Δέκα χρόνια Suikoden και η Konami τα γιορτάζει με ένα από τα αρτιότερα επεισόδια της σειράς
Δέκα χρόνια Suikoden και η Konami τα γιορτάζει με ένα από τα αρτιότερα επεισόδια της σειράς
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε το Final Fantasy VII σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ιαπωνικές εταιρείες ανάπτυξης διαπίστωσαν ότι μια κατηγορία παιχνιδιών, που για χρόνια αποτελούσε προνόμιο της αγοράς τους, είχε τα προσόντα να διαγράψει εξαιρετική εμπορική πορεία ακόμη και στην Ευρώπη. Μετά λοιπόν το «ξέσπασμα» που επήλθε από τις περιπέτειες του Cloud και της παρέας του, όλο και περισσότερα ιαπωνικά RPGs άρχισαν να εκδίδονται στη Γηραιά Ήπειρο. Μια από αυτές τις σειρές ήταν και η Suikoden της Konami, μια σειρά που ξεκίνησε ταπεινά από το πρώτο PlayStation, όπου και απέκτησε δύο εξαιρετικά επεισόδια. Η πρώτη επαφή των Ευρωπαίων με τους τίτλους της σειράς ήταν η καλύτερη δυνατή, ωστόσο το πρώτο επεισόδιο για το PlayStation 2, το Suikoden III, που ήταν ένα τεράστιο και φιλόδοξο project, αλλά που τελικά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, δεν κυκλοφόρησε ποτέ στη Γηραιά Ήπειρο, ενώ το τέταρτο επεισόδιο συνέχισε την κατωφερή πορεία της σειράς.
Και ενώ όλα έδειχναν ότι η Konami δεν θα μπορούσε να επαναφέρει το χαμένο κύρος της σειράς, την εμφάνισή του έκανε το Suikoden V, ένα παιχνίδι που, παραδόξως, σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα δεν διαφημίστηκε καθόλου, κυκλοφόρησε στην αγορά ως «budget», αλλά τελικά εξελίχθηκε στην καλύτερη προσθήκη της σειράς για το PlayStation 2. Όπως συνέβη και στα τέσσερα επεισόδια Suikoden που προηγήθηκαν, έτσι και στο παιχνίδι που εξετάζουμε εδώ υπάρχουν ορισμένες παράμετροι που έχουν παραμείνει αναλλοίωτες. Αρχικά έχουμε για μια ακόμα φορά την εμφάνιση ενός χαρακτηριστικού, το οποίο κάνει τα παιχνίδια Suikoden να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό, δηλαδή την χρήση 108 χαρακτήρων από τον παίκτη.
Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των JRPGs, τα Suikoden δεν προσφέρουν στον παίκτη μια ομάδα από τρεις χαρακτήρες, οι οποίοι αργότερα στην περιπέτεια το πολύ να φτάσουν στον αριθμό τους δέκα. Εδώ ο κεντρικός πρωταγωνιστής αποκτά συνεχώς νέους συντρόφους, κάποιους εκ των οποίων θα έχει κοντά του καθ’ όλη της διάρκεια της περιπέτειας, ενώ κάποιοι άλλοι απλά παίζουν το ρόλο «δορυφόρων» που κάνουν την εμφάνισή τους για λίγο, βοηθούν σε ορισμένες αποστολές και μετά χάνονται. Αυτοί οι 108 χαρακτήρες των παιχνιδιών Suikoden είναι οι γνωστοί και περιβόητοι «108 Stars of Destiny». Μια ακόμη θεμελιώδης αρχή που συναντάται στα παιχνίδια της σειράς είναι η εμφάνιση των Runes, ορισμένων αρχαίων αντικειμένων που ταυτίζονται με τα στοιχεία της φύσης και είναι ικανά να χαρίσουν σε αυτούς που τα έχουν υπό την κατοχή τους εξαιρετικές δυνάμεις.
Τέλος, ένα ακόμη σήμα κατατεθέν της σειράς που κάνει την εμφάνισή του στο Suikoden V είναι αυτό του πολύπλοκου σεναρίου και μιας ιστορίας που είναι γεμάτη ανατροπές και αποκαλύψεις, οι οποίες θα έκαναν ακόμη και διάσημες anime σειρές να ζηλέψουν. Έχοντας λοιπόν ως βάση αυτές τις βασικές αρχές, οι οποίες αποδίδουν επίσημα τον χαρακτηρισμό «γνήσιο Suikoden» στο πέμπτο επεισόδιο, οι δημιουργοί του έριξαν μια ματιά στο παρελθόν, αφουγκράστηκαν τα παράπονα του κοινού που έγιναν σχετικά με τα Suikoden III και IV και προχώρησαν στην υλοποίηση ενός τίτλου που καταφέρνει να παντρέψει ιδανικά το παλιό με το νέο. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια κλασική ιστορία απειλής της ανθρωπότητας από καταστροφή, τις γνωστές ίντριγκες μεταξύ φεουδαρχών κα βασιλείων και τον αγώνα ενός πρίγκιπα για τη σωτηρία του κόσμου.
Το σκηνικό εξελίσσεται σε ένα, Δυτικού ύφους, μεσαιωνικό και μητριαρχικό περιβάλλον, όπου οι βασίλισσες κυβερνούν και οι άντρες απλά στέκονται δίπλα τους βοηθώντας στην διακυβέρνηση του κράτους. Ο βασικός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο πρίγκιπας του βασιλείου της Falena, γιος της -μέχρι προσφάτως- σοφής και δίκαιης βασίλισσας Arshtat και του συζύγου της Ferid. Μετά από μια εξέγερση που συνέβη σε ένα από τα φέουδα του βασιλείου, η Arshtat έκανε χρήση του Sun Rune, του απόλυτου όπλου, προκειμένου να καταπνίξει τους επαναστάτες και από τότε η συμπεριφορά της άλλαξε άρδην. Σαν να μην έφτανε η δυσαρέσκεια που δείχνουν οι πολίτες και οι αυλικοί της Arshtat, κατά τη διάρκεια των Sacred Games, δηλαδή των αγώνων που θα χρίσουν το σύζυγο της επόμενης βασίλισσας, μια φατρία επαναστατεί και επιχειρεί να δολοφονήσει το βασιλικό ζεύγος. Μέσα σε όλη αυτήν την αναταραχή, ο πρίγκιπας διαφεύγει και αποφασίζει να συστήσει μια ομάδα από πολεμιστές, ούτως ώστε να σώσει το μοναδικό μέλος της οικογένειάς του που επέζησε, την αδερφή του, αλλά και όλο το βασίλειό του.
Αυτό που πρέπει να τονίσουμε σε αυτό το σημείο είναι ότι, όπως και στα παρελθόντα επεισόδια της σειράς, η ιστορία στο Suikoden V αργεί πολλές ώρες να ξετυλιχτεί και να αποκαλυφθεί στον παίκτη. Αντιθέτως, οι άνθρωποι της Konami προτίμησαν να ακολουθήσουν την παραδοσιακή πεπατημένη των JRPGs, κάτι που σημαίνει σωρεία -πολλές φορές άσκοπων- διαλόγων, βαθιά ανάλυση χαρακτήρων, εξουθενωτικές random battles και συνεχές micromanagement σε ό,τι έχει να κάνει με τις αναβαθμίσεις των χαρακτήρων, τον εξοπλισμό τους και πολλές άλλες επιλογές που θα αναφέρουμε στη συνέχεια. Σε γενικές γραμμές, έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό ιαπωνικό RPG, το οποίο απαιτεί από την πλευρά του παίκτη δεκάδες ώρες ενασχόλησης, προκειμένου αυτός να κερδίσει τα μέγιστα από αυτά που έχει να του προσφέρει.
{PAGE_BREAK}
Τι νέο λοιπόν προσφέρει το Suikoden V; Για την ακρίβεια, αυτό που το παιχνίδι της Konami προσφέρει στους παίκτες και δεν εφαρμόστηκε στα προηγούμενα δύο επεισόδια είναι ορισμένα χαρακτηριστικά που υπήρχαν στα πρώτα βήματα της σειράς και στη συνέχεια χάθηκαν. Σημαντικότερο όλων είναι η επιστροφή ενός συστήματος μάχης που περιλαμβάνει, πλέον, έξι χαρακτήρες ταυτόχρονα σε κάθε μάχη και σε άμεση αντίθεση με τους τρεις των Suikoden III και IV. Επιπροσθέτως, και δεδομένου ότι οι χαρακτήρες που γίνονται διαθέσιμοι στο παιχνίδι περιλαμβάνουν πολεμιστές κάθε κατηγορίας, υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής της θέσης όπου θα στέκεται στην μάχη ο εκάστοτε πολεμιστής. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ένα ειδικό μενού που απεικονίζει τους διαθέσιμους χαρακτήρες και συγκεκριμένο αριθμό blocks. Ο παίκτης μπορεί να μεταφέρει όποιον από τους χαρακτήρες επιθυμεί σε οποιαδήποτε από αυτές τις διαθέσιμες θέσεις, κίνηση που μεταφράζεται άμεσα στο πως θα παραταχθεί η ομάδα κατά την έναρξη κάθε σύρραξης. Αυτό το σύστημα προσδίδει μια μικρή αίσθηση στρατηγικής στο, κατά τα άλλα, παραδοσιακό turn based gameplay του Suikoden V, καθώς κάποιοι από τους χαρακτήρες είναι ικανοί να εκτελέσουν co-op κινήσεις που κυριολεκτικά εξολοθρεύουν ακόμα και πολύ ισχυρούς αντιπάλους, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να γίνει αρτιότερη χρήση των melee, ranged ή μαγικών δυνάμεων που διαθέτουν ανάλογα με τη θέση που θα τοποθετηθούν.
Σε ό,τι αφορά τις μαγικές ικανότητες των μαχητών, αυτές εναπόκεινται -όπως άλλωστε σε όλα τα επεισόδια της σειράς Suikoden- στα Runes. Όταν ένας από τους χαρακτήρες εξοπλιστεί με ένα τέτοιο αντικείμενο, αυτομάτως αποκτά τη δυνατότητα να εξαπόλυσης ξορκιών, των οποίων οι ιδιότητες έχουν να κάνουν με το στοιχείο της φύσης που αντικατοπτρίζει το εκάστοτε Rune. Πέρα από τις κλασικές turn based μάχες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό δράσης στο Suikoden V, στο παιχνίδι της Konami υπάρχουν οι λεγόμενες duels, όπου δύο μόνο χαρακτήρες έρχονται αντιμέτωποι χρησιμοποιώντας τις απολύτως βασικές κινήσεις (επίθεση, άμυνα, ειδική επίθεση), αλλά και ορισμένες μάχες μεγάλης κλίμακας που διεξάγονται είτε στη στεριά, είτε στη θάλασσα. Σε κάθε περίπτωση, η έκβαση και των δύο αυτών ειδών μάχης είναι άρρητα συνδεδεμένη με τις επιλογές που θα έχουμε κάνει στην εξέλιξη της ιστορίας.
Αν για παράδειγμα έχουμε ενσωματώσει στο στρατό/ ομάδα μας αρκετούς και αξιόλογους πολεμιστές, τότε είναι πολύ πιθανό στις μάχες μεγάλης κλίμακας η πλάστιγγα να γείρει προς το μέρος μας θεωρώντας πάντα ως δεδομένο ότι στήνουμε ιδανικά τις δυνάμεις μας και εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο τις αδυναμίες του αντιπάλου. Στην περίπτωση των duels, μετρά περισσότερο η ικανότητά του παίκτη να διακρίνει αν ο αντίπαλος έχει κρυμμένους άσσους στο μανίκι του και μπορεί να εκτελέσει μια επίθεση που θα μας βρει απροετοίμαστους. Σε γενικές γραμμές, η δράση στο Suikoden V, αν και υποφέρει από την «κατάρα» των συχνών random battles (εξοπλιστείτε με υπομονή), είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά του τίτλου και έρχεται για να συνδυαστεί αρμονικά με την υπέροχη ιστορία και την όμορφη μεσαιωνική ατμόσφαιρά του. Και μιας και αναφερθήκαμε στην ατμόσφαιρα, πριν κλείσουμε την παρουσίαση αυτού του όμορφου RPG οφείλουμε να κάνουμε μια αναφορά στον τομέα της απεικόνισης και στο πως η Konami αποφάσισε να αλλάξει άρδην τη φιλοσοφία αυτής.
Απολύτως νέο δρόμο από αυτόν των Suikoden III και IV ακολούθησαν λοιπόν οι δημιουργοί του τίτλου σε ό,τι αφορά την τεχνοτροπία των γραφικών και την χρήση της κάμερας, καθώς το παιχνίδι είναι ένας συνδυασμός των παλιών JRPGs με τα σύγχρονα 3D πονήματα της κατηγορίας. Η κάμερα του παιχνιδιού είναι ισομετρική ¾ με δυνατότητα ρύθμισής του ύψους της από το έδαφος σε τρία επίπεδα, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα περιστροφής της. Αυτή η παλιά τεχνική της απεικόνισης συνδυάστηκε αρμονικά με τρισδιάστατα μοντέλα χαρακτήρων και στοιχείων περιβάλλοντος, τα οποία αν και δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως «cel shaded» σίγουρα θυμίζουν περισσότερο anime σκίτσα παρά κλασικά, πολυγωνικά, τρισδιάστατα μοντέλα. Το ευχάριστο είναι ότι αυτά τα μοντέλα χαρακτήρων είναι ευφάνταστα και σχεδιασμένα με υψηλό βαθμό λεπτομέρειας και εκφραστικότητας, ενώ οι υφές που τα ντύνουν είναι όμορφες και πολύχρωμες. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στον σχεδιασμό του περιβάλλοντος, αν και εδώ η λεπτομέρεια στο σχεδιασμό του -ειδικά όταν η κάμερα τοποθετείται στο μέγιστο ύψος της- δεν βρίσκεται στα ίδια επίπεδα.
Μετά από 20 περίπου ώρες παρέα με το πόνημα της Konami, είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ καλό δείγμα της σχολής, ένα τεράστιο σε μέγεθος παιχνίδι και, σίγουρα, με το καλύτερο Suikoden που κυκλοφόρησε στο PlayStation 2. Αν σε όλα τα προαναφερθέντα θετικά στοιχεία του τίτλου προσθέσετε το γεγονός πως διατίθεται στην «φιλική» τιμή των €34,99, τότε για τους φίλους των ιαπωνικών RPGs δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία μη απόκτησής του.
Widescreen Όχι
Ανάλυση οθόνης 480i
PAL 60 Hz Ναι
Ήχος Stereo
PEGI 12+