Παράδεισος και Κόλαση, μια ώρα απόσταση.

Υπάρχουν στιγμές που φτάνουμε σε κάποια ξεχωριστά σταυροδρόμια, όπως αυτό εδώ σήμερα, όπου το βάρος του ιστορικού παρελθόντος έρχεται να συναντηθεί με το σύγχρονο παρόν. Σαν σε παράλληλη διάσταση, ο εαυτός του τότε έρχεται αντιμέτωπος με εκείνον του τώρα και, ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, αρχίζουν να αναδύονται κάθε λογής ερωτηματικά και παράδοξα. Η σύγκρουση, για παράδειγμα, μεταξύ συναισθηματικής ταύτισης και νηφάλιου νου μοιάζει ως κάτι αναπόφευκτο, σε μια αέναη πάλη καρδιάς και μυαλού.

Σε αυτή την αρένα, οι Σειρήνες προειδοποιούν να προσέχουμε τον παράγοντα της νοσταλγίας ως φαινόμενο αποτρεπτικό από την καταγραφή της πραγματικότητας. Ξεχνάνε, βέβαια, να μας τραγουδήσουν ότι χωρίς την επίκληση στο συναίσθημα όλη αυτή η καταγραφή που γίνεται, όπως αυτή εδώ τώρα, θα έπαυε να ισχύει εν τη γενέση της. Με απλά λόγια, δεν θα έβλεπαν ποτέ το φως της ημέρας τα remakes τίτλων-σταθμών όπως εκείνα των Shadow of the Colossus και Resident Evil 2. Τι άλλο μπορείς να κάνεις λοιπόν από το να δεθείς στο κατάρτι και, ακούγοντας το γλυκό κάλεσμα πρότερων βιωμάτων και αναμνήσεων, να απολαύσεις το νέο ταξίδι μέχρι το τέλος του, εις γνώση, ότι όποιες απώλειες στη διαδρομή θεωρούνται δεδομένες;

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200401184733

Τα δεδομένα του παρόντος ταξιδιού έχουν να κάνουν ξανά με έναν τίτλο-σταθμό, ένα Final Fantasy που υπήρξε ορόσημο για την εποχή που κυκλοφόρησε, πίσω στα 1997. Το παρόν remake του Final Fantasy VII θέτει πρωτίστως θεμελιώδη ερωτήματα για την ίδια την ετυμολογία της λέξεως "remake". Κάποιες περιπτώσεις θέλουν ένα remake να εμφανίζεται με απόλυτη πιστότητα προς το πρωτότυπο, έχοντας μόνο φορέσει την τεχνολογία του σήμερα ώστε να δείχνουν σύγχρονα ενώ, σε άλλες, η τεχνολογία μπορεί να επιφέρει ολική σχεδιαστική αναδόμηση ώστε να παρουσιαστεί στο κοινό ως ένα σύγχρονο Resident Evil 2.

Τo remake του Final Fantasy VII δεν είναι μια περίπτωση μεταφοράς ένα-προς-ένα, ούτε έχει σκοπό να μεταφέρει εκείνο το παιχνίδι, αυτούσιο, απλά στην τεχνολογία του σήμερα. Εκεί που θέλει να πετύχει, και σε πολύ μεγάλο βαθμό τα καταφέρνει, είναι να ξαναπεί την ιστορία, αντλώντας έμπνευση από το περιεχόμενο του πρωτότυπου και, επεκτείνοντας πάνω σε αυτό, να παρουσιάσει έναν νέο τίτλο μέσα από ένα σύγχρονο πρίσμα. Ουσιαστικά, δηλαδή, μας ξαναπαρουσιάζεται. Η σκηνοθεσία έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στην -εκ νέου- παρουσίαση εμβληματικών χαρακτήρων και σκηνών, κρατώντας αναλλοίωτο το τελικό αποτέλεσμα, μένοντας πιστή στο πνεύμα και ύφος του πρωτότυπου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα λεπτή ισορροπία επάνω σε τεντωμένο σχοινί, που όμως το Remake καταφέρνει να φέρει εις πέρας με απόλυτη επιτυχία.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200402025745

Ο σεβασμός στο πρωτότυπο δίνει χώρο στις προσθήκες που το επεκτείνουν να αναδειχθούν σε απόλυτη αρμονία, συνθέτοντας έτσι ένα Final Fantasy που είχαμε χρόνια να δούμε. Από την αρχή μέχρι το τέλος, το remake είναι μια απίθανη εμπειρία που κρατά έναν ασύλληπτα καλό ρυθμό, προσφέροντας μοναδικές στιγμές και συγκινήσεις. Από την αρχή μέχρι το τέλος, εξαιρώντας την τελευταία μια ώρα, όπου ο Νομούρα ξέχασε να τραβηχτεί.

Από το 2015, όταν έγινε γνωστό ότι ετοιμάζεται το remake του Final Fantasy VII, μάθαμε για πρώτη φορά ότι θα έχει επεισοδιακό χαρακτήρα. Η πρώτη απόπειρα λαμβάνει χώρα αποκλειστικά στη δυστοπική μητρόπολη της Midgar, μια κυκλική πόλη που οι κάτοικοί της προσφωνούν χαριτολογώντας ως «πόλη-πίτσα». Η πόλη είναι χτισμένη σε δύο επίπεδα, δύο τεράστια «πιάτα», όπου στο κέντρο όλων δεσπόζουν τα κεντρικά γραφεία της Shinra, της εταιρίας ενέργειας που κυβερνά με σιδερένια πυγμή τις μοίρες των ανθρώπων εντός των τειχών της. Το επάνω πιάτο περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες και κατοικείται από τους «προνομιούχους», δηλαδή τους έχοντες οικονομική επιφάνεια, που στην ουσία πρόκειται για ευκατάστατους σκλάβους. Στο κάτω πιάτο βρίσκονται στοιβαγμένα όλα τα όνειρα λιγότερο «τυχερών» ψυχών, όπου η ψευδαίσθηση της ελευθερίας που απολαμβάνουν κρατά ζωντανή την ελπίδα.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200402034907

Συμμετρικά γύρω από την πόλη ορθώνονται επιβλητικά στον ουρανό τα φουγάρα των εργοστασίων εκμετάλλευσης και παραγωγής mako, της ενέργειας δηλαδή που δίνει νυχθημερόν οξυγόνο στους πνεύμονες της πόλης. Αμφότεροι οι κάτοικοι σπάνια βλέπουν το χρώμα του ουρανού. Πρέπει να μένει κανείς στα περίχωρα, στην άκρη των πιάτων, για να καταφέρει να δει πώς μοιάζει το φεγγάρι τη νύχτα. Πρόκειται για μια πόλη που ζει με τις αντιθέσεις της, τον πλουραλισμό της και τις σαφέστατες ταξικές διαφορές της. Η ακατάπαυστη μόλυνση του περιβάλλοντος είναι το αντίτιμο για όλες τις ανέσεις που απολαμβάνουν ανεξαιρέτως όλοι κάτοικοι, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. Ώσπου ένα βράδυ, η «τρομοκρατική» (κατά τους κυβερνώντες) οργάνωση της Avalanche επιχειρεί κάτι που θα πυροδοτήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση ανατρεπτικών γεγονότων για τη ζωή ολόκληρης της μητρόπολης.

Η ανατίναξη ενός εκ των Mako Reactors, ως συμβολική κίνηση κατά της εκμετάλλευσης των πόρων του πλανήτη, σηματοδοτεί την αρχή μιας περιπέτειας δίχως προηγούμενο, όπου τα ρίσκα συνεχώς αυξάνουν και η σύγκρουση με το κατεστημένο γίνεται αναπόφευκτη. Στο επίκεντρο όλων, ο Cloud, ένας πρώην ειδικός στρατιώτης της Shinra και νυν μισθοφόρος, του οποίου οι γνώσεις για τη λειτουργία των reactors αποτέλεσε μια καλή αφορμή για μεροκάματο ώστε να λάβει μέρος στο σχέδιο της Avalanche. Η πόλη της Midgar μεταμορφώνεται στο ιδανικό σκηνικό για να ξεδιπλωθεί μια περιπέτεια που κρατούσε μετά βίας 4 με 5 ώρες στο πρωτότυπο. Με μια διάρκεια που μπορεί να φτάσει τις 40 και 50 ώρες, το remake ξαναλέει αυτή την ιστορία, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση και προσθέτοντας περισσότερη λεπτομέρεια.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200403003416

Δίνεται μεγαλύτερος χρόνος ανάπτυξης σε υπάρχουσες θεματικές που έθιγε το πρωτότυπο, όπως εάν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, την ανυπολόγιστη εκμετάλλευση του περιβάλλοντος, τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας προς ίδιο όφελος. Καθοριστικό ρόλο στην απόδοση της κατάλληλης ατμόσφαιρας παίζουν οι διάσπαρτοι npcs, σε μια πυκνοκατοικημένη πλέον Midgar, όπου οι διάλογοι αναμεταξύ τους χρωματίζουν πάρα πολύ εύστοχα τον παλμό της πόλης. Η δε απόδοση της ίδιας της πόλης, καθαρά εικαστικά, μιας και τεχνικά δεν της λείπουν παραφωνίες, είναι άκρως εντυπωσιακή. Τα προβλήματα που εμφανίζονται έχουν να κάνουν με την εμφάνιση κάποιων υφών χαμηλής ανάλυσης καθώς και με τη χρήση assets πεπερασμένου αριθμού.

Μην απορήσετε για τους κόκκινους κώνους που βλέπετε σχεδόν παντού, ούτε για το γεγονός ότι στο ίδιο παγκάκι κάθονται δίδυμοι npcs. Συμβαίνουν αυτά. Το δε level design λειτουργεί ξεκάθαρα ως αρωγός της ιστορίας, έχοντας κάποιες σχεδιαστικές επιλογές που θεωρούνται πλέον ξεπερασμένες, αλλά λειτουργούν υπέρ της αφήγησης και της εξαιρετικής ροής που έχει το παιχνίδι. Πέραν τούτου, η σύλληψη των περιοχών, ιδίως όσες από εκείνες εμφανίζονται τη νύχτα, όπου ο φωτισμός κάνει θαύματα υπέρ της ατμόσφαιρας, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι άκρως εντυπωσιακό.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200402044145

Η πλοκή της ιστορίας παρουσιάζεται μέσα από κεφάλαια, όπου σε τέσσερα εξ αυτών θα βρεθούμε στα προκαθορισμένα hubs της πόλης. Εκεί ο τίτλος κατεβάζει λίγο ρυθμούς, αφήνει τον παίκτη να πάρει μια ανάσα και να εκμεταλλευτεί το χρόνο του σε παράπλευρες δραστηριότητες. Σε κάθε ένα από αυτά τα κεφάλαια υπάρχουν κάποιες υπό-αποστολές που έχουν να κάνουν συνήθως με τα γνωστά θελήματα που βρίσκουμε στα RPGs και αποτελούν ένα ευχάριστο διάλλειμα εμπλοκής του παίκτη με τον κόσμο του παιχνιδιού εκτός βασικών αποστολών και καταιγιστικών set pieces. Κάθε μια από αυτές εξελίσσεται σταδιακά σε διάφορα βήματα και, συνολικά, μετά βίας ξεπερνούν τις είκοσι σε αριθμό.

Χαρακτηριστικά, στο τρίτο κεφάλαιο, όπου φτάνουμε στα Slums, γίνονται έξι αποστολές διαθέσιμες. Ένα ολόκληρο μάλιστα κεφάλαιο, το τέταρτο για την ακρίβεια, που αποτελεί εξ ολοκλήρου νέα προσθήκη, μπορεί να θεωρηθεί και ως ένα καλά φροντισμένο side-quest, με την quest star εμφάνιση ενός νέου antagonist να είναι τουλάχιστον περιττή εάν όχι κωμική. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στο Wall Market, η δουλειά που έχει γίνει είναι απλά καταπληκτική.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200403141318

Γενικά, όταν το παιχνίδι είναι στα καλύτερά του, είναι άπιαστο. Υπάρχουν ουκ ολίγες στιγμές που η άψογη εναλλαγή από cut-scenes σε δράση, με την υποβλητική μουσική υπόκρουση και τα όσα συμβαίνουν στην οθόνη, να μαρτυρούν την ποιότητα παραγωγής και το μεράκι που ξεχειλίζει στη δημιουργία τους. Το ηχητικό δε μέρος του τίτλου αξίζει από μόνο του ιδιαίτερη μνεία, με ταιριαστά voice overs και εξαιρετική σκηνοθεσία διαλόγων, ενώ η μουσική δένει απόλυτα με τα όσα συμβαίνουν στην οθόνη. Ειδικά όταν κάνει την παρουσία του κάποιο boss fight, η ένταση που δημιουργεί η μουσική είναι ασύλληπτη. Πιστό στο ύφος του αρχικού, το παιχνίδι δεν παίρνει συνέχεια στα σοβαρά τον εαυτό του καταλήγοντας έτσι να μοιάζει μονοδιάστατο. Υπάρχουν στιγμές με δόσεις πετυχημένου χιούμορ, άλλες τελείως παράξενες και περίεργες όπως εκείνη στο Honeybee Inn, ενώ μέσα στη γενικότερη μαυρίλα και καταχνιά της δυστοπίας, αναδύονται νότες αισιοδοξίας και θετικά μηνύματα. 

Εξίσου βαρύνουσας σημασίας ρόλο έχει φυσικά και το νέο σύστημα μάχης στη συνολική εικόνα. Η αλήθεια είναι ότι οι λάτρεις της turn-based μάχης θα τα βρούνε σκούρα, μιας και το Classic mode που υποτίθεται ότι την εξομοιώνει δεν λειτουργεί και τόσο καλά. Ή, τουλάχιστον, δεν είναι αυτό που θα αντικαταστήσει το κλασικό turn-based. Το σύστημα μάχης φτιάχτηκε για να παιχτεί ως υβρίδιο μεταξύ action και εντολών του μενού. Η λέξη-κλειδί εδώ είναι το "υβρίδιο". Εάν κάποιος το αντιμετωπίσει με τη νοοτροπία του ενός ή του άλλου, δύσκολα θα τα βγάλει πέρα.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200405122314

Ακόμα και οι συνηθισμένοι σε action-RPG τίτλους με group θα χρειαστεί να προσαρμοστούν, μιας και εδώ δεν ελέγχουμε έναν μόνο χαρακτήρα και αφήνουμε την ΑΙ να κάνει τα δικά της. Έχουμε μια ομάδα τριών ατόμων και πρέπει να τους χειριζόμαστε και τους τρεις, ενεργά και εναλλάξ, μιας και στην εξίσωση μπαίνουν παράγοντες όπως η σωστή τοποθέτηση στο χώρο, η άμυνα και η αποφυγή. Κάθε χαρακτήρας έχει την ATB μπάρα του, που γεμίζει απελπιστικά αργά όταν δεν τον ελέγχουμε, και κάθε φορά που γίνεται διαθέσιμη μπορούμε να την αδειάζουμε δίνοντας εντολές. Τα πάντα ορίζονται από τη μπάρα ATB (active time battle), από τη χρήση ικανοτήτων και μαγικών μέχρι τη χρήση αντικειμένων. Ελέγχοντας ενεργά έναν χαρακτήρα και εκτελώντας απλές επιθέσεις, κάνοντας άμυνες και αποφυγές, τόσο πιο γρήγορα θα έχουμε τις επιλογές του μενού διαθέσιμες.

Η αντίπαλη AI εστιάζει πάντα στον χαρακτήρα που ελέγχουμε, έτσι αν παίζουμε μόνο με έναν, τότε θα επιτίθεται συνέχεια σε αυτόν. Οι μηχανισμοί είναι έτσι στημένοι όπου ουσιαστικά μας επιβάλει να μάθουμε να παίζουμε με όλους τους χαρακτήρες, παίρνοντας ενεργά το ρόλο τους στη μάχη. Για παράδειγμα, μπορούμε να ξεκινήσουμε μια μάχη από απόσταση με τον Barret, να τραβήξουμε την προσοχή του αντιπάλου και να αλλάξουμε στην Tifaμ η οποία επιφέρει μεγαλύτερη ζημιά όταν κοιτά την πλάτη του αντιπάλου. Ταυτόχρονα, ο Barret έχει ήδη διαθέσιμη την ATB και, παρ’όλο που ελέγχουμε την Tifa, αρκεί ένα απλό πάτημα να παγώσει η δράση και να δώσουμε εντολή στον Barret να εκτελέσει ένα Fire spell. Στους δυνατότερους δε εχθρούς, και ειδικά στις αναμετρήσεις με τα Bosses, ο παίκτης χρειάζεται να διαβάζει τις κινήσεις που ετοιμάζει ο αντίπαλος, πού στοχεύει ή τι σκοπεύει γενικότερα να κάνει, ώστε να προσαρμόζει ανάλογα την τακτική του.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200405153759

Τα Materia επιστρέφουν ως μέσο ενδυνάμωσης και παραμετροποίησης των χαρακτήρων, με αρκετά γνώριμα αλλά και νέα να κάνουν την εμφάνισή τους, ειδικά σχεδιασμένα για το νέο σύστημα μάχης. Το πώς θα χτίσουμε κάθε μέλος της ομάδας είναι στη δική μας ευχέρεια, με κάθε χαρακτήρα να διαθέτει ξεχωριστές δυνάμεις και αδυναμίες καθώς και τελείως διαφορετικό gameplay. Ο Cloud παίζει αρκετά με άμυνες και αντεπιθέσεις, ο Barret έχει το πλεονέκτημα της απόστασης που δίνει το όπλο του, η Aerith είναι κομμένη και ραμμένη σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μαγεία, και η Tifa είναι ένας σβέλτος οδοστρωτήρας combos. Τίποτα δεν εμποδίζει τον παίκτη να κάνει την Tifa έναν εξίσου αξιόμαχο χρήστη μαγείας ή τον Cloud να επιφέρει δολοφονικά χτυπήματα σε κοντινή απόσταση.

Το νέο στοιχείο που έρχεται να δέσει την πρόοδο των χαρακτήρων και να ξεκαθαρίσει τους ρόλους είναι η διαχείριση των όπλων, με κάθε ένα από αυτά να έχει τη δική του ειδική ικανότητα καθώς και το δικό του σύστημα ενδυνάμωσης. Κάνοντας level-up ένα όπλο, προσθέτουμε πόντους στα διαθέσιμα στατιστικά, δίνοντας του έτσι την κατεύθυνση που θέλουμε, κάνοντάς το πιο ισχυρό σε φυσικές ή μαγικές επιθέσεις, μεγαλύτερη έμφαση σε άμυνες ή κυνηγάμε να ανοίξουμε πρώτα νέα slots για materia.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200403174928

Το Final Fantasy VII δεν κουράζει τον παίκτη με ατελείωτα tutorials, του δίνει όμως το χρόνο που χρειάζεται για να προσαρμοστεί στο νέο σύστημα μάχης. Η εμπλοκή γίνεται σταδιακά, με σύνεση, και αφήνει χώρο για εξοικείωση ειδικά στο παράπλευρο υλικό του τρίτου κεφαλαίου. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτα γρήγορο, εντυπωσιακό, απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον δράσης, που εάν δεν υπήρχε και το θέμα της κάμερας μάχης στα κλειστά περιβάλλοντα, θα ήταν το ιδανικό. Εκεί που λάμπει, είναι στις αναμετρήσεις με τα bosses, όπου δυστυχώς η hard δυσκολία δεν είναι διαθέσιμη παρά μόνο μετά το τερματισμό του παιχνιδιού. Αν και ο τίτλος κρίνεται γενικότερα εύκολος, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημεία με έντονη πρόκληση, όπου το group χαροπαλεύει και τα phoenix downs για αναστήσεις νεκρών καταναλώνονται σωρηδόν. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα μάχης που έχουν παρουσιαστεί σε τίτλο Final Fantasy, και ίσως το καλύτερο που έχει αποδοθεί ως υβρίδιο μεταξύ real0time μάχης και πάγωμα δράσης για εντολές σε ομάδα στη μεταγενέστερη turn-based εποχή.

Στην κινηματογραφική προσέγγιση που ακολουθεί το Remake δεν υπάρχει χώρος για random encounters, όλες οι μάχες είναι σε προκαθορισμένα σημεία, με εχθρούς ορατούς στην οθόνη. Η ισορροπία που έχει επιτευχθεί σχετικά με την ομαλή ενδυνάμωση των χαρακτήρων έχει αποτάξει και την ανάγκη για grind. Πουθενά, ποτέ και σε κανένα σημείο δεν θα χρειαστεί να σπαταλήσετε επιπλέον χρόνο ώστε να κάνουν level-up οι χαρακτήρες.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200405111952

Επιστροφή, βεβαίως έχουμε και για τα Summons, τα οποία αν και λίγα στον αριθμό, αποτελούν μια σανίδα σωτηρίας στις αναμετρήσεις μας με τους πιο ισχυρούς αντιπάλους. Όπως και με τους χαρακτήρες, έτσι και με αυτά μπορούμε να δώσουμε εντολές για το ποιες κινήσεις θα πραγματοποιήσουν ενώ, όταν τελειώσει ο χρόνος παραμονής του στο πεδίο της μάχης, η θεαματική τους έξοδος θυμίζει τις κλασσικές cut-scenes του πρωτότυπου. Η απόλυτα κινηματογραφική προσέγγιση που επιλέγει ο τίτλος για τη ροή της πλοκής δεν αφήνει χώρο για περιττές περιπλανήσεις παρά μόνο σε συγκεκριμένα κεφάλαια και καθώς πλησιάζει προς την τελική ευθεία. Εκεί δημιουργείται ένα σημείο δίχως επιστροφή, το fast travel μέσω chocobos γίνεται διαθέσιμο σε όλες τις περιοχές, και μπορούμε να ασχοληθούμε με περιεχόμενο που αφήσαμε πριν την είσοδό μας στην τελευταία πράξη του παιχνιδιού.

Είναι το Final Fantasy VII Remake το παιχνίδι που περιμέναμε; Όχι, σε καμία περίπτωση. Είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι. Ο τίτλος ζει με τις αδυναμίες του, σε σημεία ξεπερνά κάθε προσδοκία και στο τέλος της διαδρομής προβληματίζει. Παίζοντας το remake μπορεί να καταλάβει κάποιος τον λόγο που δεν θα μπορούσε ένα τέτοιο παιχνίδι να κυκλοφορήσει ολόκληρο. Και ο λόγος δεν μπορεί να είναι μόνο ένας, είναι ένα σύνολο παραγόντων που οδηγούν στην αλήθεια. Ένας έχει κάνει με την ικανότητα και το budget της παραγωγής να διαχειριστεί ανοιχτά περιβάλλοντα σε High Definition σχεδιασμό. Είναι έκδηλη η χρήση κάποιων τεχνασμάτων που μπορεί μεν να εξυπηρετούν τους σκοπούς του τίτλου, όμως σχεδιαστικά μοιάζουν αναχρονιστικά. Εάν η παραγωγή έκανε τόσα χρόνια να αποδώσει αυτή την, κατά τα άλλα πολύ εντυπωσιακή μεταφορά της αυθεντικής ιστορίας στη Midgar, τότε μάλλον δε θα το βλέπαμε ποτέ αν κάναμε λόγο για ολόκληρο το παιχνίδι.

FINAL FANTASY VII REMAKE 20200405015314

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τον λόγο ύπαρξης αυτού του remake. Στην περίπτωση του Final Fantasy VII ο όρος χρησιμοποιείται με την κυριολεκτική του έννοια. Με το project αυτό, η ομάδα του Nomura θέλει να επεκτείνει επάνω σε αυτό που είναι ήδη καθιερωμένο, ξαναχτίζοντάς το από την αρχή. Και αν ο τίτλος είναι μια καταπληκτική εμπειρία από το πρώτο έως το τελευταίο του κεφάλαιο, το φινάλε της τελευταίας μιας ώρας είναι, τουλάχιστον, αμφιλεγόμενο.

Ας ελπίσουμε μόνο, στο δεύτερο μέρος, όποτε με το καλό βγει αυτό, να μην δούμε τη Γιούφι να κάνει παρέα με τον Γκούφι. Για την ώρα, η παρθενική εμφάνιση του Final Fantasy VII Remake περπατά στα βήματα του κλασικού, δημιουργώντας νέο αποτύπωμα. Το πιθανότερο είναι οι αμφιλεγόμενες αλλαγές να γίνουν θέμα συζήτησης μέχρι την κυκλοφορία του επόμενου, δεν αναιρείται με τίποτα όμως το γεγονός του τι κατάφερε να φέρει εις πέρας η σημερινή Square-Enix στην κληρονομιά που της άφησε η SquareSoft. Με τα καλά του, και τα κακά του, a job really well done.

Το Final Fantasy VII Remake κυκλοφορεί από τις 10 Απριλίου αποκλειστικά για το PS4.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Εξωπραγματικό soundtrack.
  • Υψηλές αξίες παραγωγής σε σκηνοθεσία και παρουσίαση.
  • Ιδανικός ρυθμός gameplay από την αρχή μέχρι το –περίπου- τέλος.
  • H αισθητική απεικόνιση της Midgar κλέβει την παράσταση, ιδίως τη νύχτα.
  • Υψηλό επίπεδο απεικόνισης στα μοντέλα των χαρακτήρων, τους φωτισμούς και τα εφέ.
  • Η ανάπτυξη του βασικού cast ηρώων και villains.
  • Η πλοκή και οι θεματικές που θίγει έχουν γεράσει πολύ καλά.
  • Εκπληκτικές αναμετρήσεις με τα bosses.
  • Εντυπωσιακό, στιβαρό, τακτικό και φρενήρες σύστημα μάχης.

Αρνητικά

  • Το φινάλε θα διχάσει κόσμο και ντουνιά.
  • Χαμηλής ανάλυσης υφές σε αρκετές περιπτώσεις, αργοπορημένο φόρτωμα επιφανειών σε κάποιες άλλες.
  • Γεγονός (το από πάνω) που ασχημαίνει τη Midgar την ημέρα.
  • Προσθήκες που κρίνονται μη αναγκαίες ή απαραίτητες, όπως εκείνη ενός νέου antagonist.
  • Η κάμερα μάχης τείνει να δυσκολεύει σε κλειστούς χώρους ενώ το Field of View στην περιήγηση κάποιες φορές περιορίζει.
  • Αναχρονιστικές σχεδιαστικές επιλογές στο level design που εξυπηρετούν μόνο την αφήγηση.

Βαθμολογία

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Tο μεγαλύτερο project στην ιστορία της FromSoftware θα είναι το Elden Ring
Και διερευνήσεις για κοινά στοιχεία με το Game of Thrones.
Το Doom Eternal έρχεται στο Xbox Game Pass
Στις αρχές του επόμενου μήνα.
Νέο trailer για το Dragon Quest XI S - Definitive Edition
Καθώς το παιχνίδι ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις.
Νέο trailer για το NieR Replicant ver.1.22474487139
Μαζί με επιβεβαίωση της ημερομηνίας διάθεσης.
Έτοιμο το επόμενο expansion του Nioh 2
Με διάθεση στα μέσα Οκτωβρίου.
Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.
Update με προσθήκη co-op για το Untitled Goose Game
Με αφορμή την κυκλοφορία του σε Steam και σε retail.
Δίχως αλλαγές η υποστήριξη για το The Elder Scrolls Online
Για κάθε πλατφόρμα διάθεσης, παρά τις εξελίξεις.
Πληροφορίες για το Spider-Man Remastered [ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ]
Με βελτιώσεις εφάμιλλες του Miles Morales η μετάβαση του Spider-Man στο PS5.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (14)

This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνιδι εχει παρει πολλες μικτες κριτικες και με αυτα που διαβαζω μαλλον θα το παρω αφου πεσει η τιμη. Δε ξερω ποσο εχουν αλλαξει την ιστορια αλλα απ οτι φαινεται δεν ειναι το παιχνιδι που περιμεναμε ολοι αυτα τα χρονια. Επισης το οτι φιαξανε μονο το Midgard επειδη δε γινοταν να φιαξουν ολο το παιχνιδι μου ακουγεται λιγο μπαρουφα. Μαλλλον θελανε να ξεζουμισουν οτι μπορουσαν. Ενα ακομα...

Το παιχνιδι εχει παρει πολλες μικτες κριτικες και με αυτα που διαβαζω μαλλον θα το παρω αφου πεσει η τιμη. Δε ξερω ποσο εχουν αλλαξει την ιστορια αλλα απ οτι φαινεται δεν ειναι το παιχνιδι που περιμεναμε ολοι αυτα τα χρονια. Επισης το οτι φιαξανε μονο το Midgard επειδη δε γινοταν να φιαξουν ολο το παιχνιδι μου ακουγεται λιγο μπαρουφα. Μαλλλον θελανε να ξεζουμισουν οτι μπορουσαν. Ενα ακομα αρνητικο ειναι οτι το παιχνιδι ειναι μικρο.. για rpg αυτες οι ωρες ειναι γελοιες. Το γενονος οτι δε χρειαζεται καθολου grinding επισης το βρισκω αρνητικο.Σημαινει οτι δεν εχει καθολου εξερευνηση ουτε κατι καινουργιο να ανακαλυψεις μεσα στο παιχνιδι. Ολος ο fun τομεας σε ενα rpg ειναι το grinding και οι δυνατοτητες του χαρακτηρα στη μαχη μεσου αυτου. Τωρα απλα ειναι ενα γραμικο button masher.
anyway.. θα δουμε το επομενο επεισοδια σε καμια δεκαρια χρονια παλι..

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Στις 75 κριτικές του Metacritic, oι 70 στέκονται στο positive και μόλις 5 στο mixed. Στο Opencritic προτείνεται σε ποσοστό 94%. Ελπίζω πάντως όλα τα reviews να κάνουν ξεκάθαρο ότι πρόκειται για διαφορετικό παιχνίδι.

Σαφώς η πρακτική θα είναι να πάρουν ότι μπορούν από το Remake, δεν ξέρω γιατί το λέμε και το ξαναλέμε σαν να πρόκειται για κάτι που δεν συμβαίνει γενικότερα. Δηλαδή, το πιο...

Στις 75 κριτικές του Metacritic, oι 70 στέκονται στο positive και μόλις 5 στο mixed. Στο Opencritic προτείνεται σε ποσοστό 94%. Ελπίζω πάντως όλα τα reviews να κάνουν ξεκάθαρο ότι πρόκειται για διαφορετικό παιχνίδι.

Σαφώς η πρακτική θα είναι να πάρουν ότι μπορούν από το Remake, δεν ξέρω γιατί το λέμε και το ξαναλέμε σαν να πρόκειται για κάτι που δεν συμβαίνει γενικότερα. Δηλαδή, το πιο φυσιολογικό θα ήταν να βγει και κάποιο DLC για το Remake τη σήμερον ημέρα. Επίσης, πέραν τούτου, σε θέμα σεναρίου καταλαβαίνει κάποιος απόλυτα γιατί παίζουμε μόνο στη Midgar.

Αναφορικά με το grinding αυτό έχει περιοριστεί για μετά το πέρας του παιχνιδιού. Στο post-game, εάν θέλεις να μαζέψεις τα πάντα, να ρίξεις όλα τα bosses, να δεις όλα τα πιθανά outcomes στα quests, θέλει να ρίξεις εργατοώρες.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 μήνες από melk0r melk0r
This comment was minimized by the moderator on the site

αναλυτικοτατος. Σε συνδυασμό με το χθεσινο Webcast, καλύφθηκα απόλυτα Οδυσσεα. Ευχαριστώ. Παει για αγορα!

This comment was minimized by the moderator on the site

super!!! ωραιο review. αντε να δουμε τι θα δουμε!
thanks

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυ καλο review,ακουσα αυτα που ηθελα και περιμενα να ακουσω,οπότε αγορα αμεσως.Θελω να στηριξω αυτη την προσπαθεια ουτως η αλλιως,εχω πιστη οτι στα επομενα μερη θα δουμε πολυ ομορφα και φιλοδοξα πραγματα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπήκε στη λίστα! Για κονσόλες επομένης γενιάς βέβαια. Κάνει μπαμ ότι θα φάει μεγάλο upgrade στα γραφικά. Του χρόνου τέτοια εποχή γίνεται multiplatform.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε παιδιά. Αλήθεια τώρα. Μιας και δεν τα παρακολουθώ, τι σας έχει κάνει με τα Kingdom Hearts ο Νομούρα και πιστέψατε ότι κυριολεκτώ στη Yuffie και τον Goofy;

Για να το κλείσουμε, ΔΕΝ κυριολεκτώ. Αυτό έλειπε.... Αλληγορικό ήταν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πες την αλήθεια, μετα τα ψυχοφάρμακα που μοίραζε ο Nomura, ούτε εσύ ηξερες αν στο τέλος έβλεπες τον Cloud ή τον Darkwing Duck!

This comment was minimized by the moderator on the site

Αρχίζω να το χωνεύω. Μπήκα με ανοιχτό μυαλό στο παιχνίδι αλλά σε καμία περίπτωση δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται, μια χαρά καταλαβαίνεις. Είναι λίγο "περίεργη" η εκτέλεση του όλου πράγματος, κάτι που έρχεται σε αναντιστοιχία με ότι έπαιζες ως εκείνο το σημείο (αν και σε προϊδέαζε τελικά), καθώς και η διττή του υπόσταση, μιας και πέρα από μοχλό του σεναρίου...

Αρχίζω να το χωνεύω. Μπήκα με ανοιχτό μυαλό στο παιχνίδι αλλά σε καμία περίπτωση δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται, μια χαρά καταλαβαίνεις. Είναι λίγο "περίεργη" η εκτέλεση του όλου πράγματος, κάτι που έρχεται σε αναντιστοιχία με ότι έπαιζες ως εκείνο το σημείο (αν και σε προϊδέαζε τελικά), καθώς και η διττή του υπόσταση, μιας και πέρα από μοχλό του σεναρίου μπορεί να ερμηνευτεί και ως meta σχολιασμός.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 μήνες από melk0r melk0r
This comment was minimized by the moderator on the site

Για άλλη μια φορά πρέπει να κάνω σκληρή κριτική..... Για το γενικό καλό. Πάνε χρόνια που στα περισσότερα review δεν βρίσκω επαρκής πληροφορία . συνήθως μέσα σε ενα βίντεο με 2 λεπτά μπορώ να καταλάβω πολλά περισσότερα .... έκατσα όμως να το διαβάσω και αυτό το review ... διαπιστώνω ότι το ffvii μεταφέρθηκε στην σύγχρονη εποχή με ότι αυτό συνεπάγεται. Και όλοι σχεδόν κάνουν γαργαρα. Όταν όλοι...

Για άλλη μια φορά πρέπει να κάνω σκληρή κριτική..... Για το γενικό καλό. Πάνε χρόνια που στα περισσότερα review δεν βρίσκω επαρκής πληροφορία . συνήθως μέσα σε ενα βίντεο με 2 λεπτά μπορώ να καταλάβω πολλά περισσότερα .... έκατσα όμως να το διαβάσω και αυτό το review ... διαπιστώνω ότι το ffvii μεταφέρθηκε στην σύγχρονη εποχή με ότι αυτό συνεπάγεται. Και όλοι σχεδόν κάνουν γαργαρα. Όταν όλοι θυμόμαστε αυτό το παιχνίδι θυμόμαστε ενα τεράστιο σκηνικό με άπειρες μαγείες και τέρατα. Φτάσαμε στο σήμερα να λέμε ολα οκ.....αν έχει ωραία γραφικά ας κοπουνε μερικά summons μερικές σκηνές μερικά cd ...ας βάλουμε επεισόδια ας βάλουμε dlc ας βάλουμε πράγμα σε άγνωστο καιρό και χρόνο. Και όλο αυτό να είναι φυσιολογικό.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Έχεις δίκιο φίλε μου... Που 'ναι τα χρόνια, ωραία χρόνια.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πίστευα οτι το παιχνίδι θα είναι ένα πετσόκομα (επιτρέψτε μου) του κερατά (όχι οτι δεν αναιρείται το γεγονός οτι ενδεχομένως η square
να/θα μας ξεζουμίσει με dlcs, ..to be continues, etc), ΑΛΛΑ, παιδιά το παιχνίδια με έκανε να αποβάλω τον αρνητισμό μου και ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΩ το πόσο μεγαλεπήβολο πλάνο υπάρχει με αυτό το ''remake''. Είμαι στις 20 ώρες και είναι απο τα παιχνίδια που δεν θέλω να δω...

Πίστευα οτι το παιχνίδι θα είναι ένα πετσόκομα (επιτρέψτε μου) του κερατά (όχι οτι δεν αναιρείται το γεγονός οτι ενδεχομένως η square
να/θα μας ξεζουμίσει με dlcs, ..to be continues, etc), ΑΛΛΑ, παιδιά το παιχνίδια με έκανε να αποβάλω τον αρνητισμό μου και ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΩ το πόσο μεγαλεπήβολο πλάνο υπάρχει με αυτό το ''remake''. Είμαι στις 20 ώρες και είναι απο τα παιχνίδια που δεν θέλω να δω credits, δεν θέλω να τερματιστεί και να περιμένω επ'αόριστον το επόμενο μέρος. Για να το επιβραδύνω σκέφτομαι να ξεκινήσω και παράλληλα το κλασικό ff7. Προς το παρόν η μόνη εταιρία που έχω αγοράσει dlc είναι η From (..και σε κοψοχρονιά τα dlc του evil within 1 και αυτό επειδη μου λέγαν οτι θυμίζει silent hill), οι κιαρατάδες με έχουν ψησει αν βγάλουν κάτι αξιόλογο που ντροπή μου που θα το πώ...μακάρι να βγάλουν θα είμαι εκει day 1 να το πάρω...τόσο πολύ με έκανε να το αγαπήσω, το μόνο του ψεγάδι κατ'εμε ειναι αυτο οτι θα πρέπει να περιμένουμε το επόμενο, η μουσική με κάνει να ανατριχιάσω που παλαιότερα δεν την είχα σε καθόλου υπόληψη γιατι αυτο το είχε καταφέρει το Legend of Dragoon...αλλα ενω σε jrpgs απο ένα σημείο η μουσική με ενοχλεί όπως γινόταν και στο παλίο, σε αυτό οι κιααραατάδες τι έχουν κάνειιι και είναι φανταστικό εκει που πρέπει, επικό, γλυκό??? Πραγματικά δεν μιλάει ουτε το hype ουτε τίποτα, πχ στο kingdom heart 3 κατάλαβα οτι η σειρά είναι ένα fun made πράμα και απλά έπρεπε να μείνω μια χαρά στο 1 και το 2 για τότε, με το 3 δεν την πάλεψα και πάρα πολύ για να είμαι ειλικρινής....με τούτο εδω όμως δεν ξερω πραγματικά τι να πώ?? και δεν είμαι κανενας final fantasy fan οπως πχ είμαι ας πούμε με το Legend of dragoon...απλά το ffx με είχε συγκλονίσει την εποχή του πσ2 και με όσα έχω παίξει ημουν απλα οκ....με το remake πήρε αλλη νότα και το κλασικό ΓΙΑ ΜΕΝΑ.....τι να πω πραγματικα δεν ξέρω...λόγοι επίσης που με έψησαν αλλα με μία πισινή ηταν όχι μόνοι το πάρα πολύ καλό review, αλλα (και αυτό λόγο αμεσότητας) το webcast 417.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Το τερμάτισα , είναι παρά πολύ καλό. Το θέμα που έχω , είναι ότι έχω μπερδευτεί με την ιστορία, με τις αλλαγές από το πρωτότυπο. Ελπίζω να κάνετε μια εκπομπή με spoiler, για να συζητήσουμε την ιστορία. Μια ερώτηση αν την ξέρει κάποιος, σε μια σκηνή εμφανίζετε ένα μπλε πλάσμα, για ελάχιστο χρόνο και κτυπάει το χέρι του νομίζω , εμφανώς απογοητευμένο. Ξέρετε πως λέγεται και γιατί το έκανε;

This comment was minimized by the moderator on the site

Θα βγάλουμε στον αέρα σχετικά σύντομα εκπομπή αποκλειστικά για το παιχνίδι.
Στη σκηνή που αναφέρεσαι εμφανίζεται χαρακτήρας από το βασικό cast του original FFVII. Το γιατί το έκανε αφήνει υπόνοιες στους σχετικούς με το αρχικό παιχνίδι, φαντάζομαι τα κίνητρά του και γενικότερα ο χαρακτήρας του θα κάνουν κανονική παρουσία στο επόμενο.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 μήνες από melk0r melk0r
There are no comments posted here yet