Νέο Onimusha, καινούργια ιστορία. Προσφέρει όμως το ίδιο αξιόλογο gameplay που απολαύσαμε στα προηγούμενα επεισόδια;
Επιστροφή στη μεσαιωνική Ιαπωνία
Ήταν λίγο πριν την κυκλοφορία του Onimusha 3: Demon Siege, όταν η Capcom είχε δηλώσει πως αυτό το παιχνίδι θα έκλεινε τον κύκλο αυτής της, τόσο επιτυχημένης, σειράς. Βέβαια, όσοι είχαν ολοκληρώσει το παιχνίδι θα είχαν προσέξει πως, λίγο πριν τους τίτλους τέλους, υπήρχε ένα βίντεο που άφηνε πολλά υπονοούμενα για μια ακόμη συνέχεια, μια συνέχεια που, όπως τελικά προέκυψε, έγινε πραγματικότητα. 2006 λοιπόν και ένα ακόμη επεισόδιο στη σειρά Onimusha είναι πλέον κοντά μας, αυτή τη φορά ωστόσο, η Capcom φέρνει την πολυπόθητη ανανέωση που περίμεναν όσοι αγάπησαν τη σειρά. Αν και αυτές οι ανανεώσεις -όπως θα δούμε παρακάτω- δεν έχουν να κάνουν τόσο με τον γενικότερο σχεδιασμό του παιχνιδιού, αλλά κυρίως με το σενάριο και το χρονικό πλαίσιο όπου εξελίσσεται η ιστορία, είναι αλλαγές ευπρόσδεκτες που το καθιστούν τουλάχιστον ως ενδιαφέρον.
Μετά λοιπόν την τελευταία αναμέτρηση του θρυλικού Samanosuke με τον Nobunaga Oda μέσα στον φλεγόμενο ναό (κάτι που απολαύσαμε στην ολοκλήρωση του Onimusha 3) και το θάνατο του διαβολικού άρχοντα, η Ιαπωνία ζει μια περίοδο ειρήνης, ηρεμίας και πλούτου. Υπεύθυνος για αυτήν την χρυσή περίοδο της χώρας είναι ο άρχοντας Hideyoshi, ο οποίο πήρε τα ηνία από τον Oda κυβερνώντας δίκαια και προσφέροντας αγαθά στο λαό του, ενώ μετά το θάνατο του Nobunaga Oda, από το πρόσωπο της γης χάθηκαν και τα πνεύματα Genma, που είχε καλέσει από την κόλαση για να τον βοηθήσουν στο έργο του.
Ωστόσο, η ηρεμία στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κράτησε μόνο για λίγα χρόνια, καθώς μετά την εμφάνιση ενός παράξενου άστρου στον ουρανό, ο άρχοντας Hideyoshi άλλαξε ξαφνικά τη συμπεριφορά του, έγινε τυραννικός και άρχισε, για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο, να ξεριζώνει όλες τις κερασιές από τη χώρα και να τις μεταφέρει στο παλάτι του. Εκτός αυτού, εντελώς ξαφνικά την εμφάνισή τους σε όλη τη χώρα κάνουν για μια ακόμη φορά οι δαίμονες Genma. Όλα τα παραπάνω προδίδουν, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως στην περιπέτεια που θα ζήσουμε σε αυτό το Onimusha οι πρωταγωνιστές είναι νέοι, που -με ελάχιστες εξαιρέσεις- ουδεμία σχέση έχουν με το παρελθόν της σειράς και με τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στα τρία προηγούμενα επεισόδια.
Ήρωας αυτής της περιπέτειας (για την ακρίβεια ένας εξ αυτών) είναι ο σαμουράι Soki, ένας δυναμικός πολεμιστής με το προσωνύμιο Blue Demon, ο οποίος έχει θέσει ως σκοπό της ζωής του το θάνατο του Hideyoshi και την εξάλειψη των Genma από το πρόσωπο της Γης. Αυτός είναι και ο χαρακτήρας με τον οποίο θα ξεκινήσουμε την περιπέτειά μας, όμως αυτό που αρχικά προκαλεί στον παίκτη συναισθήματα déjà vu, στην πορεία προκύπτει ως κάτι εντελώς διαφορετικό. Οι πρώτες αποστολές στο Onimusha: Dawn of Dreams θυμίζουν τις ενάρξεις όλων των προηγούμενων τίτλων.
Το παιχνίδι μάς ρίχνει σχεδόν αμέσως μπροστά σε μια μεγάλη μάχη, με δεκάδες δαίμονες να μας έχουν περικυκλώσει και εμάς να χρησιμοποιούμε τη σπάθα του Soki προσπαθώντας να τους εξοντώσουμε. Η εξέλιξη, ωστόσο, είναι αρκετά διαφορετική, καθώς οι πρώτες τρεις περίπου ώρες του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα περισσότερο από το ξεδίπλωμα του σεναρίου και η παρουσίαση των υπολοίπων τεσσάρων χαρακτήρων που θα κληθούμε να ελέγξουμε. Σε αντίθεση λοιπόν με το Onimusha 3: Demon Siege όπου ελέγχαμε τον Samanosuke και τον -θρυλικό- Jean Reno στο ρόλο του Γάλλου αστυνομικού, εδώ οι πρωταγωνιστές είναι τέσσερις Ιάπωνες πολεμιστές και ένας Ισπανός με λίγο ιαπωνικό αίμα.
Αυτοί οι πολεμιστές ενώνουν σταδιακά τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν τις διαβολικές ορδές του Hideyoshi, χωρίς απαραίτητα να συμπαθεί ο ένας τον άλλο, ενώ με τη χρήση των διαφορετικών ιδιοτήτων τους, το Onimusha Dawn of Dreams αποκτά μια καινούργια, άκρως ενδιαφέρουσα υπόσταση. Επίσης, μια ειδοποιός διαφορά αυτού του τίτλου είναι το γεγονός πως, στις περισσότερες από τις αποστολές, δύο εξ αυτών των πολεμιστών θα μάχονται μαζί χρησιμοποιώντας το σύστημα Allies. Περισσότερα για αυτήν την καινοτομία του Onimusha: Dawn of Dreams ευθύς αμέσως…
{PAGE_BREAK}
Η ώρα των πολεμιστών
Στο σύστημα Allies αξίζει να κάνουμε μια πιο εκτενή αναφορά, καθώς είναι το σημείο-κλειδί που καθιστά το νέο Onimusha αρκετά διαφορετικό από τους προκατόχους του. Όπως προαναφέραμε, στις περισσότερες αποστολές θα εμφανίζονται ταυτόχρονα δύο πολεμιστές. Όμως ακόμη μεγαλύτερης σημασίας από την ταυτόχρονη εμφάνιση τους είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε οποιονδήποτε από αυτούς τους πολεμιστές κατά βούληση. Πατώντας λοιπόν το κουμπί L2, τότε αφήνουμε στην τεχνητή νοημοσύνη τον ήρωα που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχαμε στην κατοχή μας και αποκτούμε τον έλεγχο του άλλου. Αυτό το νέο σύστημα μάχης δεν προσφέρει απλά ποικίλο gameplay -λόγω του μεγάλου αριθμού των πολεμιστών και της αστραπιαίας μεταφοράς από τον έναν στον άλλο- αλλά και μια νότα τακτικής στον τρόπο που αναπτύσσεται το gameplay, καθώς είναι όλοι διαφορετικοί μεταξύ τους, διαθέτουν ξεχωριστό οπλισμό, ιδιαίτερες ειδικές κινήσεις μαγείας και διαφορετική χρήση πολεμικής τέχνης.
Επιπροσθέτως, αυτή η ιδιομορφία στους χαρακτήρες επέτρεψε στην Capcom τη δημιουργία πολύ έξυπνων γρίφων που βασίζονται στη συνδυασμένη και με ψήγματα στρατηγικής χρήση του κάθε ενός εξ αυτών. Αν για παράδειγμα ο σαμουράι Soki δεν μπορεί να εισχωρήσει σε ένα σημείο λόγω του μεγάλου όγκου του, τότε η νίντζα Jubei (εγγονή του πολεμιστή από το Onimusha 2), θα αναλάβει δράση. Επίσης, έχουμε την Ohatsu που χρησιμοποιεί όπλα μακρινής εμβέλειας, εκρηκτικά και μπορεί να κρεμιέται από ορισμένα σημεία, ενώ ο μοναχός Tenkai έχει την ικανότητα να μιλά με τους νεκρούς.
Όλες αυτές οι δυνατότητες των πρωταγωνιστών μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο όταν ελέγχονται από τον ίδιο τον παίκτη, καθώς όταν τα ηνία παίρνει η τεχνητή νοημοσύνη, τότε το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να πολεμούν. Εδώ εντοπίζεται ένα μικρό πρόβλημα, καθώς οι πολεμιστές είναι μεν ικανοί, αλλά πολλές φορές δεν λειτουργούν και τόσο αποτελεσματικά, παρόλο που έχουμε τη δυνατότητα έκδοσης τεσσάρων βασικών εντολών προς αυτούς διαμέσου του σταυρού κατεύθυνσης. Αυτές οι εντολές έχουν να κάνουν με τη γενικότερη στάση τους στο πεδίο της μάχης, όμως πολλές φορές η AI δεν αντιδρά με τον αναμενόμενο τρόπο και οι σύμμαχοί μας κολλούν στο φόντο μένοντας άπραγοι.
Αν η τεχνητή νοημοσύνη των συμμάχων μας είναι ελαφρώς προβληματική, τότε αυτή των Genma έχει μείνει σταθερή στην τεχνολογία του 2001. Εκτός από τα αφεντικά, τα οποία χρησιμοποιούν συγκεκριμένα patterns για να εξαπολύουν τις επιθέσεις τους εναντίον μας και που δείχνουν πως μας αντιμετωπίζουν με αξιώσεις, τα ζόμπι και οι λοιποί κατώτεροι αντίπαλοι που θα αντιμετωπίσουμε είναι απλά διακοσμητικοί. Ειδικά οι νεκροί σαμουράι (η χαμηλότερη μορφή αντιπάλου που θα συναντήσουμε και που είχαμε δει στα τρία προηγούμενα παιχνίδια της σειράς), πολλές φορές στέκονται άπραγοι και απλά περιμένουν πότε θα αποφασίσουμε να τους εξολοθρεύσουμε.
Αυτό που το νέο Onimusha χάνει από τη χαμηλή ΑΙ, το κερδίζει από το βάθος του συστήματος μάχης, το νέο σύστημα αναβάθμισης όπλων τύπου RPG και, φυσικά, τα υπέροχα γραφικά του. Αυτή τη φορά οι πολεμιστές είναι εφοδιασμένοι με ένα αναβαθμισμένο σύστημα combos που εξελίσσεται παράλληλα με την ιστορία και μπορεί να βελτιωθεί κατόπιν χρήσεως συγκεκριμένων βαθμών εμπειρίας. Πριν από κάθε αποστολή, η ομάδα ξεκουράζεται σε ένα δωμάτιο, το οποίο λειτουργεί ως hub. Μέσα σε αυτό το δωμάτιο υπάρχει μια σφαίρα που προσφέρει τη δυνατότητα, αποθήκευσης, αγοράς αντικειμένων (όπλων, πανοπλίας και γιατρικών) και ταυτόχρονα τη δυνατότητα εξέλιξης του κάθε χαρακτήρα. Χρησιμοποιώντας λοιπόν αυτή τη σφαίρα θα μπορούμε να αυξάνουμε τα attributes του εκάστοτε χαρακτήρα καθιστώντας τον πιο δυνατό και διδάσκοντάς του νέα combos, ενώ το ίδιο ισχύει για τα όπλα τους.
Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως στο νέο επεισόδιο της σειράς τα όπλα είναι, κυριολεκτικά, δεκάδες. Κάθε πολεμιστής θα γίνει κάτοχος τουλάχιστον 10 διαφορετικών όπλων, με το κάθε ένα από αυτά να έχει διαφορετικές μαγικές ιδιότητες και να είναι ταυτισμένο, είτε με ένα στοιχείο της φύσης, είτε με άλλες εξειδικευμένες λειτουργίες. Το ίδιο ισχύει και για τις πανοπλίες, αλλά και για τις μαγικές δυνάμεις Oni, που διαθέτει ο κάθε πολεμιστής. Επίσης, παρόμοιες σφαίρες αναβάθμισης υπάρχουν διάσπαρτες σε πολλά σημεία του παιχνιδιού, ούτως ώστε να μην είναι απαραίτητη η επιστροφή στο hub, προκειμένου να εξελίξουμε έναν από τους πολεμιστές μας. Σε γενικές γραμμές, αυτό το νέο σύστημα αναβάθμισης, σε συνάρτηση με τη σωρεία των όπλων και τους πολλούς πολεμιστές, είναι η πολυπόθητη πνοή ανανέωσης που είχε υποσχεθεί η Capcom, μια πνοή που, για εμάς, είναι τουλάχιστον καλοδεχούμενη.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα γραφικά του τίτλου της Capcom και τη γενικότερη αισθητική που αυτός διαθέτει, δεν βρεθήκαμε προ εκπλήξεων. Το εικαστικό παραμένει σχεδόν το ίδιο, πολλοί χαρακτήρες είναι δανεισμένοι από τα παλιότερα επεισόδια και κάποιοι άλλοι είναι εντελώς νέοι, ενώ, όπως είναι αυτονόητο, η μηχανή είναι πλέον τρισδιάστατη όπως αυτή του Onimusha 3 και όχι δύο διαστάσεων με προσχεδιασμένα backgrounds. Βέβαια, τον όρο «3D» πρέπει να τον δεχτούμε με κάποιες επιφυλάξεις, καθώς στα περισσότερα σημεία του παιχνιδιού δεν έχουμε τον έλεγχο της κάμερας, οι χώροι είναι «κουτιά» με περιορισμένη ως μηδενική παρεμβατικότητα, ενώ οι ήρωες συνεχίζουν να μην έχουν τη δυνατότητα άλματος που θα τους έδινε τη δυνατότητα κίνησης σε πραγματικό τρισδιάστατο χώρο.
Από την άλλη, έχουμε ορισμένα όμορφα εφέ που προκύπτουν από τη χρήση των ειδικών κινήσεων Oni και των μαγικών ιδιοτήτων του κάθε χαρακτήρα, ενώ ορισμένα από τα αφεντικά που θα βρούμε στο δρόμο μας, είναι από τα πιο εντυπωσιακά που εμφανίστηκαν σε παιχνίδι μέχρι σήμερα. Πριν κλείσουμε αυτήν την παρουσίαση του Onimusha: Dawn of Dreams νομίζουμε πως πρέπει να αναφέρουμε κάτι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση. Όπως θα δείτε στα τεχνικά χαρακτηριστικά, υποτίθεται πως το νέο Onimusha υποστηρίζει μόνο single player εμπειρία. Αυτό όχι μόνο αναγράφεται στο κουτί του παιχνιδιού, αλλά αποδεικνύεται και από την έλλειψη κάθε είδους multiplayer επιλογής στα μενού.
Ωστόσο, μετά από μια μικρή έρευνα βρεθήκαμε μπροστά σε μια ευχάριστη έκπληξη. Έχοντας συνδέσει στο PlayStation 2 δύο χειριστήρια, κρατώντας πατημένα του κουμπιά L1, L2, R1 και R2, και πατώντας το κουμπί Start στο δεύτερο χειριστήριο, ακούγεται ένας ήχος. Αυτός ο ήχος υποδηλώνει πως έχει πλέον ξεκλειδωθεί ένα κρυφό 2 Player mode, στο οποίο δύο παίκτες μπορούν να συνεργαστούν ελέγχοντας τους διαθέσιμους χαρακτήρες. Με την ενεργοποίηση αυτού του mode, το παιχνίδι αλλάζει, το σύστημα Allies καθαιρείται και έχουμε ένα πλήρες co-op παιχνίδι που μπορεί να φτάσει μέχρι το τέλος της περιπέτειας. Βέβαια, γυρνώντας σε co-op mode, την εμφάνισή τους κάνουν ορισμένα τεράστια προβλήματα με την κάμερα της 3D μηχανής, αλλά είναι ευχάριστο να διαπιστώνεις πως έχεις και αυτή τη δυνατότητα.
Το νέο Onimusha, αν και δεν διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από τα προηγούμενα επεισόδια της σειράς, σίγουρα προσφέρει ορισμένες ευχάριστες ανανεώσεις. Εκτιμούμε πως όσοι απόλαυσαν τα προηγούμενα παιχνίδια θα μείνουν ικανοποιημένοι και από αυτή τη νέα προσθήκη, ενώ όσοι ποτέ δεν αγάπησαν αυτή τη σειρά της Capcom, δύσκολα θα πειστούν να το πράξουν με αυτό το νέο επεισόδιο.
Widescreen Όχι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Ναι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II