Εάν ο "Γρηγόρης" των σηματοδοτών ζωντάνευε.

Υπάρχουν και αυτά τα τέκνα του Kickstarter που έρχονται συγκρατημένα και δεν χρειάζονται υπέρογκα ποσά προκειμένου να αποδώσουν το προσγειωμένο αλλά έξυπνο όραμά τους. Το 2017 η Skookum ζήτησε το ταπεινό ποσό των $21.000, φτάνοντας τελικά, με το τέλος της χρηματοδότησης, στο επίσης ταπεινό ποσό των $30.318. Μία καθαρόαιμη indie προσπάθεια λοιπόν, πολύ περισσότερο αν αναλογιστούμε πως η Skookum αποτελείται από τρεις φίλους, που το μακρινό 2013 ξεκίνησαν, με γνώσεις από το 0, να περιεργάζονται τη βασική ιδέα πίσω από το Pedestrian και τον τρόπο και τα εργαλεία με τα οποία θα μπορούσαν να την υλοποιήσουν.

Το βασικό κομμάτι του Pedestrian, αυτό που είναι άμεσα ικανό να τραβήξει το βλέμμα, αφορά στο ζωντάνεμα δεκάδων πινακίδων που μας περιτριγυρίζουν, ιδίως στα αστικά περιβάλλοντα. Κατά παράδοξο τρόπο, αν και το Pedestrian λαμβάνει χώρα σε εργασιακούς χώρους, καθώς και στους εξωτερικούς χώρους μίας πόλης, η απουσία κίνησης και οποιασδήποτε ένδειξης ζωής στον τριγύρω χώρο, είτε από ανθρώπους, είτε από αυτοκίνητα, είτε από ζώα, δείχνει ταυτόχρονα εκκεντρική αλλά και εκούσια. Μία απόφαση που φαίνεται πως λήφθηκε ώστε να τονιστεί ακόμα περισσότερο η πνοή ζωής που δίνεται στα, πρότερα, άψυχα κομμάτια του περιβάλλοντος.

The Pedestrian review image 01

Η δράση χωρίζεται σε δύο κομμάτια, μεταξύ του ελέγχου του χαρακτήρα μας και της διευθέτησης διαφόρων πινακίδων στον χώρο ώστε να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνενώσεις μεταξύ αυτών.

Παρόλο που ο κόσμος του Pedestrian βρίσκεται εντός ενός πλήρως τρισδιάστατου και απόλυτα ικανοποιητικά σχεδιασμένου κόσμου στις γειτονιές μίας πόλης, το gameplay μάς μεταφέρει αποκλειστικά σε δισδιάστατα, platforming, διακριτά επίπεδα. Η δράση χωρίζεται σε δύο κομμάτια, μεταξύ του ελέγχου του χαρακτήρα μας και της διευθέτησης διαφόρων πινακίδων στον χώρο ώστε να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνενώσεις μεταξύ αυτών. Ο πρωταγωνιστής είναι η πλέον απλοϊκή γραμμική φιγούρα (stick figure), σαν να προέρχεται από τις φιγούρες που βλέπουμε στους σηματοδότες ή σε διάφορες ταμπέλες.

Η σχεδιαστική απλότητα εφαρμόζεται και για τα απλά σκίτσα που βλέπουμε εντός των ταμπελών, σαν να είναι σχεδιασμένα στο χέρι με λευκή κιμωλία, τα οποία ουσιαστικά σχηματίζουν τα επίπεδα του παιχνιδιού. Αυτή η αντίθεση σε σχέση με τα αρκετά λεπτομερή τρισδιάστατα περιβάλλοντα, δημιουργεί ένα ευχάριστο και ιδιαίτερο θέαμα, ανεξάρτητα αν σε καθαρά gameplay όρους δεν έχει κάποιον αντίκτυπο.

The Pedestrian review image 02

Το σύνολο της δράσης λαμβάνει χώρα εντός των πινακίδων. Κάθε ξεχωριστό επίπεδο μπορεί να αποτελείται από διάφορες πινακίδες τις οποίες δύναται να τις μετακινούμε στον χώρο και να τις ενώνουμε μεταξύ τους σε διαφορετικούς συνδυασμούς, σε περίπτωση βέβαια που αυτό είναι εφικτό. Κάθε πινακίδα μπορεί να έχει σημεία ένωσης σε οποιαδήποτε πλευρά της. Στο κάτω μέρος π.χ. μπορεί να έχει μία σκάλα που μπορεί να ενωθεί με το πάνω μέρος μίας άλλης πινακίδας όπου και εκεί υπάρχει σκάλα, ώστε ο χαρακτήρας μας να μπορεί να μετακινηθεί μεταξύ τους. Ανάλογα μπορούμε να ενώσουμε δύο πινακίδες, ενώνοντας τις πόρτες που ενδέχεται να βρίσκονται στο πλάι τους.

Διάφοροι κανόνες έρχονται να θέσουν καλοδεχούμενα και ευανάγνωστα όρια στον τρόπο που μπορούμε να εκμεταλλευθούμε αυτές τις ικανότητες. Κάθε φορά που ο χαρακτήρας μας περνάει μέσα από έναν εκ των προαναφερθέντων συνδέσμων, τότε δεν μπορούμε πλέον να αλλάξουμε τη συνδεσμολογία αυτών των πινακίδων καθώς αυτή η κίνηση θα οδηγήσει σε ολικό reset της πίστας, οδηγώντας μας στην αφετηρία της. Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι παρουσιάζουν μία σεβαστή ποικιλία ώστε από την αρχή ως το τέλος να πρέπει να ακονίζουμε το μυαλό μας για να αποκτήσουμε το πολυπόθητο αντικείμενο ή να αποκτήσουμε πρόσβαση προς το επόμενο επίπεδο. Καρφιά και θανατηφόρα λέιζερ έρχονται να περιπλέξουν την κατάσταση, όπως και μοχλοί που ενεργοποιούν διάφορες πύλες, συνήθως σε διαφορετικές πινακίδες από αυτήν που είμαστε. Αυτές οι παγίδες και πύλες δεν έρχονται ποτέ να ωθήσουν σε απαιτητική platform ενασχόληση, όντας αποκλειστικά μέρος ενός puzzle.

The Pedestrian review image 03

Κάθε ξεχωριστό επίπεδο μπορεί να αποτελείται από διάφορες πινακίδες τις οποίες δύναται να τις μετακινούμε στον χώρο και να τις ενώνουμε μεταξύ τους σε διαφορετικούς συνδυασμούς.

Οι κανόνες που διέπουν το παιχνίδι εμπλουτίζονται ανά μερικά επίπεδα, με νέα εργαλεία, όπως τη μετακίνηση κάποιας πινακίδας σε πρίζα ώστε να ενεργοποιηθούν νέες πύλες, που μπορεί να βρίσκονται ζωγραφισμένες εντός της πινακίδας ή (σε λιγοστές περιπτώσεις) ακόμα και στον περιβάλλοντα τρισδιάστατο κόσμο. Η δουλειά της ολιγομελούς Shookum στον τομέα των γρίφων βρίσκεται σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα, ανεβάζοντας σταδιακά τη δυσκολία τους, χωρίς όμως να γίνονται ποτέ υπέρ του δέοντος σαδιστικοί και τροχοπέδη στη διασκέδαση. Υπάρχει ισορροπία ώστε και να χρειάζεται στύψιμο του μυαλού σας για να βρείτε τη λύση, αλλά και να μην κουράζει ή να γίνεται αγγαρεία η διαδικασία των βημάτων προς τη λύση.

Αν κάπου θα χρειαζόταν περισσότερη φαντασία, είναι στην ποικιλία των επιμέρους περιοχών όσον αφορά στο στήσιμο των επιπέδων. Με αυτό εννοούμε ότι ξανά και ξανά θα βρεθούμε σε ένα κεντρικό δωμάτιο/ πινακίδα όπου θα χρειαστεί να μεταφερθούμε σε επιμέρους περιοχές με σκοπό να συλλέξουμε 4-5 αντικείμενα που θα μας δώσουν πρόσβαση σε μία νέα περιοχή, όπου και θα επαναλάβουμε ξανά αυτή τη διαδικασία (με αρκετά διαφορετικούς γρίφους βέβαια). Αν μη τι άλλο, το παιχνίδι θα μπορούσε να επωφεληθεί από περισσότερη ποικιλία στη δομή του, ώστε να μας φέρνει μπροστά από περισσότερες εκπλήξεις, εκμεταλλευόμενο το ενδιαφέρον δέσιμό του μεταξύ δισδιάστατου και τρισδιάστατου κόσμου. Η αλήθεια είναι ότι κρύβει μία έκπληξη προς το φινάλε του, όμως περισσότερο δείχνει σαν μία αδούλευτη ιδέα για ένα πιθανό sequel, παρά ως ένας μηχανισμός που πραγματικά προσδίδει βάθος.

The Pedestrian review image 04

Όσον αφορά στο όμορφο οπτικό σκέλος του τίτλου, στο γενικότερο καλαίσθητο εικαστικό σύνολο συνάδει και η ομαλή αλληλουχία μεταξύ των διαφόρων επιπέδων, που πραγματοποιείται χάρη στην όμορφη μετακίνηση της κάμερας μεταξύ ξεχωριστών κάδρων, σαν όλη η εμπειρία να διαδραματίζεται σε ένα μονόπλανο. Μόνη παραφωνία αφορά στη μίξη της μουσικής. Αν και τα μουσικά θέματα είναι ταιριαστά -μέσα από τις απαλές μελωδίες τους- ορισμένες φορές, ιδίως αν κολλήσετε αρκετά σε έναν γρίφο, η μουσική σταματάει σχετικά απότομα, που σε σημείο μας έκανε να πιστεύουμε ότι βρεθήκαμε μπροστά από κάποιο bug.

Παρά τα κάποια θεματάκια, προϊόν ίσως απειρίας από την Skookum, συνολικά, το Pedestrian καταφέρνει να προσφέρει μία ευχάριστη εμπειρία, 4-6 ωρών, με καλοφτιαγμένους περιβαλλοντικούς γρίφους και μία όμορφη εικαστική ιδέα για την απεικόνιση των επιπέδων.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Έξυπνοι γρίφοι που χρειάζονται φαιά ουσία χωρίς ποτέ να γίνονται σαδιστικοί.
  • Ευφάνταστη ιδέα ο σχηματισμός των επιπέδων εντός των πινακίδων, που συνυπάρχει αρμονικά ως gameplay μηχανισμός και εικαστικό ντύσιμο.

Αρνητικά

  • Η μίξη της μουσικής ορισμένες φορές είναι προβληματική, οδηγώντας μας σε σημεία που φαντάζουν σαν να έχουν μπει στο mute.
  • Το μοτίβο των επιμέρους περιοχών επαναλαμβάνεται διαρκώς.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.
Εκτενή gameplay πλάνα από το Godfall
Χορταστικές πληροφορίες και βίντεο από PS5 devkit
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Τη συγκεκριμένη ομάδα την παρακολουθώ πολύ καιρό, μιας και το concept του συνδυασμού του ρεαλιστικού 3D περιβάλλοντος με το μινιμαλιστικό 2D gameplay μου έκανε τρομερή εντύπωση και τρομερή ιδέα ως σύλληψη.

Θα δοκιμαστεί σύντομα, φαίνεται πολύ ωραία προσπάθεια.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review όπως πάντα.

Αλλα θα ήταν καλό το site να αρχίσει και πάλι να αναφέρει κάπου σε τι πλατφόρμες/κονσόλες κυκλοφορεί το κάθε παιχνίδι που γίνεται review.
Και αν υπάρχει και επιβεβαιωμένη ενημέρωση και για μελλοντική κυκλοφορία του σε κάποια άλλη όπως συμβαίνει συχνά.
Διαβάζουμε τα reviews και μετά gogglαρουμε που κυκλοφορεί, αν υπάρχει προοπτική για κάποια κονσόλα ή είναι time...

Ωραίο review όπως πάντα.

Αλλα θα ήταν καλό το site να αρχίσει και πάλι να αναφέρει κάπου σε τι πλατφόρμες/κονσόλες κυκλοφορεί το κάθε παιχνίδι που γίνεται review.
Και αν υπάρχει και επιβεβαιωμένη ενημέρωση και για μελλοντική κυκλοφορία του σε κάποια άλλη όπως συμβαίνει συχνά.
Διαβάζουμε τα reviews και μετά gogglαρουμε που κυκλοφορεί, αν υπάρχει προοπτική για κάποια κονσόλα ή είναι time limited exclusive.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Έχεις δίκιο. Είναι ένα bug με την εμφάνιση της ταυτότητας στα reviews, που θα διορθωθεί μέσα από ένα μεγάλο update που ετοιμάζουμε. Όλα τα στοιχεία των παιχνιδιών, όμως, συνεχίζουν να προστίθενται κανονικά στη "βιβλιοθήκη" και στο τέλος κάθε review, στο όνομα του εκάστοτε παιχνιδιού, βάζουμε το σχετικό link. https://www.gameover.gr/games-library/item/the-pedestrian, https://www.gameover.gr/game...

Έχεις δίκιο. Είναι ένα bug με την εμφάνιση της ταυτότητας στα reviews, που θα διορθωθεί μέσα από ένα μεγάλο update που ετοιμάζουμε. Όλα τα στοιχεία των παιχνιδιών, όμως, συνεχίζουν να προστίθενται κανονικά στη "βιβλιοθήκη" και στο τέλος κάθε review, στο όνομα του εκάστοτε παιχνιδιού, βάζουμε το σχετικό link. https://www.gameover.gr/games-library/item/the-pedestrian, https://www.gameover.gr/games-library

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 6 μήνες από admin Admin admin
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review για ένα ιδιαίτερο παιχνίδι
Kαλή επιλογή για τους λάτρεις των puzzle games.

There are no comments posted here yet