Ο ελάχιστος κοινός παρανομαστής.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να ψάξουμε εκεί έξω για σχετική αρθρογραφία περί ψυχολογίας και gaming, προς αναζήτηση ορθών και λογικών συμπερασμάτων στην απορία-γόρδιο δεσμό που και στο Marvel’s Avengers συναντάμε. Με ποιους τρόπους και γιατί ένας τίτλος μπορεί να προσφέρει ανέμελη διασκέδαση (ή ανώφελη, σε μια δεύτερη ανάγνωση), καταπίνοντας αδηφάγα ώρες επί ωρών, μέσα από μια δημιουργία που (μένοντας για λίγο αποστασιοποιημένα από το χειριστήριο) εκείνο που τη χαρακτηρίζει στο φινάλε είναι το κενό.

Να εξακριβώσουμε τις χημείες που αλχημεύει το κούφιο μας κεφάλι και, ενώ η κατέχουσα εμπειρία μας στην παρατήρηση του αντικειμένου δίνει σχήμα στη ματαιότητα της πράξεως, η γοητεία του κενού, σαν μαγνήτης, να εξακολουθεί να έλκει προς αυτό. Σε ένα περιβάλλον τελείως απογυμνωμένο από κάθε καλλιτεχνική ευαισθησία, κάθε φιλόδοξη θέληση για δημιουργία, κάθε νοητική και πνευματική ώθηση λίγο παραπέρα, η απόδραση από την πραγματικότητα να μπορεί να οικοδομείται σε ενστικτώδη επίπεδα διασκέδασης κενής περιεχομένου, όπου κάθε σκέψη για κάτι παραπάνω να καταλήγει στο κενό.

Marvels Avengers review image 1

Αρκετά χρόνια πίσω, όταν ένας άλλος εαυτός, μαζί με έναν φίλο, τερμάτιζε το Captain America and the Avengers στο Mega Drive και έτρεχαν περιχαρείς να κομπάσουν για το κατόρθωμά τους στα υπόλοιπα παιδιά της παρέας, τέτοια ζητήματα ουδόλως τον απασχολούσαν. Μέρα-μεσημέρι στους δρόμους, κατακαλόκαιρο, ύστερα από βάρδιες σε διπλά, το μόνο που είχε σημασία ήταν ότι ο Red Skull έπεσε και η παρέα έπρεπε να το μάθει. Τίποτε άλλο δεν είχε σημασία, αυτό μόνο αρκούσε. Πλέον, με τις εμπειρίες των χρόνων στον ολοένα μεταβαλλόμενο κόσμο του gaming, οι απαιτήσεις έχουν μεγαλώσει μαζί με το ίδιο μέσο. Κάπου στην πορεία ίσως ξεχάστηκε ότι στη ζυγαριά των μοναδικών εμπειριών που σου μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη χρειάζεται και η ελαφριά τω πνεύματι εμπειρία, η ανέμελη διασκέδαση που θα προσφέρει την υγιή ισορροπία των αισθήσεων.

Ίσως να τα παίρνουμε όλα πολύ στα σοβαρά, και οι «γραφικάρες» και η «μπόλικη δράση» να είναι τελικά το ζητούμενο του ευτυχισμένου gamer. Πολύ γλυκιά για τα αυτιά δικαιολογία όταν ο ποντικός βρίσκεται σε άρνηση μπροστά στην τεράστια φάκα. Σαφώς υπάρχει σύγκρουση απόψεων. Ως τοίχος στέκεται πεισματικά η άρνηση για ελεύθερο πάσο εν έτει 2020 μιας τέτοιας κυκλοφορίας, μόνο και μόνο επειδή φέρνει στη ζωή την υπερ-ηρωική φαντασία των Avengers της Marvel (υποθετικά, γιατί ούτε αυτό κάνει). Σε πλήρη συνείδηση, σχεδόν ηττημένου, με το πέρας του campaign και του post-game περιεχομένου, η αίσθηση που αφήνει ως επίγευση ο τίτλος είναι εκείνη της ανέμελης διασκέδασης, του ελάχιστου κοινού παρανομαστή. Έχοντας το πλέον ίσως αναγνωρίσιμο IP των ημερών μας, δια χειρός μιας εκ των πρωτοκλασάτων εταιριών του χώρου (βλ. Crystal Dynamics), ο γδούπος που αντηχεί στο κενό είναι απογοητευτικά βαρύς σε ισχύ, και προβλέψιμα γνώριμος σε χροιά.

