Τα δύο πρόσωπα της Milestone.

Είναι Κυριακή πρωί. Νωρίς το πρωί. Από την προηγούμενη ημέρα έχετε καταστρώσει στο μυαλό σας τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε στη χωμάτινη διαδρομή που θα βρεθείτε. Ο εξοπλισμός είναι όσο γυαλιστερός γίνεται. Νέες ξύστρες έχουν μπει στις μπότες –και ήδη σκέφτεστε το πώς θα τις καταστρέψετε- κράνος, γάντια και στολή στη θέση τους, από τη μηχανή έχει αφαιρεθεί όσο το δυνατό περισσότερη λάσπη από την προηγούμενη εξόρμηση, βενζίνη έχουμε, λάδια στο φουλ, σιγαστήρας εξάτμισης μονίμως εξαφανισμένος, οπότε όλα έτοιμα. Φτάνει η ώρα της χαράς, όπου πατάς επιτέλους χώμα και επιχειρώντας να ξεκινήσεις, συνειδητοποιείς πως έχεις μείνει από μπαταρία. Η απόλυτη απογοήτευση. Μία απογοήτευση που οι φίλοι των δύο τροχών θα νιώσουν όταν αποφασίσουν να ασχοληθούν και με το MXGP3 της Milestone. Και αυτή είναι μία πρόταση που πραγματικά δυσκολευόμαστε να χωνέψουμε πως την έχουμε γράψει.

Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε πως η αγάπη αλλά και εκτίμησή μας για την ιταλική Milestone θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια οικονομικοί λόγοι έχουν περιορίσει σημαντικά το κατά τα άλλα δραστήριο studio και έτσι στο παρελθόν ανήκουν διάφορα events, προσωπικές προσκλήσεις και ατελείωτες βόλτες με μηχανές στην πανέμορφη ιταλική επαρχία. Αυτή η "αποξένωση" δυστυχώς έχει αρχίσει να δείχνει και σημάδια κούρασης στη χωμάτινη σειρά της εταιρείας -το MotoGP ευτυχώς συνεχίζει να σκίζει και σύντομα θα υπάρξει review για αυτό- η οποία ενώ προσπάθησε να κάνει το βήμα παραπάνω, τελικά κατάφερε να κάνει ένα τεράστιο άλμα προς τα πίσω.

MXGP 3 screenshot 01

Όπως στο παρελθόν, έτσι και τώρα η σειρά MXGP δείχνει να απευθύνεται σε ένα αρκετά περιορισμένο κοινό, το οποίο θα εκτιμήσει αφάνταστα τον hardcore χαρακτήρα της, αλλά από την άλλη δεν θα μπορέσει να αποφέρει τα απαραίτητα κέρδη που με τη σειρά τους θα φέρουν αυτό που όλοι εύχονται κάθε χρόνο: Την εξέλιξη. Η πλέον προφανής διαφορά είναι η αξιοποίηση της τρέχουσας γενιάς hardware και η επιλογή μιας νέας μηχανής γραφικών, που όμως αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Κατόπιν της μάλλον αδιάφορης εισαγωγικής σκηνής, ο παίκτης μεταφέρεται στο κεντρικό μενού, όπου ως συνήθως την κατάσταση σώζουν οι αρκετές διαθέσιμες επιλογές και όχι η ξεπερασμένη, πλέον, αισθητική που χρησιμοποιούν στο design τους οι Ιταλοί.

Αρχικά απαιτείται η δημιουργία του ψηφιακού avatar, μέσω μιας ατελείωτης λίστας από επώνυμα αξεσουάρ, ενώ σειρά παίρνει ένα υποτυπώδες tutorial. Και εδώ εντοπίζεται το ένα από τα δύο σημαντικά αγκάθια του MXGP3. Δυστυχώς, ο τίτλος είναι κομμένος και ραμμένος για τους έμπειρους παίκτες, και το ερώτημα που προκύπτει είναι τι συμβαίνει με όλους τους υπόλοιπους. Ενεργοποιώντας τις διαθέσιμες βοήθειες, το MXGP 3 μεταμορφώνεται σε ένα χοντροκομμένο και άτσαλο arcade racer, με έννοιες όπως η φυσική και η βαρύτητα να πηγαίνουν περίπατο, συνθέτοντας μια εικόνα απίστευτα αποκρουστική. Όπως συμβαίνει πάντα, ευτυχώς το νόμισμα έχει δύο όψεις και όσοι έχουν την απαραίτητη υπομονή και αν έχουν βρεθεί έστω και μία φορά επάνω σε μία μηχανή της συγκεκριμένης κατηγορίας, θα εκτιμήσουν βαθύτατα όσα θα βρουν μπροστά τους επιλέγοντας το simulation μονοπάτι.

MXGP 3 screenshot 07

Για ακόμα μια φορά οι μοτοσυκλέτες δείχνουν να ακολουθούν από κοντά την πραγματικότητα, έχοντας το απαραίτητο νεύρο και ανάλαφρο πάτημα, πριν βρεθούν σε κάποιο ιδιαίτερα λασπωμένο σημείο. Ο χειρισμός αποδεικνύεται ακριβέστατος και ο τρόπος που έχει εφαρμοστεί στο Dual Shock 4 δεν φάνηκε να μας δυσκολεύει πουθενά. Οι αναλογικές λειτουργίες είναι πάντα σωστές, με την ανάλογη πίεση στα πλήκτρα να μεταφράζεται σωστά στην απόκριση της μηχανής. Πρακτικά, εδώ ο παίκτης καλείται να "παίξει" περισσότερο με το τιμόνι και το γκάζι, να αξιοποιήσει τις καμπύλες στις κλειστές στροφές και κατόπιν, με τέρμα γκάζι, να εκτελέσει ένα ακροβατικό στην επόμενη ράμπα.

Ευτυχώς, ο ανταγωνισμός από τους άλλους οδηγούς βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα που έχει συνηθίσει η σειρά τους φίλους της, αν και κάποιες παρασπονδίες της AI καλό θα ήταν κάποια στιγμή να διευθετηθούν από τη Milestone. Σαφέστατα οι ρυθμοί δεν πέφτουν ποτέ κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά από την άλλη είναι άδικο ο παίκτης να ιδρώνει να χτίσει μια διαφορά και με το παραμικρό λάθος να καταλήγει τελευταίος, συνειδητοποιώντας πως οι αντίπαλοί του πηγαίνουν "τραίνο" και δεν πέφτουν σχεδόν ποτέ. Η ένταση κορυφώνεται ακόμα περισσότερο αν επιλέξει κάποιος την προοπτική πρώτου προσώπου, όπου κατά την ταπεινή μας γνώμη η εμπειρία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι συγκλονιστική. Η αίσθηση της ταχύτητας, οι κραδασμοί, οι λάσπες στην οθόνη, έχουν αποτυπωθεί με έναν μοναδικό τρόπο, που μόνο όσοι το δοκιμάσουν θα καταλάβουν. Πραγματικά είναι απορίας άξιο το πώς θα δείχνει κάποια στιγμή στο μέλλον μία πρόταση της κατηγορίας σε VR περιβάλλον.

MXGP 3 screenshot 03

Από εκεί και έπειτα η Milestone διατυμπανίζει συνεχώς πως έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν που φέρει την άδεια της επίσημης διοργανώτριας αρχής και έτσι τα πάντα αφήνουν μια αίσθηση αυθεντικότητας. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον τομέα του customization, με αμέτρητα εξαρτήματα να γίνονται συνεχώς διαθέσιμα, προκαλώντας τον παίκτη αφενός να τα αποκτήσει και αφετέρου να βάλει τη δική του, προσωπική πινελιά στη μοτοσυκλέτα του. Αναμενόμενα, πέρα από το πλήρες πρωτάθλημα, το career mode είναι αυτό που θα απορροφήσει τους παίκτες. Η προσοχή των χορηγών θα είναι η κύρια έννοια του υποψήφιου πρωταθλητή, με τις νέες συμφωνίες να αποφέρουν χρήματα για εξέλιξη, νέα χρώματα στη μηχανή και -το σημαντικότερο- νέα εξαρτήματα.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός πως το MXGP 3 είναι εφοδιασμένο και με άλλες επιλογές αγώνα, αξιοποιώντας ακόμα περισσότερο τον όρο "licensed" και γενικά είναι ευχάριστο πως, τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα, η Milestone καταφέρνει να πάρει άριστα. Το παράδοξο είναι πως πλέον και οι δικτυακοί αγώνες δείχνουν να έχουν αφήσει πίσω τους τα στραβοπατήματα του παρελθόντος και γενικότερα πολύ εύκολα οι παίκτες θα εντοπίσουν αρκετούς αντιπάλους για να... τους πετάξουν στη λάσπη. Δυστυχώς τα γνωστά προβλήματα με το collision detection μάλλον απαιτούν μία ακόμα γενιά hardware για να διορθωθούν, αλλά ακόμα και έτσι, φαίνεται να γίνονται προσπάθειες προς τη σωστή κατεύθυνση.

MXGP 3 screenshot 02

Η μεγαλύτερη απογοήτευση του MXGP 3 δεν έρχεται από την επιλογή του να απευθυνθεί σε ένα περιορισμένο κοινό λόγω δυσκολίας και απαιτητικού μοντέλου οδήγησης –με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο κερδών- αλλά από τον απαράδεκτο τεχνικό του τομέα. Από τις εισαγωγικές loading screens ο παίκτης πληροφορείται πως έχει γίνει χρήση της Unreal Engine 4 και γνώμη μας είναι πως αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος. Μπορεί η τεχνολογία να υπάρχει και σαφέστατα δαπανήθηκε ένα ποσό για τη χρήση της, αλλά μάλλον κάποιος προσπέρασε το γεγονός πως απαιτείται και ο απαραίτητος προγραμματισμός. Η νέα πρόταση της Milestone καταφέρνει να έχει χειρότερη απόδοση από τον προκάτοχό της και παρόλο που δείχνει να επωφελείται από τη μηχανή της Epic σε κάποιες λεπτομέρειες, το τελικό σύνολο απογοητεύει.

Αναμενόμενα, την παράσταση κλέβουν οι ίδιες οι μηχανές, που ως συνήθως είναι πλημμυρισμένες με λεπτομέρειες ακόμα και σε σημεία που το μη εξοικειωμένο μάτι δεν θα παρατηρήσει ποτέ. Στο ίδιο επίπεδο ποιότητας κυμαίνεται και το οδόστρωμα, το οποίο βασιζόμενο στη λασπωμένη φύση του, διαμορφώνεται συνεχώς από το πέρασμα των αγωνιζόμενων, κάνοντας συνεχώς δύσκολη τη ζωή των αναβατών που βρίσκονται στις πιο πίσω θέσεις. Όμως δεν είναι λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο εφέ παραμόρφωσης δείχνει να είναι υπερβολικό και μάλιστα σε βαθμό που να μοιάζει με λίμνη, ενώ και τα textures σε ορισμένα σημεία έχουν αποτυπωθεί με ιδιαίτερα χαμηλή ανάλυση.

MXGP 3 screenshot 04

Και τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ. Συνολικά οι πίστες -και κυρίως τα όσα βρίσκονται τριγύρω- δείχνουν "πλαστικά" και ξένα σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες, δημιουργώντας μια εικόνα απρόσμενα ψεύτικη. Για να κρυφτούν αυτές οι κακοτεχνίες, η ομάδα ανάπτυξης δείχνει να το έχει παρακάνει με το bluring εφέ, προσδίδοντας μια εκνευριστικά θολή εικόνα στα πάντα, ενώ για έναν αδιευκρίνιστο λόγο η παλέτα χρωμάτων είναι περισσότερο σκοτεινή από το ιδανικό. Ευτυχώς, ο γενικότερος ήχος του τίτλου -και ιδιαίτερα αυτός των μηχανών- είναι επιτυχής, προσπερνώντας τα άτονα και βαρετά μουσικά κομμάτια που συνοδεύουν το μενού επιλογών.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι εύκολο να συνειδητοποιήσει κανείς προς ποια μεριά γέρνει η ζυγαριά σχετικά με το MXGP 3. Κάτω από άλλες συνθήκες η απόλυτη εξομοίωση θα μας άφηνε με ένα φαρδύ χαμόγελο στο πρόσωπο, αλλά αυτό δε συμβαίνει. Η Milestone αποτυγχάνει να αξιοποιήσει τις αρετές τόσο του σύγχρονου hardware όσο και της νέας μηχανής γραφικών, παραδίδοντας ένα αποτέλεσμα που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αποδεκτό. Με ένα μοντέλο χειρισμού εξαιρετικά δύστροπο, "hardcore" και στα όρια του playable, η αδιαφορία σχετικά με τις ανάγκες του casual κοινού αλλά και οι, πρακτικά, ανύπαρκτες νέες προσθήκες ή βελτιώσεις, θέτουν ξεκάθαρα υπό αμφισβήτηση τις επιλογές της Milestone σε αυτή τη νέα κυκλοφορία της.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Ανεπτυγμένο μοντέλο φυσικής.
  • Εντυπωσιακή κάμερα πρώτου προσώπου.
  • Οι simulation επιλογές της Milestone λειτουργούν μεν...

Αρνητικά

  • ...με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μετατρέπεται σε κόλαση για τους casual παίκτες, ενώ οι βοήθειες το μετατρέπουν σε κακό arcade racer.
  • Παρωχημένος τεχνικός τομέας.
  • Ελάχιστες έως ανύπαρκτες νέες ιδέες και προσθήκες.

Βαθμολογία

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες (και μετά σου λέει πως μεγάλωσε).

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Η αγαπημένη Milestone πρέπει να ελατώσσει λίγο τον ρυθμό με τον οποίο βγάζει τίτλους. Φαίνεται ότι δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν πλήρως όλοι οι τίτλοι της, όμως κάθε χρόνο θα βγάλει 3-4 racing τα οποία δυστυχώς είναι μέτρια. Αν επικεντρωθεί σε 2 κυκλοφορίες τον χρόνο ίσως τα πραγματα να είναι καλύτερα. Ένας τίτλος με αυτοκίνητα (π.χ. SLRE) και ένας με μηχανές(π.χ. Ride, MXGP) είναι...

Η αγαπημένη Milestone πρέπει να ελατώσσει λίγο τον ρυθμό με τον οποίο βγάζει τίτλους. Φαίνεται ότι δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν πλήρως όλοι οι τίτλοι της, όμως κάθε χρόνο θα βγάλει 3-4 racing τα οποία δυστυχώς είναι μέτρια. Αν επικεντρωθεί σε 2 κυκλοφορίες τον χρόνο ίσως τα πραγματα να είναι καλύτερα. Ένας τίτλος με αυτοκίνητα (π.χ. SLRE) και ένας με μηχανές(π.χ. Ride, MXGP) είναι υπεραρκετοί, άντε και το MotoGP για να μην πάει χαμένη η άδεια, αν και δεν ξέρω αν γίνεται να το "ενσωματώσουν" στο Ride ή το αντίστροφο για να μείνει και το ονομα που πουλάει.

Τέλος καλό θα ήταν να κοιτάξουν τον τεχνικό τομέα των τίτλων λίγο περισσότερο (γραφικά,ήχος, loading)

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

απο ολα αυτα τα παιχνιδια του ειδους,εχω μεινει χρονια πισω στο MOTOCROSS MADNESS της microsoft. καταπληκτικος τιτλος.τα μετεπειτα παιχνιδια με motocross δεν μπορεσαν να με κρατησουν.

This comment was minimized by the moderator on the site

είχα παίξει το προηγούμενο και ήταν τελείως αδιάφορο όπότε κι αυτό απ,ότι καταλαβαίνω τα ίδια είναι . Κρίμα

This comment was minimized by the moderator on the site

Λοιπόν, αν και εδώ και καιρό δεν σχολιάζω παρά ελάχιστα (αν και παρακολουθώ το gameover κανονικότατα), εδώ θα κάνω μια εξαίρεση καθώς τα motocross παιχνίδια αποτελούν ένα από τα περισσότερο αγαπημένα μου είδη παιχνιδιών.
Καταρχήν τρέφω απέραντο σεβασμό στην Millestone εξαιτίας των πάρα πολλών ωρών δίτροχης απόλαυσης που μου έχει προσφέρει. Τόσο με τα SBK παλαιότερα, όσο και με τα MotoGP στην...

Λοιπόν, αν και εδώ και καιρό δεν σχολιάζω παρά ελάχιστα (αν και παρακολουθώ το gameover κανονικότατα), εδώ θα κάνω μια εξαίρεση καθώς τα motocross παιχνίδια αποτελούν ένα από τα περισσότερο αγαπημένα μου είδη παιχνιδιών.
Καταρχήν τρέφω απέραντο σεβασμό στην Millestone εξαιτίας των πάρα πολλών ωρών δίτροχης απόλαυσης που μου έχει προσφέρει. Τόσο με τα SBK παλαιότερα, όσο και με τα MotoGP στην συνέχεια, αλλά κυρίως λόγω των πρόσφατων Ride στα οποία έχω διαθέσει άφθονο χρόνο, σχεδόν 200 ώρες στο πρώτο και περίπου 150 ώρες μέχρι στιγμής στο δεύτερο.
Έχω να πω λοιπόν πως για κάποιο λόγο τα motocross παιχνίδια αποτυγχάνουν να αποσπάσουν θετικές κριτικές γενικά, και όχι άδικα. Το έχω δει και εγώ ότι δεν καταφέρνουν να φτάσουν σε επίπεδα άλλων racing κατηγοριών, κυρίως τετράτροχων. Ίσως είναι η φύση του αθλήματος που κάνει δύσκολη την μεταφορά του σε παιχνίδι, ίσως είναι το πολύ περιορισμένο κοινό που αποτρέπει από το να δοθεί βάρος στην εξέλιξη του τίτλου, δεν ξέρω. Πάντως για αρκετά πάνω από 10 χρόνια δεν έχει εμφανιστεί πραγματικά καλό motocross game (θα ξεχωρίσω ελαφρά το MX vs ATV Reflex, αλλά και πάλι ήταν απλά αξιόλογο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να συγκριθεί με ανάλογα τετράτροχα games) οπότε θεωρώ ότι αυτή την στιγμή η Millestone όχι μόνο κάνει ότι καλύτερο μπορεί αλλά αποτελεί και μια όαση για όσους διψάνε για το συγκεκριμένο είδος. Βασικά αν δεν κάνω λάθος, τουλάχιστον στο PS4, πέρα από τα MXGP έχουμε μόνο το MX vs ATV Supercross που και αυτό είναι ουσιαστικά παιχνίδι που κυκλοφόρησε στην προηγούμενη γενιά και έφτασε στο PS4 ως Encore Edition.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet