Μία αναπάντεχη έκπληξη από το WRC.

Η ιστορία γύρω από τη σειρά WRC είναι λίγο-πολύ γνωστή. Από τη στιγμή που η Codemasters αποφάσισε να αποχωρήσει, είναι προφανές πως εδώ και τόσα χρόνια η ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται. Μπορεί τα Evolution Studios να είχαν κάνει ορισμένες αξιότιμες προσπάθειες στην εποχή του PlayStation 2, αλλά από εκεί και έπειτα ακολούθησε το χάος. Όμως όλα αυτά φαίνεται πως ανήκουν στο παρελθόν. Η Bigben Interactive, σε συνεργασία με την Kylotonn, τολμούν να τραβήξουν μία κόκκινη γραμμή στο παρελθόν και ξεκινώντας πρακτικά από το μηδέν, θέτουν νέα μέτρα και σταθμά για την κατηγορία. Και αυτή είναι μία πρόταση που ακόμα και εμείς αδυνατούμε να συνειδητοποιήσουμε πως καταγράφηκε σε ένα κείμενο που καταπιάνεται με το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally.

Το WRC 8, αποφεύγοντας τις φλυαρίες του παρελθόντος, ξεκινάει με έναν μάλλον λιτό, έως αδιάφορο τρόπο, πριν πραγματικά αποφασίσει να πατήσει τέρμα το γκάζι. Όπως συνηθίζεται σε ανάλογες προτάσεις, ο παίκτης καλείται να ολοκληρώσει μία αγωνιστική διαδρομή και ανάλογα με την επίδοση του, ο τίτλος θα επιλέξει αυτόματα το επίπεδο δυσκολίας αλλά και τις παρεχόμενες βοήθειες στην οδήγηση. Φυσικά, τα πάντα μπορούν ανά πάσα στιγμή να ρυθμιστούν στον βαθμό που επιθυμεί ο ίδιος ο παίκτης, αν και η αλήθεια είναι πως τουλάχιστον τα πρώτα λεπτά δεν θα είναι διόλου ευχάριστα.

WRC 8 review 1

Σημαντικό αγκάθι είναι το μοντέλο χειρισμού, μιας και γίνεται αντιληπτό πως δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεδιπλώσει τις αρετές του μέσω ενός "απλού" gamepad. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον τιμόνι, με τον αριστερό αναλογικό μοχλό να αδυνατεί να είναι ακριβής, ενώ παρά τις προσπάθειες για ρύθμιση στην ευαισθησία του, είναι σχεδόν αδύνατο να κινηθεί κάποιος για πολύ ώρα στο όριο ή να πλαγιολισθήσει επιτυχώς σε χωμάτινες διαδρομές με μειωμένη πρόσφυση. Είναι ίσως η πρώτη φορά που η χρήση μίας τιμονιέρας κρίνεται ως μονόδρομος, εκτός βέβαια και αν κάποιος ενεργοποιήσει πολλές από τις διαθέσιμες βοήθειες στην οδήγηση και απλά επιθυμεί να περάσει ορισμένα ανέμελα και ξεκούραστα απογεύματα, κινούμενος στον... πάτο της κατάταξης.

Οπότε, όσοι επιλέξουν την ενδεδειγμένη οδό, ας είναι προετοιμασμένοι για ένα ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού, όπου για πρώτη φορά στη σειρά τα physics δείχνουν να ακολουθούν την πραγματικότητα και τα οχήματα να πατάνε σωστά στο οδόστρωμα. Η σωστή χρήση γκαζιού είναι κάτι που απαιτεί κάποιες ώρες προσαρμογής, ειδικά στο μέσο μίας στροφής, όπου οι στροφές του κινητήρα επιβάλλεται να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα, ενώ και η χρήση φρένου αλλά και η επιλογή ταχύτητας θα κρατούν τον οδηγό σε διαρκή επαγρύπνηση. Ναι, το WRC 8 καταφέρνει να γίνει αρκετά αγχωτικό, αλλά πάντοτε μέσα σε αγωνιστικά πλαίσια, όπου το πλήρωμα και το αυτοκίνητο θα παλεύουν να κινηθούν όσο το δυνατόν ταχύτερα μέσα σε ορισμένες ελικοειδείς και απαιτητικότατες διαδρομές. Αναμενόμενα, σε επίπεδο επιλογών προσφέρονται τα πάντα, με το παγκόσμιο πρωτάθλημα και, φυσικά, το career mode να μονοπωλούν το ενδιαφέρον.

WRC 8 review 2

Ειδικά σε ό,τι αφορά το δεύτερο, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως αποτελεί την καλύτερη στιγμή της σειράς γενικότερα. Ο παίκτης θα νιώθει συνεχώς πως όντως αποτελεί μέλος μίας αγωνιστικής ομάδας, όπου ξεκινώντας από χαμηλά, θα δώσει τα πάντα ώστε να αναρριχηθεί στην παγκόσμια κατάταξη. Πλέον οι επιλογές δεν περιορίζονται μόνο στις μηχανικές βελτιώσεις, αλλά ακόμα και στη σύνθεση της σωστής ομάδας μηχανικών. Οι πόντοι εμπειρίας μπορούν πλέον να εξαργυρωθούν στην απόκτηση μίας έμπειρης ομάδας μηχανικών, που όχι μόνο θα μπορούν να επιδιορθώνουν το όχημα έπειτα από κάποιους αγώνες, αλλά και να ξεκλειδώνουν ακόμα περισσότερες ενότητες στο δαιδαλώδες research & development tree.

Και τα ευχάριστα δεν σταματούν εδώ. Είναι πραγματικά όμορφο να συμμετέχει κανείς σε δοκιμές εξέλιξης με πρωτότυπα οχήματα, πριν τελικά αυτά ντυθούν με χορηγούς και βρεθούν στη γραμμή εκκίνησης. Οι ρυθμίσεις σε αμέτρητους τομείς, αλλά και οι βελτιώσεις που θα έρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, θα είναι σε θέση να παρέχουν ένα αυτοκίνητο ικανό για την κορυφή, αρκεί φυσικά να μπορεί κάποιος να το δαμάσει. Η παρουσία του συνοδηγού είναι δυστυχώς διακοσμητική, γιατί δεν είναι λίγες οι φορές που θα δυσκολεύεται να ακολουθήσει τα τεκταινόμενα επί της οθόνης και να ενημερώνει τον οδηγό για στροφές που το όχημα τις έχει ήδη αφήσει πίσω.

WRC 8 review 3

Το WRC 8 προσφέρει και τις τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων που υπάρχουν στην πραγματικότητα, δηλαδή τις Junior WRC, WRC2 και WRC, ενώ όπως συνηθίζεται δεν απουσιάζουν και οι –λίγες είναι η αλήθεια- αναφορές στο παρελθόν του θεσμού. Αναμενόμενα, η κάθε κατηγορία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά αν και η μεγαλύτερη από αυτές είναι που κλέβει την παράσταση. Έπειτα από χρόνια αλλαγών και πειραματισμών από την αρμόδια αρχή, τα αγωνιστικά οχήματα απέκτησαν επιτέλους και ισχύ αλλά και σωστή ηχητική απόδοση, οπότε δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το κοινό δείχνει και πάλι έμπρακτα την αγάπη του.

Αυτή η μαγεία έχει αποδοθεί αρκετά σωστά από την Kylotonn, αν και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που κάνουν τη δημιουργία της να ξεχωρίζει είναι οι διαδρομές. Και εδώ η κατάσταση δείχνει να "ξεφεύγει". Ακολουθώντας το επίσημο πρόγραμμα, η Τουρκία μαζί με τη Χιλή επιστρέφουν, και πλέον η Πολωνία είναι αυτή που φέτος θα είναι απούσα. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεδιπλώνεται σε 17 χώρες, όπου με τη σειρά τους προσφέρει η κάθε μία πλήθος αγωνιστικών διαδρομών. Πέρα από τα νούμερα όμως, ο σχεδιασμός των διαδρομών είναι αυτός που θα δοκιμάσει στον απόλυτο βαθμό την ικανότητα αλλά και την υπομονή του καθένα. Μπορεί ορισμένες να έχουν μεταφερθεί αυτούσιες από το WRC 7, αλλά αυτό δεν αποτελεί κανένα απολύτως πρόβλημα γιατί, πρακτικά, είναι αδύνατο να αποστηθίσει ο καθένας τις ιδιαιτερότητες της κάθε μίας. Ο ισχυρισμός της ομάδας ανάπτυξης πως τα πάντα ακολουθούν την πραγματικότητα και έχουν σχεδιαστεί με τη χρήση δορυφορικών φωτογραφιών και GPS σαφέστατα και κρίνεται υπό αμφισβήτηση, αλλά η ουσία δεν βρίσκεται εκεί.

WRC 8 review 4

Η μοναχική φύση των αγώνων έχει αποτυπωθεί με έναν μοναδικό τρόπο και πρακτικά ο οδηγός θα έχει σαν αντίπαλο τόσο τον χρόνο όσο και τις ίδιες τις διαδρομές. Ο έξυπνος σχεδιασμός τους θα κρατάει τον παίκτη σε μία συνεχή εγρήγορση, ενώ η έκτασή τους αλλά και τα αμέτρητα εμπόδια και κακουχίες, θα δοκιμάσουν την αντοχή των οχημάτων στον απόλυτο βαθμό. Πραγματικά, υπάρχουν διαδρομές που αγγίζουν τα 10 λεπτά σε διάρκεια -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ακεραιότητα των οχημάτων, αν και το damage model δεν θα έλεγε κανείς πως ακολουθεί πιστά την πραγματικότητα. Τουλάχιστον σε οπτικό επίπεδο οι ζημιές σχεδόν ποτέ δεν αποδίδονται σωστά, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μία αθώα πέτρα, θα είναι ικανή να εξολοθρεύσει την ανάρτηση και να θέσει το όχημα εκτός αγώνα. Αυτές οι παρατυπίες καλό θα ήταν να απουσίαζαν, γιατί είναι λυπηρό το όλο οικοδόμημα που με τόσο κόπο έχει χτιστεί, να καταρρέει από μερικές "ύπουλες" τακτικές, που με τη σειρά τους προσπαθούν να καλύψουν το απλοϊκότατο μοντέλο ζημιών.

Το WRC 8 ολοκληρώνεται από έναν οπτικό τομέα που κρίνεται στο σύνολό του ως συμπαθητικός και όχι εντυπωσιακός. Στη μία πλευρά υπάρχουν οι πραγματικά πανέμορφες διαδρομές, με λεπτομέρειες σε σημεία που δεν θα περίμενε κανείς να συναντήσει. Δυστυχώς η σειρά εκκίνησης δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο, μιας και το οδόστρωμα δεν δείχνει να παραμορφώνεται με την πάροδο του χρόνου, οπότε είτε κάποιος ξεκινήσει πρώτος είτε δέκατος, η πρόσφυση θα είναι η ίδια. Τα εφέ φωτισμού είναι από τα ρεαλιστικότερα που θα συναντήσει κάποιος σε έναν racing τίτλο, αν και στον αντίποδα τα αντίστοιχα της σκόνης ή του νερού δεν έχουν αποδοθεί και τόσο ρεαλιστικά.

WRC 8 review 5

Αυτή η διπλή ταυτότητα του τεχνικού τομέα ενισχύεται και από τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων, που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα περιβάλλοντα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της ομάδας ανάπτυξης, ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και έτσι τα οχήματα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να κρύψουν την πολυγωνική τους φύση. Οι άσχημες γωνίες είναι απορίας άξιο γιατί υπάρχουν, το ίδιο και ορισμένα θολά textures, αν και το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως το σύνολο αυτοκινήτου – διαδρομής δεν δένει μεταξύ του ώστε να προκύψει ένα όμορφο αποτέλεσμα. Η δοκιμή βασίστηκε στην έκδοση για το PlayStation 4, και όταν από περιέργεια ρίξαμε μία ματιά και στην αντίστοιχη για το PC, με λύπη διαπιστώσαμε πως το σκαλοπάτι είναι τεράστιο.

Μπορεί η σύγκριση να είναι άδικη, αλλά από τη στιγμή που οι κονσόλες των Sony και Microsoft έχουν δείξει τις δυνατότητές τους, το WRC 8 μάλλον εκθέτει τις ικανότητες της ομάδας ανάπτυξης να προσαρμόσει κάτι πραγματικά εντυπωσιακό σε ένα πιο αδύναμο hardware. Ευτυχώς ο ηχητικός τομέας έχει τύχει καλύτερης μεταχείρισης και πέρα από τις παρατυπίες του συνοδηγού όπως αυτές αναφέρθηκαν προηγουμένως, η συνολική εικόνα είναι ανέλπιστα εντυπωσιακή. Ο ήχος των ελαστικών στην άσφαλτο, τα χαλίκια που χτυπούν στους θόλους των τροχών, το σύνολο κινητήρα-εξάτμισης αλλά και η απόδοση των συγκρούσεων, έχουν αποδοθεί αρκετά πιστά.

WRC 8 review 6

Το WRC 8 δίχως καμία δόση υπερβολής αποτελεί μία έκπληξη, μία πρόταση που καταφέρνει να πετάξει από πάνω της τα περισσότερα από τα αρνητικά στοιχεία του παρελθόντος και να κάνει μία νέα αρχή. Προβληματάκια σαφέστατα και υπάρχουν, αλλά πλέον η βάση ώστε να προκύψει κάτι ακόμα καλύτερο είναι επιτέλους παρούσα και αναμφίβολα εντυπωσιακή. Η σειρά DiRT Rally ίσως δεν θα πρέπει να ανησυχεί ακόμα, αλλά είναι η πρώτη φορά που νιώθει το WRC τόσο κοντά στην εξάτμισή της.

Το review για το WRC 8 βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS4.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Εκτενές και με βάθος career mode.
  • Εντυπωσιακός σχεδιασμός των διαδρομών.
  • Ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού με τη χρήση τιμονιέρας.

Αρνητικά

  • Μέτριο μοντέλο χειρισμού με τη χρήση gamepad.
  • Ο σχεδιασμός των οχημάτων.
  • Παρωχημένο damage model.
  • Η...αφηρημένη παρουσία του συνοδηγού.

Βαθμολογία

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες (και μετά σου λέει πως μεγάλωσε).

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Neversong - Review
Ένα σκοτεινό παραμύθι για το παιδικό, ψυχικό τραύμα.
Ημερομηνίες για τη beta του Marvel’s Avengers
Ένας Αύγουστος γεμάτος δόκιμες.
Αλλαγές στο σύστημα των side quests θα έχει το Assassin’s Creed Valhalla
Όπως αναφέρει ο Narrative Director του τίτλου.
Νέο ορόσημο στην εμπορική πορεία του PUBG
Συπληρώνοντας λιγότερα από τρία χρόνια στην αγορά.
Ghost of Tsushima - Review
Τα χρώματα του ανέμου.
Δωρεάν ολοκαίνουργιος τίτλος από την Devolver Digital
Άμεσα διαθέσιμο το Devolverland Expo στο Steam
Ημερομηνία κυκλοφορίας του Yakuza Kiwami 2 σε Xbox και PC
Τέλος Ιουλίου θα γίνει διαθέσιμο το remake του Yakuza 2.
Κανονικά συνεχίζεται η ανάπτυξη του Babylon's Fall
Μέσα τους επόμενους μήνες θα έχουμε νεοτέρα για τον τίτλο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αφού είχαμε ανατροπή, θα αγοραστεί, σε χαμηλή τιμή, για μία βόλτα στις διαδρομές του!

There are no comments posted here yet