Lucifer…may cry.

To Darksiders Genesis, φτιαγμένο από την Airship Syndicate, μέλη της οποίας είναι άτομα που ακολούθησαν τον συν-ιδρυτή της Vigil Games, Joe Madureira, όταν αυτή «κομματιάστηκε», είναι ένα isometric hack and slash, exploration, puzzle game (φρίττουμε όταν διαβάζουμε πως είναι και "RPG") που θα σας κάνει - στις 12-15 ώρες που διαρκεί το main campaign του - να περάσετε πολύ καλά. Είναι τόσο «παιχνιδένιο» το στήσιμό του, η ιστορία και τα πάντα που περιβάλουν τη σύλληψη και την εκτέλεσή του, και τόσο old school με την ευρεία έννοια, μιας και κάθε chapter (από τα 16 συνολικά) είχε κάτι ξεχωριστό και όμορφο να δείξει, που σε κερδίζει αμέσως

Στο canon αυτό prequel της σειράς παίρνουμε το ρόλο των Strife και War, δρώντας σαν τα εκτελεστικά όργανα του σκιώδους Συμβουλίου, και έχουμε ως στόχο να ξεσκεπάσουμε την πλεκτάνη του Εωσφόρου, που απειλεί την ισορροπία του κόσμου. Από την ιστορία μην περιμένετε πολλά, και αντίστοιχα οι προσωπικότητες των War και Strife θα σας θυμίσουν δίδυμο κακής ντεντέκτιβ ταινίας δράσης (οι γνωστοί cheesy διάλογοι της σειράς φτάνουν σε νέο επίπεδο... σαλαμούρας ), αλλά λίγο το ότι κάτι τέτοιο το περιμέναμε, λίγο η επιστροφή Samael και Vulgrim και λίγο η συνειδητότητα του παιχνιδιού στο αφελές αυτό μοτίβο που θέλει να προσφέρει, τελικά το αποτέλεσμα μάς κέρδισε.

Darksiders Genesis review image 01

Μπορεί οι War και Strife σαν προσωπικότητες να σας αφήσουν αδιάφορους. Καθόλου αδιάφοροι όμως δε θα μείνετε μόλις πάρετε τα συγκεκριμένα «παλιόπαιδα» στα χέρια σας και ανακαλύψετε σταδιακά πως ο πραγματικός χαρακτήρας των καβαλάρηδων βρίσκεται στο gameplay τους. Εντελώς ξεχωριστοί - ο Strife ranged, o War melee - με ξεχωριστά abilities που εμπλουτίζονται και δυναμώνουν καθώς «κλείνουμε» τα chapters, δίνουν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία και απαιτούν διαφορετική λογική προσέγγισης. Ο Strife στο μέτρημα και τη σωστή αξιοποίηση των special πυρομαχικών του, ο War στη χρήση του parry και του crowd control. Στο υψηλότερο επίπεδο που ολοκληρώθηκε το campaign, τα αβαντάζ και οι ιδιαιτερότητες που προσφέρει ο κάθε χαρακτήρας ήταν αναγκαία ώστε να ανταπεξέλθουμε στις δαιμονικές ορδές και τα αφεντικά τους.

Να σημειώσουμε πως το παιχνίδι παίζεται solo (όπου μπορούμε να αλλάζουμε κατά το δοκούν τον κάθε χαρακτήρα), αλλα υποστηρίζει και full co-op, online και καναπεδάτο, αν αποφασίσουμε να πάμε «κόλαση» παρέα. Θεωρητικά υπάρχει και η καινούρια δυνατότητα του remote play του Steam, αλλά δυστυχώς στην pre-release έκδοση που είχαμε, δεν καταφέραμε να κάνουμε αυτή τη δυνατότητα να λειτουργήσει. Αν τυχόν γίνει κάτι τέτοιο με την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού, σας το συστήνουμε ανεπιφύλακτα, καθώς είναι από εκείνα τα παιχνίδια που το co-op τα απογειώνει.

Darksiders Genesis review image 05

Παίρνουμε το ρόλο των Strife και War, και έχουμε ως στόχο να ξεσκεπάσουμε την πλεκτάνη του Εωσφόρου, που απειλεί την ισορροπία του κόσμου.

Το μυστικό του Genesis βρίσκεται αφενός στο «άδολο» και αγνό σύστημα μάχης, με μπόλικα ευκολά combos και πληθώρα ικανοτήτων και gadgets, αφετέτερου στο έξυπνο "τάισμα" του παίκτη με gameplay λιχουδιές. Και εξηγούμαστε: τα επίπεδα (κυρίως αυτά που είναι ανοικτού τύπου και όχι οι boss αρένες) είναι μεγάλα και βρίθουν μυστικών, σεντουκιών, γρίφων, καινούριων εχθρών και platforming σημείων, όντας σε μια λογική συνεχούς ανταμοιβής του παίκτη. Σχεδόν κάθε τιμαλφές που θα βρείτε θα έχει κάτι να σας δώσει για να κάνετε το χαρακτήρα σας λίγο δυνατότερο και, το κυριότερο, να δώσει αξία στο χρόνο που ξοδεύετε στην εξερεύνηση.

Ψυχές, κλειδιά «πόρτες μπαγαπόντη», μέρη που δε ανοίγουν την πρώτη φόρα που τα επισκέπτεσαι, έχουν όλα κάτι να προσφέρουν και δίνουν πόρους για καταναλωτική φρενίτιδα στον upgrading μαγαζάκι του Vulgrim Το εντελώς αντίθετο δηλαδή από αυτό που έκανε πρόσφατα το Star Wars Jedi: Fallen Order. To καλό pace στη ροή, που αλλάζει μορφή στο gameplay (κυρίως μάχη είναι βέβαια) είναι σωστό και έχει μόνο θετικά να προσφέρει στην εμπειρία. Κάνει τόσο καλά τα βασικά του αθλήματος το παιχνίδι, που ο άσσος στο μανίκι του progression συστήματος, οι ψυχές των τεράτων, βάζει την καταλυτική υπογραφή του ξεχωριστού.

Darksiders Genesis review image 07

To grinding, που θα το βρείτε μπροστά σας σε κάποια φαση αν αποφασίσετε να ξαναδείτε τα επίπεδα, υπάρχει και ανταμείβει και αυτό τον παίκτη, καθώς ενίοτε τα δαιμόνια, τα τελώνια και τα λοιπά «φρίκουλα» πετάνε την ψυχή τους, που αποτελεί το νόμισμα που επενδύουμε στο δέντρο creature core. Τα διπλά (duplicates) που σηκώνουμε, δυναμώνουν το συγκεκριμένο core (άλλα χρειάζονται 10, άλλα 30 κ.ο.κ.), ενώ αν τα ταιριάξουμε στον σωστό τύπο (wrath, health, attack) παίρνουμε το μέγιστο για τον χαρακτήρα μας. Όπως βλέπετε, το Genesis έχει προνοήσει να μας ανταμείβει, και αυτό είναι και το μεγάλο δέλεαρ της κλασικής αρένας κυμάτων εχθρών που ανοίγει σε κάποια στιγμή, μιας και αν επαναλάβουμε το παιχνίδι στην δυσκολία "Apocalyptic", πέραν της γνώσης των μηχανισμών μάχης, χρειάζεται και ένα προσεγμένο και δυνατό δέντρο cores. Πάντως, αυτή η προσθήκη συνεχίζει να μην κατατάσσει το παιχνίδι στην κατηγορία των RPGs. Μη γελιέστε και μην παει το μυαλό σας σε κάτι τύπου Diablo.

H στατική κάμερα του παιχνιδιού ήταν και ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματά του, καθώς υπήρχαν φορές που οι ήρωές μας ήταν κρυμμένοι πίσω από τοίχους, βουνοπλαγιές και άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος ενώ εχθροί ξεχυνόταν επάνω μας, σημεία όπου πραγματικά θα θέλαμε να έχουμε τον έλεγχό της. Είναι ενοχλητικό, αλλά όχι σε βαθμό που να χαλάει το παιχνίδι. Απλά, συμφιλιωθείτε με την ιδέα πως θα χάσετε μυστικά στο πρώτο πέρασμά σας, γιατί είναι φύσει αδύνατο να πάει το μάτι σε περίεργες γωνίες.

Darksiders Genesis review image 02

Αυτό όμως που μπορεί να χαρακτηριστεί ως πραγματικά κακό, ήταν ο χάρτης, ο οποίος δεν δίνει το στίγμα στον παίκτη ανά πάσα στιγμή, αλλά μόνο τονίζει σε ποιο τομέα του χάρτη βρισκόμαστε. Ευτυχώς, όμως, μόλις βρούμε την ολοκληρωμένη του μορφή, αποκαλύπτει όλα τα σημεία στα οποία υπάρχει loot και μπορούμε να αποφασίσουμε αν θα κάνουμε backtracking. Πραγματικά, όμως, αυτή η τάση των παιχνιδιών τελευταία να πρωτοτυπούν σε πράγματα που δε ζήτησε κανείς, αναφερόμενοι εδώ στους φετινούς «αμφιλεγόμενους» maps και minimaps, χρήζει περεταίρω έρευνας. Αφήστε τους χάρτες απλούς και λειτουργικούς!

Στα γραφικά μην περιμένετε «γυάλισμα» Blizzard, αλλά κάτι ελαφρώς πιο χοντροκομμένο, που αποκτά προστιθέμενη αξία, μολοταύτα, από την πληθώρα μοντέλων και περιβαλλόντων. Ειδικά τα δεύτερα, χωρίς να είναι πρωτότυπα, είναι ποικίλα και καλοσχεδιασμένα, δίνοντας χαρακτήρα στο κάθε επίπεδο. Η μουσική και τα ηχητικά εφέ είναι αρκούντως «γραφικά» και προβλεπόμενα. Ο δαίμονας έκανε «aaarrrgghhhh» και ακούστηκε.

Darksiders Genesis review image 04

Tα αβαντάζ και οι ιδιαιτερότητες που προσφέρει ο κάθε χαρακτήρας ήταν αναγκαία ώστε να ανταπεξέλθουμε στις δαιμονικές ορδές και τα αφεντικά τους.

Το τέταρτο μέρος της σειράς Darksiders στέκεται επάξια ως κομμάτι της και αυτό το συμπαθέστατο underdog της βιομηχανίας συνεχίζει να παράγει τίτλους απόλυτα gaming. Αν σας αρέσει το σκεπτόμενο button mashing, η εξερεύνηση, τα έξυπνα puzzles και η διαρκής ανταμοιβή για πράγματα που κάνετε in-game, όλα αυτά σε isometric φόντο με δυνατότητα ενός καλού co-op, αγαπητοί «δαιμονοσφάχτες» μην κοιτάξετε αλλού. Darksiders εγγύηση.

Το review για το Darksiders Genesis βασίστηκε στην έκδοσή του για PC. Οι εκδόσεις για κονσόλες θα γίνουν διαθέσιμες στις 14 Φεβρουαρίου 2020.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Level design.
  • Ανταμοιβή ουσιαστική στον παίκτη που ψάχνει και επιμένει.
  • Εύκολο σύστημα μάχης, χωρίς να γίνεται βαρετό, εξαιτίας των πολλών κινήσεων.
  • Το creature core, ως σύστημα progression, είναι ταιριαστό στη φύση του παιχνιδιού.
  • Co-op, puzzles, εξερεύνηση.
  • Πληθώρα εχθρών και upgrades.
  • Οι War και Strife είναι ξεχωριστές και διακριτές gameplay οντότητες.

Αρνητικά

  • Η ελαφρότητα, σύμφυτη με το franchise, ίσως ξενίσει αρκετούς.
  • Ο χάρτης.
  • Η στατική κάμερα είναι ένα αναγκαίο κακό.
  • Τεχνικά προβλήματα σε θέματα κατοχύρωσης των achievement κλπ, που όμως πιστεύουμε θα λυθούν με το πρώτο Patch.
  • To grinding χρειάζεται αν θέλετε να παίξετε στο τελευταίο επίπεδο.

Βαθμολογία

Από την πρώτη στιγμή που ο Νίκος βρέθηκε μπροστά σε ένα Intel 286, κάποτε παλιά, τα «διλλήματα» για την αξιοποίηση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή έπαψαν να υπάρχουν. Εκεί που ο περίγυρός του έβλεπε ένα εργαλείο δουλειάς «για το μέλλον», ο Νίκος έβλεπε μια παιχνιδομηχανή! Από τότε έως σήμερα συνεχίζει να είναι αμετανόητος PC Gamer, «λιώνοντας» ταυτόχρονα και τις διάφορες κονσόλες που περνούσαν και περνάνε κατά καιρούς από τα χέρια του!! Παράλληλα έχει εξίσου μεγάλη αδυναμία για τη Μέταλ μουσική, τον αθλητισμό και την τελευταία πενταετία για τις ξένες τηλεοπτικές σειρές.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Gameplay από το Transformers: Battlegrounds
Ένα "XCOM" στο σύμπαν των Transformers.
Το Bless Unleashed έρχεται στο PlayStation 4
"Σπάει" η αποκλειστικότητα του Xbox One για το MMORPG της Bandai Namco.
Έρχεται retail έκδοση του Fahrenheit στο PlayStation 4
Με την ευκαιρία των εορτασμών της 15ης επετείου του παιχνιδιού.
Ακυρώθηκε η ανάπτυξη για το Among Us 2
Με την ομάδα να επικεντρώνεται στο αρχικό παιχνίδι.
Νέο trailer για το Resident Evil Village
Ενώ η Capcom εξετάζει την πιθανότητα μεταφοράς του στα Xbox One και PS4.
Τα Metal Gear και Metal Gear Solid 1 & 2 έγιναν διαθέσιμα σε PC
Μαζί με ένα πακέτο από περισσότερα retro παιχνίδια της Konami.
Νέο trailer για το The Medium
Με στοιχεία για την πρωταγωνίστρια και όχι μόνο.
Το Football Manager 2021 έρχεται και στις κονσόλες
Μια επιστροφή από τα παλιά.
Διαθέσιμο το τελευταίο μεγάλο update για το Left 4 Dead 2
"Δημιουργήθηκε από την κοινότητα, για την κοινότητα".

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (12)

This comment was minimized by the moderator on the site

αναπαντεχα καλό λοιπόν! Ωραια, ημουν σε ορεξη για ενα diablo like hack n slash, θα το δω με την πρωτη ευκαιρια

This comment was minimized by the moderator on the site

Review με σφραγίδα Πλωμαριτελη! Πολύ ευχάριστο ανάγνωσμα. Το περίμενα αρκετά χειρότερο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Με εψησε το review Νίκο ! Φοβόμουν μήπως είναι μόνο co op . Γενικά αυτά τα hack n slash είναι ωραία για να περνάει η ώρα . Ένας λόγος πάραπανω επειδή είναι darksider !

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review Νίκο! Ως Darksiders θα παιχτεί όπως και δήποτε (έπαιξα και το καταπληκτικό 3 πολύ πρόσφατα και είμαι ζεστός) . Μια προσωπική άποψη για το loot. Bγαίνει από πολλούς τώρα τελευταία ότι το καλό loot είναι απαραίτητο συστατικό ενός καλού παιχνιδιού. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι παιχνίδια χωρίς loot δεν είναι καλά. Η εξερεύνηση χάρην της εξερεύνησης για να ανοίξεις όλο το χάρτη, να δεις...

Ωραίο review Νίκο! Ως Darksiders θα παιχτεί όπως και δήποτε (έπαιξα και το καταπληκτικό 3 πολύ πρόσφατα και είμαι ζεστός) . Μια προσωπική άποψη για το loot. Bγαίνει από πολλούς τώρα τελευταία ότι το καλό loot είναι απαραίτητο συστατικό ενός καλού παιχνιδιού. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι παιχνίδια χωρίς loot δεν είναι καλά. Η εξερεύνηση χάρην της εξερεύνησης για να ανοίξεις όλο το χάρτη, να δεις μέρη που δεν είδες και να γράψεις 100% σε μια περιοχή, βρίσκοντας έστω cosmetics ή lore δεν είναι κατώτερη των πολλών όπλων ή γενικά inventory items, είναι ζήτημα γούστου. Εμένα πχ το υπερβολικό loot με αγχώνει, δεν ξέρω τι να πρωτοχρησιμοποιήσω και βαριέμαι το inventory management. Aν είναι έτσι να ρίξουμε ένα φτυάρι και στα Metroid Prime που δεν έχουν loot...

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Μεγάλη συζήτηση σιγουρα. Εχει να κάνει με το action/reward ψυχολογικό συναισθημα και την ντοπαμίνη που εκρίνει στον οργανισμό σου το πως ευχαριστιέσαι ορισμένα πράγματα.
Οπως κάποιος πέρνει την "δοση" του ευχαρίστησης επειδή ανεβάζει 0.1% τα stats του σιγα σιγα, άλλος την βρίσκει επειδή βρήκε το 500ο αστέρι/φτερό, άνοιξε όλα τα κιβώτια στο βυθό του Witcher 3, βρηκέ ένα ακόμα καλύτερο σπαθί...

Μεγάλη συζήτηση σιγουρα. Εχει να κάνει με το action/reward ψυχολογικό συναισθημα και την ντοπαμίνη που εκρίνει στον οργανισμό σου το πως ευχαριστιέσαι ορισμένα πράγματα.
Οπως κάποιος πέρνει την "δοση" του ευχαρίστησης επειδή ανεβάζει 0.1% τα stats του σιγα σιγα, άλλος την βρίσκει επειδή βρήκε το 500ο αστέρι/φτερό, άνοιξε όλα τα κιβώτια στο βυθό του Witcher 3, βρηκέ ένα ακόμα καλύτερο σπαθί κλπ.
Και η εξερευνηση και η χαρά του να ανακαλύπτεις νέες περιοχές και διαδρομές είναι και αυτή μεσα στο τυράκι που βοηθάει κάποιους παίχτες να πάνε παρακάτω. Το να βρεις ενα easter egg, να σκαρφαλώσεις στο υψηλότερο κτίριο, να βρεις μυστικές σπηλίες κπλ.

Συνήθως βέβαια, το καλύτερο design εχει λίγο απόλα. Δλδ το να βλέπω ενα τρομερο βουνό από παντου να εξουσιαζει μια περιοχη, και να το σκαρφαλώνω κ να μην έχει τίποτα τερμα πάνω, σε πολυ κοσμο δε θα του αρέσει οπότε το καλό design πέρνει υπόψην διάφορα πράγματα.
Το Metroid έχει εξερεύνηση και backtracking με τον ρόλο οτι ανακαλύπτεις νέες περιοχές, αναβαθμίζεις τον εαυτό σου σιγά σιγα, νεα puzzles, νέοι εχθροι κλπ. Σου δινει καποιο reward.
Εκει που πχ, το Fallen Order υστερούσε, είναι ότι οι νέες διαδρομές που ξεκλείδωνες και τα νέα πράγματα που έβρισκες δεν έδιναν κάτι πραγματικα νέο ή ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Ο σχεδιασμός ηταν πολυ καλός αλλά το reward που έπερνες δεν ηταν μια φανταστική θέα, ένα νέο boss, ένα κατιτις. Ενώ τα collectibles που είχαν, ηταν απλά απαράδεκτα, που χαλούσε εντελώς το συναίσθημα χαράς όταν έβρισκες κατι.

Ναι, υπάρχουν και αυτοι που ευχαριστιούνται και δίχως τίποτα απόλα αυτά και τους αρέσει απλά να εξερευνήσουν όλο τον χάρτη κ να πάνε παντού. Map explorers και όχι map cleaners

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραια μας τα εξηγει ο Νικος, το ξεκινησα και εγω με ενα φιλαρακι local co-op. Πολυ διασκεδαστικο, συμφωνω απολυτα με τα δυο αρνητικα που αναφερει ο Νικος, πολυ κακος ο χαρτης, αρκετες φορες η καμερα ενοχλει. Το παιχνιδι αξιζει να παιχτει.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ για την παρουσίαση.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχάριστη έκπληξη το συγκεκριμένο. Θα παιχτεί οπωσδήποτε.
Ίσως να είναι μια κατεύθυνση που να πρέπει να την εξετάσουν περαιτέρω οι developers των darksiders.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εχω ένα κουσούρι...ΔΕΝ μου αρέσουν τα darksiders!!! :P
Εχω τελειώσει το 1ο...το 2ο..περασα κάλα μαζί τους...μου αρέσει το είδος που παίζουν γενικά και τα 3 πρώτα άλλα και αυτό...άλλα μου μοιάζουν στα ματιά μου ένα άπλα ωραίο συνονθύλευμα στοιχειών αγαπημένων μηχανισμών από διάσημα games χωρίς να δώσουν ποτέ την δική τους προσωπική σφραγίδα ή να τα πάνε ένα βήμα παρακάτω..δεν μου αρέσει και η...

Εχω ένα κουσούρι...ΔΕΝ μου αρέσουν τα darksiders!!! :P
Εχω τελειώσει το 1ο...το 2ο..περασα κάλα μαζί τους...μου αρέσει το είδος που παίζουν γενικά και τα 3 πρώτα άλλα και αυτό...άλλα μου μοιάζουν στα ματιά μου ένα άπλα ωραίο συνονθύλευμα στοιχειών αγαπημένων μηχανισμών από διάσημα games χωρίς να δώσουν ποτέ την δική τους προσωπική σφραγίδα ή να τα πάνε ένα βήμα παρακάτω..δεν μου αρέσει και η χοντροκομμένη τους αισθητική γενικά (εδώ με ενοχλεί στο gears) οπότε μάλλον αυτό το προσπερνώ...
Θα κρατήσω τα σάλια μου για το νέο diablo!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Υπάρχει κ το Path of Exile (κ το επερχόμενο Path of Exile 2) που πατάνε το Diablo πολυ καλα στον λαιμό

This comment was minimized by the moderator on the site

Απάντησα λάθος παρακάτω και δεν βρίσκω και διόρθωση!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ααα once upon a time there was diablo...
Εντάξει έγραψα το blockbuster!
Aν και το αγαπώ περισσότερο!
Υπάρχει χώρος και για 2 ποιοτικά τέτοια μην τα χαλάσουμε!

Εννοείται ότι έχω παίξει path of exile!

There are no comments posted here yet