Space Invaders σε VR.

Το σύμπαν EVE της ισλανδικής CCP έχει συνεπάρει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες παίκτες από το 2003 που έκανε το ξεκίνημά του στους υπολογιστές, μέσα από ένα MMO που ίσως να μη γνώρισε ποτέ την εμπορική επιτυχία πιο “mainstream” παραγωγών, αλλά που συνεχίζει ακάθεκτο και με μια πιστή και αρκετά μεγάλη βάση παικτών. Το EVE Online μάλλον δύσκολα θα καταφέρει να περάσει στις κονσόλες, και έτσι, αντί αυτού, η CCP αποφάσισε να ανέβει στο “τραίνο” του VR και να προσφέρει μια γεύση από το σύμπαν του παιχνιδιού της σε όσους έκαναν το βήμα προς την εικονική πραγματικότητα. Αυτό συνέβη με δύο παιχνίδια, το EVE Valkyrie, ένα dog fight παιχνίδι, με έντονο multplayer στοιχείο, και το EVE Gunjack, που θα εξετάσουμε εδώ.

Οι δεσμοί του Gunjack με το Valkyrie είναι ασθενείς και περιορίζονται στο σύμπαν όπου λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα τους και στο ότι ο παίκτης βρίσκεται εντός ενός cockpit κάποιου διαστημικού σκάφους. Για την ακρίβεια, στο Gunjack καθόμαστε στην καρέκλα ενός turret που αποτελεί προέκταση ενός τιτάνιου σκάφους εξόρυξης, παίρνοντας το ρόλο ενός εργάτη που πρέπει να υπερασπιστεί τις άμυνες του σκάφους απέναντι σε επιθέσεις διαστημικών πειρατών. Και, επί της ουσίας, αυτό είναι το “σενάριο” του Gunjack. Τίποτα περισσότερο δεν υπάρχει, καμία πληροφορία για το πού βρισκόμαστε, ποιοι είναι οι πειρατές, ποιος είναι ο χαρακτήρας μας και γιατί βρίσκεται εγκλωβισμένος μεταξύ πυρών από διαστημικούς πειρατές δεν δίνεται.

Gunjack screenshot 01

Γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι το Gunjack δεν είναι μια παραγωγή επιπέδου Valkyrie. Από την έλλειψη σεναρίου μέχρι τα μέτρια γραφικά και το απλοϊκό gameplay, φαίνεται παντού ότι το παιχνίδι αυτό είναι μια budget πρόταση, μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να μπει πίσω από τα πυροβόλα ενός σκάφους εξόρυξης -που θυμίζει το θρυλικό “Nostromo” από την ταινία Alien- και, πρακτικά, να παίξει Space Invaders σε VR περιβάλλον. Αν αποδεχτούμε αυτή τη φύση του Gunjack, δεν αναζητήσουμε από αυτό κάτι περισσότερο και φορέσουμε το headset μας για να περάσουμε μερικά ευχάριστα ημίωρα άμυαλου shooting, τότε μέσα του θα βρούμε ένα συμπαθητικό παιχνιδάκι, που αυτό που προσπαθεί να κάνει, το πετυχαίνει σε ικανοποιητικό βαθμό.

Το Gunjack είναι χωρισμένο σε 24 αποστολές -με τις περισσότερες να είναι απολύτως ίδιες μεταξύ τους- στις οποίες ο παίκτης βγαίνει στο διάστημα με το turret του (ως προέκταση του σκάφους εξόρυξης, χωρίς ελεύθερη κίνηση στο χώρο και σε σταθερή θέση) με σκοπό να αποκρούσει τα κύματα των πειρατών που επιτίθενται και έχουν σκοπό να κλέψουν το ore που έχουμε εξορύξει. Η δομή του παιχνιδιού είναι αρχαϊκή και πηγαίνει πίσω στη δεκαετία του 1970, όπου το Space Invaders έκανε την επανάστασή του. Εμείς καθόμαστε στο cockpit, και απλώς κουνώντας το κεφάλι μας και όχι τον αναλογικό μοχλό του Dualshock 4, ελέγχουμε το σταυρόνημα των πυροβόλων μας. Οι πειρατές έρχονται προς το σκάφος μας από διάφορες πλευρές της οθόνης, και μόλις πλησιάσουν και αποτελέσουν απειλή, απλά πατάμε τις σκανδάλες και... βρέχει φωτιά στο βαθύ μαύρο του διαστήματος. Τόσο απλά.

Gunjack screenshot 02

Το θετικό με αυτό το παιχνίδι είναι αυτή του η απλότητα. Το “pick up and play” του πράγματος το βοηθά να γίνει ελκυστικό προς κάθε είδους gamer, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και μια συμπαθητική βιτρίνα για το VR περιβάλλον και τα είδη των παιχνιδιών που ταιριάζουν σε αυτήν την τεχνολογία. Επίσης θετικό είναι το γεγονός πως -σε ό,τι αφορά το gameplay του- στο παιχνίδι αυτό σχεδόν όλα λειτουργούν σωστά. Από το άψογο headtracking και το σωστό προγραμματισμό, που δεν προκαλεί ίχνος ζαλάδας, μέχρι την ευχάριστη αίσθηση των όπλων και των power ups, που εμφανίζονται αφού εξολοθρεύσουμε κάποιον “special” εχθρό, το Gunjack τα πάει καλά και προσφέρει μια ευχάριστη arcade εμπειρία.

Όμως αυτά δεν αρκούν. Το παιχνίδι της CCP είναι, εν τέλει, ρηχό, με τις αποστολές να αρχίζουν να γίνονται κουραστικές και επαναλαμβανόμενες από το μέσο του τίτλου και μετά (ο στόχος των τριών αστεριών σε κάθε mission για να ξεκλειδωθούν οι επόμενες δεν προσφέρει καμία πρόκληση), τα γραφικά να είναι πολύ κατώτερα άλλων προτάσεων που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα της Sony (Robinson: The Journey, RIGS, Until Dawn: Rush of Blood) και έναν ηχητικό τομέα μάλλον αδιάφορο, που επιβαρύνεται πολύ από τον απίστευτα κακό, generic και, γενικώς, απαράδεκτο “λοχία” του σκάφους μας, ο οποίος ξεστομίζει ατάκες απείρου κάλους και βλακείας κατά την έναρξη ή στο τέλος κάθε αποστολής.

Gunjack screenshot 03

Εν κατακλείδι, το EVE Gunjack διασώζεται από το διαστημικό του ναυάγιο την τελευταία στιγμή χάρη στην χαμηλή τιμή διάθεσης (εμείς το προμηθευτήκαμε από το PS Store μόλις 5 ευρώ σε περίοδο εκπτώσεων, αλλά έτσι και αλλιώς η προτεινόμενη τιμή του κυμαίνεται στα 9 ευρώ) και στη διασκέδαση που είναι σε θέση να προσφέρει εφόσον προσεγγιστεί ως ένα απλοϊκό arcade shooter για immersive VR δράση λίγων λεπτών κάθε φορά. Αν μείνετε σε αυτά και ξέρετε τι πρέπει να περιμένετε καθώς θα καθίσετε πίσω από τα πυροβόλα του turret σας, τότε δεν θα περάσετε άσχημα. Αλλά μέχρι εκεί...


VR χαρακτηριστικά

  • Θέση gaming: Καθιστή
  • Χρήση controllers: Dualshock 4
  • Επίπεδο ναυτίας: Μηδενικό

Το “επίπεδο ναυτίας” είναι υποκειμενικό, έχει να κάνει με την αίσθηση που αποκόμισε από το παιχνίδι ο εκάστοτε συντάκτης και μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Εύκολο και διασκεδαστικό.
  • Σωστά σχεδιασμένο, ώστε να μην προκαλεί ίχνος ναυτίας.
  • Χαμηλή τιμή διάθεσης.

Αρνητικά

  • Μέτρια γραφικά (εκτός cockpit).
  • Πολύ απλοϊκό gameplay, με σχεδόν μηδενική πρόκληση.
  • Όλα τελειώνουν γρήγορα (σε περίπου δύο ώρες) χωρίς να υπάρχει κανένα κίνητρο επιστροφής.

Βαθμολογία

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Pacer
Ένας πνευματικός διάδοχος των WipEout.
Ο Spidey έρχεται στο Marvel's Avengers
Αποκλειστικά στην έκδοση του τίτλου για τις κονσόλες της Sony.
Τι επιφυλάσσει η Season 4 του Tekken 7
Αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές προσθήκες στον τίτλο.
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
PS5: Τα περιφερειακά που θα είναι συμβατά από το PS4
Wireless Headsets, VR Aim, DualShock 4, εν μέρει, κ.α.
Την Πέμπτη το επόμενο State of Play της Sony
Με επικέντρωση κυρίως σε τίτλους για τα PlayStation 4 και PSVR.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες βελτίωσης του Anthem
Εξελίσσοντας τους μηχανισμούς του loot.
Απολογισμός από την παρουσίαση του Halo: Infinite
Ενώ free-to-play θα είναι το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού.
Σημαντικό το ενδιαφέρον του κοινού για το Grounded
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες από τη διάθεσή του σε Early Access.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο Battletoads
Eπιστροφή των πολεμόχαρων βατράχων, 26 χρόνια μετά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Παιχνιδάρα. Not.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δε βλέπω μέλλον στο VR...

This comment was minimized by the moderator on the site

Όσο βγαίνουν τέτοια 'παιχνίδια' ούτε εγώ το βλέπω..

This comment was minimized by the moderator on the site

υπερβολικους σας βρισκω. επειδη βγηκε ενα σαπιο low budget low price game, φταιει το VR?
πανω απο το 50% των τιτλων σε pnn/steam/live ειναι στην ιδια (κ χειροτερη) κατασταση.
οτι εχω δει ως τωρα στο VR ειναι σαφεστατα πολλα επιπεδα καλυτερο απο αυτο.

το μονο που με αγχώνει ειναι πως δε βλέπω πολλα στο pipeline.

There are no comments posted here yet