H Amanita σε mobile μονοπάτια.

To να κάνεις install το νέο παιχνίδι της Amanita Design στο PC σου, είναι πάντοτε μια γλυκιά ιεροτελεστία. Βάζεις τον τίτλο να κατεβαίνει, την καφετιέρα να ετοιμάσει ένα λίτρο καφέ, εφοδιάζεις μια πιατέλα γεμάτη μπισκότα, βάζεις το καλοριφέρ σε μια γλυκιά, ζεστή θερμοκρασία και, δίχως σκέψη, κλείνεις το κινητό σου για να μην έχεις τίποτα αγενέστατες διακοπές από ανθρώπους του κοντινού σου περιβάλλοντος που περιμένουν να έχεις ζωή στον “πραγματικό κόσμο”. «Πφφφ… ο πραγματικός κόσμος είναι υπερεκτιμημένος», λες εσύ στον εαυτό σου, και παίρνοντας μια βαθιά γουλιά καφέ (μέτριου με πολύ γάλα), κάνεις ένα καλλιτεχνικό μακροβούτι μέσα στο νέο, σουρεαλιστικό παράδεισο της Amanita.

Για όποιον ζει σε σπηλιές αλλά δε τρέφεται με τα βρώσιμα μανιτάρια της Amanita, να θυμίσουμε πως η εταιρία αυτή βρίσκεται πίσω από τα μαγικά adventure παιχνίδια Samorost, Machinarium και Botanicula, οπότε αυτό ίσως να κάνει πιο κατανοητή την εισαγωγή μας αλλά και το τι θα έπρεπε να περιμένετε από το νέο τους παιχνίδι. Όμως, στην περίπτωση του Chuchel τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά αλλά και ταυτόχρονα τόσο όμορφα γνώριμα. Συγκεκριμένα, το παιχνίδι δείχνει να επιστρέφει την εταιρία πίσω στις ρίζες της και στα μικροσκοπικά παιχνιδίσματα και διαφημίσεις με τα οποία είχε ξεκινήσει, αφήνοντας προσωρινά στην άκρη την δημιουργία πιο μεγάλων και περίπλοκων τίτλων προς όφελος ενός "σφηνακίου" ακατάπαυστής διασκέδασης και χαμόγελου.

Chuchel review image 01

Το Chuchel, λοιπόν, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας φόρος τιμής στο κυνήγι του Roadrunner από τον Wile E. Coyote, αλλά και του βελανιδιού από τον Scrat. Βλέπετε, το Chuchel δεν είναι μία μεγάλη ενιαία ιστορία αλλά ένα σύμπλεγμα πολλών μικρών τέτοιων σκηνών, όπου ο χαρακτήρας μας θα προσπαθεί να πιάσει στα χέρια του το πολυαγαπημένο του κεράσι που έκλεψε ένα γιγάντιο χέρι. Ο παίκτης, λοιπόν, με λογική Amanita & Monty Python, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια σειρά διαφόρων σκηνικών όπου ο Chuchel θα πρέπει να βρει τον τρόπο σε κάθε σκηνή για το πώς θα φτάσει κοντά στο κεράσι, πάντα με εκρηκτικά, γλυκά αλλά και πολύ αστεία αποτελέσματα. Η ποικιλία όλων των “puzzles” είναι αρκετά μεγάλη και τα σκηνικά που θα συναντήσετε είναι γεμάτα μεράκι, εξυπνάδα και έξυπνα tributes σε διάφορα παιχνίδια, ενώ είναι βέβαιο πως όσο θα παίζετε, το χαμόγελο θα είναι μόνιμα σχεδιασμένο στο πρόσωπό σας.

Βέβαια, πρέπει κάπου εδώ να ξεκαθαρίσουμε πως όταν μιλάμε για σφηνάκι-παιχνίδι, το εννοούμε. Το Chuchel αποτελεί μια ιδιαίτερα γρήγορη εμπειρία και έναν τίτλο που θα μπορέσει ο καθένας να τελειώσει μέσα σε 3 ώρες. Είναι και μικρό σε διάρκεια αλλά και κάθε σκηνή είναι ιδιαίτερα απλή προς την επίλυσή της, σχεδιασμένη πιο πολύ για να διασκεδάσει τον καθένα που θα το δει παρά στο να προκαλέσει τους πιο πεπειραμένους παίκτες. Είναι ένας τίτλος σχεδιασμένος ως μια πολύ απλή, οικονομική και προσβάσιμη σε όλους εμπειρία, που φαντάζει σχεδόν ιδανική για κυκλοφορία σε φορητές πλατφόρμες (η κυκλοφορία σε κινητά θα έρθει σε μερικούς μήνες).

Chuchel review image 02

Αυτή την μικρή, low cost διάθεση της παραγωγής την βλέπει κανείς και από τον σχεδιασμό του κόσμου, μιας και μεγάλο μέρος της οθόνης παραμένει λευκό εν αντιθέσει με τα πιο πλούσια backgrounds παλαιότερων τίτλων της εταιρίας. Και όμως, η Amanita κατάφερε να κάνει ακόμα και αυτό να είναι ένα από τα μαγικά στοιχεία του παιχνιδιού και σε αυτό βοήθησε το απίστευτα δημιουργικό art direction του Jaromir Plachy, γνωστού από τον πολύχρωμο κόσμο που είχε υφάνει στο Botanicula. Όλες οι σκηνές και όλοι οι χαρακτήρες είναι τόσο ιδιαίτεροι και μοναδικοί, που δεν θα ήταν υπερβολή αν θα λέγαμε πως έχουμε να κάνουμε με την πιο δημιουργική δουλειά της εταιρίας μέχρι σήμερα.

Ταυτόχρονα, αυτή η μινιμαλιστική εκδοχή ενός σουρεαλιστικού κόσμου και η μορφή μικρών επεισοδίων, δίνει την αίσθηση ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να είναι ένα running, strip gag, εβδομαδιαίο κόμικ, όπως αυτά που υπήρχαν παλιά στις εφημερίδες. Η μικρή διάρκειά του, το ότι είναι σαν πολλά μικρά Max (by Bara) επεισόδια, η φαινομενική απλότητά του κόσμου του και η ευκολία του θα μπορούσαν να χρεωθούν ως αρνητικά στα περισσότερα παιχνίδια, αλλά εδώ, η εταιρία δίνει ακριβώς αυτό που θέλει να δώσει και για μια τρίωρη, χαρούμενα διασκεδαστική και προσβάσιμη για όλους εμπειρία, το αποτέλεσμα είναι μαγικό.

Chuchel review image 03

Αν θα μπορούσε να προσάψει κάποιος ένα αρνητικό στο gaming σφηνάκι της Amanita, αυτό θα ήταν η τιμή του, μιας και στα 10 ευρώ είναι κομματάκι τσιμπημένο. Από την άλλη, όμως, ο κόσμος έχει δώσει τα ίδια και πολλά περισσότερα για πολλά Walking Simulators παρόμοιας διάρκειας, που δεν πλησιάζουν ούτε στο ελάχιστο την ευρηματικότητα και την μαγεία του Chuchel. Αν το δείτε με αυτή την οπτική, τότε και 20 ευρώ είναι καλύτερα να προσφερθούν εδώ παρά 10 ευρώ σε ένα ακόμα «περπατώ εις το δάσος με τις σκέψεις μου, με τον Morgan Freeman να κάνει αφήγηση» παιχνίδι. Είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία για όλη την οικογένεια και παρόλη την απλότητα και μικρή της διάρκεια, θα γίνει αγαπητή από τις πρώτες κιόλας στιγμές.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: AdventureΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Amanita DesignΗμ. Έκδοσης: 07/03/2018
PEGI: N/AΕκδότης: Amanita DesignΠλατφόρμες: PC, iOS

Θετικά

  • Ο πανέμορφος, σουρεαλιστικός σχεδιασμός της Amanita.
  • Υπέροχη ατμόσφαιρα, πλαισιωμένη από εξωπραγματικά ηχητικά εφέ, ονειρικές μελωδίες και πανέξυπνο χιούμορ.
  • Απολύτως προσβάσιμο και διασκεδαστικό για όλες τις ηλικίες και γούστα.
  • Είναι το ιδανικό gateway παιχνιδάκι για να πείσετε το έτερον ήμισυ να ασχοληθεί με κάτι άλλο πέρα από το candy crush!
  • Μπορεί να θεωρηθεί ως μια χιουμοριστική εμπειρία και όχι ως ένα παιχνίδι.

Αρνητικά

  • Τα 10 ευρώ που ζητάει είναι κομματάκι πολλά για τη μικροσκοπική διάρκειά του, το χαμηλό replay value του και το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο πρόκλησης.
  • Μπορεί να θεωρηθεί ως μια χιουμοριστική εμπειρία και όχι ως ένα παιχνίδι.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Έρχεται το Gods & Glory για το Hollow Knight σε PC και Nintendo Switch
Δωρεάν με την μορφή ενός update για όλους.
Τέλος τα microtransactions από το Middle-Earth: Shadow of War
Ακόμα μια «νίκη» για την κοινότητα...
UK charts: Ο Crash άφησε πίσω Octopath και Απίθανους
Ευχάριστα τα νέα για το Octopath Traveler.
Αρχές Σεπτεμβρίου η Open Beta για το Battlefield V
Σοφότερη η Dice από την διενέργεια της Closed Beta του τίτλου.
Η Tencent σχεδιάζει τη παγκόσμια διάθεση του WeGame
Μεγάλος ανταγωνισμός για το Steam. 
To Σεπτέμβριο στους υπολογιστές το The Bard's Tale 4
Και σύντομα η κυκλοφορία στις κονσόλες.
Νέο trailer για το We Happy Few
Γνωριμία με τους χαρακτήρες και τον κόσμο του τίτλου.
Τον Αύγουστο η Private Beta του Call of Duty: Black Ops 4
Για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κονσόλες.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Το Botanicula δεν με κέρδισε λίγο που το είδα οπότε μάλλον θα αργήσω να δω και το Chuchel.

  • mifune

    ειναι ο ίδιος σχεδιαστης οπότε αν δε σου κανει κλικ το art direction, ναι κομματακι δυσκολο να σε κερδισει εδω. Αν κ θα πω οτι εδω ειναι πιο προσεγμένο και χαρουμενο αποτι το πολυ πιο θολό Botanicula. Αν μιλας για το gameplay, δε μοιαζουν μεταξυ τους πολυ, περα απο την παλαβομαρα τους ;)

Τελευταία Σχόλια

Καθε χαρακτηρας παρουσιαζει εντελως ξεχωριστες καταστασεις, πιανει ακομα και πιο σκοτεινα θεματα που...
Πιστεύω είχαμε ανάγκη για ένα όμορφο, old school JRPG. Εμένα προσωπικά δεν με έχει απογοητεύσει καθό...
Ευχαριστώ Σταύρο μου για τη διευκρίνηση! Ήλπιζα ότι θα έχει και κάτι original, δεν πειράζει όμως.
Νίκο για την ερώτηση του Emerald, νομίζω πως το κάλυψα με την αναφορά του Bravely Default (familiar ...
Xμμ, μάλιστα! Αριγκατό Σταύρο.
Δεν σου κρύβω, μου κίνησες την περιέργεια! Το καλό είναι ότι με βλέπ...
Νίκο. δυστυχώς για το end game και επίλογο είναι περίπτωση Bravely Default (aka boss rush μάχες) όπ...
Επιτέλους ήρθε το review που περίμενα πως και πως!
Άψογος για ακόμα μία φορά Σταύρο.
Στα δικά μου...
Τώρα μάλιστα.. ίσως το τιμήσω τώρα.
Αυτά τα δωρεάν updates δείχνουν πως γίνεται η σωστή υποστήριξη ενός παιχνιδιού. Κατά τ'άλλα πάλι κλά...