It's not the best choice, it's Spacer’s Choice.

Σε μια εποχή όπου το ουσιαστικό role playing σπανίζει και που η στάμπα "RPG" μπαίνει σε καθολικά action τίτλους γεμάτους filler και λίγη ουσία, το αγνό, ορθόδοξο role playing έχει πολλές φορές γίνει απλά μια επιλογή ανάμεσα σε μαύρο/ άσπρο. Είναι λοιπόν αξιοθαύμαστο όταν ένας developer με το βιογραφικό της Obsidian -και με όλες τις ατυχίες που έχει περάσει- όχι μόνο δεν έπεσε στο κυνήγι των trends (όπως τα άλλα παλικάρια της Black Isle...) αλλά τολμάει -κόντρα σε όλα τα προγνωστικά- να δώσει κάτι τόσο γνώριμο και ιδιαίτερο όσο το The Outer Worlds.

Για την Obsidian τα έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, το βιογραφικό της είναι, απλά, σφραγίδα εγγύησης στη βιομηχανία. KotOR 2, Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Truth, Pillars of Eternity, Tyranny και άλλοι, είναι όλοι τίτλοι που άφησαν το στίγμα τους στη βιομηχανία του gaming, και δύσκολα θα βρεις άτομο που να μην έχει να πει καλά λόγια για αυτή την ομάδα. Και με τους μεγάλους Tim Cain και Leonard Boyarsky (Fallout 1 & 2, Arcanum, Vampire the Masquerade: Bloodlines) στο τιμόνι, το πειρατικό διαστημόπλοιο της Obsidian έδειχνε έτοιμο να κουρσέψει πλανήτες, καρδιές και πορτοφόλια. Πώς τα πήγε λοιπόν το νέο τους αυτό διαστημικό ρεσάλτο;

The Outer Worlds review image 01

Το The Outer Worlds εξελίσσεται σε ένα παράλληλο σύμπαν, όπου ο Theodore Roosevelt δεν έγινε ποτέ πρόεδρος της Αμερικής και οι διεθνείς εταιρίες κατάφεραν να αποκτήσουν τόσο μεγάλη ισχύ, που στην ουσία έχουν θεσπίσει τους κανόνες της καθημερινότητάς μας. Ένα βαθιά καπιταλιστικό και οργουελικό σύστημα, το οποίο έχει χτίσει μια κοινωνία που ζει με τη μουσική των διαφημίσεων, χρησιμοποιεί μόνο τα προϊόντα και το φαγητό της εταιρίας του, και ακολουθεί το εταιρικό μανιφέστο μέχρι τελικής πτώσης. Κάποια στιγμή στο μέλλον, λοιπόν, μια συντεχνία τέτοιων εταιριών αποφάσισε να αγοράσει ένα ολόκληρο πλανητικό σύστημα και να δημιουργήσει τις δικές της αποικίες και μια νέα καταναλωτική ουτοπία στην άκρη του γαλαξία μας.

Ο πρωταγωνιστής είναι ένας από τους πολλούς μετανάστες προς αυτή τη μακρινή και πολλά υποσχόμενη Εδέμ, μα δυστυχώς -λόγω βλάβης- το πλοίο του δεν έφτασε στον προορισμό του και θεωρούνταν χαμένο για 70 χρόνια. Επειδή όμως κάπως πρέπει να ξεκινάει μια ιστορία, ένας μυστηριώδης και λίγο τρελάρας επιστήμονας, τον βρίσκει, και βάζοντάς τον στην γρήγορη απόψυξη, θα καταφέρει μετά βίας να τον σώσει από το διαστημόπλοιο και να τον στείλει σε έναν πλανήτη. Άμεσα θα μάθετε πως όλα τα χρόνια που ο πρωταγωνιστής και οι άλλοι άποικοι ήταν σε λήθαργο, το αδελφό διαστημόπλοιο που ξεκίνησε από τη Γη, έφτασε στον προορισμό του, αποίκησε το σύστημα και έχει ήδη καταφέρει να δημιουργήσει όλα τα καλά της ανθρωπότητας. Φαγητό, ποτό, διασκέδαση, ανισότητα, αδιαφορία και φανατισμό. Όλα τα συστατικά δηλαδή που οδηγούν ένα βήμα πριν από την κατάρρευση του συστήματος.

The Outer Worlds review image 02

Όλα τα χρόνια που ο πρωταγωνιστής και οι άλλοι άποικοι ήταν σε λήθαργο, το αδελφό διαστημόπλοιο που ξεκίνησε από τη Γη, έφτασε στον προορισμό του, αποίκησε το σύστημα και έχει ήδη καταφέρει να δημιουργήσει όλα τα καλά της ανθρωπότητας. Φαγητό, ποτό, διασκέδαση, ανισότητα, αδιαφορία και φανατισμό.

Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα είναι στο χέρι σας. Θέλετε να βοηθήσετε τον επιστήμονα αυτόν να σώσει τις αποικίες; Θέλετε να τον καταδώσετε στις αρχές και να συμμαχήσετε μαζί τους στο χτίσιμο του δικού σας καπιταλιστικού ονείρου; Θέλετε να βάλετε φωτιά και να κάψετε ό,τι κινείται τριγύρω σας; Να βοηθήσετε τους φανατικά θρησκόληπτους να κατακτήσουν το σύμπαν; Οι δυνατότητες είναι πραγματικά πάρα πολλές και όλες είναι σε θέση να αλλάζουν το σενάριο σε μεγάλο βαθμό αλλά και να χτίζουν την ιστορία γύρω από τον ίδιο τον παίκτη και τον τρόπο με τον οποίο παίζει. Μεγάλο βαθμό σε αυτό παίζει και το γεγονός ότι στο Outer Worlds δεν υπάρχει unkillable NPC. Μπορείτε πραγματικά να σκοτώσετε όποιον εσείς θέλετε και η ιστορία θα αλλάξει και αυτή ανάλογα. Σίγουρα δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν (όλως «τυχαίως», οι πιο πολλές περιπτώσεις που το έχουμε δει να συμβαίνει, είναι σε παλιότερους τίτλους των κεντρικών δημιουργών της Obsidian ή τίτλων από τους οποίους προήλθε το προσωπικό της Obsidian), αλλά η εφαρμογή του εδώ είναι από τις πιο ομαλές που έχουμε δει.

Αυτό το πλούσιο χτίσιμο γίνεται εφικτό λόγω του σχεδιασμού αλλά και της διάρκειας του τίτλου. Ενάντια στη μόδα του καιρού, με το Outer Worlds η Obsidian αποφάσισε να μείνει μακριά από χαοτικά, open-world περιβάλλοντα, και να δώσει μεγέθη πλανητών και περιοχών τόσο όσο είναι απαραίτητο για να έχει κάποιος την εξερεύνησή του αλλά και διατηρεί μια καλή ροή στις ιστορίες. Με πάνω κάτω 30 ώρες διάρκεια και σχεδόν μηδενικό backtracking ή χαμένο χρόνο σε μετακινήσεις, πρόκειται για έναν τίτλο που προχωράει με άνεση καθ' όλη τη διάρκειά του, και ταυτόχρονα είναι αρκετά "μαζεμένος" ώστε να μπορεί κάποιος να κάνει πολλαπλά playthroughs και να δοκιμάσει διαφορετικές επιλογές. Εμείς ρίξαμε συνολικά τουλάχιστον άλλες 15 ώρες δοκιμάζοντας διαφορετικές επιλογές, κάφρικα builds και τρελές ιδέες, και πραγματικά βλέπαμε το παιχνίδι να αλλάζει άρδην μπροστά μας.

The Outer Worlds review image 03

Σε αυτό συμβάλει τα μάλα και η χαρακτηριστικά ποιοτική γραφή της Obsidian. Αν και από τη μία θα λέγαμε πως απουσιάζει αυτό το βάθος στο νέο lore και η γενική ροή που είχαν δώσει στο Pillars of Eternity ή στο Fallout NV, το αποτέλεσμα κάθε άλλο παρά απογοητεύει. Ίσα ίσα, φαντάζει σαν φόρος τιμής στις συλλογές sci-fi ιστοριών των 50s-60s-70s, με ένα κεντρικό lore να τα κυβερνάει και εκατοντάδες ιστοριούλες να δημιουργούνται μέσα σε αυτόν. Γραφή γεμάτη χιούμορ και ατμόσφαιρα, που χτίζει πολλούς ξεχωριστούς χαρακτήρες και σκηνικά. Αν όμως θα λέγαμε πως υπάρχει ένα κύριο στοιχείο που στέκεται πάνω από όλα, αυτό έχει να κάνει με τα Easter Eggs αλλά και το πόσο οργανικά έχουν μπει μέσα στο παιχνίδι.

Αυτός ο φόρος τιμής που αναφέραμε πιο πάνω κάνει την εμφάνισή του σε πάρα πολλά σημεία του παιχνιδιού, όπου quests/ χαρακτήρες/ αντικείμενα κ.λπ είναι εμπνευσμένα από διάφορα παλιά έργα επιστημονικής φαντασίας. Quest με φανερή έμπνευση πίσω από ιστορίες όπως οι Illustrated Man, Randevous with Rama, Hitchhiker’s Guide to the Galaxy, Fahrenheit 451 αλλά και ιστοριών των H.G. Wells, William Gibson, και H.P. Lovecraft είναι μόνο λίγα που αναγνωρίσαμε εμείς, αλλά είμαστε βέβαιοι πως υπάρχουν και πολλά ακόμα. Και το ωραίο δεν είναι ότι αυτά γίνονται μόνο σε σημαντικά σημεία, αλλά μπορεί να συμβούν και σε μία τυχαία συζήτηση περαστικών, που προέκυψε από κάτι που εσείς εκείνη τη στιγμή έτυχε να κάνετε, το οποίο το 99.99% των παικτών ενδεχομένως να μην έκανε.

The Outer Worlds review image 05

Το σίγουρο είναι πως το τελικό οπτικό αποτέλεσμα, από τεχνικής άποψης, είναι απλά ικανοποιητικό και θυμίζει ένα πιο ομαλό "Fallout 4 στο διάστημα", με λίγο καλύτερα εφέ, κίνηση και animation αλλά με τους ίδιους, σχεδόν ξύλινους, NPCs σε κουβέντες και διάφορα απλά textures.

Το Outer Worlds δείχνει σαν να κρύβει πολλά διαφορετικά επίπεδα μέσα του και είναι βέβαιο πως οι λίστες με τέτοια μυστικά και αναφορές θα μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο όσο παίζει και ξαναπαίζει ο κόσμος. Και αν προσθέσουμε αναφορές σε πιο σύγχρονα έργα της pop culture (Firefly, 2001: Space Odyssey, Futurama, Red Dwarf, Cowboy Bebop, Star Wars, GoΤ κ.α.), αλλά και του gaming (KotOR, Fallout, Borderlands, Mass Effect, Space Quest κ.α.), η υπόθεση πλέον θυμίζει κλασικά adventures και κυνήγι των πόντων για να βρεις όλα τα μυστικά. Επίσης, αφιερώστε και ενός λεπτού σιγή προς τιμήν των χαρακτήρων των δημιουργών του DnD που έχασαν τη pen & paper ζωή τους κατά τη διάρκεια του development του τίτλου!

Μιας και αναφέραμε τα tributes, είναι λογικό πως πολλά από αυτά επηρέασαν το στήσιμο αλλά και τον σχεδιασμό του κόσμου αυτού. Τα πιο ξεκάθαρα και εξόφθαλμα παραδείγματα είναι σίγουρα οι αδικοχαμένες σειρές Firefly και Futurama. Επιρροή σίγουρα υπάρχει από όλα τα μήκη και πλάτη, αλλά είναι από εκεί που οι δημιουργοί φαίνεται να άντλησαν την παλαβομάρα και το εικαστικό του κόσμου. Σχεδιασμένο με την Unreal 4 μεν, το Outer Worlds απέχει αρκετά από το να θεωρηθεί ένας τεχνικά όμορφος τίτλος, ειδικά έχοντας δει τα πρόσφατα, απίστευτα αποτελέσματα με την ίδια μηχανή στο Gears 5. Αν αυτό ήταν θέμα μικρής ομάδας, χαμηλού budget, απειρίας με αυτή τη μηχανή ή και όλα τα παραπάνω, δύσκολα θα το μάθουμε. Το σίγουρο είναι πως το τελικό οπτικό αποτέλεσμα, από τεχνικής άποψης, είναι απλά ικανοποιητικό και θυμίζει ένα πιο ομαλό "Fallout 4 στο διάστημα", με λίγο καλύτερα εφέ, κίνηση και animation αλλά με τους ίδιους, σχεδόν ξύλινους, NPCs σε κουβέντες και διάφορα απλά textures.

The Outer Worlds review image 08

Εκεί όμως που κερδίζει βαθμούς είναι στο εξωφρενικό art direction του. Οι δημιουργοί πολύ ορθά δεν σχεδίασαν απλά ένα "Fallout in space", αλλά πέρασαν διάφορα στοιχεία υπερβολής που παραπέμπουν και αυτά στον sci-fi σχεδιασμό των 50s και 60s. Καμπύλες, βιοφόρμες και υπερχρωματισμός, έρχονται να δέσουν γλυκά με διάφορα γραφιστικά σχέδια και στυλ της εποχής (που είναι διάσπαρτα από διαφημίσεις και ένδυση, μέχρι αρχιτεκτονική και βιομηχανικό σχεδιασμό) που εντυπωσιάζουν. Ίσως αυτή η επιλογή να έχει δώσει αποτελέσματα που σε ορισμένους θα φανούν υπερβολικά, αλλά για τους γνώστες της περιόδου που τιμάει το παιχνίδι, το αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ όμορφο.

Και αν βάλουμε μαζί τον εξαιρετικό κύκλο ημέρας-νύχτας και το πόσο πολύ αλλάζει τα χρώματα και την ατμόσφαιρα κάθε περιοχής, τότε οι περιορισμοί που αναφέρθηκαν πιο πάνω ίσως να μην έχουν τόση σημασία. Στα του ηχητικού τομέα τώρα, το voice acting είναι όπως πάντα άριστο, με πολύ βάθος στον κάθε χαρακτήρα. Τα ηχητικά εφέ έχουν την απαραίτητη ρετρό ηχητική διαστημικών όπλων (αν και θα λέγαμε πως τα πυροβόλα όπλα ακούγονται λίγο πιο "ξύλινα" απ' ό,τι θα έπρεπε) ενώ η μουσική επένδυση έχει πολλά κομμάτια που και προσθέτουν στη μαγεία και ατμόσφαιρα του τίτλου, αλλά και θα σας οδηγήσουν σε στιγμές να αφήσετε το mouse/ controller και να χαζεύετε τη θέα ακούγοντας κάποιο όμορφο theme.

The Outer Worlds review image 10

Πρόκειται για έναν τίτλο που βασίζεται κυρίως στο gunplay για τις μάχες του, με κάποια melee weapons να ξελασπώνουν τον παίκτη σε δύσκολες καταστάσεις.

Όσoν αφορά την απόδοση του παιχνιδιού, εμείς το δοκιμάσαμε κυρίως σε ένα mid-range PC, δίνοντας και κάποιες ώρες ενασχόλησης και πειραματισμού στο PS4. Στο PC μας, το The Outer Worlds έτρεχε απροβλημάτιστα, με το framerate να είναι σχεδόν πάντα πάνω από 60fps (με λίγες πτώσεις στα 55 fps στη χειρότερη) και τα loading times με SSD δίσκο να διαρκούν 3-4 δευτερόλεπτα. Στο απλό PS4, από την άλλη, το παιχνίδι τρέχει κυρίως σε 30 fps (αλλά και εκεί νιώσαμε κάποιες μικρές πτώσεις, δίχως να δημιουργούν κάποιο πρόβλημα στο gameplay), με τα loading times να είναι ανάμεσα σε 20-40 δευτερόλεπτα -ανάλογα με την περίπτωση. Το σημαντικό όμως είναι πως πρόκειται για ένα RPG που δεν παρατηρήσαμε σχεδόν το παραμικρό bug ή glitch, κάτι που είναι άθλος και για την Obsidian (που δείχνει παιχνίδι με το παιχνίδι να γίνεται όλο και καλύτερη στο quality control) αλλά και για RPG τέτοιου όγκου και βεληνεκούς.

Για το τέλος αφήσαμε όμως το gameplay και στήσιμο του τίτλου. Όποιος έχει παίξει κάποιο από τα σύγχρονα Fallout, ξέρει σχεδόν ακριβώς τι να περιμένει και εδώ. Πρόκειται για έναν τίτλο που βασίζεται κυρίως στο gunplay για τις μάχες του, με κάποια melee weapons να ξελασπώνουν τον παίκτη σε δύσκολες καταστάσεις. Η ποικιλία των όπλων είναι η συνήθης, με ορισμένα έξτρα abilities όπως radiation, plasma, shock και acid που δουλεύουν καλύτερα σε συγκεκριμένους εχθρούς η κάθε μια. Υπάρχουν και πέντε special Science Weapons που έχουν πολύ πιο ιδιαίτερα αποτελέσματα και μπορούν να αλλάξουν αρκετά το gameplay, αλλά ως επί το πλείστον οι μάχες του παιχνιδιού απλά κάνουν τη δουλειά τους και δεν αποτελούν το βασικό πόλο έλξης για να ασχοληθεί κάποιος με το Outer Worlds -ειδικά μιας και η AI είναι ιδιαίτερα απλή.

The Outer Worlds review image 04

Παρόμοια «OK» αντίδραση θα έχετε με διάφορα άλλα στοιχεία του παιχνιδιού. Το character progression αφήνει να δώσετε ability points σε διάφορα στοιχεία όπως persuasion, long guns, leadership κ.λπ. αλλά έτσι όπως ξεκλειδώνουν τα bonus τους, θα μπορείτε εύκολα να πάρετε όλα τα σημαντικά extras και να βάλετε πόντους κυρίως σε 3-4 σημεία για τo role playing που προσφέρουν. Τα perks δίνουν διάφορα ισχυρά αβαντάζ στον παίκτη, μα εδώ θα λέγαμε πως είναι σχεδόν παντελώς ανέμπνευστα και η ευρηματικότητα των Fallout απουσιάζει. Ακόμα και το loot, δείχνει σαν να του λείπει το ένα βήμα παραπάνω. Τα όπλα και οι armours απλά εκτελούν το ρόλο τους ενώ -όπως σε σχεδόν όλα τα RPGs- 99 στα 100 consumables δε θα τα ακουμπήσετε (εκτός και αν παίξετε στο ανώτερο επίπεδο δυσκολίας όπου υπάρχει και survival στοιχείο με thirst/ hunger/ tiredness).

Αυτό που είναι κάπως ενοχλητικό, είναι ότι υπάρχουν και ορισμένες quality of life ελλείψεις ή αστοχίες, που απλά δε θα περίμενε κανείς από μια τέτοια εταιρία. Ορισμένα παραδείγματα είναι τα εκνευριστικά μικρά γράμματα σε υπότιτλους αλλά και σε όλο το UI, η απουσία multiple quest tracking και custom waypoint, αλλά και η ύπαρξη πυξίδας αντί mini-map. Να πούμε, βέβαια, πως έχουν γίνει και αρκετές βελτιώσεις που αξίζουν αναφοράς. Καταρχάς, υπάρχει ένα εξαιρετικό σύστημα fast travel, που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ροή στο quest giving, θα σας βοηθήσει να γλιτώσετε πάρα πολλές άχρηστες ώρες περπατήματος (για οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι, η διάρκεια θα ήταν τουλάχιστον επιπλέον 10 με 15 ώρες!). Επίσης, εδώ ό,τι σηκώνεται είναι χρηστικό και δε θα ξαναχρειαστεί να μαζέψετε κουτάλια/ κούπες/ χαρτιά υγείας/ πέτρες και ό,τι άλλη σαβούρα σκέφτηκε ένας developer και πέταξε μέσα στον τίτλο. Και φυσικά, πρέπει να προσθέσουμε πως το inventory είναι έτη φωτός πιο χρηστικό από το αντίστοιχο των Fallout, που ακόμα και στο Fallout 76 νόμιζες ότι πιο εύκολα μπορείς να παίξεις Microsoft Flight Simulator από το να πλοηγείσαι στο μενού του!

The Outer Worlds review image 07

Στο Outer Worlds δεν υπάρχει unkillable NPC. Μπορείτε πραγματικά να σκοτώσετε όποιον εσείς θέλετε και η ιστορία θα αλλάξει και αυτή ανάλογα.

Βλέποντάς το The Outer Worlds λίγο αυστηρά, θα ήταν εύκολο κάποιος να αρχίσει τη γκρίνια και να μιλήσει για μια στασιμότητα στο 1st person RPG genre. Και είναι όντως γεγονός πως η Obsidian πάτησε ακριβώς επάνω σε όσα γνωρίζει να φτιάχνει και έδωσε ένα παιχνίδι αρκετά «ασφαλές». Από την άλλη, θα ήταν επίσης εύκολο να ξεχάσει κανείς πως η Obsidian είναι πολύ μικρότερη από τη Bethesda, και εργάζεται με πολύ μικρότερο budget, που εδώ έκανε το πρώτο ανεξάρτητο βήμα της σε τέτοιου ύφους παιχνίδι, χτίζοντας έναν νέο κόσμο και δημιουργώντας καινούργιο lore.

Μπορεί λοιπόν να μην εφευρίσκει εκ νέου τον τροχό ή να θέτει νέα δεδομένα στη βιομηχανία, αλλά αυτό που ξεκίνησε και ήθελε να προσφέρει, το κατάφερε και με το παραπάνω. Και τι είναι αυτό; Ένα πλούσιο RPG κλασικού τύπου, σε ένα νέο franchise, με ογκώδες lore, εξαιρετική γραφή, πολλαπλές διαδρομές και επιλογές, με πλούσιο και ουσιαστικό replay value και μηδενικό filler. Πρόκειται για ένα πολύ διασκεδαστικό πρώτο βήμα σε κάτι που έθεσε γερές βάσεις για να γίνει ένα νέο, μεγάλο franchise. Και με την οικονομική υποστήριξη της Microsoft από εδώ και πέρα, θέλουμε όλοι να ελπίζουμε σε ένα λαμπρό μέλλον για αυτή την πολυαγαπημένη εταιρεία.

Το review για το The Outer Worlds βασίστηκε στις εκδόσεις του για PC και PS4.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Ποιοτικότατη γραφή και ποικιλία ιδεών στα main και side quests, με εξαιρετικό χιούμορ και άπειρα Easter Eggs.
  • Πολλοί διαφορετικοί τρόποι στο πώς να παίξετε και πώς να λύσετε τα quests, που αλλάζουν καθολικά το παιχνίδι και ευνοούν εντελώς διαφορετικά playthroughs.
  • Όταν RPG τέτοιου μεγέθους κυκλοφορεί και είναι τόσο stable και σχεδόν καθαρό από κάθε bug, αξίζει να το αναφέρουμε.
  • Μπορεί να μην εντυπωσιάζει από τεχνικής άποψης, αλλά από art direction και χρωματική παλέτα (σε συνδυασμό με έναν υπέροχο κύκλο ημέρας/ νύχτας), βάζει τα γυαλιά σε κάθε Fallout και Borderlands.

Αρνητικά

  • Αν και βελτιωμένο, θα μπορούσε να είναι πιο τολμηρό σε μηχανισμούς και σχεδιασμό αντί να πατάει τόσο πολύ επάνω στο Fallout New Vegas.
  • Το ξεκάθαρα περιορισμένο budget του φαίνεται σε διάφορα σημεία, από το σχετικά περιορισμένο loot, την πολύ απλή ΑΙ, το στήσιμο των NPCs κ.α.
  • Ελλείψεις και ατασθαλίες σε quality of life λεπτομέρειες.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Εκτενή gameplay πλάνα από το Godfall
Χορταστικές πληροφορίες και βίντεο από PS5 devkit
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Ο Alan Wake επιστρέφει στο... Control
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του AWE DLC.
Νέο υλικό και πληροφορίες από το Crash Candicoot 4: It’s About Time
Μέσω του τελευταίου State of Play της Sony.
Πλήρης υποστήριξη για το PSVR στο Hitman III
Καθώς και σε ολόκληρη την τριλογία Hitman.
Έρχονται νέες πληροφορίες για το Cyberpunk 2077
Μέσα από ένα νέο digital event της CD Projekt RED.
Αλλαγή στην ημερομηνία διάθεσης του Serious Sam 4
Στα τέλη Σεπτεμβρίου η κυκλοφορία του.
Διαθέσιμο στην Ευρώπη το Phantasy Star Online 2
Με αρκετές αλλαγές στη διάθεση των παικτών.
Παράθυρο κυκλοφορίας για το Last Days of Lazarus
Νέος horror τίτλος, από τον δημιουργό του Gray Dawn.

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (14)

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ καλό το review σου Αλέξανδρε και θα συμφωνήσω με τα περισσότερα από όσα γράφεις.
Δεν θα συμφωνήσω όμως στο κομμάτι που αναφέρεις στα θετικά για το πόσο stable είναι το παιχνίδι, συγκεκριμένα στην PC έκδοση που το παίζω.
Πάρα πολλές φορές το παιχνίδι crashάρει στο desktop όταν κάνει load. Ειδικά στο philea's lab όποτε ανοίγω το inventory το παιχνίδι απλά με πετάει στο desktop 100%. Και...

Πολύ καλό το review σου Αλέξανδρε και θα συμφωνήσω με τα περισσότερα από όσα γράφεις.
Δεν θα συμφωνήσω όμως στο κομμάτι που αναφέρεις στα θετικά για το πόσο stable είναι το παιχνίδι, συγκεκριμένα στην PC έκδοση που το παίζω.
Πάρα πολλές φορές το παιχνίδι crashάρει στο desktop όταν κάνει load. Ειδικά στο philea's lab όποτε ανοίγω το inventory το παιχνίδι απλά με πετάει στο desktop 100%. Και το χειρότερο σε μια από τις τελευταίες αποστολές, μόλις μπαίνω σε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο με έναν συγκεκριμένο εχθρό, κάνει ακριβώς το ίδιο και απλά δεν μπορώ να συνεχίσω το παιχνίδι αν δεν επιλέξω κάποια άλλη οδό ( ευτυχώς που υπάρχουν και αυτές ).
Το παιχνίδι το απολαμβάνω στον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο που έχω αλλά όλα αυτά τα crashes με έχουν εκνευρίσει πολύ και στο forum του παιχνιδιού διαπίστωσα ότι δεν είμαι ο μόνος.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review Αλέξανδρε.

Yστερόγραφο: Επιβεβαιώνω αυτό που έγραψε ο johniem. Στο laptop που το έπαιζα έτρωγε σε τέτοιο βαθμό crashes που αναγκάστηκα να το απεγκαταστήσω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Με εντυπωσιάζει αυτό που λέτε. Η μισή συγγραφική ομάδα του Gameover παίζει να έπαιξε και να τελειωσε το παιχνίδι τις τελευταίες δυο εβδομάδες και κανένας δεν αντιμετώπισε τέτοια θέματα ουτε σε PC (ή laptop) ούτε σε κονσόλες.
Προφανώς υπάρχουν πάντα θέματα από rig με rig (το μεγάλο αγκάθι του pc gaming....) αλλά με τόσα άτομα να έχει τρέξει καλά και γενικά να έχω ακούσει εξισου καλά...

Με εντυπωσιάζει αυτό που λέτε. Η μισή συγγραφική ομάδα του Gameover παίζει να έπαιξε και να τελειωσε το παιχνίδι τις τελευταίες δυο εβδομάδες και κανένας δεν αντιμετώπισε τέτοια θέματα ουτε σε PC (ή laptop) ούτε σε κονσόλες.
Προφανώς υπάρχουν πάντα θέματα από rig με rig (το μεγάλο αγκάθι του pc gaming....) αλλά με τόσα άτομα να έχει τρέξει καλά και γενικά να έχω ακούσει εξισου καλά αποτελέσματα κ από άλλους γνωστούς, ο τίτλος στάθηκε παρα πολύ καλά. Από εκει και πέρα, η άβυσσος της ασυμβατότητας στα PCs ειναι μια μεγαααλη κουβέντα. Δειτε τι γίνεται σημερα με το launch του RDR2 .

Γενικα μιλώντας τώρα, τα crashes σε ένα παιχνίδι πολλές φορές έχουν να κάνουν με κάποια ασυμβατότητα στο hardware. έχετε δοκιμάσει να κάνετε update ολους σας τους drivers? bios/motherboard/GPU ειναι οι κλασσικοί ύποπτοι για τέτοια θέματα. Λέω μπας και σας βοηθήσει και γλιτώσετε την ταλαιπωρία, κρίμα είναι.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Προσωπικά τα έχω όλα up to date, απλά το game crashάρε τόσο απότομα, και χωρίς κάποιο error message, που είναι πραγματικά περίεργο.
Τέλος πάντων, πάλι καλά που σου δίνει την δυνατότητα να ολοκληρώσεις τα quest με διαφορετικούς τρόπους.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τι να πω, κριμα πραγματικα, ειναι σπασιμο τα crashes από το πουθενα. Μακαρι με το πρωτο patch να σου στρώσει εντελώς ;)
τουλαχιστον περα απο αυτα δε νομιζω να εχεις δει glitches/bugs και αλλα ζουζουνια!

