Όταν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν αυτό που παίζεις είναι sequel ή remake...

Από το 2001 και έπειτα η κροατική Croteam έχει επιδοθεί σχεδόν αποκλειστικά στην ανάπτυξη της σειράς Serious Sam. Μπορεί διάφορες ομάδες ανάπτυξης ανά τα χρόνια να απασχολούνται πρωτίστως με ένα συγκεκριμένο είδος ή θεματολογία, ή ακόμα και το ίδιο franchise, αλλά πιστεύουμε ότι η σχεδόν αδιάκοπη “εμμονή” με ένα συγκεκριμένο franchise, που κλείνει σύντομα 20 χρόνια, πρέπει να αποτελεί ρεκόρ. Ανάλογα παραδείγματα έχουμε με τα Sniper Elite της Rebellion Developments και του Sniper: Ghost Warrior από την City Interactive, και πιθανότατα να μας διαφεύγουν αρκετά ακόμα που αναπτύσσονται ανελλιπώς, αλλά κανένα από αυτά δεν πιστεύουμε ότι έχουν τις ρίζες του στο 2001 (και αναφερόμαστε σε franchises που αναπτύσσονται πάντα από την ίδια ομάδα ανάπτυξης).

Για να είμαστε δίκαιοι, η Croteam έφερε έναν εκ διαμέτρου αντίθετο τίτλο, μέσω του The Talos Principle, ένα παιχνίδι περιβαλλοντικών γρίφων με φιλοσοφικές ανησυχίες, που πρόσφερε μία αξιολογότατη εμπειρία. Εντούτοις, πέραν αυτής της... “παραφωνίας” στο βιογραφικό της Croteam, η ομάδα ανάπτυξης συνεχίζει ακάθεκτη και στα σίγουρα στο franchise που κάποτε την έφερε στο προσκήνιο. Επιμένει με τόσο ζήλο στη συνταγή της ανόθευτης και φρενήρης δράσης δε, σε βαθμό που να μην επιχειρεί να παραλλάξει ή να εμπλουτίσει το παραμικρό στοιχείο του gameplay ή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας, ακολουθώντας τη λογική του “αν δεν είναι χαλασμένο, μην το διορθώνεις”. Το θέμα είναι ότι δεν αποτελεί μία από αυτές τις περιπτώσεις, όπως π.χ. τα Gears of War ή τα Uncharted, που διατήρησαν τις σχεδιαστικές βάσεις, διατηρώντας σχεδόν αυτούσιο το ύφος του gameplay, εμπλουτίζοντας όμως παράλληλα και βελτιώνοντας σημαντικά όλες τις παραμέτρους σε κάθε sequel.

Serious Sam 4 review image 5

Το Serious Sam 4 προσφέρει, ούτε λίγο ούτε πολύ, την ίδια ακριβώς εμπειρία με αυτήν που αποκομίσαμε με τον πρώτο τίτλο του 2001, έχοντας φυσικά την αναγκαία αλλά ταυτόχρονα απλά τυπική βελτίωση στον οπτικό τομέα. Ως εκ τούτου, όσοι γνωρίζουν τη σειρά και έχουν ασχοληθεί με αυτήν, θα πρέπει να περιμένουν την ίδια, πανομοιότυπη εμπειρία. Η συνηθισμένη συνταγή δηλώνει το παρόν, τοποθετώντας μας διαρκώς σε ευμεγέθεις αρένες όπου οι εχθρικές ορδές, που σχεδόν ποτέ δεν εφορμούν σε μονοψήφιο αριθμό, δείχνουν να μην έχουν τελειωμό. Η ποικιλία των εχθρών είναι αρκούντως ικανοποιητική, αν και με ελάχιστη συνοχή στις τάξεις τους όσον αφορά στον σχεδιασμό τους, φέρνοντάς μας αντιμέτωπους από κλασικούς, ακέφαλους πολεμιστές, τηλεμεταφερόμενα βαμπίρ και υπέρογκα mechs, μέχρι μαινόμενους ταύρους και διάφορα άλλα όντα. 

Διάφορα τέρατα εξ αυτών θα διαπιστώσετε ότι είναι καλύτερο να εξοντωθούν με συγκεκριμένα όπλα, αλλά η όποια στρατηγική συνήθως χάνεται κάπου στο ξέφρενο τρέξιμο και πάτημα της σκανδάλης, όταν απέναντί σας έχετε 20-30 εχθρούς από 5-6 διαφορετικά είδη. Δεν το αναφέρουμε αυτό σαν κάτι το αρνητικό βέβαια, αφού το ζητούμενο των Serious Sam είναι η ασταμάτητη και χαοτική δράση, απλά είναι δύσκολο κάποιος να έχει στο μυαλό του να χρησιμοποιήσει το sniper για να εξοντώσει ένα mech, πετυχαίνοντας το ευάλωτο σημείο του, όταν τρέχουν κατά πάνω του, ουρλιάζοντας, καμικάζι με βόμβες στα χέρια. Αν μη τι άλλο, πάντως, είναι καλό τα ποικίλα όπλα που παρέχουν δυνατότητα για βέλτιστη χρήση.

Serious Sam 4 review image 1

Ορισμένα bosses δίνουν το παρόν, αλλά είναι χαρακτηριστικά πιο εύκολα σε σχέση με την αντιμετώπιση των ορδών, και παρά τον τιτάνιο σχεδιασμό πολλών από αυτά, τελικά καταλήγουν να προσφέρουν ιδιαίτερα ανέμπνευστες μάχες. Πέραν των αρκετά εύκολων bosses, ο βαθμός δυσκολίας είναι αρκετά υψηλός, ακόμα και στο normal επίπεδο, οδηγώντας συχνά στο κοντινότερο checkpoint. Δεν έλειψαν οι φορές που το αυτόματο σώσιμο του παιχνιδιού μάς τοποθετούσε κλάσματα του δευτερολέπτου πριν μας πετύχει κάποια θανάσιμη σφαίρα, ή εν μέσω χαμού στη μάχη και με μονοψήφιο αριθμό ενέργειας (δεν υπάρχει μηχανισμός αυτόματης αναζωογόνησης), αλλά τουλάχιστον τα autosaves είναι αρκετά συχνά, ώστε ακόμα και αν επιστρέψετε σε προηγούμενο, δεν θα χρειαστεί να επαναλάβετε κάποιο μεγάλο κομμάτι.

Υπάρχουν στιγμές όπου η δράση καταφέρνει να ξεπεράσει την τετριμμένη εξόντωση δεκάδων εχθρών, προσφέροντας έξυπνα τοποθετημένες εχθρικές μονάδες ώστε να προσφέρει πραγματικά διασκεδαστική και ευφάνταστη δράση. Ωστόσο, στο μεγαλύτερο κομμάτι του το Serious Sam 4 φαίνεται σαν απλά να εμφανίζει άτακτες ορδές διαφορετικών ειδών αντιπάλων, δίχως κάποιον ειρμό, ευελπιστώντας ότι αρκεί να βλέπουμε απέναντί μας δεκάδες εχθρούς ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες για ενθουσιώδη δράση. Δυστυχώς κάτι τέτοιο εν έτει 2020 δεν αρκεί, αποδίδοντας τελικά μία εικόνα προχειρότητας, οδηγώντας τελικά στην κουραστική και επαναλαμβανόμενη ενασχόληση που φθίνει γοργά μετά από μερικές ώρες.

Serious Sam 4 review image 2

Ορισμένες ισχνές προσπάθειες για εμπλουτισμό της γενικότερης εμπειρίας φαίνονται σε κάποια ελαφρώς πιο open-world κομμάτια όπου μπορούμε να οδηγήσουμε μία μηχανή, κάτι που ίσως αποτελεί μία ένδειξη αρχικού σχεδιασμού που να ήθελε το τέταρτο κεφάλαιο ως παραδοσιακό open-world (ο αρχικός του τίτλος ως "Serious Sam 4: Planet Badass" ίσως αποτελεί άλλη μία ένδειξη). Πέραν αυτού, υπάρχουν λιγοστά σημεία όπου παίρνουμε τον έλεγχο ενός υπέρογκου mech, αλλά γενικά αυτά τα δύο εξτρά gameplay στοιχεία δεν είναι τίποτα περισσότερο από πρόσκαιρα gimmicks, τα οποία εν τέλει δεν προσφέρουν κάτι περισσότερο από μικρά διαλείμματα.

Υπάρχει επιπλέον μία απέλπιδα προσπάθεια για προσθήκη σεναρίου και χαρακτήρων μέσω cutscenes, εν αντιθέσει με τα κείμενα που συνόδευαν τις αποστολές των προηγούμενων τίτλων της σειράς. Διακρίνεται μία κάποια προσπάθεια για κάφρικο χιούμορ και για διακωμώδηση ταινιών και παιχνιδιών με πιο σοβαρή, μιλιταριστική θεματολογία, αλλά γενικά τα διάφορα αστεία του ελάχιστες φορές πετυχαίνουν τον στόχο τους. Φυσικά, δεν χρειάζεται να γίνει λόγος για οποιαδήποτε πιθανότητα ο Sam να αποκτήσει το παραμικρό στοιχείο προσωπικότητας.

Serious Sam 4 review image 3

Γενικότερα, η Croteam δείχνει ότι δεν έχει καμία διάθεση για οποιονδήποτε εκσυγχρονισμό της συνταγής της, θεωρώντας λανθασμένα ότι η συνταγή που έφεραν τα πρώτα Serious Sam στο προσκήνιο αρκεί για να επαναλάβει την επιτυχία της. Δυστυχώς, όμως, το τέταρτο μέρος παραμένει αναλλοίωτο σε τέτοιο βαθμό, που δύσκολα θα πείσει κάποιον να επανέλθει στη σειρά, δίχως να νοιώσει την κόπωση, ήδη από τα μέσα του παιχνιδιού, εξολοθρεύοντας εχθρούς που έχει ξαναδεί, με όπλα που έχει ξαναχειριστεί και σε αρένες που δείχνουν απλά ως αυτούσιος επανασχεδιασμός αρένων που ξαναείδαμε στη σειρά. Δεν βοηθάει επίσης ότι στον τεχνικό τομέα το Serious Sam 4 δείχνει σαν να προέρχεται από την προηγούμενη γενιά. 

Εν κατακλείδι, εάν θέλετε καταιγιστική δράση σε FPS σκηνικό, θα σας προτείναμε τα δύο τελευταία Doom δίχως δεύτερη σκέψη. Μπορεί να είναι άδικη η σύγκριση μεταξύ μίας indie ομάδας και της id, αλλά το Serious Sam 4 δεν παύει να παραπέμπει σε παλιότερες και αρκετά ξεπερασμένες εποχές, με το πρόσφατο Doom Eternal να τονίζει ακόμα περισσότερο αυτή τη χαοτική διαφορά, οπτικά και –κυρίως- σχεδιαστικά.

To Serious Sam 4 κυκλοφορεί από τις 24/9/2020 αποκλειστικά για PC. Το review έγινε με review code που λάβαμε από τον publisher, τη Devolver Digital.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Σε ορισμένα σημεία η καταιγιστική δράση καταφέρνει να είναι πραγματικά απολαυστική.
  • Ικανοποιητική ποικιλία σε εχθρούς.

Αρνητικά

  • Παρωχημένος τεχνικός τομέας.
  • Η ίδια και απαράλλαχτη συνταγή με όλα τα προηγούμενα Serious Sam.
  • Η προσπάθεια σεναριακού εμπλουτισμού απλά αποτυγχάνει, αν και τουλάχιστον δεν παίρνει ποτέ στα σοβαρά τον εαυτό της.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ανακοινώθηκε νέο υλικό για το Borderlands 3
Διαθέσιμο μέσω του Season Pass 2.
Αποκαλύφθηκαν οι απαιτήσεις συστήματος για το Assassin's Creed: Valhalla
Μαζί με ένα νέο trailer αφιερωμένο στον οπτικό τομέα του τίτλου.
Ανακοινώθηκε το King Arthur: Knight’s Tale
Ένα turn-based tactical RPG από τη NeoCore Games.
Οι απαιτήσεις συστήματος για το Syberia: The World Before
Μπορείτε να "τρέξετε" την επιστροφή της Kate Walker;
Η Amazon βάζει τέλος στην ανάπτυξη για το Crucible
Μόλις πέντε μήνες μετά από την κυκλοφορία του.
Ημερομηνία διάθεσης του The Medium
Στα μέσα Δεκεμβρίου για Xbox Series X/S και PC.
Διαθέσιμο το νέο update για το World of Warships
Νέες προσθήκες και βελτιώσεις στο παιχνίδι.
Το For Honor έρχεται και στην επόμενη γενιά
Με δωρεάν "αναβάθμιση" και πληροφορίες επίδοσης στις νέες κονσόλες.
Star Wars Squadrons - Review
X-Wing Vanguard VS Tie-Fighter Titan Squadrons.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (9)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ας έφτιαχναν ένα ακόμα talos principle.

This comment was minimized by the moderator on the site

Θα ασχοληθώ σίγουρα με αυτό, μιας και δεν είχα ασχοληθεί με το 3ο. Προσωπικά θεωρώ τόσο διαφορετικά τα Serious Sam σε σχέση με όλα τα σύγχρονα fps που δεν έχω πρόβλημα να τα παίζω ακόμα κι αν δεν εμπλουτίζουν ιδιαίτερα το gameplay. Η διασκέδαση που προσφέρουνε είναι ούτως ή άλλως εγγυημένη.

- Είχα διαβάσει νομίζω ότι στο σενάριο του SS4 θα συμμετείχε και ο Έλληνας σεναριογράφος (Κυριαζής?)...

Θα ασχοληθώ σίγουρα με αυτό, μιας και δεν είχα ασχοληθεί με το 3ο. Προσωπικά θεωρώ τόσο διαφορετικά τα Serious Sam σε σχέση με όλα τα σύγχρονα fps που δεν έχω πρόβλημα να τα παίζω ακόμα κι αν δεν εμπλουτίζουν ιδιαίτερα το gameplay. Η διασκέδαση που προσφέρουνε είναι ούτως ή άλλως εγγυημένη.

- Είχα διαβάσει νομίζω ότι στο σενάριο του SS4 θα συμμετείχε και ο Έλληνας σεναριογράφος (Κυριαζής?) του Talos Principle και πίστευα ότι μπορεί να υπήρχε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο 4.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατι πρεπει ντε και καλα να βλεπουμε νεα πραγματα στο gameplay καθε φορα που βγαινει καποιο sequel? Αρχικα, αυτο δεν στεκει γιατι ετσι κι αλλιως καποια στιγμη θα τα εχουν δοκιμασει ολα και δεν θα εχουν κατι να προσεθσουν σε καποια χρονια(αναφερομαι σε ολα τα παιχνιδια)

Αλλα για ποιο λογο ομως πρεπει να βλεπουμε αλλαγες στο Gameplay? Ενα πραγμα που δεν μου αρεσει να βλεπω ειναι οι αλλαγες στο...

Γιατι πρεπει ντε και καλα να βλεπουμε νεα πραγματα στο gameplay καθε φορα που βγαινει καποιο sequel? Αρχικα, αυτο δεν στεκει γιατι ετσι κι αλλιως καποια στιγμη θα τα εχουν δοκιμασει ολα και δεν θα εχουν κατι να προσεθσουν σε καποια χρονια(αναφερομαι σε ολα τα παιχνιδια)

Αλλα για ποιο λογο ομως πρεπει να βλεπουμε αλλαγες στο Gameplay? Ενα πραγμα που δεν μου αρεσει να βλεπω ειναι οι αλλαγες στο gameplay. Πχ το The Last of us part 2(δεν το εχω παιξει ακομα αλλα εχω δει αποια πραγματα), Uncharted 4 δεν ειδαμε μεγαλες αλλαγες. Αυτο ειναι θετικο. Το πολυ περισσιο χαλαει και το ισιο στο τελος. Βλεπω συχνα να αναφερουν σε πολλα review για την εξελιξη στο gameplay και το θεωρω ανουσιο.. Εγω πιστευω οτι ο κοσμος θελει να δει την συνεχεια και εννοειτται next gen γραφικα, καλυτερη παρουσιαση/σκηνοθεσια κλπ. Τιποτε αλλο. Αν μας αρεσε το prequel για το gameplay του, ειναι λογικο να θελουμε να το δουμε παλι το ιδιο. Αλλιως να μην βγει καθολου.

Αλλωστε πολλοι εχουν αυτην την αποψη. Πολλοι θυμομαστε το Far Cry 1 της Crytek και πως το καταντησε η Ubisoft. Ουτε να τα βλεπω δεν θελω....
Πολλοι θυμομαστε τα Assassicns Creed 1,2,3, και πως καταντησαν.
Θελω να πω οι αλλαγες δεν ειναι βγαινουν παντα σε καλο.

Παντως εγω με τα Serious Sam ειχα περασει καλα και ειδικα με το Second encounter... Ειναι παιχνιδια που δεν τα αγοραζεις για την ιστορια τους αλλα για την δραση και μονο. Ειναι παιχνιδια που δεν σε κουραζουν οπως γινεται με τα RPG και τα open world. Πολλες φορες εχω ορεξη να παιξω ενα παιχνιδι απλο και γρηγορο.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Για τον ιδιο λογο που αρκέστηκα οταν βγηκε το Serious Sam The second encounter ενω ηταν ιδιο με το Serious Sam The First Encounter. Δεν εχω ασχοληθει με αλλα Serious Sam αλλα αυτα τα δυο που επαιξα μου αρεσαν πολυ. Το The Second Encounter ηταν ολοιδιο με το First Encounter. Παρολα αυτα ηθελα να παιξω νεα επιπεδα. Το ευχαριστηθηκα περισσοτερο γιατι ειδα νεες τοποθεσιες(μου αρεσε πολυ το...

Για τον ιδιο λογο που αρκέστηκα οταν βγηκε το Serious Sam The second encounter ενω ηταν ιδιο με το Serious Sam The First Encounter. Δεν εχω ασχοληθει με αλλα Serious Sam αλλα αυτα τα δυο που επαιξα μου αρεσαν πολυ. Το The Second Encounter ηταν ολοιδιο με το First Encounter. Παρολα αυτα ηθελα να παιξω νεα επιπεδα. Το ευχαριστηθηκα περισσοτερο γιατι ειδα νεες τοποθεσιες(μου αρεσε πολυ το πρασινο που ειχε). Λιγο ειναι αυτο?

Δεν ξερω αλλα εγω επιμενω οτι αν ειναι να το αλλαξουν το gameplay σε καποιο seuqel καλυτερα να εχει αλλο τιτλο.

Αν ας πουμε, της ερθει επιφοιτησιη της Ubisoft και σκεφτει να φτιαξει το Far Cry 7(λεμε τωρα) να μοιαζει πολυ με το Far Cry 1 που εφτιαξε η Crytek. Ονειρο ειναι αλλα το αναφερω... Προφανως με νεα γραφικα, νεες τοποθεσιες(next gen γραφικα, καταρρακτες, ζουγκλα, ο βυθος της θαλασσας, υπογειες εγκαταστασεις κλπ) νεα ιστορια, νεος πρωταγωνιστης κλπ. Αλλα το gameplay ειναι ιδιο. Πχ ιδια οπλα, πυξιδα, κυαλια κλπ. Δεν εχει ας πουμε να καβαλας ελεφαντες ουτε να ψαρευεις για να αναβσεις XP ουτε ντοπιους σε καθε γωνια να σε χωσουνε καποια δουλεια γιατι κουραζονται πολυ..αλλα να εισαι μονος δηλαδη να προσπαθεις να σωθεις οπως στο Far Cry 1. ...

Αν εχει δηλαδη τα ιδια στοιχεια με του Far Cry 1, θα το βαθμολογουσατε με κακο βαθμο να υποθεσω?

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν είπε κανείς ότι πρέπει να αλλάξουν το gameplay ντε και καλά. Νομίζω δεν κατάλαβες ποιο ήταν το πρόβλημά μου με το Serious Sam 4, το οποίο δεν έχει να κάνει με το ότι διατηρήσαν το gameplay του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Καταλαβα τι λες απλα θελω να σου πω κι εγω, οτι το gameplay ειναι σχετικο το ποσο πρεπει να "εξελιχθει". Δηλαδη κι εσυ να ησουν ο δημιουργος, δεν ξερω τι αλλο θα εκανες στο Serious Sam 4....Δηλαδη θα εφτιαχνες νεα ηδη εχθρων? Ποσα ακομα?? Ηδη ειναι 500. Ποσα ακομα οπλα? Ηδη ειναι τοσα....Δεν εχει κατι να βαλεις...Ειδικα στα παιχνιδια Δρασης, οπως ειπα και πανω, δεν εχεις και πολλα να κανεις......

Καταλαβα τι λες απλα θελω να σου πω κι εγω, οτι το gameplay ειναι σχετικο το ποσο πρεπει να "εξελιχθει". Δηλαδη κι εσυ να ησουν ο δημιουργος, δεν ξερω τι αλλο θα εκανες στο Serious Sam 4....Δηλαδη θα εφτιαχνες νεα ηδη εχθρων? Ποσα ακομα?? Ηδη ειναι 500. Ποσα ακομα οπλα? Ηδη ειναι τοσα....Δεν εχει κατι να βαλεις...Ειδικα στα παιχνιδια Δρασης, οπως ειπα και πανω, δεν εχεις και πολλα να κανεις... Το Doom που λες δεν με τρελανε...

Στο παραδειγμα με το Second Encounter νομιζω καταλαβες οτι καταλαβα τι λες

Τεσπα, ο καθενας εχει διαφορετικη αποψη

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet