Προς αναζήτηση λύτρωσης.

Separation VR image 1

Η τεχνολογία VR έχει αποδειχθεί ως ιδανική πλατφόρμα για τα παιχνίδια που ανήκουν στην κατηγορία των “Walking Simulators”, δηλαδή, για απλοϊκά σχεδιασμένες εμπειρίες περιήγησης, όπου η δυνατότητα “εισόδου” του παίκτη μέσα στον εκάστοτε κόσμο που έχουν σχεδιάσει οι δημιουργοί με την τεχνολογία θέασης 360 μοιρών, τον βοηθούν να αποκτήσει την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεται όντως τοποθετημένος εντός τους. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται μια σπουδαία ευκαιρία να κάνουμε μοναδικά ταξίδια και να βιώνουμε εμπειρίες που η απλή οθόνη δεν μπορεί να αποδώσει. Ταυτόχρονα, με το πλεονέκτημα αυτό έχουμε και “esoteric” προσπάθειες στο πλαίσιο της τεχνολογίας VR, όπου ο δημιουργός είτε θέλει να προσφέρει χαλάρωση είτε να περάσει κάποιο μήνυμα.

Μια τέτοια περίπτωση “εσωτερικής αναζήτησης” είναι και αυτή του Separation. Πρόκειται για ένα project που δημιουργήθηκε από ένα μόλις άτομο, τον Martin Wheeler, ο οποίος πάσχει από κατάθλιψη μετά τον χαμό του πατέρα του το 2010. Όπως ο ίδιος αναφέρει, ήθελε να δημιουργήσει έναν χώρο όπου θα ξέφευγε από το αίσθημα της απώλειας και του κενού, και έτσι προχώρησε στη δημιουργία του Separation. Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς και δίκαιοι προς το πόνημα του Wheeler, το Separation δεν είναι απλά και μόνο ένας “εξομοιωτής περπατήματος”, καθώς περιέχει και αρκετά στοιχεία gameplay, μέσα από ένα σύντομο ταξίδι προς τη λύτρωση.

Το Separation είναι ένα παράξενο κράμα walking simulator και adventure, που δανείζεται εικαστικό από το ICO και το Shadow of the Colossus (καθώς και, όπως ο ίδιος ο δημιουργός αναφέρει, από τον Γερμανό ζωγράφο Caspar David Friedrich) για να αποδώσει έναν καταθλιπτικό και μουντό, αλλά ταυτόχρονα γοητευτικό κόσμο. Στόχος μας είναι, αφού βγούμε από ένα σκοτεινό δωμάτιο στην αρχή του παιχνιδιού, να ενεργοποιήσουμε μια αρχαία μηχανή, η οποία θα δώσει ενέργεια σε ορισμένους φάρους. Μέσα από μια αλληλουχία εξερεύνησης του κόσμου και επίλυσης γρίφων -σε μια λογική που θυμίζει το θρυλικό Myst- θα πρέπει να μεταδίδουμε την ενέργεια αυτή από φάρο σε φάρο, ώστε να ξεκλειδώνουμε νέες περιοχές και, εν τέλει, να φτάσουμε στον τελικό στόχο μας, σε έναν ναό, όπου θα βρούμε τις απαντήσεις.

Όλη αυτή η διαδικασία διαρκεί περίπου τρεις ώρες. Τρεις ώρες αργής (κάποιες φορές βασανιστικά αργής) εξερεύνησης, με ελάχιστα hints, χωρίς waypoints, χωρίς βοήθειες. Ο παίκτης πρέπει να ψάχνει, να μαντεύει και να δοκιμάζει πράγματα για να βρει το δρόμο του. Και αυτό είναι κάτι που μας άρεσε στο παιχνίδι του Wheeler, αφού η σχεδόν ανοιχτή δομή του κόσμου του αλλάζει τα δεδομένα και δεν προσφέρει απλώς και μόνο μια γραμμική πορεία από το σημείο Α στο σημείο Β. Επιπροσθέτως, οι λίγοι γρίφοι που υπάρχουν σε διάφορα σημεία, είναι καλοσχεδιασμένοι -αν και απλοϊκοί- προσφέροντας έτσι περισσότερο gameplay και πράγματα να κάνουμε πέρα από το να περπατάμε.

Αυτό που δεν μας άρεσε -αλλά σίγουρα δικαιολογείται από την απειρία του δημιουργού- ήταν τα γραφικά του Separation, που είναι πρωτόγονα ακόμα και για τα δεδομένα του PSVR. Ωστόσο, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το ιδιαίτερο εικαστικό, η synth μουσική (όποτε αυτή ακούγεται) και η άγρια γοητεία του μουντού κόσμου που σχεδίασε ο δημιουργός, εξισορροπεί την ένδεια των γραφικών. Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι είναι άριστα προγραμματισμένο, δεν προκαλεί ίχνος ιλίγγου, ενώ ο χειρισμός με το DS4 είναι ικανοποιητικός.

Το Separation είναι ένα ιδιαίτερο παιχνίδι, ακόμα και για τα δεδομένα της τεχνολογίας VR. Είναι γοητευτικό, σε ταξιδεύει, και ταυτόχρονα σε βάζει σε σκέψεις. Αν σας ενδιαφέρει ένα τρίωρο ταξίδι σε έναν ιδιαίτερο κόσμο, τότε πιστεύουμε ότι αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία. Αν, από την άλλη, έχετε αλλεργία σε οτιδήποτε περιγράφεται ως “walking simulator”, που ταυτόχρονα έχει πολύ αργή εξέλιξη, το πόνημα του Wheeler δεν φτιάχτηκε για εσάς.

Το Seperation κυκλοφορεί για το PS4 (PSVR) από τις 3 Μαρτίου.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Ένας “καταθλιπτικά όμορφος” κόσμος με ιδιαίτερο εικαστικό και ταιριαστή “synth” μουσική.
  • Καλοσχεδιασμένοι -αν και απολύτως βασικοί και απλοί- γρίφοι.
  • Άψογος VR προγραμματισμός, χωρίς ίχνος ιλίγγου.

Αρνητικά

  • Αν δεν σας αρέσουν τα αργά, τύπου “Walking Simulator” παιχνίδια, μείνετε μακριά.
  • Σχεδόν πρωτόγονα γραφικά.

Βαθμολογία

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το PS5 θα τρέχει καλύτερα επιλεγμένους τίτλους του PS4
Επίσημες πληροφορίες για το upgrade τίτλων του PS4.
NBA 2K21 - Review
Life in the bubble.
Τον Δεκέμβριο η κυκλοφορία του Medal of Honor: Above and Beyond
Ένα VR FPS για PC, βασισμένο στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Gameplay από την έκδοση του DiRt 5 στο Xbox Series S
Ένα γρήγορο ταξίδι στην Ιταλία.
Νέους VR τίτλους ετοιμάζει η Ubisoft
Βασισμένοι σε δύο πολύ σημαντικά brandnames.
Αποκαλύφθηκε το Hogwarts Legacy
Νέος τίτλος που βασίζεται στο σύμπαν "Harry Potter".
Αρχές Δεκεμβρίου η διάθεση του Twin Mirror
Αdventure της Dontnod, με επιρροές από τη σειρά Twin Peaks.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Σχόλια (0)

There are no comments posted here yet