Achtung Baby!

Έχουμε αρχίσει να αναρωτιόμαστε (και να ανησυχούμε) για τη λογική που βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξη πολλών παιχνιδιών τεχνολογίας VR. Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ένα “pattern” πίσω από πολλές κυκλοφορίες, οι οποίες μας κάνουν να βλέπουμε δυσοίωνο το μέλλον για ένα κομμάτι αυτής της κατηγορίας παιχνιδιών. Γνωρίζουμε ότι το gaming στο VR δεν μπορεί να είναι ίδιο με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Γνωρίζουμε ότι πολλά παιχνίδια πρέπει να προσαρμόζονται στα δεδομένα της εικονικής πραγματικότητας και να σχεδιάζονται με γνώμονα αυτά, και γνωρίζουμε επίσης ότι όταν παίζεις σε VR, δεν μπορείς (και δεν ενδείκνυται) να γράφεις στο κοντέρ sessions των 5-6 ωρών.

Και ενώ τα δείγματα σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος της παραπάνω διαπίστωσης -δηλαδή, ότι τα παιχνίδια σε VR πρέπει να σχεδιάζονται με γνώμονα την τεχνολογία αυτή- είναι θετικά και έχουμε δει ότι βρίσκουν εφαρμογή (από το Astro Bot μέχρι το Resident Evil 7, και από το Blood & Truth μέχρι το Moss), σε ό,τι έχει να κάνει με το δεύτερο τμήμα, το χρόνο δηλαδή που πρέπει να παίζουμε, νιώθουμε ότι οι developers έχουν αναλάβει το ρόλο του “προστάτη” των παικτών, δημιουργώντας παιχνίδια που δεν θα τον κρατήσουν απασχολημένο για πάνω από 2-3 ώρες. Με κάποιον άλλο τρόπο δεν μπορούμε να εξηγήσουμε τη σύντομη διάρκεια πολλών VR experiences και παιχνιδιών (πέρα από την τεμπελιά και την αρπαχτή, δηλαδή), με το Wolfenstein Cyberpilot, που εξετάζουμε εδώ, να αποτελεί “αιχμή του δόρατος” σε αυτήν την κατάσταση.

Wolfenstein Cyberpilot image 1

Τοποθετημένο στο σύμπαν του Wolfenstein της Machine Games και εντός του lore που έχει χτιστεί με τα Wolfenstein New Order, Wolfenstein Old Blood, Wolfenstein New Colossus και του νέου Wolfenstein Youngblood, το Cyberpilot περιγράφει την ιστορία ενός ανώνυμου πολεμιστή, που ξυπνά από ένα λήθαργο εντός μιας μυστικής βάσης των Ναζί κάπου στο υπό κατοχή Παρίσι. Χωρίς πολλές εξηγήσεις και καθυστερήσεις, ο “cyberpilot” επικοινωνεί με μια Γαλλίδα αντιστασιακό, η οποία (πάντα με τη βοήθεια μιας φιλικής Α.Ι.) θα εκπαιδεύσει τον πιλότο και θα τον στείλει σε μια σειρά από αποστολές που θα προξενήσουν σημαντικά πλήγματα στους Ναζί και θα δώσουν μια ελπίδα στην Αντίσταση.

Όλο το παιχνίδι στήνεται μέσα στην εν λόγω βάση, με τον πιλότο να βρίσκεται καθηλωμένος σε μια καρέκλα. Μόνη του επιλογή κίνησης είναι στον κάθετο άξονα, εντός ενός ανελκυστήρα, που θα τον ανεβοκατεβάζει σε τέσσερα επίπεδα. Δύο από αυτά τα επίπεδα βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας, με εντολές από τη μυστηριώδη Γαλλίδα και την ΑΙ, ενώ τα άλλα δύο αφορούν στην προετοιμασία των οχημάτων που θα χρησιμοποιούμε στις αποστολές και στο cockpit, μέσα από το οποίο θα τα ελέγχουμε. Και αυτή είναι η λογική πίσω από το Cyberpilot. Ο πολεμιστής μας δεν βρίσκεται ποτέ στο πεδίο της μάχης, αλλά ελέγχει εξ αποστάσεως Panzerhund, drones και Mechs, με στόχο τα πλήγματα στους Ναζί. Μιλάει με την Αντίσταση, προετοιμάζει το όχημα και βγαίνει σε αποστολές.

Wolfenstein Cyberpilot image 2

Η δομή του παιχνιδιού δεν είναι κακή. Αντιθέτως, πιστεύουμε ότι είναι έξυπνα σχεδιασμένη και απολύτως κατάλληλη για ένα παιχνίδι VR. Οι Machine Games και Arkane Studios απέφυγαν με έξυπνο τρόπο την παγίδα του να φτιάξουν ένα “on-rails FPS Wolfenstein” σε VR περιβάλλον, μπαίνοντας στον κόπο να σχεδιάσουν κάτι κομμένο και ραμμένο στην τεχνολογία. Και αυτός ο σχεδιασμός, σε συνδυασμό με το άψογο μοντέλο χειρισμού (που γίνεται “άψογο” αν παίξετε λίγο με τις πλούσιες ρυθμίσεις κίνησης, ώστε να βρείτε ποιες σάς ταιριάζουν καλύτερα και δεν σας ζαλίζουν), την αριστοτεχνική χρήση των Move Controllers και τα υπέροχα γραφικά (με τη σφραγίδα της id Tech) είναι σημαντικά εχέγγυα και δημιουργούν ελπίδες για κάτι σπουδαίο.

Και αυτό το “κάτι σπουδαίο” αχνοφαίνεται στις πρώτες δύο αποστολές, αρχίζει και σηκώνει κεφάλι στην τρίτη και, ξαφνικά, φτάνεις στην τέταρτη αποστολή και αρχίζεις και καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Ξαφνικά, περίπου στις δύο ώρες διάρκειας και στο τέλος της τέταρτης αποστολής, όλα καταρρέουν και το παιχνίδι τελειώνει -άκομψα μάλιστα, χωρίς ένα cinematic, χωρίς έναν ουσιαστικό διάλογο σχετικά με το τι κάναμε και γιατί το κάναμε. Όλα τελειώνουν μέσα από ένα ημιτελές, στατικό mission, τα credits τρέχουν in-game και μένεις “παγωτό”, με την ελπίδα ότι κάποιοι σου κάνουν πλάκα και ότι αμέσως μετά τα credits, θα αρχίσει το κανονικό παιχνίδι.

Wolfenstein Cyberpilot image 3

Η απογοήτευσή μας από τo Wolfenstein: Cyberpilot είναι έντονη. Έντονη γιατί βλέπεις ότι με λίγη προσπάθεια οι αγαπημένες και με τεράστιες περγαμηνές Arkane και Machine Games θα μπορούσαν να είχαν κάνει τη διαφορά εδώ και να είχαν προσφέρει ένα εξαιρετικό VR Wolfenstein, με ποικιλία στις αποστολές, καλή γραφή, γραφικά που σπάνια βλέπεις στο PSVR και επέκταση-σύνδεση του lore με τα υπόλοιπα παιχνίδια. Αντί αυτού, έχουμε να κάνουμε με ένα tech demo δύο ωρών, που σε δεύτερο playthrough, γνωρίζοντας πλέον τι πρέπει να κάνεις, ενδεχομένως να μπορεί να “βγει” και σε μία ώρα. Και όλα αυτά με αρχικό κόστος απόκτησης τα 20 ευρώ.

Τέτοιες τακτικές, κατά την άποψή μας, δεν έχουν θέση στο σύγχρονο gaming. Δεν κάνουν καλό στη βιομηχανία, δεν κάνουν καλό στο όνομα των VR παιχνιδιών και, σε τελική ανάλυση, δεν προσφέρουν απολύτως κανένα όφελος στον παίκτη. Τον τελικό αποδέκτη και απόλυτο κριτή. Κρίμα για τις Arkane και Machine Games, κρίμα και για την Bethesda, που συνεχίζει το αρνητικό σερί της.

Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PS4.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Εξαιρετικά γραφικά, από τα πιο εντυπωσιακά που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε παιχνίδι της κατηγορίας.
  • Πολλές δυνατότητες στο μοντέλο ελέγχου/ χειρισμού.
  • Ποικιλία στις αποστολές, με διαφορετικό gameplay σε κάθε μια...

Αρνητικά

  • ... μόνο που είναι μόλις τρεις, με μια τελευταία που συνδυάζει το gameplay των τριών πρώτων.
  • Απελπιστικά σύντομη διάρκεια, που μετά βίας αγγίζει τις δύο ώρες.
  • Ανύπαρκτη A.I.
  • Κανένα replay value.
  • Δυσανάλογο κόστος για όσα προσφέρει.

Βαθμολογία

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Εκτενή gameplay πλάνα από το Godfall
Χορταστικές πληροφορίες και βίντεο από PS5 devkit
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Ο Alan Wake επιστρέφει στο... Control
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του AWE DLC.
Νέο υλικό και πληροφορίες από το Crash Candicoot 4: It’s About Time
Μέσω του τελευταίου State of Play της Sony.
Πλήρης υποστήριξη για το PSVR στο Hitman III
Καθώς και σε ολόκληρη την τριλογία Hitman.
Έρχονται νέες πληροφορίες για το Cyberpunk 2077
Μέσα από ένα νέο digital event της CD Projekt RED.
Αλλαγή στην ημερομηνία διάθεσης του Serious Sam 4
Στα τέλη Σεπτεμβρίου η κυκλοφορία του.
Διαθέσιμο στην Ευρώπη το Phantasy Star Online 2
Με αρκετές αλλαγές στη διάθεση των παικτών.
Παράθυρο κυκλοφορίας για το Last Days of Lazarus
Νέος horror τίτλος, από τον δημιουργό του Gray Dawn.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Συμπληρώνω ότι το ίδιο χαλι βρίσκεται και το Wolfenstein youngblood .

Αρχικά είχα ελπίδες λόγο της Arkane όμως μετά απο 10 ώρες το παράτησα.
Εκπληκτικά γραφικα , ψιλοανοικτός καλοσχεδιασμένος κόσμος μεν αλλά καμιά προσθήκη νέων εχθρών δε.
Καθαριζεις απλα περιοχές απο τους Ναζι.!!!!!!!!!!!!! Χαίρω πολύ ρε μάγκα ότι έκανα και στα προηγούμενα Wοlfenstein .
Ιστορια και...

Συμπληρώνω ότι το ίδιο χαλι βρίσκεται και το Wolfenstein youngblood .

Αρχικά είχα ελπίδες λόγο της Arkane όμως μετά απο 10 ώρες το παράτησα.
Εκπληκτικά γραφικα , ψιλοανοικτός καλοσχεδιασμένος κόσμος μεν αλλά καμιά προσθήκη νέων εχθρών δε.
Καθαριζεις απλα περιοχές απο τους Ναζι.!!!!!!!!!!!!! Χαίρω πολύ ρε μάγκα ότι έκανα και στα προηγούμενα Wοlfenstein .
Ιστορια και αλληλεπιδραση κόσμου (δεν μπορει να γίνεται για να το πω ευγενικά της επί χρήμασι εκδιδομένης γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα και το τραπεζάκι διπλα να μένει αθικτο !!!!!!!!) βρίσκονται στον πάτο.
Επίσης η βοήθεια της αδερφή σου καθιστά το παιχνιδι εύκολο ακόμη και σε hard mode .


Aυτην την φορά η Αrkane μας απογοήτευσε.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet