Dynasty Warriors 9 - GameOver.gr - Νέα, Reviews, Previews Παιχνιδιών, Gadgets
Νέα συνταγή... από παλιά υλικά.

Η σειρά Warriors θα λέγαμε ότι μάλλον έχει κουράσει το δυτικό κοινό, γεγονός αναμενόμενο, εφόσον σε κάθε νέο τίτλο της, η ομάδα της Omega Force φαίνεται πως δεν ήταν σε θέση να προσφέρει κάτι εντελώς καινούριο. Και αυτό είναι λογικό, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το υλικό το οποίο αναπαράγεται σε κάθε Dynasty Warriors είναι συγκεκριμένο και εντός στενών πλαισιών. Σίγουρα στην εποχή του PlayStation 2 τα πράγματα ήταν καλύτερα για τη σειρά, αφού αφενός υπήρχε πρόκληση στο game design και αφετέρου -για το δυτικό κοινό- η παρουσίαση του μυθιστορήματος που βασίζεται στην ιστορία των τριών βασιλείων της Κίνας ήταν κάτι καινούργιο.

Ωστόσο, σε κάθε τίτλο τα πράγματα δεν άλλαζαν και πάρα πολύ, διότι στο σύνολο του κάθε παιχνιδιού είχαμε, λίγο ως πολύ, τις ίδιες αποστολές και βασικές μάχες, οι οποίες επηρέαζαν τη ροή και την εξέλιξη του πολέμου, που είχε ως αποτέλεσμα να αναπαράγεται το ίδιο υλικό. Τα πράγματα χειροτέρεψαν αρκετά για τη σειρά Dynasty Warriors από το έκτο παιχνίδι και μετά, το οποίο ήταν το πρώτο που έκανε τη μετάβαση στη νέα γενιά. Σε εκείνο το σημείο, εκτός του ότι αναπαραγόταν το ίδιο, γνώριμο ιστορικό υλικό, συναντήσαμε και αλλά επιπρόσθετα προβλήματα, τα οποία κληρονομήθηκαν μέχρι και σήμερα. Ο λόγος γίνεται για την αύξηση στον αριθμό των εχθρικών μονάδων, που είχε ως αποτέλεσμα την απαθή A.I. που γνωρίζουμε σήμερα. Επίσης, τα ενδιαφέροντα animations και οι συνδυασμοί κινήσεων που είχαμε στο τέταρτο παιχνίδι, εξαφανίστηκαν και απλοποιήθηκαν με την πάροδο του χρόνου.

Dynasty Warriors 9 image 1

Από τα προαναφερθέντα είναι λογικό να προκύπτει η εκτίμηση πως η σειρά της Koei δεν έχει πλέον κάτι ουσιαστικό να προσφέρει. Από την άλλη πλευρά, όμως, η ανακοίνωση του Dynasty Warriors 9 σίγουρα ήταν ενδιαφέρουσα, αφού παρουσίαζε ένα παιχνίδι Warriors, το οποίο εγκατέλειπε το σχεδιασμό και τη δομή των απόστολων των προηγούμενων τίτλων και προσπαθούσε να ξεφύγει από τη νοοτροπία του παρελθόντος, υιοθετώντας τη λογική ενός open-world τίτλου. Πριν ξεκινήσουμε να περιγράφουμε τις όποιες αλλαγές και τις προσθήκες είδαμε να έρχονται από αυτή τη δραματική αλλαγή στο σχεδιασμό, θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το Story Mode, για ακόμη μια φορά, μας επιτρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα από πέντε διαφορετικές επιλογές. Οι τρεις εξ αυτών περιλαμβάνουν τα τρία, γνωστά βασίλεια (Wei, Wu και Shu) που βιώσαν τη μεγαλύτερη περίοδο του πολέμου, ενώ ως τέταρτη επιλογή έχουμε το βασίλειο των Jin, το οποίο οδηγεί στο τέλος και το κλείσιμο του πολέμου. Ως πέμπτη και τελευταία επιλογή έχουμε τη δυνατότητα να ακολουθήσουμε τα χνάρια άλλων δημοφιλών μαχητών/ στρατηγών, που ανήκαν σε αλλά στρατόπεδα. Εφόσον επιλέξουμε το βασίλειο και το χαρακτήρα που επιθυμούμε, παρουσιάζεται η γνώριμη αφήγηση, η οποία αποδίδει τα χρονολογικά γεγονότα του πολέμου στην Κίνα. Τώρα, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος που επιστρέφει στη σειρά, είναι πως το Dynasty Warriors 9 εστιάζει αρκετά στον κάθε χαρακτήρα και από που ξεκινά αυτός.

Dynasty Warriors 9 image 3

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Liu Bei, ο οποίος είναι ο ηγέτης των Shu, είδαμε ότι ξεκινά ως απλός χωρικός που πούλαγε ψάθινα προϊόντα (χαλιά, καπέλα κ.α.), μέχρι τη στιγμή που η επανάσταση των yellow turbans έφτασε στο χωριό του. Εκεί αποφάσισε να συμμετάσχει στον πόλεμο, όπου συνάντησε τις δύο δημοφιλείς φυσιογνωμίες των Zhang Fei και Guan Yu, που μοιράζονταν τις ίδιες σκέψεις και την ίδια ιδεολογία για το πώς μπορεί να τελειώσει αυτός ο πόλεμος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν ορκισμένοι αδελφοί. Κάποιος που έχει ασχοληθεί ενδελεχώς με τη σειρά θα γνωρίζει αυτά τα γεγονότα, ωστόσο δεν θα τα έχει παρακολουθήσει μέσα από την προσέγγιση που αποδίδει το Dynasty Warriors 9. Παρομοίως, η ίδια προσέγγιση παρουσιάζεται και στους υπόλοιπους χαρακτήρες.

Tο επόμενο νέο χαρακτηριστικό του τίτλου είναι αυτό του open-world σχεδιασμού. Έτσι, έχουμε μια τεράστια απεικόνιση της Κίνας, η οποία αποδίδεται ως ένας ενιαίος κόσμος χωρίς loading screens, ενώ δεν απουσιάζουν και διαφορές μικρές πινελιές εναλλαγής ημέρας- νύχτας και καιρικών φαινομένων. Επίσης, δίνεται ελευθερία κίνησης στον παίκτη, η οποία του επιτρέπει να ταξιδέψει/ επισκεφθεί όποια περιοχή επιθυμεί. Αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε τα γνώριμα χαρακτηριστικά του χρονικού ορίου, ούτε κάποιον στρατηγό που πρέπει να προστατεύσουμε, στοιχεία που χαρακτήριζαν τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Επιπροσθέτως, η λειτουργία του ανοιχτού κόσμου συνοδεύεται από RPG στοιχεία. Δηλαδή, εκτός του ότι έχουμε την ελευθερία να εξερευνήσουμε και να ανακαλύψουμε το χάρτη, μπορούμε να επισκεφθούμε διάφορες σημαντικές πόλεις και χωριά, στα οποία βρίσκουμε πολίτες και εμπόρους, που δεν συμμετέχουν στη μάχη, οι οποίοι μας προμηθεύουν με εξοπλισμό και αντικείμενα.

Dynasty Warriors 9 image 4

Στο τμήμα του εξοπλισμού και των αντικειμένων έχουμε την επιλογή είτε να αγοράσουμε όπλα και αντικείμενα, είτε να τα δημιουργήσουμε εμείς με διάφορα υλικά. Τα υλικά μπορούμε να τα αποκτήσουμε μέσα από τον κόσμο του παιχνιδιού (μέσα από δραστηριότητες όπως το να κυνηγήσουμε ζώα ή ψάρεμα) είτε μέσω των απόστολων που ανταμείβουν με διάφορα υλικά. Αν και το ταξίδι από μια περιοχή σε μια άλλη μπορεί να φανεί μεγάλο (λόγω της τεράστιας κλίμακας του χάρτη), υπάρχει και η μέθοδος του γρήγορου ταξιδιού για τις περιοχές που έχουμε εξερευνήσει, πράγμα που βοηθά ώστε να μην μετακινούμαστε άσκοπα και χάνουμε πολύτιμο χρόνο.

Πέρα από την ελευθερία στις κινήσεις μας, που προσφέρει αυτή η νέα δομή, εννοείται πως υπάρχει και η ύπαρξη μιας κεντρικής αποστολής, την οποία πρέπει να ολοκληρώσουμε ώστε να συνεχίσουμε την πρόοδό μας. Εδώ κάνει την εμφάνισή του ο μηχανισμός των levels, αφού η κάθε αποστολή παρουσιάζει ένα απαραίτητο επίπεδο που πρέπει να έχει φτάσει ο ήρωάς μας. Για να αποκτήσουμε αυτό το επιθυμητό επίπεδο, υπάρχουν διάφορες υπο-αποστολές -ή, αλλιώς, objectives- που στα παρελθόντα παιχνίδια παρουσιάζονταν κατά τη διάρκεια μιας μάχης. Μέσω αυτών των υπο-αποστολών πραγματοποιούνται διάφορες στρατηγικές, οι οποίες με τη σειρά τους αλλάζουν τη ροή της μάχης. Δηλαδή, μέσω από αυτές τις υπο-αποστολές πραγματοποιούνται διενέργειες, όπως μια επίθεση με στόχο να βάλουμε φωτιά ή μια επίθεση στις προμήθειες του εχθρικού στρατού, με την πραγματοποίηση των οποίων επηρεάζεται το επίπεδο (μειώνεται η δυσκολία) της κεντρικής αποστολής και μπορούμε να αποκτήσουμε το αντίστοιχο πλεονέκτημα.

Dynasty Warriors 9 image 5

Το σύστημα των επίπεδων στο Dynasty Warriors 9 θυμίζει παραδοσιακό RPG, όπου με κάθε επίπεδο μάς παρέχονται διάφοροι πόντοι ώστε να ενδυναμώσουμε το χαρακτήρα μας μέσω των διαφόρων στοιχείων (επίθεση, άμυνα, ταχύτητα και άλλα). Ως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα single player RPG, το οποίο προσφέρει ελευθερία κινήσεων στον παίκτη αφού μέσα από τις επιλογές του (αν πραγματοποιηθούν οι αποστολές ή όχι) επηρεάζεται το πόσο δύσκολα θα πέσει ο εχθρός. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε το σημαντικότερο τμήμα αυτών των παιχνιδιών, που είναι φυσικά το gameplay, διότι αν και οι προαναφερθείσες αλλαγές είναι ευπρόσδεκτες, δύσκολα θα καταφέρουν να ανατρέψουν το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργήσει η σειρά Dynasty Warriors μέσα στα χρόνια .Σε αυτό το τμήμα, όπως ίσως φαντάζεστε, τα πράγματα είναι δυσάρεστα και δεν έχουν αλλάξει.

Από τη μια μεριά έχουμε την τεράστια και εντυπωσιακή έκταση της Κίνας, όπου απεικονίζονται ταυτόχρονα εκατοντάδες στρατιώτες, πολιορκητικοί κριοί και κάστρα. Και στην απέναντι όχθη έχουμε τη γνώριμη απάθεια των εχθρικών δυνάμεων και το button mashing στο σύστημα μάχης. Οπότε, για ακόμη μια φορά έχουμε να κάνουμε με απλοϊκούς συνδυασμούς μεταξύ διαφόρων πλήκτρων, με τη μοναδική αλλαγή να εντοπίζεται στο ότι, πλέον, μπορούμε να ανοίξουμε ένα radial menu που προβάλλει τέσσερις διαφορετικές, ειδικές ικανότητες (aerial, stun, knockdown και special). Αλλά, και πάλι, μόλις εκτελεστούν αυτές, απλά συνεχίζουμε το button mashing ώστε να δημιουργηθεί ένας νέος συνδυασμός.

Dynasty Warriors 9 image 6

Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι πως όταν οι εχθροί είναι ευάλωτοι, εμφανίζεται μια ένδειξη που μας ζητά να πατήσουμε ένα συγκεκριμένο πλήκτρο, ώστε να προκαλέσουμε μεγαλύτερη ζημιά. Από εκεί και περά, οι εχθρικές μονάδες κινούνται με τη γνωστή απάθεια και έχουν ως σκοπό να γεμίσουν τη χαρακτηριστική μας επίθεση (μπάρα musou) ώστε να την εξαπολύσουμε σε κάποιο στρατηγό. Δυστυχώς, οι επιλογές στο επίπεδο δυσκολίας επηρεάζουν μεν τη μπάρα υγείας των εχθρών, αλλά όχι τη συμπεριφορά της A.I., με αποτέλεσμα να μην βλέπουμε καμία αλλαγή στον τρόπο που συμπεριφέρονται οι απλοί στρατιώτες στο πεδίο της μάχης. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι η χαμηλή πρόκληση του παιχνιδιού γίνεται άμεσα εμφανής, διότι στις εκτάσεις που θα ταξιδέψουμε υπάρχουν στρατιωτικές βάσεις και κάστρα, όπου δεν χρειάζεται να καταστρώσουμε κάποια στρατηγική για να τα πολιορκήσουμε ή να εισβάλουμε σε αυτά. Αντιθέτως, με τη νέα λειτουργία του γάντζου, το παιχνίδι μάς επιτρέπει να σκαρφαλώνουμε σε οποιοδήποτε κτίριο με άνεση.

Επιπροσθέτως, αν και εκτιμούμε πως η προσέγγιση στην αφήγηση της ιστορίας του κάθε χαρακτήρα μπορεί να αποδίδει καλά την περιπέτειά του, θεωρούμε πως η προσέγγιση αυτή είναι δίκοπο μαχαίρι. Αν πραγματοποιήσουμε όλες τις αποστολές, η διάρκεια του Dynasty Warriors 9 μπορεί να αγγίξει τις 20 ώρες, πράγμα που σημαίνει πως θα είμαστε αναγκαμσένοι να βλέπουμε/ πραγματοποιούμε τα ιδία combat animations πολλές ώρες. Πιστεύουμε ότι θα ήταν καλύτερη επιλογή να έχουμε και άλλα μέλη στην ομάδα μας -όπως είχε συμβεί στην περίπτωση του Dragon Quest Heroes II- ή, ακόμη καλύτερα, να μας δινόταν η εξιστόρηση του κάθε βασιλείου, όπως συνέβη στους προηγούμενους δύο τίτλους, ώστε να αλλάζουμε χαρακτήρα κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Αποτέλεσμα αυτού θα ήταν η αποφυγή της μονοτονίας και της κούρασης που προκαλείται στον παίκτη.

Dynasty Warriors 9 image 7

Άσχημες εντυπώσεις έχουμε και από τον τεχνικό τομέα. Αυτό δεν προκαλεί καμία έκπληξη, διότι όταν πραγματοποιούνται πολλές διεργασίες στην οθόνη, όπως εκατοντάδες στρατιώτες να επιτίθενται, πολιορκητικοί κριοί να οδεύουν προς τα κάστρα και διάφορες άλλες συνθήκες, έχουμε ως αποτέλεσμα πτώση στο frame rate και τα γνώριμα slowdowns της σειράς. Εκτός αυτού, δεν απουσιάζουν διάφορα bugs και glitches, όπως η εξαφάνιση ενός χαρακτήρα που δίνει κάποια υπο-αποστολή. Ένα άλλο παράδειγμα τεχνικών προβλημάτων έχει να κάνει με τις μάχες που διεξάγονται στα ποτάμια. Εκεί παρατηρήσαμε έντονα glitches, τα οποία συμβαίνουν με την πτώση ενός στρατηγού στο νερό, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να του επιτεθούμε και απλά να τον βλέπουμε να επιπλέει εκεί.

Στα προαναφερθέντα προσθέστε και το περιστασιακό tearing στην απεικόνιση, ενώ όταν πραγματοποιείται κάποιο loading μέσω fast travel ή cutscene, σημειώνεται "pop-up", με κτίρια, δέντρα, χαρακτήρες και άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος να εμφανίζονται ξαφνικά. Κάτι ακόμα που αξίζει να σημειωθεί στον τεχνικό τομέα, είναι πως στο PS4 Pro υπάρχουν δύο επιλογές απεικόνισης: τα Action και Movie Modes, που επηρεάζουν το frame rate και εξαλείφουν το tearing. Αυτό, αυτομάτως, διαγράφει δύο αρνητικά στοιχεία που εμφανίζονται στο απλό PS4. Τέλος, ένα θετικό χαρακτηριστικό που αποκομίσαμε από το παιχνίδι είναι η προσθήκη της κινέζικης γλώσσας, που βελτιώνει αρκετά την ενσάρκωση των ηρώων. Εφόσον, ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, ως post game περιεχόμενο έχουμε το free mode, το οποίο μας επιτρέπει την πρόσβαση σε οποιαδήποτε περιοχή/ μάχη, με οποιονδήποτε χαρακτήρα.

Εν κατακλείδι, το Dynasty Warriors 9, αν και προσπαθεί να ανανεώσει το franchise εφαρμόζοντας το open world στοιχείο, δυστυχώς δεν καταφέρνει να αλλάξει σημαντικές παραμέτρους της νοοτροπίας που το χαρακτηρίζει, αφού μαζί με τις αλλαγές ήρθαν όλα τα δυσάρεστα χαρακτηριστικά που "βαλτώνουν" τη σειρά και αποθαρρύνουν το κοινό από το να ασχοληθεί μαζί της τα τελευταία χρόνια.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Omega ForceΗμ. Έκδοσης: 13/02/2018
PEGI: 16Εκδότης: Koei TecmoΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Το open world χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με τα RPG στοιχεία, ανανεώνει λίγο την παλιά συνταγή των warriors τίτλων.
  • Καλή σεναριακή προσέγγιση για τον κάθε χαρακτήρα.
  • Η προσθήκη της κινέζικης γλώσσας στα voice overs.

Αρνητικά

  • Ο πυρήνας του παιχνιδιού δεν έχει αλλάξει (απαθής εχθρική A.I. και button mashing).
  • Πάρα πολλά τεχνικά προβλήματα (bugs, glitches, pop up textures), τα οποία επηρεάζουν τη γενική εικόνα και κουράζουν τον παίκτη.
  • Στο απλό PS4 υπάρχουν και επιπρόσθετα προβλήματα, όπως, frame drops και tearing.

Βαθμολογία

Το ταξίδι του Σταύρου ξεκίνησε το 1997 με το Final Fantasy VII. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η αγάπη και αναζήτηση για τα JRPG και τα japanese games γενικότερα. Αγαπημένες ασχολίες μου είναι τα anime, tv series, να αράζω με φίλους και να παίζουμε και να περνάμε καλά με όποια local co-op παιχνίδια έχουν απομείνει…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Quake Champions γίνεται μόνιμα free to play
Διαθέσιμο μέσω των Steam και Bethesda Launcher.
Έρχεται στις κονσόλες το This is the Police 2
Κοντά μας τέλη Σεπτεμβρίου.
Το S.P.E.C.I.A.L και το PvP σύστημα του Fallout 76
Νέα gameplay πλάνα και πληροφορίες για το soundtrack.
Το DOOM Eternal φέρνει την κόλαση στην QuakeCon
Αποκάλυψη του gameplay και πολλών πληροφοριών
Εντυπωσιακά νέα πλάνα από το Rage 2
Εκτενές gameplay υλικό απευθείας από QuakeCon.
Η Sony γιορτάζει με νέο, "υπερσυλλεκτικό" PS4 Pro
Έκδοση για τον εορτασμό πωλήσεων 500 εκ. PlayStation!
Earthfall
Earth is left for dead...
Κοντά στα 8 εκ. αντίτυπα οι πωλήσεις του Final Fantasy XV
Ένα σημαντικό milestone πλησιάζει ο τίτλος της Square Enix.
Έρχεται το New Game+ mode στο God of War
Εντός Αυγούστου, με δυνατότερους εχθρούς και νέο εξοπλισμό.
Οι RPG μηχανισμοί του Assassin's Creed Odyssey
Με πολλά "endings" ο νέος τίτλος της σειράς.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Οποτε παλι καλα που περιμενα και ακυρωσα την προπαραγγελια, ειδικα οταν τα frames απο τα οσα διαβαζα ηταν απαλευτα. Το δε DW8 συστηχως δε με κρατησε, μιας και το συστημα μαχης ηταν απαρχαιωμενο σε σχεση με τα Samurai Warriors 4 και Hyrule Warriors.

    Τεσπα, το κενο θα κλεισει με τα Samurai Warriors 4-II και Fire Emblem: Warriors, οταν με το καλο παρω Switch.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 6 μήνες από General986

Τελευταία Σχόλια

περιμενα περισσοτερα απο αυτο τον τιτλο, εναποθετω τις ελπιδες μου στο walking dead πλεον
Earthfall σε K2
Ναι, ξέρω τι έχει Κρις και δεν είναι μόνο αυτά.... Υποτίθεται όταν διαβάζεις ενα νέο, το διαβάζεις γ...
Έχεις πρόσβαση σε 2 champions (Ranger και Scalebearer), υπάρχει ένας στο rotation κάθε εβδομάδα + ξε...
και κάποιος που δε παίζει/γνωρίζει, θα ρωτήσει, "τι σημαίνει free to play για το Quake Champions?".
αφού τα παλιά παιχνίδια τα πουλάει στο PS ΝOW, τι backwords compatibility να δώσει... απλό είναι σιγ...
Α όντως ειναι δωρεάν στο Xbox?
Δεν το εχω δοκιμάσει..εχω παίξει και λίγο η αλήθεια ειναι εκεί σε αυ...
αμα λήξει το PS+ εγώ δε ξαναπαίρνω!! εντάξει δε με συμφέρει οικονομικά, μακράν ποτέ ξανά!
Ναι στο Xbox One ειναι δωρεάν, αλλά νομίζω στο 360 ήθελε/θέλει gold για να κάνεις upload, το πρόβλημ...
στη SONY αμα πάρεις 12 μηνες συνδρομή για online gaming και cloud παίρνεις και 3 μήνες netflix!! έχε...
Αυτο με το cloud saving της προόδου πάντως θα έπρεπε να ειναι δωρεάν παροχή από όλους το 2018....
Ο...