθεση μέσα στο ατέλειωτο μακελειό από αίματα, κεφάλια, ιπτάμενα άκρα, έντερα, εκρήξεις, φωτιές κ.λπ. Εξαιτίας της φρενίτιδας που επικρατεί στο πεδίο μάχης και της εκτόξευσης της αδρεναλίνης, αυτός ο «διονυσιασμός» που προκαλείται, εύκολα μετατρέπεται σε πανικό όταν μας στριμώχνει στη γωνία ένα από τα δυνατότερα Zeds και μας πετσοκόβει ανελέητα.

Killing Floor 2 screen 02

Παρατηρήσαμε πως όταν παίρνουμε «τζούρα» Killing Floor 2 σε μικρές δόσεις (2-3 χάρτες), το παιχνίδι κέρδιζε πόντους. Σκεφτείτε ένα καθημερινό zombie killing fix, μισαωράκι μετά τη δουλειά-σχολείο, έτσι για το «ξεχαρμάνιασμα» .Μέχρι εκεί όμως. Η A.I. είναι απλά επιθετική και κινείται σε ευθεία γραμμή (για horde μιλάμε ούτως ή άλλως) και δεν αποτελεί πρόβλημα ή αρνητικό παράγοντα ευχαρίστησης. Το levels, παρόλο που είναι μεγάλα, με διάφορους ορόφους, διαδρόμους και κάποιες πόρτες που σφραγίζονται για οδηγήσουμε τη horde εκεί που θέλουμε, δεν είναι destructible και παρατηρήσαμε πως τις περισσότερες φορές οι παίκτες αναζητούν τις ανοιχτωσιές, ώστε να υπάρχει καλό οπτικό πεδίο και δυνατότητα ελιγμού και διαφυγής. Ουσιαστικά, μέχρι να φτάσουμε στο boss ο μόνος τρόπος να πεθάνουμε (να έχουμε όμως και μια ομάδα που να πατάει κάποιες φορές το αριστερό κλικ) είναι αν μας μαγκώσουν σε κάποιο στενό διάδρομο και μας μακελέψουν τα ζόμπια. Συμβαίνει, πάντως, ειδικά σε ομάδες που ο καθένας κάνει του κεφαλιού του!

Μεγαλύτερος σύμμαχος της ατμόσφαιρας είναι τα γραφικά του παιχνιδιού και ειδικότερα ο σχεδιασμός και η ποικιλία των Zed, που είναι ξεχωριστός και διακριτός, ενώ έρχονται πακέτο με πανέμορφα και διαφορετικά animation. Τα πολλά όπλα του παιχνιδιού αντιδρούν καλά (αν και είναι κάπως casual στη στόχευση) και ακόμα καλύτερα αντιδρούν τα σώματα των αποτυχημένων νεκροζώντανων πειραμάτων στις βολές μας. Εντυπωσιακοί διαμελισμοί από το grenade launcher και καψίματα από τα incendiary όπλα, δημιουργούν ένα σιχαμερό gore πίνακα, παρακμιακής ομορφιάς, που καλό θα είναι να τον μη το δείξετε σε κάποιον (φίλο -οικογένεια) που θέλετε να τον πείσετε πως τα videogames δεν είναι μόνο άμυαλο «pew pew» και σκοτωμοί. Αυτό ακριβώς είναι το KF 2, και δεν προσπαθεί να πείσει κανένα για το αντίθετο.

Killing Floor 2 screen 03

Oι κλάσεις που αναφέραμε παίζουν όντως διαφορετικά, και η εξειδίκευσή τους γίνεται πιο έντονη όσο ανεβαίνουμε level. Τα perks, όπως ονομάζονται οι κλάσεις, αντιστοιχούν σε μία ομάδα όπλων και ικανοτήτων (κερδίζουμε μία ανά 5 επίπεδα σε σύνολο 20 επιπέδων), στη χρήση των οποίων γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα να αλλάξουμε perk ανά wave και να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες της ομάδας (ή ακόμα να πάρουμε και ένα όπλο από άλλο Perk set, με μόνο περιορισμό το συνολικό βάρος), αλλά είναι μια πρακτική που έχει αποτέλεσμα μόνο στο μέτριο επίπεδο δυσκολίας, καθώς, όπως προείπαμε, στα ανώτερα επίπεδα πέφτει πολύ ξύλο και οι παίκτες είθισται να χρησιμοποιούν τους «ανεβασμένους» χαρακτήρες. Από τις νέες perks ξεχωρίζει αυτή του Survivalist, που ουσιαστικά είναι μια κλάση «φτιάξτο μόνος σου», χωρίς εξειδίκευση και με έναν jack-of-all-trades χαρακτήρα.

Το μεγάλο μας παράπονο αναφορικά με τη μάχη είναι η melee πτυχή του, που  δεν εφαρμόζεται πετυχημένα (ειδικά στο χαμό που συμβαίνει μπροστά στην οθόνη), ενώ ο μηχανισμός parry-block απαιτεί ένα περίεργο συγχρονισμό. Το καινούριο mode λέγεται VERSUS, και βάζει τους παίκτες σε μια σειρά παιχνιδιών, που παίρνουν το ρόλο των humans και των zeds (εκ περιτροπής), για να μην υπάρχει unbalance, μετρώντας στο τέλος το τελικό σκορ. Δε μας ενθουσίασε ιδιαίτερα, αλλά αποτελεί μια χρωματιστή πινελιά που προσθέτει κάτι λίγο διαφορετικό στο ήδη περιορισμένο και υπερβολικά straightforward gameplay.

Killing Floor 2 screen 04

Η επιλογή μουσικών κομματιών από το φάσμα της djent, neo-death και neo-thrash metal κρίνεται πετυχημένη και ταιριαστή με το ύφος του τίτλου, ενώ και οι χαρακτήρες μας είναι «ζωντανοί», έχοντας αρκετές φράσεις ο κάθε ένας, που πολλές περιγράφουν τι συμβαίνει στο πεδίο της μάχης. 

Για το τέλος αφήσαμε τη modding κοινότητα, που ως συνήθως σε τέτοιου είδους παιχνίδια κάνει «παπάδες» και επιτείνει με ευφάνταστους τρόπους τις ώρες ενασχόλησης των παικτών με τον τίτλο. Σύντομα θα κατακλύσουν το steam άπειροι, custom made χάρτες που αλλάζουν το περιβάλλον, τα όπλα και του εχθρούς. Για μας, όμως, δε θα είναι αρκετό, αφού για τις ώρες που αφιερώνουμε στο gaming απαιτούμε μεγαλύτερη ποικιλία και γενικά κάτι πιο πλήρες από αυτό που προσφέρει το KF2 (και όλοι οι παρόμοιοι τίτλοι).

Ίσως κάποια objective, μια πιο cinematic single player εμπειρία -όπως αυτή του Left for Dead 2-, πιο εύκολο και ποικιλόμορφο crafting να βοηθούσαν. Μας αρέσει να ξεπαστρεύουμε ζόμπι, να συνθλίβουμε τις ασχημόφατσές  τους, αλλά μας αρέσει πολύ περισσότερο όταν γίνεται με κάποιο σκοπό (ή έστω να μας δημιουργεί μια τέτοια ψευδαίσθηση) και σε ένα περιβάλλον τυλιγμένο με μια ιστορία και ένα τυπικό lore. Η gaming προσέγγιση του KF 2 είναι «τεμπέλικη» και μπορεί σε πολλούς να αρέσει η «γύμνια» του, αλλά για μας δε θα είναι ποτέ επαρκής. Τίμιος τίτλος μεν, τεμπέλικος δε, και μένει εσείς να αποφασίσετε αν θα επενδύσετε 30 ευρώ για ένα τεχνικά καλύτερο Killing Floor.

To review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.


Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Ωραίο shooting και καλή αίσθηση όπλων, με αντίστοιχη επίδραση στους αντιπάλους.
  • Φοβερός τεχνικός τομές με λεπτομερή μοντέλα εχθρών και χαρτών.
  • Ήχος ταιριαστός.
  • Ικανοποιητικό για ένα casual shooting μισάωρο.
  • Τα perks είναι και παίζουν διαφορετικά.
  • H δυσκολία προσαρμόζεται στο επίπεδο των παικτών που παίζουν.
  • Καλή ατμόσφαιρα.

Αρνητικά

  • Επαναλαμβανόμενο gameplay μετά από κάποιες ώρες.
  • Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το multiplayer κομμάτι ενός πλήρους τίτλου.
  • Δεν προχωράει πολύ τη σειρά, μιας και μοιάζει να είναι ένα πιο όμορφο Killing Floor 1.
  • Χρειαζόταν περισσότερα Bosses.
  • To crafting οδηγεί προς microtransactions.
  • Χρειάζονται περισσότερα πράγματα να ντύσουν τον κόσμο και το gameplay του τίτλου.

Βαθμολογία

Από την πρώτη στιγμή που ο Νίκος βρέθηκε μπροστά σε ένα Intel 286, κάποτε παλιά, τα «διλλήματα» για την αξιοποίηση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή έπαψαν να υπάρχουν. Εκεί που ο περίγυρός του έβλεπε ένα εργαλείο δουλειάς «για το μέλλον», ο Νίκος έβλεπε μια παιχνιδομηχανή! Από τότε έως σήμερα συνεχίζει να είναι αμετανόητος PC Gamer, «λιώνοντας» ταυτόχρονα και τις διάφορες κονσόλες που περνούσαν και περνάνε κατά καιρούς από τα χέρια του!! Παράλληλα έχει εξίσου μεγάλη αδυναμία για τη Μέταλ μουσική, τον αθλητισμό και την τελευταία πενταετία για τις ξένες τηλεοπτικές σειρές.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

WWE 2K Battlegrounds - Review
Say your prayers, take your vitamins and pay your microtransactions...
Story trailer για το Assassin's Creed Valhalla
Μια νέα ματιά στην ιστορία του/ της Eivor.
Ημερομηνία διάθεσης του Torchlight III
Για κονσόλες τρέχουσας γενιάς και PC.
Πλησιάζουμε στο επίσημο "πάντρεμα"των EA Play και Game Pass Ultimate
Στις 10/11, μαζί με τη διάθεση του Xbox Series X/S.
Σημαντικό ορόσημο για το Tekken 7
Υψηλές πωλήσεις και επιστροφή της Kunimitsu.
Serious Sam 4 - Review
Όταν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν αυτό που παίζεις είναι sequel ή remake...
Ορίστηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Yakuza: Like a Dragon
Για συστήματα τρέχουσας και νέας γενιάς, με δωρεάν "αναβάθμιση".
Και στο Xbox Series X/S το Samurai Shodown
Με κυκλοφορία μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

Το αντιθετο του value for money το παιχνιδι απο αυτα που διαβαζω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Multi ,ε ;Μάλιστα,κρίμα γιατί αν τα έδεναν σε story θα ψηνόμουνα άγρια..:(

There are no comments posted here yet