Marvels Avengers review image 2

Το κενό δεν έχει να κάνει με το περιορισμένο περιεχόμενο στην περίοδο κυκλοφορίας. Αυτά τα πράγματα πλέον πρέπει να τα έχουμε ξεπεράσει. Αυταπόδεικτα κάθε νέος online τίτλος που σερβίρεται ως παιχνίδι-υπηρεσία κυκλοφορεί με πεπερασμένο περιεχόμενο και γεμάτος υποσχέσεις για το μέλλον. Σχεδόν ειρωνικά και σε απόλυτη συνέπεια των κύκλων επανάληψης της ιστορίας, πού να φανταζόταν ο παίκτης των MMO της δεκαετίας του ’00 ότι λίγα χρόνια αργότερα η «νόρμα» του πεπερασμένου κάθε νέας τέτοιας κυκλοφορίας (έστω και ελαφρώς μεταλλαγμένης) θα έφτανε μετά βίας τις 3-4 ημέρες «καθολικού gaming» (μετ: κάψιμο), όταν τότε γκρίνιαζε που οι πανάκριβες εκείνες παραγωγές εξαντλούταν επάνω στον μήνα και «δεν είχαν το περιεχόμενο του World of Warcraft».

Βέβαια, το τρελό κυνήγι του θησαυρού του τότε, μάλλον κάπου στην πορεία θεωρήθηκε ασύμφορο, και να είναι καλά η Bungie με το Destiny που έδειξε τον δρόμο εκ νέου -και άλλες τέτοιες πανσοφίες. Είναι ολίγον τι λυπηρό να έχεις παγιώσει κάποιες προσδοκίες που αβίαστα προκύπτουν από τα μεγέθη που βρίσκονται στο τραπέζι, και να τις βλέπεις να καταρρέουν διότι τι να μας πει και η δόξα μπροστά στο χρήμα. Λίγο το όνομα των Avengers -που εκτός από ζεματιστό στις μέρες μας, κουβαλά και κάτι δεκαετίες βαριάς φανέλας και ορκισμένων οπαδών- λίγο η πανστρατιά από developers της Square-Enix, δε θέλει και πολύ να σχηματιστεί μια φαντασιακή φούσκα που να εσωκλείει όλες εκείνες τις χαμένες ιδέες που δεν θα υλοποιηθούν ποτέ για ένα παιχνίδι διαφορετικό από εκείνο που τελικά είναι.

Marvels Avengers review image 3

Στο τέλος της ημέρας δεν υπάρχει ούτε λόγος ούτε χώρος για δάκρυα όταν το οικονομικό μοντέλο είναι εκείνο που στήνεται πρώτα και ύστερα του κοτσάρετε και ένα παιχνίδι. Επομένως, σπάζοντας με χαρακτηριστική ευκολία και χωρίς δεύτερη σκέψη αυτή τη φούσκα, έχουμε μπροστά μας ένα παιχνίδι που ταυτίζεται απόλυτα στις τάσεις της εποχής του. Γρήγορη δράση, αναγνωρίσιμοι ήρωες, solo και multiplayer σε όλο το περιεχόμενο, παρεχόμενο υλικό σε βάθος χρόνου για ατελείωτες ώρες διασκέδασης, και το χρήμα να ρέει - προαιρετικά, πάντα.

Δεν θα πρέπει να υπάρχουν κενά και παρεξηγήσεις στην ανάγνωση του τίτλου, για αυτό το λόγο δεν θα υιοθετήσουμε το προσωνύμιο «action-adventure» που δίνεται από την εταιρία. Δεν υπάρχει κάτι το περιπετειώδες στο Marvel’s Avengers εκτός και εάν συμφωνήσουμε ότι το δεύτερο συνθετικό μπήκε για να υποδηλώσει τους μηχανισμούς που διέπουν το τίτλο. Ψήγματα, δηλαδή, καθοδηγούμενου platforming, αργόσυρτες μεταβάσεις από σκηνή σε σκηνή και σωληνωτά set pieces, όλα σε μικρές και πολύ συγκεκριμένα τοποθετημένες δόσεις, είναι το περιπετειώδες του πράγματος και τίποτε άλλο. Και αυτά, αυστηρά κλειδωμένα σε κάποιες από τις αποστολές που αφορούν μόνο το campaign, που κατά τα άλλα πρόκειται για μια αξιοσέβαστη και αρκετά φιλότιμη προσπάθεια.

