Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός.

Η 1C Company είναι μια εταιρία από τις λίγες που, όταν λέμε ότι έχει κάνει λίγο από όλα, το εννοούμε με όλο το βάρος της φράσης. Από ιστορικούς εξομοιωτές πτήσεων (IL-2 Sturmovik) σε σκληρή real-time στρατηγική (Men of War), άλλες φορές ως εκδότρια εταιρία, άλλες φορές ως developer και, μάλλον άγνωστο σε αρκετούς, μια από τις κυρίαρχες εταιρίες της Ρωσίας σε επαγγελματικά λογισμικά για επιχειρήσεις, υπεύθυνη για το localization της πλειοψηφίας μη ρωσικών παιχνιδιών και άλλα.

Η εν λόγω περίπτωση, το SHINY, είναι μια από τις λιγότερο σημαντικές κυκλοφορίες της εταιρείας, και αυτό γίνεται γρήγορα αντιληπτό. Κυκλοφόρησε το 2016 για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και μόλις φέτος έγινε διαθέσιμη η έκδοση για κονσόλες. Το SHINY είναι ένα platformer που μας τοποθετεί στο ρόλο ενός ρομπότ από τα πολλά που εγκαταλείφθηκαν από τους ανθρώπους σε έναν πλανήτη που οδεύει ολοταχώς προς τον ήλιο και την καταστροφή του. Η όλη αρχική ιδέα με τα ρομπότ που αφήνουν πίσω τους οι άνθρωποι, μας θύμισε αρκετά την αγαπημένη ταινία Wall-e, αλλά όλοι οι θετικοί παραλληλισμοί τελειώνουν εκεί. Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με ένα platformer που δεν κάνει ποτέ κάτι το ξεχωριστό, παρά το γεγονός ότι δεν κάνει και πολλά πράγματα λάθος.

Shiny image 01

Το platforming λειτουργεί σε γενικές γραμμές σχετικά ικανοποιητικά, και ουσιαστικά η όλη πρόκληση του gameplay, πέρα από το τυπικό platforming, είναι η διαχείριση της ενέργειας του ρομπότ Kramer 227, που τελειώνει όσο προχωρά στα επίπεδα, και η χρήση διάφορων ικανοτήτων (τρεις στο σύνολο) οι οποίες επίσης καταναλώνουν ενέργεια. Η ενέργεια του Kramer 227 αναπληρώνεται στα checkpoints, αλλά και συλλέγοντας μικρές μπαταρίες οι οποίες λειτουργούν και ως collectibles. Παράλληλα, ο παίκτης θα πρέπει να αναζητήσει τα ρομπότ που βρίσκονται χωρίς ενέργεια διάσπαρτα στα επίπεδα, να τα «ξυπνήσει» και μαζί να φύγουν από τον πλανήτη, που είναι και ο σκοπός του παιχνιδιού.

Τα ρομπότ αυτά τις περισσότερες φορές βρίσκονται στο δρόμο του παίκτη, και θα θέλαμε να είναι πιο συχνά κρυμμένα στο περιβάλλον ή να απαιτούν καλύτερη εξερεύνηση. Στα περιβάλλοντα, εκτός από collectibles, υπάρχουν και οι κλασικές πλέον παγίδες που δυσκολεύουν το έργο του παίκτη, όπως πρέσες που απειλούν να τον συνθλίψουν, πλατφόρμες που κινούνται ή καταρρέουν, καρφιά, φλόγες και επικίνδυνα αέρια. Οι τρεις ειδικές ικανότητες του Kramer 227 δίνουν μια κάποια ποικιλία στο gameplay, με το πιο ενδιαφέρον στοιχείο να είναι το jetpack, το οποίο χρησιμεύει περισσότερο προς το τέλος.

Shiny image 02

Υπάρχει πράγματι μια σταθερή δομή κάτω από το παιχνίδι, με ξεχωριστά επίπεδα, λειτουργικό platforming, μικρά collectibles εδώ κι εκεί και αρκετή ποικιλία ώστε να αποφεύγει να καταντά βαρετό. Από την άλλη, δεν είναι σχεδόν ποτέ και πραγματικά διασκεδαστικό, με το platforming σύντομα να γίνεται περισσότερο διαδικαστικό. Επίσης, η ιδέα της ιστορίας θα μπορούσε να έχει κάποιο ενδιαφέρον ή να εξερευνηθεί κάπως περισσότερο, αλλά πέρα από το αρχικό cinematic, σχεδόν δεν συμμετέχει στο υπόλοιπο παιχνίδι.

Μια ευχάριστη νότα, πάντως, δίνουν οι μελωδίες που ακούγονται σε σημεία και αλλάζουν ανάλογα με το περιβάλλον που εξερευνά ο Kramer 227. Τα γραφικά μοιάζουν βγαλμένα από τις γοητευτικές εποχές του αγαπημένου PlayStation 2, με… τρομακτικό aliasing και θολά textures να “πνίγουν” την οθόνη, ενώ η γενικότερη παρουσίαση πάσχει σε όλους τους τομείς. Υπάρχει γενικά μια αίσθηση έλλειψης polishing και φτωχού τεχνικού τομέα ακόμη και σχεδόν δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται συνειδητά από τους δημιουργούς για μια απλή, σχετικά “παλιομοδίτικη” και μάλλον φτωχή, εν τέλει, platforming πρόταση.

Shiny image 03

Το SHINY, δυστυχώς, δεν φαίνεται σε κανένα σημείο να προσπαθεί να κάνει το κάτι παραπάνω, και αποτελεί μια… “basic” περίπτωση σε όλα του. Από την άλλη, φαίνεται να το γνωρίζει πολύ καλά και ζητά μόλις 10 ευρώ από τους υποψήφιους αγοραστές. Τώρα, το αν αυτά τα 10 ευρώ αξίζουν, τη στιγμή που η αγορά είναι γεμάτη με platformers που κάνουν καλύτερα ό,τι προσπαθεί το πόνημα της Garage 227, είναι μια άλλη ερώτηση. Με σχετικά εύκολη απάντηση.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: Enarxis Dynamic Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Garage 227Ημ. Έκδοσης: 26/02/2018
PEGI: 3Εκδότης: SoedescoΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Κάποια περιβάλλοντα με ενδιαφέρον, και γοητευτική μουσική.

Αρνητικά

  • Απελπιστικά φτωχή παρουσίαση.
  • Μετριότατος τεχνικός τομέας και έλλειψη polishing.
  • Λειτουργικό μεν, αλλά σπάνια διασκεδαστικό gameplay.

Βαθμολογία

Πραγματικό παιδί της γενιάς του '90, το όχι και τόσο μακρινό gaming ταξίδι του ξεκίνησε κάτι Χριστουγεννιάτικα πρωινά με γάλα κακάο και Crash Bandicoot στο PS One. Έκτοτε, συνεπής στις gaming "υποχρεώσεις" του πασχίζει να καλύψει το εύρος παλιών και νέων όχι μόνο παιχνιδιών, αλλά ταινιών, σειρών, βιβλίων και μουσικής και αναρωτιέται συνεχώς πως γίνεται να μην προλαβαίνει, ειδικά τώρα που είναι και φοιτητής. Μεταξύ άλλων, χόμπι του είναι ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος και τα ταξίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

PUBG: Σύντομα διαθέσιμος ο νέος χάρτης Sanhok
Μικρότερος στα βήματα του Fortnite, ενώ ο τίτλος φτάνει τις 50 εκ. πωλήσεις και τους 400 εκ. χρήστες!
Επιβεβαιώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Valkyria Chronicles 4
Έρχεται το φθινόπωρο ο νέος τίτλος της σειράς.  
Διαθέσιμο το War Thunder για το Xbox One
Αρκεί να αγοράσετε ένα από τα Founder’s Packs.
Έρχονται τα PlayStation Hits για το PlayStation 4
Κλασσικοί τίτλοι σε μειωμένη τιμή.
Ανακοινώθηκε η Headline έκδοση του F1 2018
Με δυο κλασσικά μονοθέσια.
Gameplay υλικό από το NieR: Automata
Από την Xbox One έκδοση του.
Νέος τίτλος "Tales of" είναι στο στάδιο της ανάπτυξης
 Νέες πληροφορίες από τη Bandai Namco.  
Πρώτη γέυση από το Hitman 2
Ο Agent 47 στο Miami  εν ώρα δράσης.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια

Τελευταία Σχόλια

μετα την απίστευτη απογοήτευση του Valkyria Revolution, ελπίζω να σοβαρευτηκαν λιγο εκει στη Sega κ ...
καλά τώρα το "ενημερωμένα" ας μην το πιάσουμε καλύτερα γιατί γελάνε και οι πέτρες με αυτά που ακούω ...
μήπως λέω μήπως ήρθε η ώρα να σκάσουν ένα γερό πακέτο στον Sakaguchi να επιστρέψει να τους βάλει σε ...
Πάμε μωρή Sega
Τέλεια νέα. Το παιχνίδι αν δεν αυτοκτονησουν πάει για σίγουρη αγορά.
Φαίνεται πλέον ότι θα βγει μαζί (ή στην αρχή κυκλοφορίας) με το PS5, λογικά το 2020. Το είχα πει και...
Φαντάζομαι όλες οι αλυσιδες και μόλις ξεστοκαρουν και τα μικροτερα λογικα θα τα φερουν και αυτα
Γνωρίζετε ποια είναι τα "ενημερωμένα καταστήματα λιανικής"? ...να πάμε μια βόλτα?
Yakuza 0 απο εμενα. Περιμενα να πεσει στα 20 ευρω.