MediEvil Souls.

Το όνομα “MediEvil” μπορεί σε όσους μεγάλωσαν και γνώρισαν το gaming τα τελευταία δέκα με δεκαπέντε χρόνια να μη λέει πολλά -ενδεχομένως, και τίποτα. Ωστόσο, μια ολόκληρη γενιά, αυτή που πολλοί αποκαλούν ως “γενιά του PlayStation”, που έμαθε να κολυμπάει στα νερά του gaming με τα Gran Turismo, Crash Bandicoot, Final Fantasy VII και Tekken, το MediEvil, αλλά και ο πρωταγωνιστής αυτής της σειράς, ο -σχεδόν κωμικός χαρακτήρας- Sir Daniel Fortesque, αποτελεί μια γλυκιά ανάμνηση και ένα σημείο αναφοράς. Άλλωστε, ο Dan υπήρξε για ένα διάστημα “μασκότ” του PlayStation, πλάι στον Crash. Όμως, επειδή προερχόταν από τη Sony Ευρώπης, τελικά η θέση του αυτή δεν ευδοκίμησε (αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία...).

Τι είναι το MediEvil, όμως, και γιατί οι 25 με 30+ ετών gamers κοιτάζουν αυτό το franchise με τόση νοσταλγία και γλυκιές αναμνήσεις; Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα από όλα ότι είναι ένα προϊόν της εποχής του, ένα franchise πρωτόλειο στους μηχανισμούς του (σχεδόν πρωτόγονο σε σημεία), που ξεπήδησε από ένα βρετανικό στούντιο το 1997, το οποίο στην πορεία εξελίχθηκε στο Studio Cambridge (που αργότερα μετονομάστηκε σε Guerrilla Cambridge πριν η Sony του “τραβήξει την πρίζα” το 2017). To πρώτο παιχνίδι της σειράς (του οποίου το remake εξετάζουμε εδώ) ήταν μια προσπάθεια από μια παρέα “μεταλάδων”, που ως στόχο είχαν να παντρέψουν ένα γοτθικό action/ adventure με επιρροές από τη σειρά Zelda, με το εικαστικό που χαρακτήριζε τις ταινίες του Tim Burton και, κυρίως, το A Nightmare Before Christmas. Αφού η ομάδα βγήκε προς αναζήτηση χρηματοδότη, η Sony είδε στα παιδιά αυτά (και στο δείγμα του MediEvil που της παρουσιάστηκε) πολλές προοπτικές, αγόρασε το studio (και το παιχνίδι) και έδωσε το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της ανάπτυξής του.

MediEvil PS4 review image 1

Η περιπέτεια λαμβάνει χώρα στον φαντασιακό κόσμο του Gallowmere, ένα μεσαιωνικό βασίλειο, όπου ο διαβολικός μάγος Zarok θέλει να επιβληθεί.

To πρώτο MediEvil κυκλοφόρησε το 1998 και σχεδόν αμέσως κέρδισε την αγάπη του κοινού, γνωρίζοντας ταυτόχρονα και εμπορική επιτυχία. Τα βασικά χαρακτηριστικά που οδήγησαν το παιχνίδι στην επιτυχία αυτή ήταν το πρωτότυπο εικαστικό του, το σκοτεινό και μακάβριο χιούμορ, αλλά και μια σειρά από στοιχεία του gameplay, που το έκαναν να ξεχωρίσει σχεδόν από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή στο PlayStation. Η περιπέτεια λαμβάνει χώρα στον φαντασιακό κόσμο του Gallowmere, ένα μεσαιωνικό βασίλειο, όπου ο διαβολικός μάγος Zarok θέλει να επιβληθεί. Ο Sir Daniel ξεκίνησε μια εκστρατεία κατά του Zarok, όμως -σε αντίθεση με αυτό που διαβάζουμε στα παραμύθια- ο “ήρωας” πεθαίνει ντροπιαστικά κατά το πρώτο λεπτό της μάχης αφού δέχτηκε ένα βέλος στο μάτι.

