Indie ωδή στα boss fights των Dark Souls.

Το Sinner: Sacrifice for Redemption μπορεί πολύ απλά να περιγραφεί ως κλώνος των Dark Souls, ένας χαρακτηρισμός, εντούτοις, που θεωρούμαι ότι είναι ολίγον τι υποτιμητικός, ιδιαίτερα όταν μια μικρή, επταμελής ομάδα καταφέρνει να προσεγγίσει σε ικανοποιητικό βαθμό μία από τις νευραλγικές συνιστώσες των αριστουργηματικών τίτλων της From Software. Μπορεί πολύ εύκολα κάποιος να το ονομάσει ως αντιγραφή, μπορεί όμως εξίσου εύκολα να το ονομάσει και ως φόρο τιμής στα Souls, ιδίως επειδή η βαθύτατη επιρροή αναγνωρίζεται και αναφέρεται στην επίσημη περιγραφή, του παιχνιδιού, κάτι που έχουμε δει πολλάκις να αποφεύγεται και από πιο αναγνωρίσιμους δημιουργούς (λογικό ως ένα βαθμό).

Όπως καταλαβαίνετε, εμείς εκλάβαμε το Sinner ως ένα φόρο τιμή στα Souls, μία αξιοπρεπέστατη προσπάθεια, αν και με περιορισμούς, οι οποίοι ωστόσο δικαιολογούνται ως ένα βαθμό από το μέγεθος της ολιγομελούς ομάδας ανάπτυξης. Η περιγραφή του Sinner είναι μοναδικά εύκολη, καθώς το παιχνίδι δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από ένα boss rush από οκτώ bosses, με gameplay και εικαστικό που παραπέμπουν άμεσα στα Dark Souls.

Sinner Sacrifice for Redemption review 01

Αυτό σημαίνει ότι από τη ροή του παιχνιδιού απουσιάζουν πλήρως οι συμβατικές πίστες με minions, παγίδες κ.λπ. κάτι που ίσως ξενίσει ορισμένους. Αυτή η απόφαση βέβαια είναι απόλυτα συνειδητή από την κινέζικη Dark Star, ελέω των περιορισμένων πόρων της. Παρόλο που, φυσικά, λαμβάνουμε υπόψη αυτήν την έλλειψη στην αξιολόγησή μας, και πάλι είναι σεβαστή, καθώς είναι σαφέστατα προτιμότερο να δούμε ένα πραγματικά φροντισμένο παιχνίδι, που πατάει πλήρως στις δυνατότητες της ομάδας, από το να βλέπαμε κακοφτιαγμένα και ελλιπή επίπεδα μεταξύ των bosses, απλά και μόνο επειδή “έπρεπε να υπάρχουν”.

Άλλωστε το πρόσφατο παράδειγμα του Immortal: Unchained  μάς έδειξε ότι όσο καλές προθέσεις κι αν έχει μία ομάδα ανάπτυξης, τελικά δεν είναι δύσκολο να “λυγίσει” υπό το βάρος του όγκου ενός παιχνιδιού που είναι πέρα από τις δυνατότητες ή την εμπειρία της. Συνολικά, το Sinner περιέχει οκτώ bosses, τα εφπά εκ των οποίων μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε με όποια σειρά επιθυμείτε. Εδώ, όμως, εισέρχεται μία φρέσκια ιδέα από τη Dark Star μέσω του ιδιότυπου level... down έπειτα από τη μάχη με κάθε boss. Αυτό σημαίνει ότι, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των παιχνιδιών, ο χαρακτήρας μας εδώ σταδιακά αποδυναμώνεται, με μειωμένη stamina, λιγότερες προμήθειες, εύθραυστη ασπίδα και λοιπούς περιορισμούς.

Sinner Sacrifice for Redemption review 05

Ο παραπάνω μηχανισμός ωθεί τον παίκτη να σκεφτεί διπλά τη σειρά με την οποία θα αντιμετωπίσει τα bosses, δεδομένου, φυσικά, ότι πριν από κάθε μάχη γνωρίζουμε τον περιορισμό που θα υποστούμε (συμβουλή: αφήστε τη μάχη που θα σας ρίξει την ισχύ των επιθέσεων για το τέλος...). Αποτελεί μία ενδιαφέρουσα, αντίστροφη προσέγγιση από τα συνηθισμένα, ανεβάζοντας καλοδεχούμενα και σταδιακά το βαθμό πρόκλησης, ανεξάρτητα από τη σειρά που θα αντιμετωπίσουμε τα bosses. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα από τα πιο δύσκολα bosses του παιχνιδιού ήταν σαφέστατα ευκολότερο όταν το αντιμετωπίσαμε ως την πρώτη μάχη του παιχνιδιού (όταν ο ήρωάς μας είχε ακόμα πλήρως τις ικανότητες και τις δυνάμεις του) ενώ ένα από τα πλέον εύκολα μάς δυσκόλεψε αισθητά όταν ήρθαμε απέναντί του λίγο πριν τον τερματισμό.

Όσον αφορά στο σχεδιασμό των bosses, εδώ είναι ένας τομέας που η Dark Star διαπρέπει, ανεξάρτητα αν είναι φανερό ότι πατάει με απόλυτη πιστότητα στα χνάρια της From Software. Η πλειοψηφία των bosses είναι σχεδιασμένα με ευφάνταστο τρόπο, τοποθετώντας μας σε απόλυτα απαιτητικές μάχες, που όμως διακρίνονται από τη δίκαιη φύση τους. Αναμφίβολα θα πρέπει να μελετήσει κάποιος τις επιθέσεις τους και τα κατάλληλα ανοίγματα για τις αντεπιθέσεις, αλλά αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά αυτών των συγκρούσεων για οποιοδήποτε αξιόλογο soulsborne παιχνίδι. Αρκεί να μην γίνεται με τη μορφή έντονου trial and error ή σε σημείο που να απαιτούνται υπερφυσικά αντανακλαστικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα bosses, ανεξαιρέτως, παρουσιάζουν και μεγάλο εύρος επιθέσεων αλλά και δεύτερη (ή και τρίτη) μορφή, που περιπλέκει ευχάριστα τη μάχη, κρατώντας μας σε εγρήγορση καθ' όλη τη διάρκειά της.

Sinner Sacrifice for Redemption review 08

Σε κάθε έναν από τους πολυάριθμους θανάτους μας αναγνωρίζαμε πάντα το δικό μας σφάλμα και ποτέ δεν δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η αντίπαλη A.I. είναι άδικη. Φυσικά, όσο καλός και αν είναι ο σχεδιασμός των bosses, το όλο οικοδόμημα θα κατέρρεε εν ριπή οφθαλμού αν ο χειρισμός δεν στεκόταν στο ύψος των περιστάσεων, ένας τομέας που αποδίδεται και αυτός με αρτιότητα, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε έχει την ελάχιστη εμπειρία από τα Dark Souls να νοιώσει κατευθείαν στο στοιχείο του, μέσω των γνωστών rolls, parry και λοιπών κινήσεων που εκτελούνται με την αμεσότητα και την ευκολία που απαιτείται από τις φρενήρεις μάχες.

Αναμφίβολα υπάρχει ο περιορισμός της παντελούς έλλειψης επιπέδων, αλλά και της πλήρους απουσίας παραμετροποίησης του χαρακτήρα μας, όμως σε αυτά που προσφέρει το Sinner δεν παύει να αποτελεί μία ιδιαίτερα τίμια πρόταση, που στοχεύει και καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να προσεγγίσει την ένταση και την αίσθηση της μέγιστης ικανοποίησης που νοιώθουμε όταν αντιμετωπίζουμε τα bosses των Souls. Όταν αυτό το πετυχαίνει μία μικρή indie ομάδα, δεν είναι τίποτα λιγότερο από αξιέπαινο.

Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για PC.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Dark StarΗμ. Έκδοσης: 23/10/2018
PEGI: 16Εκδότης: AnotherindieΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Θετικά

  • Όλα τα bosses έχουν σχεδιαστεί με φροντίδα και προσφέρονται για έντονες μάχες.
  • Υψηλή και δίκαιη πρόκληση.
  • Η λειτουργία της σταδιακής αποδυνάμωσης του χαρακτήρα είναι ευχάριστα αντισυμβατική.

Αρνητικά

  • Παρά τα αξιοπρεπέστατα boss fights το παιχνίδι δεν παύει να είναι κάπως... λειψό σε περιεχόμενο.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Just Cause 4
Απλά επειδή έπρεπε να βγει sequel...
Ακόμα ένα «παράσημο» για τη σειρά Farming Simulator
Πωλήσεις 1 εκ.τεμαχίων σε 10 μέρες για το Farming Simulator 19.
Συνέχεια στον εμπλουτισμό του Shadow of the Tomb Raider
Με το επόμενο DLC για τον τίτλο.
The Council
Ένα τολμηρό μα και άτσαλο βήμα προς το μέλλον.
Ανακοινώθηκε η NieR: Automata Game of the YoHRa Edition
Με αρκετό περιεχόμενο για PS4 και PC.
Η ιστορία του Kingdom Hearts 3 ξεκινά…
Μέσα από το Opening Movie trailer του τίτλου.
Εxpansion και crossover με το Witcher 3 για το Monster Hunter World
Ο Geralt ταξιδεύει στο Νέο Κόσμο.
Δύο demos για το Anthem ετοιμάζει η EA
Στις αρχές του 2019, για κονσόλες και PC.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Πολυ ωραία τα λες Νικόλα! "Σε κάθε έναν από τους πολυάριθμους θανάτους μας αναγνωρίζαμε πάντα το δικό μας σφάλμα και ποτέ δεν δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η αντίπαλη A.I. είναι άδικη." Για ένα souls-like παιχνιδι ίσως το μεγαλυτερο στοιχημα (ως προς το gameplay) είναι να πετύχει τη δυσκολία ώστε να μην είναι άδικο. Μπράβο στο στούντιο που το κατάφερε καθώς όταν βλεπεις ΑΑΑ τίτλους και δεν το πετυχαίνουν καταλαβαίνεις ποσο δύσκολο εγχειρημα είναι.

  • Σε κάθε έναν από τους πολυάριθμους θανάτους μας αναγνωρίζαμε πάντα το δικό μας σφάλμα και ποτέ δεν δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι η αντίπαλη A.I. είναι άδικη.


    O Νικόλας θα είναι σίγουρα ο 15ος Δαλάι Λάμα.

    Πολύ ωραίο ήταν το stream, το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθώ παιχνίδια με υψηλή πρόκληση!

Τελευταία Σχόλια

Φήμες λένε ότι οι developers την μισή μέρα οργώνουν και την άλλη μιση προγραμματίζουν
Να βγουν aragorn2 και vlad25 να μας απαντήσουν αν δικαιούνται επιδοτήσεως και οι παίκτες FM2019. Αν ...
Ρε μπας και πουλάει τόσο επειδή οι αγοραστές του νομίζουν ότι παίρνοντας "αγροτικό" παιχνίδι θα πάρο...
οχι απλα πουλαει, ξεσκίζει.
καλα αν πας κιολας να δεις σε torrentαδικα, ειναι μονιμα στο top 10 ολο...
Μας άργησε λίγο αλλά ήρθε και το 13ο GLD, μπράβο για άλλη μια φορά. Όσο για το διαγωνισμό θα προτιμο...
Μισό λεπτό. Αυτή η σειρά βγάζει ακόμα καινούργια παιχνίδια και πουλάνε τόσο? Ρε παιδιά είστε σίγουρο...
Απίστευτα καλά νέα!
Από τις αγαπημένες μου σειρές. Ελπίζω να κάνουν καλή δουλειά στο remake.
ΥΓ:...
Θεωρώ ότι το παιχνίδι είναι ο ορισμός του χρυσού 7 και το 6 άδικο σαν βαθμολογία.Δεν το έχω παίξει,ο...
Just Cause 4 σε K2
ακουγεται ιδανικός τίτλος για oldschool αμυαλο fan, απο αυτους που παιζεις για το χαβαλε 1-2 ωριτσες...
Just Cause 4 σε K2