Marvels Avengers review image 4

Επομένως κανένα κενό στην ανάγνωση όταν η συντριπτική πλειονότητα του τίτλου διέπεται σχεδιαστικά από τις επιταγές των σύγχρονων looter-shooter παιχνιδιών. Η μόνη διαφορά είναι ότι το Avengers εγκαινιάζει ένα νέο παρακλάδι, εκείνο των looter-brawlers, ως ένα πάλαι ποτέ beat’em up που εμφανίζεται στον σύγχρονο κόσμο φορώντας μοδάτο κουστούμι. Εκείνο που πραγματικά προκαλεί φοβερή εντύπωση, είναι το πόσο ξεδιάντροπα τεμπέλικη αποτιμάται η συνολική προσπάθεια, όταν με το ελάχιστο δυνατό στήθηκε τίτλος που θυμίζει παιχνίδι smartphone με επίπεδα παραγωγής "triple A". Σε assets και τοπία που ανακυκλώνονται σε βαθμό που η λέξη déjà vu να χάνει το νόημά της, τα πεδία δράσης είναι γεμάτα κουτάκια με πρώτες ύλες για το απαραίτητο upgrade του εξοπλισμού, κουτάκια-σεντουκάκια με random generated loot, και μπόλικα μπαρμπαδέλια έτοιμα να υποδεχτούν τις μπουνιές των ηρώων στη μούρη. Δεν υπάρχει κάποιος ανοιχτός, ενιαίος κόσμος εδώ, τα πάντα γίνονται μέσω αποστολών που επιλέγουμε στο War Table εντός της βάσης επιχειρήσεων, που μας μεταφέρουν σε πίστες σε διάφορες τοποθεσίες στη Γη, και που ποικίλουν σε μέγεθος και διάρκεια δράσης.

Η συμπάθεια προς το campaign έγκειται στο γεγονός ότι μάλλον πρόκειται περί ευχάριστης έκπληξης, τηρουμένων των αναλογιών μέσα στις οποίες ζει και αναπνέει ο τίτλος. Οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους ρόλους των πασίγνωστων ηρώων (που με τη σειρά τους προσπαθούν να μοιάσουν σε εκείνους των ταινιών) δίνουν πολύ καλές ερμηνείες, χρωματίζοντας με τις αλληλεπιδράσεις τους τις διάφορες σκηνές με τη δραματικότητα, το χιούμορ ή τη σοβαρότητα που χρειάζεται. Η Καμάλα Καν είναι το αστέρι του καστ, είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ παίκτη και ηρώων, όπου από φαν των Avengers εξελίσσεται σε κανονικό μέλος τους, λειτουργώντας ως καταλύτης του σεναρίου για την επανένωσή τους.

Marvels Avengers review image 5

Το σενάριο δεν ξεφεύγει από τα κλασικά πρότυπα μιας τεράστιας απειλής που εξαπολύει ένας mastermind villain και αποδίδεται με περίσσια χάρη, με σημεία όπου η πλοκή καταφέρνει να εκπλήξει, με μπόλικη ψευδο-επιστημονική ορολογία, υπερηρωικές αφέλειες και ένα εκρηκτικό φινάλε αντάξιο του ονόματος των ηρώων. Μέσα από το σενάριο γνωστοποιούνται με κάλυψη-απόκρυψη τα στοιχεία που διέπουν τον τίτλο μετά το πέρας του campaign, τους grinding δηλαδή μηχανισμούς μέσα από τις συνεχιζόμενες αποστολές, όπου μέσα από διαφορετικές ονομασίες ουσιαστικά θέτουν τα ίδια ζητούμενα. Δεν υπάρχει καμία φαντασία, καμία τόλμη, τίποτε πέρα από ένα απλώς λειτουργικό πεδίο ανακυκλούμενης δράσης.

Τα ψευδο-rpg στοιχεία στην ενδυνάμωση των ηρώων βρίσκονται εκεί απλώς επειδή έπρεπε να βρίσκονται, στα απόνερα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας επάνω στην οποία παρουσιάζεται το gameplay. Η ψευδαίσθηση της διαφοροποίησης στον έλεγχο των ηρώων γίνεται αντιληπτή στο ίδιο το πεδίο της μάχης, όπου το button mashing είναι βασιλιάς. Και εάν κάθε ήρωας έχει τον δικό του τρόπο πλοήγησης στο χάρτη, τα δικά του animations και τις δικές του ειδικές κινήσεις, το σύστημα μάχης είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να επιβάλει την ίδια αντιμετώπιση από όλους ανεξαιρέτως. Σε κάθε προειδοποιητικό σημαδάκι αποφυγής πρέπει να πατηθεί το dodge, ασχέτως εάν παίζουμε με τη Black Widow ή τον Hulk. Όσο ανεβαίνουν τα power levels μέσω του looting και αντίστοιχα διαβαθμίζεται η δυσκολία, το ίδιο ξύλο πρέπει να ρίξουμε στις ολοένα αυξανόμενες σε όγκο σφουγγαρόμπαρες ζωής των αντιπάλων, ασχέτως εάν παίζουμε με τον Captain America ή τον Thor. Η διαφοροποίηση καταλήγει πλασματική, δεν υπάρχει τίποτε αντιπροσωπευτικά ηρωικό σε αυτούς τους Avengers, καμία προσπάθεια για ανάδειξη του ήρωα όπως γινόταν στα Batman Arkham ή στο Spider-man.

Marvels Avengers review image 6

Πέραν τούτων, έχει καταβληθεί προσπάθεια να δοθεί ανόθευτη η beat’em up αίσθηση, σε ένα σύστημα ενδυνάμωσης όπου λίγο διαφέρει από ήρωα σε ήρωα, δημιουργεί όμως χαοτικές καταστάσεις, ευχάριστες και εθιστικές χάρη στα combos και τα σφιχτοδεμένα controls. Προβλήματα στο solo παιχνίδι προκύπτουν κυρίως από την AI, όπου σε σημεία η εχθρική αντιλαμβάνεται τους χαρακτήρες από χιλιόμετρα ενώ η φιλική χάνει το προσανατολισμό της κολλώντας σε τοίχους ή ξεχνά να αναστήσει τον ήρωα που ελέγχουμε. Σε αυξημένα επίπεδα δυσκολίας, όσο δηλαδή ανεβαίνουν τα power levels, υπάρχουν περιπτώσεις που η μάχη γίνεται τεχνηέντως άδικη, με one-shot kills εάν δεν πετύχει η τέλεια αποφυγή, και stun-lock επιθέσεις που ακινητοποιούν τελείως το χαρακτήρα μας.

Οι «γραφικάρες» γρήγορα καταλήγουν σε οπτικό χασμουρητό. Τα περιβάλλοντα δίνουν την ευχαρίστηση της καταστροφής, με τρομακτικά frame drops ακόμα και στο performance mode του PS4 Pro, αποτυγχάνουν όμως να κάνουν οτιδήποτε άλλο από το να υφίστανται ως υπερμεγέθεις αρένες που έχτισε κάποιο ανηψάκι με τα playmobile του. Καμία φαντασία σε σχεδιασμό, άτακτα ειρημένα τεχνολογικά assets της AIM σε δάση και ερήμους, τα ίδια κτήρια παντού, μυριάδες φωτεινά κουτάκια με πρώτες ύλες, σε μια συνολική εικόνα που θυμίζει παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα. Δε λείπουν βεβαίως τα διάφορα glitches, με κολλήματα των μοντέλων μέσα στα textures, αόρατους τοίχους σε κάθε μήκος και πλάτος του ορίζοντα, σπασίματα στα animations, έλλειψη βάρους στις κινήσεις, απαράδεκτες τεχνικές απεικόνισης. Φτάνει να δει κάποιος μέσα από τα παράθυρα των κτηρίων το τρόπο που έχουν απεικονίσει το εσωτερικό για να καταλάβει το μέγεθος της γελοιότητας. Στο Anthem τουλάχιστον ο σχεδιασμός του κόσμου τσίγκλαγε τη φαντασία και το Fallout 76 κατόρθωνε να δημιουργήσει ψήγματα immersion, εδώ οι πίστες είναι χειρότερες και από εκείνες του αντίστοιχου παιχνιδιού για το Mega Drive.

Marvels Avengers review image 7

Και συνεχίζει. Ακόμα και στα πλαίσια της ίδιας της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται, το grinding που απαιτείται είναι τρομακτικό. Οι απολαβές σε σχετικά νομίσματα για αγορά καλύτερου εξοπλισμού έρχεται με το σταγονόμετρο και τα πάντα πωλούνται πανάκριβα, με αποτέλεσμα η επανάληψη αποστολών για τη συλλογή τους (παράλληλα με το άνοιγμα σεντουκιών) να αποκτά ένα ακόμα επίπεδο βαναυσότητας. Οι «σημαντικές» απολαβές έρχονται μέσα από cosmetics, με τη μορφή νέων skins για τους ήρωες, νέων nameplates και emoticons όπου, ακόμα και σε αυτά, απλά πήραν τη χρωματική παλέτα του ουράνιου τόξου και την εφάρμοσαν στις στολές του Iron Man, ή έβαψαν με κάθε λογής ανέμπνευστα war paints το σώμα του Hulk.

Η δε παρεχόμενη ανταλλακτική μονάδα εντός παιχνιδιού για αγορά cosmetics από το marketplace, είναι άφαντη. Εξαντλώντας το περιεχόμενο πριν αυτό μπει σε λούπα, οι συγκεκριμένες μονάδες που δίνει το παιχνίδι είναι μόλις 200, όταν ένα rare emoticon του Iron Man, που τον δείχνει να σηκώνει το χέρι του για να χαιρετήσει στρατιωτικά, κοστίζει 250. Με τα legendary emotes να κοστίζουν 1000 και τα skins να φτάνουν τα 1400, η αγορά μονάδων με πραγματικά χρήματα είναι μονόδρομος. Με 5€ αγοράζεις 500 μονάδες, με 20€ αγοράζεις 2.000 + 200 bonus μονάδες (μόλις ένα legendary skin για έναν ήρωα και περισσεύουν κάτι ψιλά), με 50€ αγοράζεις 5.000 +1.000 bonus μονάδες και με 100€ αγοράζεις 10.000 + 3.000 bonus μονάδες. Όταν όλο το marketplace κοστίζει 53.400 μονάδες, βάλτε τα κάτω και βγάλτε συμπεράσματα.

Marvels Avengers review image 8

Κάπου προς το τέλος του campaign ακούγεται η φράση «You are not a hero, you are a mistake» και δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη παράθεση για τον τίτλο. Το Marvel’s Avengers δεν έχει τίποτε ηρωικό επάνω του, με εξαίρεση τους παίκτες που θα πέσουν στην παγίδα λόγω αγάπης για τους ήρωες και θα φαρμάρουν μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Που εάν δεν υπάρχει friend list για δημιουργία group, τότε καλή τύχη με το σπασμένο matchmaking. Ελάχιστη προσπάθεια στη gameplay εκπροσώπησή των ηρώων, ελάχιστη προσπάθεια στη δημιουργία καλού level design, ελάχιστη προσπάθεια στη δημιουργία ανταγωνιστών (μόλις τρεις villains, μαζί με τον τελικό), ελάχιστη προσπάθεια ακόμα και για ένα καλό game as a service παιχνίδι.

Το παιχνίδι γίνεται διασκεδαστικό με τον ελάχιστο κοινό παρανομαστή: Δύο φίλοι, γνωστοί ήρωες, μπουνιές στους κακούς. Αθώα, άμυαλα, παιδικά. Οποιαδήποτε άλλη ανάγνωση μάς βγάζει στο μονόδρομο των οικονομικών μοντέλων που κατευθύνουν το σχεδιασμό ενός παιχνιδιού, μιας φανταχτερής παραγωγής ενός mobile λογικής τίτλου, στα σαλόνια. Με το Anthem είδαμε κάποιες καλές βασικές ιδέες στο gameplay, που δεν είχαν το απαραίτητο περιεχόμενο και σχεδιαστική κατεύθυνση να τις υποστηρίξουν. Με το Fallout 76 γελάσαμε μέχρι δακρύων με τα μυριάδες bugs και κλάψαμε από πόνο για τον ευτελισμό της σειράς. Με το Marvel’s Avengers απλά διαπιστώσαμε ότι το πηγάδι δεν έχει πάτο.

To Marvel's Avengers κυκλοφορεί για PS4, PC και Xbox One από τις 5 Σεπτεμβρίου του 2020. Το review βασίστηκε στην έκδοση για το PS4, με review code που λάβαμε από τον διανομέα του τίτλου, τη CD Media.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Συμπαθητικό campaign της Καμάλα Καν και των sidekicks Αvengers.
  • Εθιστική beat’em up δράση, με καλά controls, περιβάλλον που καταστρέφεται, και μπόλικη κλωτσοπατινάδα.
  • Συν ένα στο τελικό βαθμό λόγω Flight of Icarus.

Αρνητικά

  • Ανέμπνευστο ψευδο-trinity σύστημα μάχης που δεν αναδεικνύει τους ήρωες.
  • Kοντόφθαλμο gameplay, με ελάχιστα villain fights και μικρή ποικιλία σε ζητούμενα.
  • Level design που θυμίζει παιδική χαρά μετά από επιδρομή παιδιών.
  • Τρομακτικά επίπεδα grinding ακόμα και για GaaS παιχνίδι.
  • Αίσθηση mobile τίτλου με αξίες παραγωγής ΑΑΑ.
  • Μη λειτουργικό matchmaking, frame drops, glitches στα γραφικά.
  • Εχθρικό οικονομικό μοντέλο σε in game αγορές και marketplace.

Βαθμολογία

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Connection Haunted - Review
Μερικοί servers καλύτερα να μένουν άδειοι.
Tο μεγαλύτερο project στην ιστορία της FromSoftware θα είναι το Elden Ring
Και διερευνήσεις για κοινά στοιχεία με το Game of Thrones.
Το Doom Eternal έρχεται στο Xbox Game Pass
Στις αρχές του επόμενου μήνα.
Νέο trailer για το Dragon Quest XI S - Definitive Edition
Καθώς το παιχνίδι ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις.
"Πολεμικές ιστορίες" από τους Spencer, Hines και Howard των Xbox και Bethesda
Μια ξεχωριστή στιγμή για τη βιομηχανία.
Αποκάλυψη νέας cloud gaming υπηρεσίας από την Amazon
Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην εν λόγω κατηγορία υπηρεσιών.
Νέο trailer για το NieR Replicant ver.1.22474487139
Μαζί με επιβεβαίωση της ημερομηνίας διάθεσης.
Έτοιμο το επόμενο expansion του Nioh 2
Με διάθεση στα μέσα Οκτωβρίου.
Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (27)

This comment was minimized by the moderator on the site

Υπέροχος βαθμός. :-D

Χρυσάφι (το IP) πιάσανε, σκ**ά το κάνανε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Sad but true

This comment was minimized by the moderator on the site

Sad reactions only. Φαινοταν το πραγμα. Το πηρα πρωτη μερα ως comic fan και ειμαι βαθια δυσαρεστημενος. Ειτε 3 ειτε 4 ειτε 5, το παιχνιδι ειναι τραγωδια και ξεδιαντροπη αρπαχτη.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν ξέρω, ακόμα δεν μπορώ να το οριοθετήσω, παρά τις Κασσάνδρες και το φαινομενικό του πράγματος, πάντα θέλω να μπαίνω clean state και με αέρα αισιοδοξίας σε κάθε νέο τίτλο που είναι για review.

Θεωρώ επίσης ότι ύστερα από τόσα χρόνια είναι γνωστή η βένα μου με τη κατηγορία, δεν την έχω στα άπατα ευθύς εξαρχής. Παίζω τέτοιους τίτλους ασχέτως εάν μπορώ να διακρίνω τη...

Δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν ξέρω, ακόμα δεν μπορώ να το οριοθετήσω, παρά τις Κασσάνδρες και το φαινομενικό του πράγματος, πάντα θέλω να μπαίνω clean state και με αέρα αισιοδοξίας σε κάθε νέο τίτλο που είναι για review.

Θεωρώ επίσης ότι ύστερα από τόσα χρόνια είναι γνωστή η βένα μου με τη κατηγορία, δεν την έχω στα άπατα ευθύς εξαρχής. Παίζω τέτοιους τίτλους ασχέτως εάν μπορώ να διακρίνω τη χαμηλή τους ποιότητα και τακτικές που ακολουθούν.

Αναφορικά με τη βαθμολογία, το site χρησιμοποιεί πολύ συγκεκριμένη κλίμακα και βάσει αυτής μπήκε. Κρίνοντας το τίτλο στην κατηγορία την οποία εντάσσεται σε αντιστοιχία με το 6 του Anthem και το 4 του Fallout 76, καθώς και μεμονωμένα ως παιχνίδι στα επί μέρους στοιχεία του και συνολικά ως εμπειρία, πήρε εκείνο που πιστεύω ότι του άξιζε.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Κάτσε βρε εσύ δεν έλεγες ότι είναι οκ στο chat? Περιμέναμε επίπεδα EA. It will flop λέγαμε αλλά το παράκαναν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι, και είναι ενδεικτικό του ότι δεν πρέπει να κρίνουμε νωρίς έναν τίτλο. Όσο βρισκόμουν στο ταξίδι του μέλιτος του campaign ήταν καλά. Μετά άρχισαν οι φουρτούνες και έγινε άβολο το πράγμα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Η εποχη του αρμεγματος σαν service.Οπου τους βρισκεται βαρατε τους.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δυστυχώς επικρατεί και παίρνει ελεύθερο πάσο η λογική που λέει ότι "εταιρία είναι, χρήμα θέλει να βγάλει, εγώ την καταλαβαίνω" χωρίς να συμπεριλαμβάνεται στην εξίσωση ότι αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα προϊόν που σέβεται το μέσο και τον εν δυνάμει παίχτη του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τώρα εγώ αν πω ότι χάρηκα με τον βαθμό αλλά και το κείμενο του review, θα φανώ χαιρέκακος;
Επιτέλους πρέπει να αντιληφθούμε τι παίζουμε και τι ζητούν οι εταιρίες στην πραγματικότητα απο εμάς. Η φράση "φτιάχτηκε πρώτα το οικονομικό μοντέλο και στη συνέχεια φτιάχτηκε ένα παιχνίδι πάνω στο οικονομικό μοντέλο" είναι ενδεικτική.
Πήξαμε στα κενά περιεχομένου και άκρως επαναλαμβανόμενα gaas. Τα...

Τώρα εγώ αν πω ότι χάρηκα με τον βαθμό αλλά και το κείμενο του review, θα φανώ χαιρέκακος;
Επιτέλους πρέπει να αντιληφθούμε τι παίζουμε και τι ζητούν οι εταιρίες στην πραγματικότητα απο εμάς. Η φράση "φτιάχτηκε πρώτα το οικονομικό μοντέλο και στη συνέχεια φτιάχτηκε ένα παιχνίδι πάνω στο οικονομικό μοντέλο" είναι ενδεικτική.
Πήξαμε στα κενά περιεχομένου και άκρως επαναλαμβανόμενα gaas. Τα οποία φτιάχνονται με το 1/10 του κόπου του κάθε last of us και τα οποία επίσης χαίρουν και του άλλοθι να κυκλοφορούν άδεια και προβληματικά και να τους δίνεται χρόνος να βελτιώνονται με κάθε update...
Γενικά πολύ καιροσκοπική απόφαση αυτό το παιχνίδι. Αντί να βγάλουν ένα ωραίο και γεμάτο single player, προτίμησαν το copy-paste gaas...
Το οποίο και στη beta φαινόταν πόσο βαρετό ήταν και πόσο χονδροειδές από άποψη μηχανισμών... Για παράδειγμα τα looter-shooter μπορεί να διακρίνονται για την αίσθηση των όπλων, το gunplay κλπ. To avengers ούτε εκεί διακρίνεται, αφού ο μηχανισμός μάχης δεν χαρακτηρίζεται από ακρίβεια, αλλά από χτυπήματα στο περίπου και button mashing.
Δεν έχει δηλαδή τίποτα στοιχειώδες καλό μέσα του.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Απλά να διευκρινίσω ότι το review (κείμενο και βαθμός) αντικατοπτρίζει την εμπειρία με το παιχνίδι. Υπάρχει , θεωρώ, ξεκάθαρη αντίληψη του τι κυκλοφορεί εκεί έξω και πλούσια ενημέρωση σχετικά με πρακτικές πίσω από τίτλους, που ο καθένας κάνει τις επιλογές του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Έχει άλλη αξία ο βαθμός αυτός, όταν προέρχεται απο άνθρωπο, που έχει 100 ώρες Fallout 76.
Οδυσσέα κουράγιο, εύχομαι να το ξεπεράσεις γρήγορα αυτό το πράγμα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευτυχώς ζούμε σε μια χώρα που το internet είναι ελεύθερο και η πολυφωνία στην ενημέρωση ποικίλει παγκοσμίως, οπότε ο καθένας από εμάς κάνει τις επιλογές του ανάλογα με το τι θεωρεί ότι τον αντιπροσωπεύει καλύτερα.

Μην σε ανησυχεί αυτό, σε τίτλους που δεν έχουν τίποτα να σου προσφέρουν ο χωρισμός είναι πολύ εύκολος.

This comment was minimized by the moderator on the site

Επίσης γαμάτο κείμενο!

This comment was minimized by the moderator on the site

μερσί

This comment was minimized by the moderator on the site

Για αυτο δεν βλέπουμε νέο Deus Ex και Tomb Raider? Για ένα ακόμα GAAS game που δε κάνει ούτε τα απαραίτητα;
Θλιψη, μονο θλίψη.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από Sky333 Sky333
This comment was minimized by the moderator on the site

Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη.

This comment was minimized by the moderator on the site

Διακρινω μια αρνητικοτητα προς το παιχνιδι?!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Όχι καλέ, προς θεού...

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν θα σχολιασω το παιχνιδι, θα σταθω στο κειμενο, υπεροχο με εξαιρετικη χρηση της ελληνικης γλωσσας.Ενα μπραβο στον Οδυσσεα και στο GO για το επιπεδο του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα παίρνεις απο DC γιατι χαντακώνεις την Marvel, ντροπή! Πάντως είχα προβλέψει το 3 μετά τα λόγια του Οδυσσέα, τον άκουγα και πονούσα. Η οδύνη του Οδυσσέα για τον χρόνο που έχασε γιαυτο το απαράδεκτο παιχνίδι, ήταν παραπάνω απο εμφανή.

This comment was minimized by the moderator on the site

Είθε τα Suicide Squad και Gotham Knights (που ναι, το έχουν πει, δεν θα είναι GaaS) να είναι ποιοτικότερα παιχνίδια. Αυτό και τίποτις άλλο.

This comment was minimized by the moderator on the site

δεν συνηθιζω να γραφω αλλα βλεπω την χολη που βγαζετε χωρις να εχετε παιξει το game.λοιπον εχω αφιερωσει πολυ χρονο. και με το καινουργιο update που εβγαλαν παιζει μια χαρα.εχει μελλον και δεν χρειαζεται να καταδικασουμε και να βιαζομαστε να βγαζουμε βιαστικα review.παντα φιλικα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ούτε εγώ συνηθίζω να απαντάω σε salty σχόλια, αλλά μιας και έγραψες φιλικά, μπορείς να τσεκάρεις κατά πόσο ή όχι έχω παίξει το παιχνίδι, τα πάντα ελευθέρας είναι, ούτε trophies κρύβω ούτε τίποτα. Μάλιστα, δεν ξέρω εάν παίζεις σε PS4, εάν παίζεις όμως πολύ ευχαρίστως να παίξουμε και παρέα, ακόμα παίζω.

Από χολή, και σε ευχαριστώ για την έγνοια, πρόσφατα έκανα εξετάσεις άνω-κάτω κοιλίας και...

Ούτε εγώ συνηθίζω να απαντάω σε salty σχόλια, αλλά μιας και έγραψες φιλικά, μπορείς να τσεκάρεις κατά πόσο ή όχι έχω παίξει το παιχνίδι, τα πάντα ελευθέρας είναι, ούτε trophies κρύβω ούτε τίποτα. Μάλιστα, δεν ξέρω εάν παίζεις σε PS4, εάν παίζεις όμως πολύ ευχαρίστως να παίξουμε και παρέα, ακόμα παίζω.

Από χολή, και σε ευχαριστώ για την έγνοια, πρόσφατα έκανα εξετάσεις άνω-κάτω κοιλίας και είμαι περδίκι. Σου εύχομαι το ίδιο. :)

Εάν κάνεις λόγο για τους σχολιαστές, δεν ξέρω κατά πόσο παρακολουθείς γενικότερα το Gameover ή ποια είναι η τριβή σου με την κοινότητα, απλά προς επεξήγηση και ως συμβαίνει παγκοσμίως με την συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών, τα GaaS, υπάρχει μια love-hate σχέση που είναι ζωντανή και στη δική μας κοινότητα. Τίποτα περίεργο.

Είναι τέτοια η φύση του παιχνιδιού που αντιλαμβάνεσαι ότι όσο και να περιμένει κάποιος πάντα κάτι θα φτιάχνει και πάντα κάτι θα χαλάει. Δεν υπάρχει βιαστικό και στην ώρα του με αυτά τα παιχνίδια. Θα είχα όλη την καλή διάθεση να περιμένω και μία και δύο εβδομάδες εάν το παιχνίδι το άξιζε, δυστυχώς όμως δεν τα κατάφερε.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 εβδομάδες από melk0r melk0r
This comment was minimized by the moderator on the site

οκ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μεγάλη πατάτα σε πολλούς τομείς,πραγματικά πολύ κρίμα και για το όνομα της Marvel και για την οποια δουλειά έκαναν στόν τεχνικό/οπτικό τομέα,μπορούσαν με καλύτερο σχεδιασμό,να βάλουν ένα συγκροτημένο παιχνίδι με λιγότερη επανάληψη περισσότερους Boss και πραγματικό challenge,οχι mobile είδος generic game.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εμένα που μου αρέσει το destructive περιβάλλον, η κινηματογραφική δράση και η κλωτσοπατιναδα, θα μου αρέσει πιστεύεις, έστω για ενοικίαση;

This comment was minimized by the moderator on the site

Εάν έχεις τη δυνατότητα ενοικίασης, go for it

There are no comments posted here yet