Oh Let’s Break It Down!

Switch Overwatch 01

Πέντε ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη κυκλοφορία του hero shooter τίτλου της Blizzard. Μέσα σε αυτά, αυτός έφτιαξε όνομα, έχει πλέον το δικό του “πρωτάθλημα” με buy-in εκατομμυρίων, έχει έρθει στις κονσόλες της τρέχουσας γενιάς, αλλά έχει κλείσει και το σπίτι άλλων τίτλων που κονταροχτυπήθηκαν (;) μαζί του. Μάλιστα, έχει ήδη ανακοινωθεί και το sequel του, που παρόλο που φέρει τον αριθμό "2", θα δώσει ακόμη περισσότερη ζωή στον πρώτο τίτλο της σειράς λόγω της πολιτικής που αποφάσισε να ακολουθήσει η Blizzard. Όπως θα καταλάβατε, φυσικά και μιλάμε για το Overwatch, προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουμε τον λόγο και το νόημα της κυκλοφορίας του στην υβριδική πλατφόρμα της Nintendo.

Βλέπετε, το Overwatch είναι καθαρά ένα competitive παιχνίδι με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Παίκτες που καταφεύγουν σε monitor με υψηλά framerate, προσπάθεια ελαχιστοποίησης του input lag, του ping και άλλων όρων που πιθανόν να είναι αδιάφοροι στον μέσο κάτοχο του Switch, ή ακόμη και τελείως άγνωστοι. Το Overwatch ήρθε λοιπόν στην κονσόλα και βάζοντάς το σε αυτή δεν είχαμε ιδιαίτερα υψηλές προσδοκίες. Φορτώνοντας το παιχνίδι συναντήσαμε το σύντομο tutorial που υπάρχει και στις άλλες εκδόσεις του τίτλου. Εκεί ήρθαμε αντιμέτωποι με τη μοναδική προσθήκη που φέρει η έκδοση του Switch, δηλαδή τα gyro controls. Μετά από μία σύντομη μάχη μαζί τους, αφού πιάσαμε το νόημα, καταλήξαμε στο ότι αυτά λειτουργούν, ως ένα βαθμό, όπως θέλει η Nintendo και η Blizzard. Ωστόσο, λίγο αργότερα απενεργοποιήθηκαν μέσω της σχετικής επιλογής στο μενού, αφού δεν πρόσφερουν την ακρίβεια που απαιτεί ένας τίτλος του είδους.

Καλώς η κακώς, ο χειρισμός ενός competitive τίτλου απαιτεί ταχύτητα και ακρίβεια, κάτι που δυστυχώς δεν μας πρόσφερε ούτε η άλλη επιλογή που είχαμε στα χέρια μας, τα Joy-Cons. Είτε συνδεδεμένα επάνω στην κονσόλα, είτε στο σχετικό περιφερειακό, τα Joy-Cons είναι ίσως το χειρότερο default χειριστήριο για να παίξει κανείς first person shooter. Το μικρό travel distance των μοχλών του δεν αφήνει περιθώρια για σωστή και γρήγορη στόχευση, ενώ ταυτόχρονα το μικροσκοπικό μέγεθος και η θέση των face buttons -κάθετα στην ίδια ευθεία με τον δεξί μοχλό- κάνουν την πλοήγηση στους πολύχρωμους χάρτες δύσκολη και όχι ομαλή. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, φτάνουμε στο συμπέρασμα πως ο καλύτερος τρόπος για να παίξεις Overwatch στο Switch, είναι να ξοδέψεις ακόμη €80 για την αγορά ενός Pro Controller. Αν και δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε την παραπάνω πρόταση, είμαστε σίγουροι πως το Pro Controller ανεβάζει τον χειρισμό κοντά στα επίπεδα των άλλων δύο εκδόσεων για κονσόλες.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη χρήση της λέξης "κοντά", γιατί ο υποβαθμισμένος τεχνικός τομέας του τίτλου δημιουργεί θέματα και στον χειρισμό. Το Overwatch προσπαθεί να τρέξει στα 30fps, είτε docked, είτε σε handheld mode, όμως αυτό είναι αδύνατο ειδικά στις σκηνές έντονης δράσης. Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί με τον τίτλο, θα ξέρει πως αυτός βασίζεται στην οπτική ανάδραση σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Επομένως, όλοι οι οι χαρακτήρες έχουν τις δικές τους δυνάμεις, με χρώματα, εφέ και animations, που όταν συγκεντρωθούν σε έναν μικρό χώρο, π.χ. μέσα σε ένα objective, γονατίζουν το framerate της κονσόλας. Το παραπάνω κάνει την στόχευση αρκετά δύσκολη, δημιουργεί έντονα την αίσθηση ύπαρξης input lag και ακυρώνει όποια προσπάθεια για ακρίβεια στη στόχευση. Αυτός ήταν και ο λόγος που καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής, προτιμούσαμε τους tank χαρακτήρες και όχι τους πιο τεχνικούς, αφού το play style τους ακυρώνεται από το ίδιο το παιχνίδι. Η Blizzard όφειλε να ασχοληθεί παραπάνω και να καταφέρει να κλειδώσει το παιχνίδι στα 30fps, την ώρα που τίτλοι όπως το Paladins πετυχαίνουν 60fps στην κονσόλα, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η δυναμική ανάλυση

Παίζοντας το Overwatch σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα, το cartoony εικαστικό του -σε συνδυασμό με την αμεσότητα στον χειρισμό και την ταχύτητα κίνησης- το μετατρέπουν σε ένα από τα πιο γρήγορα και ομαλά ("smooth", "fluid" και όλα τα υπόλοιπα παρεμφερή επίθετα) shooters που έχουμε συναντήσει. Δυστυχώς, το παραπάνω πάει περίπατο όταν μιλάμε για την έκδοση του Switch. Φυσικά, πέρα από τις εκπτώσεις στο framerate, η Blizzard έριξε αρκετά και τη συνολική ποιότητα απεικόνισης για να μπορέσει τρέξει το παιχνίδι στα 900p docked. Το anti-aliasing λάμπει δια της απουσίας του σε πολλές περιπτώσεις, κάτι που σε συνδυασμό με την μικρή ανάλυση δημιουργεί πρόβλημα στην αναγνώριση των εχθρών και των κινήσεων τους σε μεγάλη απόσταση. Αντίθετα, το art style του Overwatch κρύβει αρκετές από τις τεχνικές ατέλειες, κάνοντας τα περιβάλλοντα να φαίνονται όμορφα ακόμη και αν μοιάζουν με τα low-medium settings της έκδοσης για υπολογιστές. Φυσικά, πολλές λεπτομέρειες σε όπλα, μαλλιά, πρόσωπα, υφές από ρούχα και αντικείμενα έχουν χαθεί, όμως οι πολύχρωμοι χάρτες δεν έχασαν πλήρως τον χαρακτήρα τους.

Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις, ήταν η ύπαρξη ενσωματωμένου voice chat σε τίτλο της κονσόλας, χωρίς ωστόσο να πετύχουμε παίκτες που έκαναν χρήση του. Εδώ πρέπει να σταθούμε και στους μεγαλύτερους -σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις- χρόνους αναμονής ανάμεσα στα παιχνίδια, ακόμη και σε καιρούς καραντίνας. Επίσης άξιο αναφοράς είναι πως η έκδοση είναι "on par" με τις υπόλοιπες σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο (ήρωες, χάρτες, skins), όμως απουσιάζει η δυνατότητα cross-progress. Μόλις ξεκινήσαμε, το παιχνίδι δημιούργησε ένα νέο προφίλ για εμάς από το μηδέν.

Κλείνοντας, όλα δείχνουν πως έχουμε να κάνουμε με μία κλασική περίπτωση port για την υβριδική κονσόλα της Nintendo. Είναι το Switch η καλύτερη πλατφόρμα για να απολαύσει κανείς το Doom, το Witcher 3 ή το Overwatch; Η απάντηση είναι όχι φυσικά, εκτός αν κάποιος βάζει τη φορητότητα πάνω από όλα. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, αφού το Overwatch είναι ένας online competitive τίτλος, που δεν μπορεί να παιχτεί εκτός σπιτιού, στο τραίνο, στο πάρκο ή στο καράβι. Επομένως, το συγκεκριμένο port μπορούμε να το προτείνουμε μόνο σε όσους δεν έχουν διαθέσιμη κάποια άλλη κονσόλα ή υπολογιστή, θέλουν να ασχοληθούν με έναν online τίτλο και ίσως έχουν στην κατοχή τους το Pro Controller.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Πλήρες port, χωρίς καμία έλλειψη σε περιεχόμενο.
  • Τίτλος όμορφος οπτικά σε handheld mode.
  • Ένα competitive first person shooter στην υβριδική πλατφόρμα της Nintendo.

Αρνητικά

  • Το Switch παραμένει αφιλόξενο σε πολλούς τομείς για παρόμοιες κυκλοφορίες.
  • Μη σταθερό στα 30fps framerate.
  • Απαραίτητη η χρήση Pro Controller για όποιον θέλει να ασχοληθεί.
  • Απουσία cross-progress με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Βαθμολογία

Δεν ξέρω τι και πώς αλλά βρέθηκα γραμμένος στο GameOver στα 13 μου, αφού η αναζήτηση για άλλους με το ίδιο "πρόβλημα" ξεκίνησε νωρίς. Αρκετά χρόνια μετά ακόμη δεν με έχουν διώξει, αλλά ούτε και εγώ τους άφησα. Όπως θα καταλάβατε, μεγάλωσα με Nintendo 64, PlayStation 2 και PC ενώ αργότερα "έμπλεξα" και με το online. Πλέον ασχολούμαι με αρκετά είδη, αγαπημένα τα racing, arcade και μη, τα shooters και τα παιχνίδια της Rockstar, ναι, είναι μια κατηγορία από μόνη της! Φυσικά, σαν λάτρης της στρογγυλής θεάς, τα ποδοσφαιράκια δεν γίνεται να μείνουν απ' έξω.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Συνεχίζεται η εμπορική επιτυχία του Nintendo Switch
Με το Animal Crossing να βρίσκεται στις 22.4 εκ. πωλήσεις.
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Παράθυρο κυκλοφορίας για το Last Days of Lazarus
Νέος horror τίτλος, από τον δημιουργό του Gray Dawn.
Panzer Paladin - Mini Review
Ξεπερνώντας τη λεπτή γραμμή μεταξύ νοσταλγίας και παρωχημένης τεχνοτροπίας.
Ανακοινώθηκε το Pikmin 3 Deluxe
Η επιστροφή των Pikmin με όλο το DLC, αλλά και με νέο περιεχόμενο. 
Tiny Racer - Mini Review
"Θέλω να γίνω Micro Machines στη θέση του Micro Machines!".
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Metamorphosis
Ένας adventure τίτλος με μια ιστορία βασισμένη στον Κάφκα.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (5)

This comment was minimized by the moderator on the site

Nαι, είχα διαβάσει κι αλλού ότι δεν ήταν καλό port. Μια επισήμανση, το Doom (δεν το έχω δει) και το Witcher παίζουν καλά, απλά έχουν γίνει εκπτώσεις στον οπτικό τομέα. Το Overwatch έχει και προβλήματα στο gameplay εκτός του οπτικού τομέα...

This comment was minimized by the moderator on the site

Για το controller δεν το συζητάμε Alex, εγώ αναφέρομαι σε αυτό που είπες, την ομαλότητα και την άνευ hickups απόδοση (που βλέπουμε και στο Witcher), έστω και με εκπτώσεις στα γραφικά. Στα καθαρό gameplay δηλαδή. Στην σχεδόν απαραίτητη κατοχή pro controller συμφωνώ, στα περισσότερα παιχνίδια βελτιώνεται πολύ η εμπειρία.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπορεί να είμαι εξαίρεση αλλα το Doom το τερμάτισα πολύ άνετα στο Switch με Joycons. Τα Motion controls δουλεύουν άψογα και μπορείς άνετα να πηγαίνεις ακόμη και εν κίνηση σε συνεχόμενα headshots. Αυτό που είναι πολύ ενοχλητικό στα Joycons είναι το μικρό travel distance των μοχλών. Το οποίο όμως εφόσον εκει βάλεις motion controls δεν σε καίει ιδιαίτερα... Αλλά κατα τα άλλα ... ρε παιδιά παίζαμε...

Μπορεί να είμαι εξαίρεση αλλα το Doom το τερμάτισα πολύ άνετα στο Switch με Joycons. Τα Motion controls δουλεύουν άψογα και μπορείς άνετα να πηγαίνεις ακόμη και εν κίνηση σε συνεχόμενα headshots. Αυτό που είναι πολύ ενοχλητικό στα Joycons είναι το μικρό travel distance των μοχλών. Το οποίο όμως εφόσον εκει βάλεις motion controls δεν σε καίει ιδιαίτερα... Αλλά κατα τα άλλα ... ρε παιδιά παίζαμε Doom με σταυρό κατεύθυνσης στο PS1 και πάλι μια χαρά εβγαινε.

Για το competitive του πράγματος όμως ναι συμφωνώ 1000% πως δεν γίνεται να παιζεις με μη σταθερό framerate. Είναι άδικο, εκνευριστικό και χωρίς νόημα. Έπρεπε η Blizzard να κάνει ένα καλύτερο Port στο Overwatch. Προχειροδουλειά για να βγει η υποχρέωση δείχνει...

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Το ξέρω ότι παίζουν καλύτερα το Witcher και το Doom, απλά και αυτά ανήκουν στην περίπτωση "αν δεν έχω να τα παίξω αλλού, μόνο τότε στο Switch". Εκτός βέβαια αν κάποιος θέλει να τα δει σε handheld.
Τα προβλήματα με τον τεχνικό τομέα στο Overwatch είναι σημαντικά γιατί επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το gameplay και την εμπειρία.

There are no comments posted here yet