Πρώτη ελληνική παρουσίαση του καλυτέρου action adventure των τελευταίων χρόνων.
Ευτυχώς υπάρχει θεός και το όνομά του είναι Kratos
Βρισκόμαστε μόλις κάποιους μήνες πριν το τυπικό τέλος αυτής της γενιάς παιχνιδομηχανών και παρόλα αυτά, ακόμη και τώρα εμφανίζονται παιχνίδια που είναι ικανά να μας αφήσουν άναυδους. Η πιο κραυγαλέα περίπτωση τέτοιου παιχνιδιού είναι αυτή του God of War, ενός παιχνιδιού που δημιουργήθηκε από τα εσωτερικά στούντιο της Sony Αμερικής και που ξεπερνά κάθε προηγούμενη προσπάθεια στην κατηγορία action adventure. To God of War είναι ένα παιχνίδι κορυφαίας τεχνολογίας που χτυπά διάνα σε όλα τα σημεία-κλειδιά και προσφέρει στον παίκτη μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες που μπορεί να απολαύσει από την τρέχουσα τεχνολογία. Πραγματικά, είναι δυσάρεστο που παιχνίδια σαν και αυτό δεν κυκλοφορούν πιο συχνά, μιας και αποτελούν διαφήμιση για την αγαπημένη μας μορφή διασκέδασης.
Συνήθως δεν ενθουσιαζόμαστε εύκολα δοκιμάζοντας ένα νέο τίτλο, για αυτό θα προχωρήσουμε σε μια εκ βαθέων ανάλυση για να σας δώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να καταλάβετε γιατί δεν πρέπει επ ουδενί να αφήσετε αυτό το παιχνίδι να σας ξεφύγει (ακόμη και αν δεν έχετε PS2 ή ακόμη χειρότερα αν δεν δείχνετε ιδιαίτερη συμπάθεια προς τη Sony).
Η ιστορία του God of War είναι μια μείξη φανταστικού σεναρίου με γνήσια και ακριβή στοιχεία δανεισμένα από την πλούσια μυθολογία μας. Ο ήρωας του παιχνιδιού είναι ένας Σπαρτιάτης ονόματι Κρέιτος. Αυτός ο θηριώδης πολεμιστής έχει στην κατοχή του εκπληκτικές δυνάμεις δωρισμένες από τους θεούς του Ολύμπου, όμως για κάποιο λόγο -και στην αρχή του παιχνιδιού- αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Εδώ το παιχνίδι παγώνει και μας μεταφέρει δύο εβδομάδες πριν την απόπειρα αυτοκτονίας του Κρέιτος. Κάτι παράξενο έχει συμβεί με αυτόν τον ήρωα και οι γνωστές μηχανορραφίες, δολοπλοκίες και ίντριγκες μεταξύ των θεών του Ολύμπου (κάτι που τόσο καλά γνωρίζουμε από τα σχολικά μας ακόμη χρόνια) τον έχουν κάνει να αποτελεί το μαύρο πρόβατο της αρχαίας Ελλάδας.
Όσο προχωρά το παιχνίδι, αποκαλύπτονται τα γεγονότα που οδήγησαν τον Κρέιτος στην αυτοκτονία, αλλά και το πώς κατέληξε να πολεμά στο πλευρό της Αθηνάς και εναντίον του μανιασμένου θεού του πολέμου, Άρη. Το σενάριο του παιχνιδιού είναι από τα καλύτερα που έχουμε βιώσει ποτέ σε παιχνίδι, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι δημιουργοί του προσέγγισαν με λεπτότητα και σοβαρότητα τη μυθολογία μας, χρησιμοποιώντας με άριστο τρόπο δεκάδες πλάσματα, θεούς και άλλα στοιχεία.
Για παράδειγμα, οι θεοί δεν αναφέρονται με τα λατινικά τους ονόματα -όπως είναι ευρέως γνωστοί στο εξωτερικό (Jupiter, Minerva, Mars κ.λπ.), αλλά με τα γνήσια ελληνικά τους (Αθηνά, Ζευς, Άρης, Ποσειδών). Το ίδιο ισχύει και για τις μορφές τους, οι οποίες παραπέμπουν σε αρχαιοελληνικά αγάλματα και αποτελούν πιστά αντίγραφα της τεχνικής της Κλασικής περιόδου. Αυτά όσον αφορά στην αυθεντικότητα του παιχνιδιού, αν και στη συνέχεια θα μιλήσουμε και για το πόσο πιστές είναι και οι μορφές των διαφόρων άλλων πλασμάτων που παρελαύνουν από το παιχνίδι. Το πρώτο επίπεδο του παιχνιδιού είναι ένα από τα πλέον εντυπωσιακά που είδαμε ποτέ. Η μάχη ξεκινά επάνω στο πλοίο ενός στόλου που βρίσκεται στα τρικυμισμένα νερά του Αιγαίου πελάγους. Μια καταιγίδα μαίνεται καθώς ο Κρέιτος αντιμετωπίζει ορδές τεράτων και νεκρών πολεμιστών που έστειλε ο Άρης για να κατακτήσει την Αθήνα. Σε αυτό το πρώτο επίπεδο είναι που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε ένα από τα πλέον εντυπωσιακά αφεντικά όλων των εποχών, τη Λερναία Ύδρα.
Δεν θα προβούμε σε πολλές αποκαλύψεις σχετικά με τα πλάσματα που θα συναντήσετε στο God of War, αφού αυτό το παιχνίδι σε κάνει να θέλεις συνεχώς να το εξερευνείς και να μάθεις τι θα συμβεί παρακάτω.
Dante συγνώμη, αλλά έρχεσαι δεύτερος
Το God of War είναι ένα παιχνίδι που ανήκει στην κατηγορία action adventure. To ύφος του gameplay θυμίζει έντονα το αντίστοιχο της σειράς Devil May Cry, μιας και τα γενικότερα χαρακτηριστικά των δύο παιχνιδιών είναι πανομοιότυπα. Οι ομοιότητες αρχίζουν από το σύστημα της μάχης. Ο Κρέιτος χρησιμοποιεί δύο δαιμονικά σπαθιά που ενώνονται με αλυσίδες μέσα στο ίδιο το κορμί του. Αυτές οι λεπίδες χρησιμοποιούνται μέσα από εκπληκτικά combos που όσο εντυπωσιακά φαίνονται στην οθόνη, με τόση ευκολία και απλότητα εκτελούνται. Στην αρχή ο Σπαρτιάτης πολεμιστής έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει λίγα από αυτά τα combos, όμως με τη συλλογή κόκκινων σφαιρών ενέργειας, ο παίκτης μπορεί να ξεκλειδώσει νέες κινήσεις και να καταστήσει τον ήρωα μια ασταμάτητη δολοφονική μηχανή.
Απλά απίστευτος είναι ο τρόπος που ο Κρέιτος στριφογυρίζει, πηδά, κόβει, χτυπά και κατακρεουργεί τους αντιπάλους του όταν εκτελούνται αυτοί οι συνδυασμοί χτυπημάτων. Επίσης, εκτός από τις βασικές επιθέσεις με τις Λεπίδες του Χάους (όπως ονομάζονται τα σπαθιά του ήρωα), υπάρχουν τέσσερις ειδικές δυνάμεις μαγείας που δίνονται στον ήρωα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Αυτές οι δυνάμεις ταυτίζονται με τους θεούς του Ολύμπου (αστραπές από τον Ποσειδώνα, κεραυνοί από τον Δία, δαίμονες από τον Άδη) και την ίδια τη Μέδουσα. Ειδικά με αυτήν την τελευταία ιδιότητα, ο Κρέιτος σηκώνει ως ένας άλλος Περσέας το κεφάλι του τρομακτικού δαίμονα, πετρώνει τους εχθρούς του και στη συνέχεια τους κάνει κομμάτια σπάζοντας το σώμα τους. Όπως συμβαίνει και με τις Λεπίδες του Χάους, έτσι και οι μαγικές ιδιότητες αναβαθμίζονται κατόπιν χρήσεως των κόκκινων σφαιρών. Εκτός όμως από τις κόκκινες σφαίρες που αναβαθμίζουν τα όπλα, υπάρχουν οι πράσινες που γεμίζουν την υγεία του ήρωα και οι μπλε που επαναφορτίζουν τη μπάρα χρήσης των ειδικών δυνάμεων. Όλες αυτές οι σφαίρες αναδύονται από τα νεκρά σώματα των δαιμόνων που εξοντώνει ο Κρέιτος ή βρίσκονται κλειδωμένες σε σεντούκια που βρίσκει στο δρόμο του.
Ένα εξίσου σημαντικό με τα προηγούμενα στοιχείο του συστήματος μάχης, είναι αυτό των «μίνι παιχνιδιών». Όταν ο Κρέιτος αντιμετωπίζει τους αντιπάλους του (ειδικότερα τα αφεντικά και τα πιο μεγάλα τέρατα) υπάρχουν σημεία όπου στην οθόνη εμφανίζεται το εικονίδιο του Κύκλου από το χειριστήριο Dual Shock 2. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή ο παίκτης πρέπει να πατήσει το κουμπί, έτσι ώστε να ξεκινήσει ένα μίνι παιχνίδι συνδυασμένων χτυπημάτων που θα βοηθήσει σημαντικά στην εξολόθρευση του εχθρού. Αυτή η προσθήκη στο παιχνίδι συνοδεύεται από εντυπωσιακή κινηματογράφηση και οπτικά εφέ και κίνηση που θα ντρόπιαζε πολλές κινηματογραφικές παραγωγές.
Η κληρονομιά του Devil May Cry υπάρχει και στον τρόπο που κινείται η κάμερα. Αυτή είναι προκαθορισμένη και παίρνει τη θέση που έχει οριστεί από τον κώδικα του παιχνιδιού. Το ευχάριστο είναι πως μετά από τις περίπου οκτώ ώρες που χρειαστήκαμε για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, ούτε μια φορά δεν εμποδίστηκε η όρασή μας από αντικείμενα του χώρου και σε καμία περίπτωση η κάμερα δεν περιστράφηκε τρελά ώστε να μας προκαλέσει σύγχυση. Το μόνο μεμπτό της υπόθεσης με την σταθερή κάμερα, έχει να κάνει με την αλλαγή της προοπτικής. Δηλαδή, μπορεί να προχωράτε εμπρός και να βλέπετε την πλάτη του ήρωα, όταν ξαφνικά η κάμερα αλλάζει και βλέπετε πλέον το πρόσωπό του. Σε αυτό το σημείο ο παίκτης μπορεί να μπερδευτεί και να στείλει τον Κρέιτο ξανά πίσω αλλάζοντας τη φορά του μοχλού, όμως αυτό συμβαίνει σπανιότατα και τελικά δεν επηρεάζει το gameplay.
Εκτός από τη συνεχόμενη δράση και τις εκατοντάδες μάχες που θα εμπλακείτε, υπάρχουν και ορισμένοι γρίφοι που θα κληθείτε να λύσετε. Αυτοί οι γρίφοι συνήθως έχουν να κάνουν με τη χρήση διαφόρων μηχανισμών που πρέπει να ενεργοποιηθούν, έτσι ώστε να ανοίξει μια πόρτα και να προχωρήσετε παρακάτω. Σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, αλλά προσφέρουν μια ευχάριστη ανάπαυλα σκέψης στις καταιγιστικές μάχες.
Μπορεί το PlayStation 2 να κάνει τέτοια πράγματα;
Το God of War όχι μόνο διαθέτει τα καλύτερα γραφικά που έχουμε δει στο PlayStation 2, αλλά προσφέρει ορισμένες από τις ομορφότερες εικόνες που έχουν εμφανιστεί στα βιντεοπαιχνίδια. Από τις μάχες στη θάλασσα του πρώτου επιπέδου και στην φλεγόμενη Αθήνα που υποκύπτει κάτω από τις φωτιές του Άρη, μέχρι τις απέραντες ερήμους που εξερευνεί ο Κρέιτος, θα διαπιστώσετε πως η εικαστική αρτιότητα αυτού του τίτλου είναι απεριόριστη. Το μακράν εντυπωσιακότερο στοιχείο που προκαλεί ακόμη και ανατριχίλες βρίσκεται στο επίπεδο με το Ναό της Πανδώρας. Αυτός ο ναός είναι ένα τεράστιο κτίριο που χτίστηκε επάνω στις πλάτες ενός Τιτάνα. Ο καταδικασμένος Τιτάνας περπατά σε μια έρημο κουβαλώντας στις πλάτες του το ναό, ενώ την ίδια στιγμή ο παίκτης -μέσω του Κρέιτου- σκαρφαλώνει για να εισχωρήσει μέσα του. Η εικόνα δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις, για αυτό καλά θα κάνετε να ρίξετε μια ματιά στα βίντεο που έχουμε ανεβάσει στο GameOver για να πάρετε μια μικρή γεύση.
Είναι φανερό πως η ομάδα ανάπτυξης έφτασε πλέον το PS2 στα τελικά του όρια, παίρνοντας από τους επεξεργαστές του κάθε ίχνος δύναμης. Αξίζει να αναφέρουμε πως το παιχνίδι χρησιμοποιεί τεχνολογία streaming, έτσι ώστε να μην υπάρχουν σχεδόν καθόλου διακοπές για φόρτωση δεδομένων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αίσθηση πως ζεις μια περιπέτεια που εξελίσσεται σε έναν απέραντο κόσμο.
Κάθε μοντέλο που εμφανίζεται στο παιχνίδι είναι προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Θα συναντήσετε Κύκλωπες, Κένταυρους, Άρπυιες, Μινώταυρους και δεκάδες άλλα μυθολογικά πλάσματα που είναι σχεδιασμένα ακριβώς όπως έχουν περιγραφεί στους μύθους της χώρας μας. Με την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια είναι σχεδιασμένο και το περιβάλλον, με μεγάλη ποικιλία σε χώρους και επίπεδα και χρήση ορισμένων πολύ καλών εφέ σκιάσεων, φωτισμών, αντανακλάσεων και particle. To καλό είναι πως παρόλο που η οθόνη είναι συνεχώς φορτωμένη με αντικείμενα, η ταχύτητα της μηχανής μένει πάντα σε υψηλά επίπεδα, ενώ μόνο σε ελάχιστα σημεία εμφανίζεται ένα μικρό σπάσιμο στα καρέ. Και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό: το God of War είναι ίσως το πρώτο first party παιχνίδι (δηλαδή δημιουργημένο από την κατασκευάστρια της κονσόλας) που χρησιμοποιεί γυμνό. Ναι, σωστά διαβάσετε. Μέσα στο παιχνίδι υπάρχουν ορισμένες κινηματογραφικές σκηνές που δείχνουν κοπέλες που δεν φορούν απολύτως τίποτα σε ό,τι έχει να κάνει με το επάνω μέρος του σώματος.
Αν νομίζετε πως τα γραφικά είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού, περιμένετε μέχρι να ακούσετε τον ήχο του. Εκτός από τη δύναμη και την τελειότητα της φωνής της αφηγήτριας, το παιχνίδι διαθέτει το καλύτερο μουσικό θέμα των τελευταίων χρόνων. Κάθε τι είναι προσεγμένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια: ο συγχρονισμός των χειλιών με τις ομιλίες, το ταίριασμα της φωνής με την φυσιογνωμία του κάθε χαρακτήρα, τα ηχητικά εφέ από τα όπλα και τις ειδικές κινήσεις, τα μουγκρητά και οι κραυγές των τεράτων, όλα είναι φτιαγμένα με γνώμονα την τελειότητα και βρίσκονται εδώ για να χαρίσουν μια μοναδική εμπειρία.
Έχει και άλλο! Το God of War έρχεται σε δύο δίσκους DVD γεμάτους έξτρα. Θα βρείτε λοιπόν ντοκιμαντέρ του πώς δημιουργήθηκε το παιχνίδι, κομμένα επίπεδα, 3D γκαλερί με μοντέλα χαρακτήρων από το παιχνίδι, έξτρα παιχνίδια και πολλά ακόμη μυστικά που θα σας κρατήσουν για καιρό απασχολημένους. Αυτό άλλωστε κρίνεται απαραίτητο γιατί το παιχνίδι είναι κάπως σύντομο. Αυτή του η μικρή διάρκεια σε συνδυασμό με την έντονη γραμμικότητα των αποστολών, είναι τα στοιχεία που κλέβουν το «Άριστα» από το God of War, όμως σε αυτή τη ζωή τίποτα δεν είναι τέλειο. Στα αρνητικά καταγράφεται η αφαίρεση της επιλογής Progressive Scan που υπήρχε στην αμερικάνικη έκδοση του παιχνιδιού, αλλά και οι μικρές μαύρες μπάρες που εμφανίζονται στο επάνω και κάτω μέρος της οθόνης (αποτέλεσμα της κακής κωδικοποίησης σε PAL).
Το God of War είναι με διαφορά το καλύτερο παιχνίδι της χρονιάς για το PlayStation 2 και ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών. Στην παρούσα φάση μόνο το Ninja Gaiden μπορεί να το ξεπεράσει (από τεχνολογικής άποψης), αλλά το παιχνίδι της Sony προσφέρει καλύτερη ατμόσφαιρα. Εμείς σας προειδοποιούμε, αν το παραβλέψετε θα έχετε χάσει ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια του σύγχρονου gaming.
Widescreen Ναι
Progressive Scan Όχι
Pal 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II