Και όμως, ο Sir Dan έμεινε στην ιστορία ως ένας σπουδαίος πολεμιστής (γιατί έτσι χτίζονται οι μύθοι καμιά φορά, με φανφάρες και ψέματα).Ωστόσο, όταν ο Zarok επιστρέφει για να δοκιμάσει εκ νέου να κατακτήσει το Gallowmere, μαζί με τις στρατιές των απέθαντων που δημιούργησε, “ξύπνησε” και τον Sir Dan, που βάζει ως στόχο να πάρει εκδίκηση από τον μάγο. Αυτή η προσπάθεια για εκδίκηση θα λάβει χώρα σε έναν κόσμο “semi-open”. Αυτό σημαίνει ότι ενώ τα επίπεδα του MediEvil είναι απολύτως γραμμικά, με τον ήρωα να ξεκινά από το σημείο Α με στόχο να φτάσει στο σημείο Β, δίνεται στον παίκτη η επιλογή να διαλέξει ποιο ακριβώς μονοπάτι θα ακολουθήσει στον κεντρικό χάρτη.

MediEvil PS4 review image 2

Να ξεκαθαρίσουμε ωστόσο, ότι η λογική του MediEvil είναι μια λογική εντελώς... 1998. Δεν υπάρχει ένας μεγάλος ενιαίος χάρτης όπου μετακινούμαστε όπου επιθυμούμε, δεν υπάρχουν objectives, δεν υπάρχει traversal από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο. Αντιθέτως, κάθε φορά που ολοκληρώνουμε ένα επίπεδο, εμφανίζεται ο χάρτης της Gallowmere με διάφορες περιοχές του να ξεκλειδώνουν σταδιακά. Αφού κάνουμε την επιλογή μας ως προς την περιοχή που θέλουμε να μεταβούμε, αυτή φορτώνει και ξεκινάμε. Τα επίπεδα αυτά χαρακτηρίζονται από ορισμένα στοιχεία που, κατά τη δική μας εκτίμηση, είναι εκείνα που έκαναν το MediEvil να ξεχωρίσει και του χάρισαν την επιτυχία του. Υπέροχο γοτθικό εικαστικό. Γραμμική πορεία, αλλά με πολλά μυστικά και collectibles που ωθούν στην εξερεύνηση, απλοϊκό σύστημα μάχης, που όμως είναι διασκεδαστικό και ποικίλο λόγω του πλούσιου οπλισμού. Puzzles και platforming με πρόκληση.

Ναι, οι περισσότεροι εχθροί είναι ανόητοι και βγαίνουν από τη μέση απλά “λιώνοντας” το κουμπί της επίθεσης και τρέχοντας τριγύρω τους (ούτε υποψία για combos ή κάτι σχετικού, αφού το σύστημα μάχης προσφέρει δύο ειδών melee επιθέσεις και χρήση ranged όπλων). Ναι, ορισμένα επίπεδα είναι πολύ μικρά σε μέγεθος. Και ναι, είναι ένα παιχνίδι μιας άλλης, παρωχημένης, λογικής που δύσκολα μπορεί να σταθεί δίπλα στους κολοσσιαίους gaming κόσμους του σήμερα. Αλλά η τεράστια ποικιλία στα επίπεδα (κανένα δεν είναι όμοιο με το προηγούμενο), το άφθονο χιούμορ, η απλότητα στους μηχανισμούς της μάχης και η καταπληκτική μουσική συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο. Είναι η θελκτική απλότητα μιας άλλης εποχής, που στέκεται με αξιοπρέπεια ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά, και καταφέρνει να κερδίσει τον παίκτη.

MediEvil PS4 review image 10

Kάθε φορά που ολοκληρώνουμε ένα επίπεδο, εμφανίζεται ο χάρτης του Gallowmere, με διάφορες περιοχές του να ξεκλειδώνουν σταδιακά.

Το MediEvil λοιπόν, είναι ένα παιχνίδι action/ adventure με στοιχεία puzzle και platforming, που διεξάγεται σε έναν τρισδιάστατο, παραμυθένιο κόσμο, με όμορφο εικαστικό, απλοϊκή μάχη και ταιριαστή στο ύφος μουσική. Μέχρι στιγμής περιγράφουμε το παιχνίδι του 1998, αλλά ό,τι διαβάσατε ως τώρα εφαρμόζεται με ευλάβεια και στο remake. Το νέο παιχνίδι, που αναπτύχθηκε από την καναδική Other Ocean Emeryville, είναι μια “ένα-προς-ένα” μεταφορά του αρχικού τίτλου (και όχι του MediEvil Resurrection του PSP, ενός, επίσης, remake) στο PS4. Ένα-προς-ένα με όλη τη σημασία της φράσης. Για την ακρίβεια, αφού ολοκληρώσαμε την έκδοση για το PS4, παίξαμε για μερικές ώρες την αρχική του PS One προκειμένου να προβούμε σε συγκρίσεις. Όλα, λοιπόν, είναι ίδια. Οι θέσεις των εχθρών, το level design, το σύστημα μάχης, ο Οίκος των Ηρώων, τα boss fights, τα μυστικά, τα collectibles. Αν η μνήμη σας είναι γερή, να είστε βέβαιοι ότι η πλοήγηση στα επίπεδα του νέου MediEvil θα σας κάνει να νιώσετε deja vu.

Τι έχει αλλάξει; Πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο είναι, βεβαίως, η ποιότητα των γραφικών. Όπως είδαμε να συμβαίνει στο Shadow of the Colossus, στην Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, στην Spyro Reignited Trilogy και στο πρόσφατο The Legend of Zelda: Link's Awakening, εδώ έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα μηχανή γραφικών (δεν είναι remaster αυτή η έκδοση, αλλά remake), που φέρνει στη σύγχρονη εποχή το όραμα των αρχικών δημιουργών. Το εικαστικό είναι πανέμορφα γκροτέσκο, σαν μια ταινία του Tim Burton, με χαρακτήρες που διαθέτουν υπέροχο σχεδιασμό και “απόκοσμα φυσικό” animation. Όλες οι περιοχές του αρχικού παιχνιδιού έχουν δημιουργηθεί εκ νέου με λεπτομέρειες παντού, ο ορίζοντας δεν είναι πια ένα σκοτάδι (λόγω της λίγης μνήμης του PS One), αλλά βλέπουμε μέχρι όπου φτάνει το μάτι, ενώ τα διάφορα εφέ δίνουν ακόμα περισσότερη ζωή στον κόσμο του παιχνιδιού.

MediEvil PS4 review image 12

Σημαντική αλλαγή έχει γίνει και σε ό,τι αφορά τη μουσική. Οι συνθέσεις είναι δανεισμένες από το πρωτότυπο παιχνίδι, αλλά αυτή τη φορά εκτελεσμένες από τη Φιλαρμονική της Πράγας, με αποτέλεσμα να θυμίζουν (ναι, ξανά) ταινία του Tim Burton. Οι φωνές έχουν παρθεί από το αρχικό master, έχουν υποστεί επεξεργασία και έχουν περαστεί αυτούσιες, ενώ για μια ακόμα φορά η Sony προσφέρει ελληνική μεταγλώττιση (εκτός των ελληνικών μενού και του υποτιτλισμού). Σε ό,τι αφορά αυτό το τμήμα του ήχου, έχουμε ξανά τους “συνήθεις υπόπτους” του ελληνικού voice acting (που γνωρίζουμε καλά από τα cartoon του Σαββατοκύριακου), που εκτός του ότι κάνουν καλή δουλειά, ταιριάζουν γάντι με το ύφος “παραμυθιού” του συγκεκριμένου παιχνιδιού.

Κάτι που δεν υπήρχε στο αρχικό MediEvil, αλλά το είδαμε στο Resurrection remake για το PSP είναι η “πυγολαμπίδα” που πετά γύρω από τον Dan καθ' όλη η διάρκεια της περιπέτειας και, πρακτικά, λειτουργεί ως autolock όταν κάνουμε χρήση των ranged όπλων μας. Και, τέλος, όπως προστάζουν οι εποχές, έχουμε έλεγχο της κάμερας με τη χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού, όχι όμως στο 100% των επιπέδων, αφού υπάρχουν ακόμα σημεία όπου η κάμερα “κλειδώνει” σε προκαθορισμένη θέση. Και εδώ φτάνουμε στο σημείο όπου το “ένα-προς-ένα” που προαναφέραμε δείχνει την ηλικία του. Εν έτει 2019 είναι ασυγχώρητο να υπάρχουν προβλήματα με την κάμερα σε ένα ακόμα παιχνίδι MediEvil, που τόσο... “ξύλο” είχε φάει αυτή η σειρά μέσα στα χρόνια για αυτόν ακριβώς τον λόγο.

MediEvil PS4 review image 3

Το εικαστικό είναι πανέμορφα γκροτέσκο, σαν μια ταινία του Tim Burton, με χαρακτήρες που διαθέτουν υπέροχο σχεδιασμό και “απόκοσμα φυσικό” animation.

Δεν ξέρουμε γιατί η Other Ocean Emeryville δυσκολεύτηκε εδώ, αλλά ακόμα και στο remake υπάρχουν περιπτώσεις (λίγες μεν, αλλά υπάρχουν) που η κάμερα είναι βάσανο. Και μιας και μιλάμε για βάσανα... Ο υπογράφων θεωρεί αδιανόητη την επιλογή των δημιουργών να μείνουν προσκολλημένοι σε ένα απαρχαιωμένο game design, που απαιτεί από τον παίκτη να ολοκληρώσει ένα ολόκληρο επίπεδο διάρκειας 30 λεπτών, με άπειρους κινδύνους, aggressive “mobaκια” και boss fight, αλλά με απουσία κάποιας μορφής checkpoint. Αποτέλεσμα ενός θανάτου σε ένα τέτοιο επίπεδο του MediEvil είναι η απώλεια των πάντων, και η έναρξη του επιπέδου από το μηδέν. Και όλα αυτά σε ένα παιχνίδι που στο πρώτο playthrough είναι πραγματικά δύσκολο.

Αντιλαμβανόμαστε ότι οι Καναδοί ήθελαν να φέρουν το παιχνίδι στο PS4 “ως είχε”, αλλά προσωπική άποψη του υπογράφοντος είναι ότι θα μπορούσε να υπάρχει ένα “classic” ή “hardcore” mode, καθώς και κάτι πιο μοντέρνο, με checkpoints, με την επιλογή της δυσκολίας να δίνεται στον παίκτη. Όπως είναι τώρα το παιχνίδι, ετοιμαστείτε για μπόλικα νεύρα. Όπως το 1998 δηλαδή. Στα αρνητικά θα προσθέσουμε και κάποια bugs που εντοπίσαμε (ο Dan κόλλησε δύο φορές, σε διαφορετικά επίπεδα, στο περιβάλλον), καθώς και περιστασιακά frame drops σε συγκεκριμένα επίπεδα, που, ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να διορθωθούν με κάποιο patch.

MediEvil PS4 review image 5

Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με το MediEvil που γνωρίζουμε και είχαμε αγαπήσει. Είναι το ίδιο παιχνίδι, με τους ίδιους πρωταγωνιστές, τα ίδια επίπεδα και τους ίδιους μηχανισμούς, αλλά με νέο πρόσωπο. Την ίδια γοητεία μιας εποχής όπου το game development ήταν λίγο “Άγρια Δύση”, όπου “μαλιάδες” και “geeks”, πρώτα έφτιαχναν παιχνίδια στα γκαράζ τους ή στα μικρά γραφεία τους και μετά τα πήγαιναν στις εταιρείες μήπως και έβρισκαν χρηματοδότη, και όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα -ως επί το πλείστον- στην “ΑΑΑ” βιομηχανία, όπου τα παιχνίδια έρχονται κατά παραγγελία και βάσει διαγραμμάτων και πινάκων εκτίμησης εσόδων για “10 χρόνια μετά την κυκλοφορία τους”.

Αυτή είναι η παρακαταθήκη του MediEvil, που μπορεί σε πολλούς να φαντάζει αναχρονιστική και παρωχημένη, αλλά που για εμάς έχει ακόμα θέση στη βιβλιοθήκη των παιχνιδιών μας και στην καρδιά μας.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Υπέροχο εικαστικό και εκπληκτική μουσική (σε επίπεδα ταινίας Tim Burton).
  • Άριστη ελληνική μεταγλώττιση, που ταιριάζει απόλυτα στο ύφος του παιχνιδιού και μεταφέρει ικανοποιητικά το μαύρο, βρετανικό χιούμορ.
  • Πολλά επίπεδα, με διαφορετική ταυτότητα, υπέροχο σχεδιασμό και ποικιλία.
  • Άριστη και πιστή (ένα-προς-ένα) μεταφορά του πρωτότυπου παιχνιδιού στο σήμερα...

Αρνητικά

  • ...που σημαίνει και μια αδικαιολόγητη εμμονή σε παρωχημένους μηχανισμούς, όπως την απουσία checkpoints, που σε τυχόν θάνατο οδηγεί τον παίκτη στο μηδέν, ακόμα και 30 λεπτά πίσω.
  • Κάποια (λίγα) τεχνικά προβλήματα με bugs, glitches και frame drops, αλλά και σημεία με προβληματική κάμερα.

Βαθμολογία

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Ο Alan Wake επιστρέφει στο... Control
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του AWE DLC.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (15)

This comment was minimized by the moderator on the site

Σκεφτομουν να το αγορασω αλλα λιγο το ξυλο που εφαγα απ το crash trilogy και το γεγονος οτι ειναι αυτουσιο με το αρχικο μαλλον θα μεινω μακρυα του

This comment was minimized by the moderator on the site

Όλα καλά μου ακούγονται αν εξαιρέσεις αυτό με τα checkpoint που είναι ένα θέμα. Διαβάζω ότι θα έχει day one patch 15GB. Γνωρίζεις Γιώργο αυτό που έπαιξες ως review copy αν ήταν ήδη ενημερωμένο?? Πάντως έχοντας παίξει το demo αρκετές (θα έλεγα) φορές ήρθε η ώρα να φύγει το 40αρι!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Κατατοπιστικό review Γιώργο ! Λίγο η κάμερα με αποθαρρύνει μιας και στο demo μου φάνηκε κάπως περίεργη αλλά σίγουρα πρόκειται για έναν ιδιαίτερο τιτλο μιας και δεν τον έπαιξα πότε όταν κυκλοφόρησε ! Θα τιμηθεί σίγουρα σε πτώση τιμής και μετέπειτα στην χρονια(να διορθωθούν και τα οποία bugs και μικροπροβλήματα) Ένα μεγάλο μπράβο στην SONY και στην SONY HELLAS που εμπλουτίζουν τους first party...

Κατατοπιστικό review Γιώργο ! Λίγο η κάμερα με αποθαρρύνει μιας και στο demo μου φάνηκε κάπως περίεργη αλλά σίγουρα πρόκειται για έναν ιδιαίτερο τιτλο μιας και δεν τον έπαιξα πότε όταν κυκλοφόρησε ! Θα τιμηθεί σίγουρα σε πτώση τιμής και μετέπειτα στην χρονια(να διορθωθούν και τα οποία bugs και μικροπροβλήματα) Ένα μεγάλο μπράβο στην SONY και στην SONY HELLAS που εμπλουτίζουν τους first party τίτλους τους με την μητρική μας γλώσσα! ΕΛΛΑΔΑ = PLAYSTATION ❤️

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

''Αυτή είναι η παρακαταθήκη του MediEvil, που μπορεί σε πολλούς να φαντάζει αναχρονιστική και παρωχημένη, αλλά που για εμάς έχει ακόμα θέση στη βιβλιοθήκη των παιχνιδιών μας και στην καρδιά μας.''

Η τελευταία παράγραφος τα λέει όλα για μένα, με κάνει να νιώθω 100% περήφανο που είμαι από τους Gamers που έζησαν και μεγάλωσαν στα 90s με τέτοια αριστουργήματα όπως το MediEvil για αυτό και εγώ θα...

''Αυτή είναι η παρακαταθήκη του MediEvil, που μπορεί σε πολλούς να φαντάζει αναχρονιστική και παρωχημένη, αλλά που για εμάς έχει ακόμα θέση στη βιβλιοθήκη των παιχνιδιών μας και στην καρδιά μας.''

Η τελευταία παράγραφος τα λέει όλα για μένα, με κάνει να νιώθω 100% περήφανο που είμαι από τους Gamers που έζησαν και μεγάλωσαν στα 90s με τέτοια αριστουργήματα όπως το MediEvil για αυτό και εγώ θα το αγοράσω DAY ONE!!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

μονο και μονο οτι δεν εχει checkpoints κανει το παιχνιδι χασιμο χρονου.ησουν πολυ επιεικης γιωργο γιατι ισως επηρεαστηκες απο τη νοσταλγια της εποχης.και στο demo ειχε προβληματα με τη καμερα και το animation ειναι απαραδεκτο.ειναι αφυσικο να αλλαζουν τελειως μηχανη γραφικων στη νεα γενια και να αφηνουν πραγματα 20 ετων πισω.μιση δουλεια.τελως παντων αν προσθεσουν checkpoints με δεκα ευρω ισως...

μονο και μονο οτι δεν εχει checkpoints κανει το παιχνιδι χασιμο χρονου.ησουν πολυ επιεικης γιωργο γιατι ισως επηρεαστηκες απο τη νοσταλγια της εποχης.και στο demo ειχε προβληματα με τη καμερα και το animation ειναι απαραδεκτο.ειναι αφυσικο να αλλαζουν τελειως μηχανη γραφικων στη νεα γενια και να αφηνουν πραγματα 20 ετων πισω.μιση δουλεια.τελως παντων αν προσθεσουν checkpoints με δεκα ευρω ισως το παρω.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Σε αυτό το game έχω τεράστια αγάπη και είναι από τα ποιο σημαντικά games που έχω παίξει στη ζωή μου! Το είχα παίξει πρώτη φορά όταν είμουν 5 χρονών σε ντέμο του psone πριν το πάρω. Αυτό το demo ήταν η πρώτη μου επαφή ever με videogames. Η αλήθεια είναι οτι μιλάμε για μία από τις αριστουργηματάρες του psone που σε συνδιασμό με το θεϊκό ανεπανάλυπτο soundtrack του το οποίο το ακούω όλη την ώρα...

Σε αυτό το game έχω τεράστια αγάπη και είναι από τα ποιο σημαντικά games που έχω παίξει στη ζωή μου! Το είχα παίξει πρώτη φορά όταν είμουν 5 χρονών σε ντέμο του psone πριν το πάρω. Αυτό το demo ήταν η πρώτη μου επαφή ever με videogames. Η αλήθεια είναι οτι μιλάμε για μία από τις αριστουργηματάρες του psone που σε συνδιασμό με το θεϊκό ανεπανάλυπτο soundtrack του το οποίο το ακούω όλη την ώρα (ελπίζω στο remake να παραμένει εξήσου τέλειο) είχαν κάνει μια εκπληκτική ατμόσφαιρα που δύσκολα βλέπεις ξανά σε παιχνίδι. Το chalice που υπάρχει σε κάθε level που πρέπει πρώτα να το βρεις και για να το πάρεις πρέπει να καθαρίσεις αρκετούς εχθρούς είναι από τα στοιχεία που είχαν αρέσει πάρα πολύ στο παιχνίδι! Το combat του απλό αλλά ικανοποιητικότατο με ορδές εχθρών και bosses τα οποία έχω λατρέψει (αυτον τον mausoleum demon τον έχω μεσα στην καρδιά μου...). Τα puzzles επίσης με είχαν εντυπωσιάσει πάρα πολύ και τα είχα βρει πάρα πολύ ευχάριστα. Η χαρά μου όταν είχα βρει τι κάνεις επιτέλους το γάντι δεν περιγράφεται όπως και τα dragon gems. Τώρα για τη δυσκολία που αναφαίρεται στο review δεν ξέρω...Εγώ μιας και έχω το original κατεβασμένο στο ps3 (το 2 πουθενά στο store για κάποιο λόγο... Γιατί ρε sony;;) και το έχω τερματίσει άπειρες φορές μου φαίνετε το πιο εύκολο game του κόσμου... Ντάξει μπορεί να είναι και το γεγονός ότι το ξέρω απ´έξω δεν ξέρω κιόλας αν έχουν αλλάξει το difficulty στο remake. Τα bugs που είδα ότι είχε η demo με προβλημάτισαν λίγο ελπίζω να τα patchάρουνε. Μακάρι να συνεχίσουν αυτήν την εξαιρετική πορεία των remakes για πολλά χρόνια ακόμα! Φημολογούνταν ότι θα προσθέτανε cut levels από το original στο remake θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει ο κύριος Καλλίφας ισχυει κάτι τέτοιο;

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Φανταστική η τιμούλα του πάντως... Με τέτοια τιμή ακόμα κι εγώ που το παλιό δεν το έχω παίξει οπότε η νοσταλγία δεν υπάρχει, μπορεί κάποια στιγμή να το τσιμπήσω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εχει γίνει ήδη παραγγελία και θα παιχτεί προγραμματισμένα σφηνάκι γύρω στα Χριστούγεννα λόγω ατμόσφαιρας και χρόνου.
Το αγαπώ λόγω νοσταλγίας,λόγω ατμόσφαιρας και βρετανικού χιούμορ.
Γιατι μου θυμίζει λίγο τον πιτσιρικά στα πρωτα βήματα στο gaming...εντάξει όχι πρωτα...αυτα πάνε ποιο πίσω δυστυχώς!
Αλλα πρέπει να πω οτι μου προκαλεί εντύπωση λίγο το πως το θυμάται ο κόσμος κυρίως όσο αναφορά...

Εχει γίνει ήδη παραγγελία και θα παιχτεί προγραμματισμένα σφηνάκι γύρω στα Χριστούγεννα λόγω ατμόσφαιρας και χρόνου.
Το αγαπώ λόγω νοσταλγίας,λόγω ατμόσφαιρας και βρετανικού χιούμορ.
Γιατι μου θυμίζει λίγο τον πιτσιρικά στα πρωτα βήματα στο gaming...εντάξει όχι πρωτα...αυτα πάνε ποιο πίσω δυστυχώς!
Αλλα πρέπει να πω οτι μου προκαλεί εντύπωση λίγο το πως το θυμάται ο κόσμος κυρίως όσο αναφορά το επίπεδο του..
Κατα την δίκη μου άποψη πάντα σε καμία περίπτωση δεν στέκεται δίπλα σε ονόματα θρύλους όπως FFVII,resident evil,tomb raider κλπ κλπ που ακούω συχνά...
Ειναι παιχνίδι μιας εποχής που ειναι ο ορισμός για να γίνονται remake,γιατι εχω βαρεθεί τα χιλιάδες ανούσια remaster 5ετιας για εμπορικούς λόγους,αλλα όχι αντίστοιχης ποιότητας δυστυχώς.
Δύσκολα νομίζω οτι μπορει να συμπεριληφθεί σε κάποια λίστα με τα καλυτερα παιχνίδια εκείνης της εποχής...προσοχή άλλο αγαπημένα..το αγαπώ και εγω..αλλα δεν νομίζω οτι επηρέασε και σημαντικά το gaming τότε.
Όπως και να εχει καλό ειναι οτι βγαίνει και μπράβο και για την ελληνική περιποίηση.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Στο demo μου έκανε εντύπωση η δύστροπη κάμερα με το απότομο κούνημα της που πραγματικά κούραζε και όσους παρακολουθούσαν μόνο. Αναρωτιέμαι αν είναι επιλογή της ομάδας αυτό για να θυμίζει το ορίτζιναλ, ωστόσο αποψή μου είναι οτι ένα remake πρέπει να έχει τα τεχνικά στάνταρ του σήμερα (ομαλή κάμερα, έλεγχος, ποιότητα γραφικών, chekpoints κλπ), και απο κει και πέρα να υπάρχουν setiings (γραφικών,...

Στο demo μου έκανε εντύπωση η δύστροπη κάμερα με το απότομο κούνημα της που πραγματικά κούραζε και όσους παρακολουθούσαν μόνο. Αναρωτιέμαι αν είναι επιλογή της ομάδας αυτό για να θυμίζει το ορίτζιναλ, ωστόσο αποψή μου είναι οτι ένα remake πρέπει να έχει τα τεχνικά στάνταρ του σήμερα (ομαλή κάμερα, έλεγχος, ποιότητα γραφικών, chekpoints κλπ), και απο κει και πέρα να υπάρχουν setiings (γραφικών, χειρισμού, δυσκολίας κλπ) που θα επιλέγει όποιος θέλει να παίξει με τους παλιούς μηχανισμούς.

Άντε σειρά να παίρνουν τα Tomba, Maximo και Klonoa.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Απλά θέλω να κάνω μια διόρθωση , επειδή το άκουσα κ στο livestream του Medievil κ μου φάνηκε περίεργο γιατί τα έχω παίξει πρόσφατα σε emulator. Η πυγολαμπίδα που αναφέρεις Γιώργο δεν εμφανίστηκε μόνο στο Resurrection. Υπήρχε κ στο PS1 κ εμφανιζόταν όταν χρησιμοποιούσες τα ranged όπλα πχ τα daggers ή το bow. Απλά είχε διαφορετικό χρώμα κ ήταν πράσινο.

admin Admin    Billyp
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν το θυμόμουν καθόλου αυτό. Έχω μείνει με την εντύπωση ότι δεν υπήρχε στο αρχικό. Και έβαλα την έκδοση PS One μάλιστα, για συγκρίσεις, και ούτε καν το πρόσεξα. Αν κάνω λάθος ζητώ συγγνώμη.

This comment was minimized by the moderator on the site

https://www.youtube.com/watch?v=CWFlL0WH9z8

Κλασσικό παράδειγμα είναι το 1ο boss , στο οποίο άμα δεν υπήρχε η πυγολαμπίδα δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε target την καρδιά.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το τσιμπησα day one.Υπεροχο παιχνιδιΤι να πρωτοπει κανεις.Τα υπεροχα γοτθικα του γραφικα;Το ατμοσφαιρικο επιβλητικο ost του;Το παιχνιδι εχει ενα σκασμο μυστικα που σε προκαλει να ψαξεις.Μια παρατηρηση,παιδια μην σας απονθαρυνει η απουσια check points.Οι πιστες ειναι εξαιρετικα σχεδιασμενες και αναλογικα μικρες,εξαλλου δεν ειναι και τοσο δυσκολο σαν παιχνιδι.Μεχρι τωρα σε καμια περιπτωση δεν με...

Το τσιμπησα day one.Υπεροχο παιχνιδιΤι να πρωτοπει κανεις.Τα υπεροχα γοτθικα του γραφικα;Το ατμοσφαιρικο επιβλητικο ost του;Το παιχνιδι εχει ενα σκασμο μυστικα που σε προκαλει να ψαξεις.Μια παρατηρηση,παιδια μην σας απονθαρυνει η απουσια check points.Οι πιστες ειναι εξαιρετικα σχεδιασμενες και αναλογικα μικρες,εξαλλου δεν ειναι και τοσο δυσκολο σαν παιχνιδι.Μεχρι τωρα σε καμια περιπτωση δεν με εχει δυσκολεψει αφου το παω προσεκτικα.Και δεν φημιζομαι για τις αντοχες μου σε δυσκολα παιχνιδια...Αγαπαμε Sir Daniel Fortesque και ελπιζουμε σε μια συνεχεια οπως και του αξιζει!!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Tρελές αναμνήσεις αυτό το παιχνίδι. Έχοντας παίξει, λίγα μόνο επίπεδα είναι η αλήθεια, αυτό που είδα είναι πως η ατμόσαφαιρα που είχα αγαπήσει στο αρχικό είναι ακόμα εκεί με τα σύγχρονα βέβαια γραφικά να αντικαθιστούν την τότε παιδική μου φαντασία. Επίσης για πρώτη φορά μου φαίνεται θα κρατήσω την Ελληνική μεταγλώττιση μιας και κολλάει αρκετά καλά όπως λέει και το review με το παραμυθένιο του...

Tρελές αναμνήσεις αυτό το παιχνίδι. Έχοντας παίξει, λίγα μόνο επίπεδα είναι η αλήθεια, αυτό που είδα είναι πως η ατμόσαφαιρα που είχα αγαπήσει στο αρχικό είναι ακόμα εκεί με τα σύγχρονα βέβαια γραφικά να αντικαθιστούν την τότε παιδική μου φαντασία. Επίσης για πρώτη φορά μου φαίνεται θα κρατήσω την Ελληνική μεταγλώττιση μιας και κολλάει αρκετά καλά όπως λέει και το review με το παραμυθένιο του παιχνιδιού. Θέλω να το προχωρήσω βέβαια λίγο για να δω και τα όσα αρνητικά αναφέρονται περί κάμερας και checkpoints αν και πιστεύω πως η νοσταλγία θα δώσει συγχωροχάρτι, ίσως και λανθασμένα, σε αρκετά από αυτά. Τέλος όποιος προβεί στην αγορά του Medievil θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά ότι παίρνει ναι μεν ένα παιχνίδι με τωρινά γραφικά αλλά με παλιά φιλοσοφία σε όλα τα επίπεδα όπως πολύ σωστά τόνισε και ο Γιώργος στο review.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Μιας και προσφατα το εκανα Patininum να ενημερώσω οτι μετα απο συγκεκριμενο trophy σου ξεκλειδωνει στο αρχικό μενου το κλασικο Medievil του ps1 για να παιξεις αν θες.

Απο εκει και περα ενω συμφωνώ σε αρκετα με το review, σε καμια περιπτωση δεν το θεωρώ τοσο δυσκολο παιχνιδι ουτε εχει τοσο μεγαλα levels για να χρειαζεται checkpoints. Ας μην ξεχναμε οτι ειναι παιχνιδι που απευθύνεται στους...

Μιας και προσφατα το εκανα Patininum να ενημερώσω οτι μετα απο συγκεκριμενο trophy σου ξεκλειδωνει στο αρχικό μενου το κλασικο Medievil του ps1 για να παιξεις αν θες.

Απο εκει και περα ενω συμφωνώ σε αρκετα με το review, σε καμια περιπτωση δεν το θεωρώ τοσο δυσκολο παιχνιδι ουτε εχει τοσο μεγαλα levels για να χρειαζεται checkpoints. Ας μην ξεχναμε οτι ειναι παιχνιδι που απευθύνεται στους παλιους φανς περισσοτερο.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet