Ένα μικρό αλλά αξιόλογο gaming session.

Οι συζητήσεις που έχουν γίνει γύρω από τη διάρκεια των παιχνιδιών είναι πολλές, και μάλιστα αρκετά μακροσκελείς. Ιδίως για τους μικρούς indie τίτλους - μην μπλέκουμε τώρα με triple A χωράφια, ας μείνουμε στην ανεξάρτητη σκηνή για το παρόν κείμενο. Παρότι λοιπόν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα από όλες τις πλευρές, η ουσία δεν παύει ποτέ να είναι η εμπειρία. Αν κάποιος ένιωσε πλήρης και γεμάτος τελειώνοντας έναν μικρό τίτλο λίγων ωρών, όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματα πάνε περίπατο. Και αυτό είναι το βασικό ερώτημα που γεννάται στον παίκτη μετά το τέλος του Creepy Tale. Ενός ανεξάρτητου 2D puzzle adventure, που δεν θα διαρκέσει παραπάνω από δύο ώρες.

Η ιστορία μας ξεκινάει σε ένα φαινομενικά γαλήνιο και ειδυλλιακό δάσος, με την φθινοπωρινή παλέτα να χρωματίζει τα πάντα γύρω μας. Δύο μικρά αγόρια μαζεύουν μανιτάρια με τα καλάθια τους, ώσπου μια κίτρινη φωτεινή πεταλούδα εμφανίζεται και αρχίζουν να την ακολουθούν. Αυτή θα οδηγηθεί σε μία άγνωστη καλύβα, στη μέση του δάσους, και το ένα εκ των δύο αγοριών θα κάνει αυτό που πάντα του έλεγαν να προσέχει οι γονείς του και αυτό τους κορόιδευε, δηλαδή θα μπει στην άγνωστη καλύβα στη μέση του δάσους.

Creepy Tale image 5

Εμείς στο ρόλο του έτερου αγοριού (αυτού που άκουγε τους γονείς του), θα παρακολουθήσουμε από το παράθυρο δύο φρικιαστικά τέρατα να τον παγιδεύουν με ένα κλουβί στο κεφάλι, και από εκείνο το σημείο θα ξεκινήσει η περιπέτειά μας για την εύρεση και τη σωτηρία του φίλου ή αδελφού μας. Η ακριβής σχέση των δύο αγοριών δεν διευκρινίζεται κάπου.

Όπως δεν διευκρινίζονται και όλα τα υπόλοιπα τμήματα της ιστορίας. Το δάσος, τα τέρατα που θα συναντήσουμε, οι πρωταγωνιστές, ο βασικός κακός του παιχνιδιού, τα κίνητρα αυτών. Τίποτα. Όλα μένουν απλά στο ατμοσφαιρικό τμήμα του παιχνιδιού, χωρίς να υπάρχει κάποιο ίχνος ιστορίας πίσω από τα βασικά. Οι δημιουργοί ρίχνουν το μεγαλύτερο βάρος στην ατμόσφαιρα, και την αφήνουν εκεί για να στηρίξει όλο το παιχνίδι. Ευτυχώς βέβαια, εκεί τα καταφέρνουν αρκετά καλά. Με τα πάντα ζωγραφισμένα στο χέρι, καθώς και τα ηχητικά εφέ ή την ανάλογη ησυχία εκεί που πρέπει, ο κόσμος και τα πλάσματα του Creepy Tale αποδίδουν αυτό ακριβώς που προδίδει ο τίτλος του παιχνιδιού, μια παραμυθένια ανατριχιαστική ιστορία, κάπου ανάμεσα στους αδελφούς Grimm και το Limbo.

Creepy Tale image 3

Και η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα μιλήσει κάποιος για αυτό το παιχνίδι χωρίς να αναφερθεί στο Limbo, καθώς αποτελεί ξεκάθαρα πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς, κάτι που φαίνεται έντονα σε όλα του τα σημεία, εκτός από το εικαστικό χρωματικά τμήμα του και το gameplay, που μένει αποκλειστικά στα puzzle, χωρίς το platforming. Εδώ συναντάμε την κλασική συνταγή για side scrolling adventure, που υλοποιείται, όμως, εξαιρετικά, με σχεδόν όλες τις λειτουργίες να γίνονται με ένα πλήκτρο.

Για παράδειγμα, έχουμε inventory, αλλά δεν επιλέγεις ποιο από τα αντικείμενά του θα χρησιμοποιήσεις (άλλωστε θα έχει πάντα ένα με δύο αντικείμενα), αν πατήσεις το πλήκτρο αλληλεπίδρασης στο σωστό σημείο, θα επιλεχθεί το αντικείμενο που πρέπει για την αντίστοιχη ενέργεια.

Creepy Tale image 2

Κάτι που παραδόξως λειτουργεί θετικά για το παιχνίδι. Καθώς, παρά την απλότητά του και τις πολύ περιορισμένες επιλογές, καταφέρνει να προσφέρει σε όλη την διάρκεια τις ιστορίας ενδιαφέροντες γρίφους και προκλήσεις για το βεληνεκές του τίτλου. Σε κάποια σημεία μπορεί να παίξει με τον χώρο, σε κάποια άλλα θα χρειαστεί συνδυασμό παζλ και κίνησης για να αποφύγουμε έναν εχθρό, να πάρουμε κάτι, να κρυφτούμε κ.ο.κ., ενώ σε μια-δυο περιπτώσεις συναντάμε και το παραδοσιακό pixel hunting, χωρίς όμως να ενοχλεί, γιατί συμβαίνει ελάχιστα, και το διαθέσιμο περιβάλλον είναι αρκετά περιορισμένο για να οδηγήσει στην απελπισία. Στο σύνολό τους πάντως, οι γρίφοι κρατάνε μια εξαιρετική ισορροπία στη δυσκολία, την ποικιλία και το μεταξύ τους φρεσκάρισμα.

Για να επιστρέψουμε στο θέμα της διάρκειας λοιπόν, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι, παρά το ελάχιστο διάστημα που θα κρατήσει, το Creepy Tale αποτελεί μια ευχάριστα συμπυκνωμένη πρόταση, που αν διαρκούσε παραπάνω, πιθανόν να έχανε σε ποιότητα ή να κούραζε. Από την άλλη, με λίγη περισσότερη διάρκεια, ίσως να χωρούσε και μεγαλύτερο βάθος στην ιστορία και τους χαρακτήρες. Όπως και να ‘χει πάντως, αποτελεί σίγουρα μια καλοδεχούμενη πρόταση, αρκεί κάποιος να τη δει σαν ένα ευχάριστο απογευματινό ή βραδινό play session που δεν θα κρατήσει περισσότερο από δύο ώρες. Όπως θα έβλεπε δηλαδή μια δίωρη ταινία στο σινεμά -έχει και την αντίστοιχη τιμή άλλωστε.

Το Creepy Tale κυκλοφορεί για το Switch από τις 10 Ιουλίου (η έκδοση PC είναι διαθέσιμη από τις 21/2 του 2020). Το review βασίστηκε σε κωδικό που λάβαμε από τον εκδότη του τίτλου.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Παραμυθένια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα.
  • Έξυπνοι και ισορροπημένοι γρίφοι παρά το απλό gameplay.
  • Όμορφα ζωγραφισμένο στο χέρι εικαστικό.

Αρνητικά

  • Πολύ μικρή διάρκεια.
  • Πλήρης απουσία οποιουδήποτε στοιχείου ιστορίας και lore.

Βαθμολογία

Κάποια στιγμή στο μέλλον το μνήμα του Λάμπρου θα γράφει: Καλό παλικάρι αλλά χαράμισε τη ζωή του. Και θα είναι, εν μέρει, αλήθεια. Όποιο χρόνο βρίσκει, τον αξιοποιεί με videogames, comics, μουσική, ταινίες, σειρές, βιβλία καθώς και την ευρύτερη ποπ κουλτούρα, χωρίς ποτέ όμως, να νιώθει ότι τον χαράμισε. Αντιθέτως, θεωρεί τα χόμπι την πεμπτουσία της ζωής και τους ανθρώπους χωρίς αυτά, αφόρητα βαρετούς. Με λίγα λόγια, ένας αμετανόητος και περήφανος χομπίστας που σκοπεύει να συνεχίσει έτσι την ζωή του για όσο τον βγάλει. Όταν έχεις διανύσει όλη την διαδρομή Αtari - PS4, μάλλον κάτι ενδιαφέρον έχεις βρει εκεί.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.
Συνεχίζεται η εμπορική επιτυχία του Nintendo Switch
Με το Animal Crossing να βρίσκεται στις 22.4 εκ. πωλήσεις.
Εκτενή gameplay πλάνα από το Godfall
Χορταστικές πληροφορίες και βίντεο από PS5 devkit

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Σχόλια (0)

There are no comments posted here yet