This comment was minimized by the moderator on the site

Σχετικά με τα bugs και εγώ που το παίζω PC (1060 6GB και ι7 2ης γενιάς) μου τρέχει απροβλημάτιστα. Το μόνο που έχω ακούσει είναι για ένα bug προς το τέλος, το οποίο αποφεύγεται όμως.

Το παιχνίδι το απολαμβάνω πάρα πολύ. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι τομείς μπορεί απλά να είναι πάνω από το επίπεδο του ικανοποιητικού, στο σύνολο του το παιχνίδι δένει καλά και προσφέρει αρκετή διασκέδαση....

Σχετικά με τα bugs και εγώ που το παίζω PC (1060 6GB και ι7 2ης γενιάς) μου τρέχει απροβλημάτιστα. Το μόνο που έχω ακούσει είναι για ένα bug προς το τέλος, το οποίο αποφεύγεται όμως.

Το παιχνίδι το απολαμβάνω πάρα πολύ. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι τομείς μπορεί απλά να είναι πάνω από το επίπεδο του ικανοποιητικού, στο σύνολο του το παιχνίδι δένει καλά και προσφέρει αρκετή διασκέδαση. Προσωπικά βρίσκω πολύ όμορφο το art direction και δεν με ενοχλεί που τεχνολογικά το παιχνίδι δεν προσπαθεί να είναι στα κόκκινα.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Θα παιχθεί κάποια στιγμη και αυτο σε μέλλοντα χρόνο σε κάποιο κενό γιατι αγαπώ την γραφή της obsidian.
Ενδιαφέρον ειναι πολυ αλλα προς το παρόν προέχουν αλλα για εμένα.
Δεν μπορω άλλο πραγματικά όμως αυτο το στήσιμο το χαρακτήρων στους διαλόγους, όπως και γενικά το feeling στον χειρισμό,στην κίνηση του χαρακτήρα και γενικά στα physics τους...δεν μου άρεσαν από την εποχή του fallout &...

Θα παιχθεί κάποια στιγμη και αυτο σε μέλλοντα χρόνο σε κάποιο κενό γιατι αγαπώ την γραφή της obsidian.
Ενδιαφέρον ειναι πολυ αλλα προς το παρόν προέχουν αλλα για εμένα.
Δεν μπορω άλλο πραγματικά όμως αυτο το στήσιμο το χαρακτήρων στους διαλόγους, όπως και γενικά το feeling στον χειρισμό,στην κίνηση του χαρακτήρα και γενικά στα physics τους...δεν μου άρεσαν από την εποχή του fallout & Skyrim φαντάσου..και πιο πίσω...ποσο μαλλον στο 20..
Δεν χρειάζεται εξέλιξη σε αυτο το κομμάτι...επαναστάση θελει!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

To The Outer Worlds εϊναι ακρίβως αύτο που έλειπε στην λίστα μου μιας κι απογοήτέυτικα απο το Fallout76 ......Rpg που θύμηθηκα απο τα παλία ...θα τολμούσα να πω .ωραιο lore κι gunPlay..,ιστορια όπως αναφερει κι ο αλεξ.....την πέρνεις εσυ ανα χείρας ....εμενα μου πηρε 35 ωρες στο περίπου κι το ευχαριστήθηκα........κι εγω σε medium range Pc Ryzen 5 1400 16gb ram 560x 4gb ετρεχε "νεράκι"
τα όπλα...

To The Outer Worlds εϊναι ακρίβως αύτο που έλειπε στην λίστα μου μιας κι απογοήτέυτικα απο το Fallout76 ......Rpg που θύμηθηκα απο τα παλία ...θα τολμούσα να πω .ωραιο lore κι gunPlay..,ιστορια όπως αναφερει κι ο αλεξ.....την πέρνεις εσυ ανα χείρας ....εμενα μου πηρε 35 ωρες στο περίπου κι το ευχαριστήθηκα........κι εγω σε medium range Pc Ryzen 5 1400 16gb ram 560x 4gb ετρεχε "νεράκι"
τα όπλα μετα απο θεμα loot ειναι ακριβώς τα ίδια .(μικρη Ποικιλία) ........ετσι μου φανηκε.......
Απο θέμα γραφικών εμένα με άφησαν ικανοποιημένο! κι στην παλέ5τα χρωμάτων για την 50ς ,60,70ς (δεκαετία)τώρα δεν με χάλασε το ότι οι Npcs ;ήταν στάσιμη......για αλλους βέβαια μπορεί να τους "ενοχλούσε" αλλα για μένα δεν χαλάει την εμπειρία του τίτλου.....
Α.Ι θα την ήθελα ποιο ...."νευρική"πολυ κάτω του μετρίου σε αυτο τον κόσμο.... ενα 8 απο μενα. πολυ καλο

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Χαίρομαι που βγήκε καλό. Ελπίζω να έχει και μερικά εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα, DLCs (που έχουν πει ότι θα έχει). Μπορεί να μην είναι το "next big thing", αλλά τουλάχιστον είναι ποιοτικό. Εξαιρετικό σερί η Obsidian.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μόνο για το τεχνικό, 1 ατα 4 loadings από το Unreliable σε fast travel σημείο ή σε landing pad είναι κρασάρισμα. Για τα υπόλοιπα έχω περίπου κατά 80% τελείως αντίθετη άποψη αλλά χαίρομαι που σας αρέσει.
Καθόλου fillers και backtracking Άλεξ? 9 στα 10 side quests είναι φιλερ μέχρι τελικής πτώσεως και το backtracking δεν το καταλαβαίνεις γιατί οι χάρτες είναι μικροί και φουλ στα fast travel...

Μόνο για το τεχνικό, 1 ατα 4 loadings από το Unreliable σε fast travel σημείο ή σε landing pad είναι κρασάρισμα. Για τα υπόλοιπα έχω περίπου κατά 80% τελείως αντίθετη άποψη αλλά χαίρομαι που σας αρέσει.
Καθόλου fillers και backtracking Άλεξ? 9 στα 10 side quests είναι φιλερ μέχρι τελικής πτώσεως και το backtracking δεν το καταλαβαίνεις γιατί οι χάρτες είναι μικροί και φουλ στα fast travel σημεία. Αλλά όταν γυρίζω στην 45 τετραγωνικών Scylla για να ολοκληρώσω ένα quest, ακόμα κι αν λόγω μεγέθους και fast travel το κάνω σε 12 δεύτερα, backtracking λέγεται. Και μάλιστα ανούσιο και αδιάφορο.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Προφανώς δεκτές όλες οι απόψεις.
Για εμένα filler ειναι αποστολές δίχως κανένα σενάριο και σκουπιδομάζεμα. Μαζεψε 20 πετρες, σκοτωσε 30 orcs, σκάναρε 50 minerals, επισκέψου 5 περιοχές. Filler ειναι map cleaning για να ανακαλύψεις καθε infection και κάθε enemy camp και κάθε shard.
Εδώ δεν εχει τέτοια.
Εκεί που χάνει κατ εμέ ειναι στη ποικιλία, οτι δεν εχει γριφους κ έμπνευση. ειναι συνηθως...

Προφανώς δεκτές όλες οι απόψεις.
Για εμένα filler ειναι αποστολές δίχως κανένα σενάριο και σκουπιδομάζεμα. Μαζεψε 20 πετρες, σκοτωσε 30 orcs, σκάναρε 50 minerals, επισκέψου 5 περιοχές. Filler ειναι map cleaning για να ανακαλύψεις καθε infection και κάθε enemy camp και κάθε shard.
Εδώ δεν εχει τέτοια.
Εκεί που χάνει κατ εμέ ειναι στη ποικιλία, οτι δεν εχει γριφους κ έμπνευση. ειναι συνηθως kill/stealth/hack/persuade και πολλά ειναι fetch & discovery missions. Δεν υπάρχει μεγάλη έμπνευση αλλά δεν ειναι "filler" για τεχνητή αύξηση διχως λόγο, ούτε υπάρχει λόγος για grinding.
Προσωπικά σε όλο το παιχνίδι εχω 2 παράπονα σε quest, της μοδιστρας και του ταξιδιωτικού πρακτοριου, γιατι αυτά ειναι οντως filler. Αλλά το πρώτο εχει καλη κορύφωση οπότε παει στο καλο.

Για τη Skylla, εγώ έκανε εναν γυρο. ανακαλύπτεις 2-3 πραγματα, σώζεις εναν άνθρωπο, βλέπεις 1-2 ιστορίες στους 2 καταυλισμούς κ μαζεύεις 3 τέρατα. Σε έναν απλο κ μονο ενα κύκλο τα εκανα ολα και κανένα backtracking δε χρειάστηκε. Αν κάποιος έχει μπει στο λουκι να επισκευτει κ ξεψαχνισει μια περιοχη και ΜΕΤΑ του βγήκε quest και ξαναπήγε ε κακως την ξεψάχνισε. Εγώ στη Monarch για παραδειγμα, με εξαιρεση τις πολεις που σου εδωσαν quest κ προφανως γυρνούσες να τα παραδώσεις, εκτός αυτών δε ξαναεπισκεφτηκα σχεδον καμία περιοχη γιατι απλά πήγαινε εκεί όταν εβγαινε καποιο quest.

Γενικά πάντως, σε RPG υπάρχει πάντα καποιο δωσε πάρε.
Στο Greedfall, επερνες quest για σημειο Α και σε πήγαινε έτσι: Α - Β - Α - Β - Α - Γ - Β - Α. Και με μεγαααλες αποστάσεις και loadings. Εδώ, εγώ δεν το είδα αυτό σε αυτούς τους εκνευριστικούς βαθμούς που το βάζουν άλλοι τίτλοι.

Εν τέλει, λογο της φυσης τους, παντα θα εχουν καποιο περπατημα τριγυρω αυτοι οι τιτλοι, ειτε σε μικρoτερο/μεσαίο βαθμο οπως εδω ειτε σε τρελο οπως στο Greedfall. Ε το οτι αποφάσισαν να μη κάνουν το παιχνιδι τους αλλες 10-20 ωρες διάρκεια οπως ο ανταγωνισμός αλλά εστησαν τα fast travel points τοσο καλα αλλά και να μπορεις να τα χρησιμοποιείς δίχως να τρέχεις πισω σε καποιο campfire, ακόμα κ αυτό βοηθάει την τελική εμπειρία.

Τωρα αν εσένα δε σου αρέσει το τελικό αποτέλεσμα, απόλυτα δεκτό και κατανοητό, το αφήνεις και πας παρακάτω. δοξα το θεο, παιχνιδια υπάρχουν μπόλικα

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 9 μήνες από Sky333 Sky333
This comment was minimized by the moderator on the site

To Greedfall τώρα πώς προκύπτει? Το ανέφερα πουθενά? Δεκάρα δε δίνω για το Greedfall.
Τι να αφήσω στη Scylla ρε άλεξ την πρώτη φορά? 24 τετραγωνικά είναι. Ξαναπήγα για το lost cargo, για primal pheromones και για το companion quest του Max που διήρκησαν το καθένα 3' 24" με τα loadings. Πήγα είδα, απήλθα. Filler στο φούλ.
Όταν θες να πείς map cleaner (Δεν είναι ΚΑΝ στη φύση του παιχνιδιού, και...

To Greedfall τώρα πώς προκύπτει? Το ανέφερα πουθενά? Δεκάρα δε δίνω για το Greedfall.
Τι να αφήσω στη Scylla ρε άλεξ την πρώτη φορά? 24 τετραγωνικά είναι. Ξαναπήγα για το lost cargo, για primal pheromones και για το companion quest του Max που διήρκησαν το καθένα 3' 24" με τα loadings. Πήγα είδα, απήλθα. Filler στο φούλ.
Όταν θες να πείς map cleaner (Δεν είναι ΚΑΝ στη φύση του παιχνιδιού, και η μοδίστρα που σου δίνει farming quest σου το δίνει εντοπισμένα, δηλαδή ξέρεις από που να μαζέψεις τα υλικά) λες map cleaner. Όταν λες filler και εννοείς map cleaner με μπερδεύεις. Εγώ απάντησα για το filler και όχι για το Map Cleaner που είχες στο μυαλό σου. Και που εννοείται πάλι μας πάει στο ΤΟΥΜΠΑΝΟ Inquisition που όπως λες κι εσύ, ας μην τα έκανες τα map cleaner quest (κατά το δικό σου "κακώς ξεψάχνισες την περιοχή" λες και υπάρχει κανένας κανόνας να μη δω όλο το χάρτη μπας και μου τη φυλάειτην έκπληξη η Obsidian).
Επίσης Άλεξ δεν άφησα τιποτα δόξα τω θεώ, 925 gs έχω και τα διαφορετικά quest έιδα (3 λεπτά έκαστη η άλλη τροπή των γεγονότων), και διάφορες παρατάξεις προτίμησα, και alternate questlines έκανα,και με τα οπλάκια έπαιξα, και διαφορετικά builds είδα (persuasion στο 100 και mind control science weapon και το παιχνίδι βγαίνει σε 6-7 ώρες) και μόνο το Supernova δεν έκανα γιατί και μόνο η ιδέα ότι θα ξανακάνω αυτό το άχρηστο λουτάρισμα μου φέρνει ναυτία.
Επομένως καταλήγουμε ότι στο Monarch που ο χαζούλης επί της υποδοχής σε στέλνει να ρωτήσεις τι έγινε η tossball αφίσα του, δεν είναι filler. Δεκτόν.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

To Greedfall ηταν απλα παραδειγμα για το τι ειναι backtracking, thas all.
Επισης άλλη εμπειρία αν παιζεις το παιχνιδι για το main και sides και άλλη αν κανεις completionist run και πας για να παρεις achievements που σου ζητανε συγκεκριμένες επιλογές ενδυμασίας και οπλισμού και 4απλα science weapon effects kills. Θελουν πολυ περισσότερο δουλεια/grind/μπρος πισω που σιγουρα αλλαζει την εμπειρια....

To Greedfall ηταν απλα παραδειγμα για το τι ειναι backtracking, thas all.
Επισης άλλη εμπειρία αν παιζεις το παιχνιδι για το main και sides και άλλη αν κανεις completionist run και πας για να παρεις achievements που σου ζητανε συγκεκριμένες επιλογές ενδυμασίας και οπλισμού και 4απλα science weapon effects kills. Θελουν πολυ περισσότερο δουλεια/grind/μπρος πισω που σιγουρα αλλαζει την εμπειρια. Για εμένα αυτό θα με εξαντλούσε κ ποτε δεν ασχολούμαι με τέτοια. Θεωρω πολυ ουσιαστικότερο το να βρω την αφίσα και να γελάσω με την παλαβομάρα του κόσμου.
To "τι είναι filler" είναι πολύ ωραία συζήτηση. Εκανα μια πρόχειρη ερευνα σε 3-4 forums και είδα πως 20 άτομα έγραφαν διαφορετικά πράγματα, κάτι που δε το είχα σκεφτει ποτέ. Για εμένα λοιπόν, filler είναι υλικό για ανούσιο grinding, looting, backtracking, map cleaning και λοιπα. Filler δεν είναι ένα αστείο quest 5 λεπτών που δημιουργήθηκε γιατί ήπια την βότκα κάποιου τύπου χωρις να τον ρωτήσω, τουλάχιστον όχι σε ένα comedy game.
Τέλος, ξαναλέω πως εγώ στη Skylla πήγα μια φορά και τα έκανα όλα μια και καλή. Δε χρειαστηκε να ξαναπάω. Αυτό γιατί συνήθως δε τρέχω προς όπου μου βγει ένα objective σε νέο χάρτη που δεν εχει να κάνει με το main mission γιατι πάντα σχεδόν το main ή άλλα sides θα με στείλουν εκεί, είτε με λένε Fallout, είτε Baldur's Gate, είτε Outer Worlds. Οταν ξεψαχνίζεις κάτι με τη μία, ε ειναι αναμενομενο να σε κουρασει αν ξαναπας.

in any case καταλήγουμε απλά στο ότι διαφωνούμε και βλέπει ο καθένας αλλιώς το παιχνίδι για τους δικούς του λόγους.
Δεν ειναι η πρώτη φορά

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 9 μήνες από Sky333 Sky333
This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνίδι τα σπάει πραγματικά.
Είναι ακριβώς 1000 φορές καλύτερη εκδοχή του Fallout 3&4. Όποιος έχει παίξει τα παιχνίδια της Bethesda θα καταλάβει ακριβώς.
Πολύ ωραίο πιστολίδι και τρομερή απόδοση του κόσμου, γενικά πολύ ωραίο setting του παιχνιδιού.
Ελπίζω και παρόμοιο παιχνίδι με Fantasy World στυλ TES απο την Obzidian, να κλείσει τελείως την Bethesda.

Η μηχανή γραφικών UE4 είναι...

Το παιχνίδι τα σπάει πραγματικά.
Είναι ακριβώς 1000 φορές καλύτερη εκδοχή του Fallout 3&4. Όποιος έχει παίξει τα παιχνίδια της Bethesda θα καταλάβει ακριβώς.
Πολύ ωραίο πιστολίδι και τρομερή απόδοση του κόσμου, γενικά πολύ ωραίο setting του παιχνιδιού.
Ελπίζω και παρόμοιο παιχνίδι με Fantasy World στυλ TES απο την Obzidian, να κλείσει τελείως την Bethesda.

Η μηχανή γραφικών UE4 είναι τρομερή και εδώ γενάτε το ερώτημα γιατί η κακομοίρα Bethesda επιμένει τόσα χρόνια σε μια τόσο απαρχαιωμένη και τελείως unoptimized μηχανή γραφικών και δεν υιοθετεί την UE4.(ίσως τα Mods?).

Anyway, το παιχνίδι είναι απόλαυση, πόσο μάλλον όταν το παίζεις τζάμπα από gamepass ε? lol.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet