Καινούριο βιβλίο, ίδια ιστορία.

Κακά τα ψέμματα! Η σειρά Age of Empires αποτελεί λαμπρό ορόσημο στην ιστορία των RTS και του gaming γενικότερα. Όχι, δεν είναι η πρώτη, μιας και το Dune II αποτελεί τον ”πατέρα” των RTS. Ούτε μπορεί κανείς να ισχυριστεί - χωρίς να προκαλέσει αντιδράσεις - ότι είναι η σημαντικότερη ή ότι καθιέρωσε το είδος. Θα σηκωθούν οι fans του Command and Conquer και θα αρχίσουν να φωνάζουν. Όμως, είναι μια από τις πλέον σημαντικές, γιατί ήταν απολαυστική στο παίξιμο, εισήγαγε ενδιαφέρουσες μονάδες και σχηματισμούς, αλλά - το σημαντικότερο, ίσως - προσέγγισε την ιστορία μέσα από το παιχνίδι. Την πραγματική ιστορία, όχι τη φανταστική, αυτή των Empire Earth, Civilization κ.λπ κ.λπ.

Χρειάστηκαν, μάλιστα, τρεις ξεχωριστοί τίτλοι για να καλύψει το εύρος της ανθρώπινης ιστορίας: το πρώτο Age of Empires καταπιανόταν με την αρχαία εποχή, το Age of Empires II με την μεσαιωνική - αναγεννησιακή και το Age of Empires III με την εποχή των αποικιών. Είτε ήταν η θεματολογία, είτε οι μηχανισμοί, οι παίκτες έδειξαν περισσότερη προτίμηση στο δεύτερο μέρος της σειράς κι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι πρώτα εκδόθηκε remaster για το Age of Empires II και μετά το οτιδήποτε άλλο.

Age of Empires Definitive edition image 01

Τώρα, όμως, για κάποιο λόγο, αποφασίστηκε από τη Microsoft η επανέκδοση του αρχικού παιχνιδιού, με την ομάδα της Forgotten Empires πίσω από την ανασκευή του. Καλοπροαίρετα σκεπτόμενοι, είναι μια άριστη ευκαιρία να επισκεφτεί κανείς εκ νέου την αρχαία εποχή. Να γνωρίσει την αυγή της ανθρωπότητας, ξεκινώντας από τα πρώτα βήματα των κυνηγών - συλλεκτών, να ανακαλύψει σιγά - σιγά τις έννοιες της δημιουργίας, της συνεργασίας και της αντιπαράθεσης, ώστε να περάσει σταδιακά και ομαλά στις πιο περίπλοκες αρχές, όπως αυτή της διπλωματίας, της θρησκείας και της έρευνας.

Όλα τα παραπάνω έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο στην εξέλιξη των επί μέρους πολιτισμών και δημιούργησαν τη μεγάλη χύτρα όπου ζυμώθηκε και παρασκευάστηκε εν τέλει η ανθρώπινη ιστορία. Η μετάβαση αυτή, από την ανάγκη για τροφή στην ανάγκη για κατάκτηση αλλά και πολιτισμική κορύφωση, έρχεται με ρυθμό ομαλό και αποτελεί τη σιδηροτροχιά επάνω στην οποία κινείται το κύριο μέρος του παιχνιδιού. Ξεκινώντας από τις νομαδικές φυλές στην περιοχή του Νείλου, εξελίσσεται ο αρχαίος αιγυπτιακός πολιτισμός μέσα από το εκτενές tutorial, για να περάσουμε στη συνέχεια σε Βαβυλώνιους, αρχαίους Έλληνες, Ρωμαίους, Φοίνικες και αρκετούς ακόμα.

Age of Empires Definitive edition image 02

Κάθε πράξη, αποστολή, μάχη, μονάδα, skill και λοιπά, πηγάζει από πραγματικά ιστορικά γεγονότα και συνοδεύεται από ανάλογα κείμενα παραπομπής σε ιστορικά γεγονότα. Φαίνεται ότι, τελικά, σκοπός είναι να “παίξει” ο παίκτης την ανθρώπινη ιστορία και να τη ζήσει μέσα από τους RTS μηχανισμούς του τίτλου. Αυτός ο σκοπός επιτυγχάνεται στο απόλυτο, μιας και το κάθε στοιχείο και παραμικρή λεπτομέρεια είναι αφιερωμένο στο να προσδώσει το κατά το δυνατόν πιστότατο feeling της κάθε εποχής και του κάθε πολιτισμού.

Αρκεί, όμως, αυτό για να καταστήσει το εν λόγω remaster ένα καλό παιχνίδι γενικότερα; Αρκεί, μήπως, ο εξαιρετικός οπτικός τομέας (που δεν έχει τίποτα ζηλέψει από το AoE II HD) να του προσδώσει τον παραπάνω χαρακτηρισμό; Όλα φαίνονται υπέροχα, κινούνται ομαλά κι ο αργόσυρτος ρυθμός (αλλάζει, μην ανησυχείτε) αφήνει τον παίκτη να χαλαρώνει και να παρακολουθεί την ιστορία να εξελίσσεται με κάθε θάμνο που αδειάζει από φρούτα, με κάθε βάρκα που καταστρέφεται, με κάθε μνημείο που εγείρεται. Επιπλέον, ο εκάστοτε πολιτισμός μοιάζει να μιλάει τη γλώσσα του (πραγματικά δύσκολο να αποδειχτεί αυτό) κι όλο το feeling παραπέμπει σε ένα πολύ πρωτότυπο ντοκυμαντέρ.

Age of Empires Definitive edition image 05

Αρκούν λοιπόν όλα τα παραπάνω; Η απάντηση είναι όχι. Αυτό γιατί μιλάμε για remaster, κάτι το οποίο επιφέρει στο παιχνίδι τα ελαττώματα του όρου. Πολύ απλά, ενώ βελτιώθηκε άριστα η παρουσίαση - χωρίς, μάλιστα, να αλλάζει την ταυτότητα του αυθεντικού τίτλου - όλα τα άλλα παρέμειναν στο...1997. Οι RTS μηχανισμοί δεν έχουν αλλάξει και αυτό θα ξενίσει πολλούς. Πώς να παίξει κανείς χωρίς πύλες στο τείχος που χτίζει; Πώς να καθοδηγήσει μονάδες σε μάχη, όταν αυτές συνεχίζουν να σκαλώνουν στα δέντρα και πρέπει να τις...πάρει από το χεράκι;

Πώς να αναπτύξει τακτική, εκμεταλλευόμενος τα τύπου “πέτρα - ψαλίδι - χαρτί” πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του κάθε unit, όταν αυτά δεν μπορούν να ακολουθήσουν το προκαθορισμένο path και παίρνουν ανούσια detours; Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην ΑΙ των αντιπάλων. Ένα απλό block τοίχου μπορεί να αποτρέψει την προσέγγιση των αντιπάλων από την βέλτιστη - γι’ αυτούς - οδό και να τους αναγκάσει να κάνουν τον κύκλο μιας λίμνης για να προσεγγίσουν τον καταυλισμό σας.

Age of Empires Definitive edition image 06

Επιπλέον, το Age of Empires II μας έδειξε ότι οι διαφορές μεταξύ των πολιτισμών δεν έγκεινται μονάχα στη γλώσσα και την αρχιτεκτονική αισθητική, αλλά εκτείνονται και στις ειδοποιούς διαφορές μεταξύ των μονάδων, υλοποιώντας τέτοια χαρακτηριστικά στο έπακρο και σε σημείο μάλιστα να καθορίζουν την έκβαση μιας μάχης. Όλα αυτά δεν υπάρχουν εδώ. Αν αγνοήσει κανείς τις διαφορετικές γλώσσες που μιλιούνται στο παιχνίδι, δε θα βρει ουσιαστικές διαφορές στο παίξιμο μεταξύ των λαών. Κοινώς, είτε παίζει τους Αιγύπτιους είτε τους Βαβυλώνιους, είναι ένα και το αυτό. Κάτι τέτοιο σύντομα προσδίδει στασιμότητα στο παιχνίδι και εύκολα φέρνει την αίσθηση “έπαιξα μια μάχη, τα είδα όλα”. Η μόνη διαφορά έγκειται στα ιστορικά στοιχεία και την πλοκή του κάθε campaign. Έτσι ήταν το 1997, έτσι είναι και τώρα.

Πόσους πραγματικά, ενδιαφέρει κάτι τέτοιο; Πόσοι είναι διατεθειμένοι να αποκτήσουν ένα παιχνίδι για να κάνουν το ίδιο ακριβώς μάθημα ιστορίας που έκαναν και τότε, αλλά μέσα από τις σελίδες ενός καινούριου βιβλίου με όμορφα χρώματα; Η παραπάνω φράση συνοψίζει με λίγα λόγια το σύνολο του Age of Empires Definitive Edition και θεωρείται δεδομένο ότι θα προσελκύσει μονάχα αυτούς που συνδυάζουν την αγάπη για την ιστορία, τη νοσταλγία για το πρώτο παιχνίδι και την προτίμηση αυτού έναντι στο εξαιρετικό δεύτερο μέρος. Οι υπόλοιποι είτε θα προτιμήσουν να ικανοποιήσουν τη νοσταλγία τους μέσα από το εξαιρετικό Age of Empires II HD, είτε θα το προσπεράσουν ολότελα.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: StrategyΔιάθεση: Microsoft Hellas
Αριθμός παικτών: 1-8Ανάπτυξη: Microsoft StudiosΗμ. Έκδοσης: 21/02/2018
PEGI: 12Εκδότης: Microsoft StudiosΠλατφόρμες: PC

Θετικά

  • Πολύ όμορφη παρουσίαση και απόδοση του αρχικού παιχνιδιού.
  • Ένα πολύ όμορφο μάθημα ιστορίας, για όσους τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.

Αρνητικά

  • Οι μηχανισμοί και τα προβλήματα του 1997 μεταφέρθηκαν αυτούσια.
  • Καμία ουσιαστική διαφορά μεταξύ των πολλών φυλών, που καθιστά το παιχνίδι επαναλαμβανόμενο πολύ σύντομα.

Βαθμολογία

Ο Απόστολος μεγάλωσε τρώγωντας μακαρονάδα. Μακαρονάδα έφαγε, ένα μεσημέρι στα 8 του, όταν ένας θείος του τον πήγε για πρώτη φορά σε coin-op κι αυτό ήταν το αγαπημένο του πιάτο όσο περίμενε τον MSX να φορτώσει ένα παιχνίδι. Μετά τον CPC 6128 και τις Amiga 500 και 1200, ο εθισμός με το απολαυστικό αυτό γεύμα, τον οδήγησε να υιοθετήσει το όνομα Kabamaru, το ιαπωνικό alter ego του. Σήμερα, παίζει ακόμα Heroes of Might and Magic 3, κάνοντας διαλείμματα με σχεδόν οποιοδήποτε παιχνίδι πέσει στα χέρια του. Λατρεύει τον Terry Pratchett, την metal μουσική, την καλή μπύρα και την κουβέντα με φίλους.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

PUBG: Σύντομα διαθέσιμος ο νέος χάρτης Sanhok
Μικρότερος στα βήματα του Fortnite, ενώ ο τίτλος φτάνει τις 50 εκ. πωλήσεις και τους 400 εκ. χρήστες!
Επιβεβαιώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Valkyria Chronicles 4
Έρχεται το φθινόπωρο ο νέος τίτλος της σειράς.  
Διαθέσιμο το War Thunder για το Xbox One
Αρκεί να αγοράσετε ένα από τα Founder’s Packs.
Ανακοινώθηκε η Headline έκδοση του F1 2018
Με δυο κλασσικά μονοθέσια.
Νέος τίτλος "Tales of" είναι στο στάδιο της ανάπτυξης
 Νέες πληροφορίες από τη Bandai Namco.  
Πρώτη γέυση από το Hitman 2
Ο Agent 47 στο Miami  εν ώρα δράσης.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον φιλτατο ρετροpcgamer Απόστολο. Μεγάλη λατρεία το AoE1, παιχνίδι που ξεσκίσαμε να παίζουμε στο Cybernet (το πρωτο net cafe στην Ελλαδα) μαζι με Delta Force και GoldenEye. Εχω πολλες αναμνήσεις απο θρυλικα ματς που κράτησαν παρα πολλες ώρες!
    K φυσικα κ απειρα ματς με modem, αποσυνδεσης κ χαμο στο ηρωικό Zone της MS (στο οποιο εχω παιξει περισσότερο ταβλι αποτι στο πανεπιστήμιο!!!)
    Εβλεπα λοιπον κ εγω το παιχνιδι αυτές τις μέρες και είναι πραγματικα το Age of Empires 1 που αγαπήσαμε, με όοοοολα του τα καλά αλλα και όλα του τα προβλήματα.
    Γιαυτο εχω θέμα ωρες ωρες με τα remasters, γιατι τις περισσότερες φορες οι δημιουργοί δε μπαίνουν στον κόπο να διορθώσουν ουτε τα βασικα.
    Αντε να δεχτει κανείς το οτι να βαλεις πύλη στα τοίχη θα αλλοιώσει το gameplay του παιχνιδιου (ασχετως αν πρεπει να ηταν το νο1 ελλάτωμα που του εβρισκαν οι περισσότεροι παιχτες απο το 1997). Αλλά το να μη φτιάξεις την AI κ το pathfinding κ να τα αφήσεις στα παλιά, θα-χασω-τα-μαλλιά-και-τα-μυαλά-μου, επίπεδα, είναι λίγο προχειράτζα.
    ειναι κρίμα που δεν έκαναν το ενα βήμα παραπερα και ακολούθησαν την κλασσικη πεπατημένη των περισσότερων remaster, maximum κερδος με minimum εργασία.
    Τουλάχιστον ομως, σε τεχνικο τομεα εχει γίνει πανεμορφη δουλεια κ χαιρόμουν να το βλεπω γιατι το έκαναν να δείχνει οσο όμορφο το ειχαν πλάσει οι αναμνήσεις μου!
    Μετα απο κανα 10ωρο πάντως, πήγα με μεγάλη ανεση κ χαρα πίσω στο remaster του AoE2 :)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 μήνες από Sky333
  • Sky333

    Εγώ το μεγάλο κάψιμο το έριξα στο 2. Λίγο το πιο αρεστο setting, λίγο οι ταυτότητες των λαών, με είχε κερδίσει για πολύ καιρό. Γουστάραμε να παίζουμε lan και να δοκιμάζουμε αν οι longbows των Βρετανών μπορούν να σταματήσουν μια εφόρμηση Cataphracts των Βυζαντινών. Και άλλα τέτοια. Πολύ κόλλημα μετά και με το conquerors exoansion.

  • Sky333

    Καλα κ το 2 εφαγε τερααααστιο καψιμο δε το συζηταω. πιθανα πολυ περισσότερο (καναμε φοβερους custom χαρτες).
    Για εμας τα πιο κλασσικα κολπα ηταν ριφιφι με τευτονες να ρίχνουν τα δεντρα με καταπελτη κ να μπαινεις στη βαση του αλλου απο πισω αλλα κ φυσικα να στελνεις ενα χαλι απο ελεφαντες. εβγαζε μια χελωνα διπλα στο ping του καθε παιχτη στο lan κ GG!

  • Sky333

    Είχαμε κρασαρει πολλές φορές τον υπολογιστή και το δίκτυο, στήνοντας ορδές ολόκληρες (αν θυμάμαι δεν είχε cap) και στέλνοντας τες για μακελειό.

  • Sky333

    υπήρχε cap. 50 στο AoE1 και 200 στο AoE2 (210 αν ειχες Γοτθους, ηταν bonus!). Oταν βγηκε το expansion Forgotten Empires για το AoE2 Enhanced Edition, ανεβασε το cap στο 500.
    βεβαια αν εκανες custom maps, εκανες οτι ηθελες.
    αλλα κ το 200, αν εσκαγαν δυο 200αρια μαζι, κρεμουσε το lan. καλα για internet στη Zone δε το συζηταω, πηγαινες για καφε :P

  • Sky333

    Εμείς στήναμε local με lan κι ίσως για αυτό να νομίζω έτσι. Αλλά αυτό με τους Γότθους που λες, όντως μου θυμίζει κάτι.

  • Sky333

    μονο LAN σηκωνε 200αρες στρατους ετσι κ αλλιως. εμεις παιζαμε 3v3 συνηθως οποτε δε υπηρχε καμια ελπιδα για online :P
    online εκανες διπλο κ τριπλο, αλλιως εβαζες χαμηλοτερο cap για να μπορείς να τη παλεψεις.

    αχ... παλι θα παιξω αποψε μου φαινεται :)
    Βρε MS, που ειναι το ρημαδι το AoE4 που υποσχέθηκες;!; Καταλαβαίνω οτι χρονικα, θα πρεπει να το πανε σε συγχρονη εποχη αλλα χιλιες φορες καλυτερα να μεινει σην αρχαια ή μεσαιωνικη, το 3 με εχασε λιγο με τοσο μπαρουτι :)

  • Sky333

    +10. Ξενέρωσα με όλα αυτά τα κανόνια στο 3

  • Το τι καψιμο ειχα ριξει τοτε και εγω με το ΑοΕ 1 το 1997 δε λεγεται. Ηταν βασικα το 1ο μου RTS που με εμπασε στην κατηγορια. Απλα φοβερο για την εποχη του. Επισης, φοβερη η συσκευασια-χαρτονενιο κουτι μαζι με το tech tree των πολιτισμων αν θυμαμαι καλα, κατι που συνεχιστηκε και με το εξισου θεικο ΑοΕ ΙΙ.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 μήνες από General986
  • Από τα αγαπημένα μου παιχνίδια για το PC, ιδιαιτέρως το 2 ήταν το αγαπημένο μου της σειράς. Το έχω πάρει στο Steam (το 2) και αν κι έχει προστεθεί νέο υλικό δεν μπορεί πλέον να συγκλριθεί με τα σημερινά παιχνίδια. Το definitive edition δεν με ψήνει να το αγοράσω, τη θεωρώ αρπακτή.

Τελευταία Σχόλια

μετα την απίστευτη απογοήτευση του Valkyria Revolution, ελπίζω να σοβαρευτηκαν λιγο εκει στη Sega κ ...
καλά τώρα το "ενημερωμένα" ας μην το πιάσουμε καλύτερα γιατί γελάνε και οι πέτρες με αυτά που ακούω ...
μήπως λέω μήπως ήρθε η ώρα να σκάσουν ένα γερό πακέτο στον Sakaguchi να επιστρέψει να τους βάλει σε ...
Πάμε μωρή Sega
Τέλεια νέα. Το παιχνίδι αν δεν αυτοκτονησουν πάει για σίγουρη αγορά.
Φαίνεται πλέον ότι θα βγει μαζί (ή στην αρχή κυκλοφορίας) με το PS5, λογικά το 2020. Το είχα πει και...
Φαντάζομαι όλες οι αλυσιδες και μόλις ξεστοκαρουν και τα μικροτερα λογικα θα τα φερουν και αυτα
Γνωρίζετε ποια είναι τα "ενημερωμένα καταστήματα λιανικής"? ...να πάμε μια βόλτα?
Yakuza 0 απο εμενα. Περιμενα να πεσει στα 20 ευρω.