Έχουν σήμα τα GPS στον πάτο της Λίμνης;
Αν κάτι κατέστη σαφές στο τέλος του Alan Wake, είναι ότι το παιχνίδι δεν τελείωσε. Αντιθέτως, σύμφωνα με απόψεις, κάποιες από τις οποίες εκφέραμε κι εμείς, όσο πιο εμπεριστατωμένα ήταν δυνατό, μόλις τώρα αρχίζει (εφόσον βέβαια η Remedy συνεχίζει να το στηρίζει και βρει αρωγό σε αυτήν την προσπάθειά της τη Microsoft). To “The Signal”, το πρόσθετο επεισόδιο που διατίθεται δωρεάν στους αγοραστές του original Alan Wake παιχνιδιού, καινούργιου και όχι μεταχειρισμένου, πιάνει το μίτο της ιστορίας του παιχνιδιού, ακριβώς από εκεί που σταμάτησε, βυθίζοντάς μας ακόμα περισσότερο στο μυστήριο και στην αβεβαιότητα.
Ο Alan, χωρίς να γνωρίζει το πώς και το γιατί, βρίσκεται σε μια διαστρεβλωμένη εκδοχή του Bright Falls, και των τοποθεσιών τις οποίες έχει ξαναεπισκεφτεί, ιδωμένες, μέσα από ένα παραμορφωτικό πρίσμα που τις σπρώχνει όλο και περισσότερο σε μια παρανοϊκή και σχιζοφρενική διάσταση.
Η ψευδαίσθηση ότι επικράτησε της Σκοτεινής Παρουσίας, και έδωσε μια έστω και προσωρινή λύση στην περιπέτεια που έζησε αυτός και η γυναίκα του Alice κατά τη διάρκεια του κυρίως παιχνιδιού, διαλύεται σε χίλια κομμάτια, και αντιλαμβάνεται ότι ο εναλλακτικός εαυτός του αρχίζει και χάνεται σε μια δίνη φαντασιοπληξίας, σχιζοφρένιας, και παντελούς έλλειψης ελέγχου της κατάστασης. Οδηγός του, και εδώ, ο Tomas Zane με τη μορφή του δύτη, και βοηθητικό του εργαλείο, ένα GPS που παραδόξως λειτουργεί σε αυτήν την παράλληλη πραγματικότητα και τον κατευθύνει προς τοn τελικό του στόχο. Οι παίκτες που ασχολήθηκαν διεξοδικά με το original παιχνίδι, ως ένα βαθμό, θα νιώσουν απόλυτα εξοικειωμένοι με τα δεδομένα του DLC από άποψη gameplay και παρουσίασης.
Ο Alan, ελέγχεται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, το οπλοστάσιο του δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό, οι ιδανικοί shooting και dodging (δράσης, άμυνας και αποφυγής χτυπημάτων) μηχανισμοί λειτουργούν κι εδώ αψεγάδιαστα και απολαυστικά, ενώ και από οπτικής απόδοσης τα πράγματα κινούνται λίγο πολύ στα ίδια πλαίσια. Εκπληκτικοί φωτισμοί και τεράστια, ζωντανά περιβάλλοντα, που κηλιδώνονται σχεδόν ανεπαίσθητα από τη χαμηλή ανάλυση του παιχνιδιού και την ύπαρξη κάποιων παράταιρων υφών. To παιχνίδι, όμως, παραμένει ένα από τα ομορφότερα της βιβλιοθήκης Xbox 360.
Το Bright Falls…ανάσκελα.
Αυτό όμως που θα διαπιστώσει ο έμπειρος παίκτης του Alan Wake στο “The Signal”, είναι ότι αυτή η παρανοϊκή πλευρά του παιχνιδιού που αποκαλύπτεται σε αυτό το επεισόδιο, λειτουργεί δημιουργικά και στο επίπεδο του level design, δηλαδή στο σχεδιασμό και στην εκτέλεση επιπέδων και μηχανισμών του παιχνιδιού. Θα συναντήσει επί παραδείγματι, ένα σημείο, οπού κολώνες φωτισμού ξεφυτρώνουν σαν γιγάντια μανιτάρια μέσα από το έδαφος, και φωτίζουν εναλλάξ το χώρο δίνοντας στον Alan ένα προσωρινό όπλο, αλλά και μια εύθραυστη έξοδο διαφυγής.
Γενικώς ο ρυθμός του παιχνιδιού, συμπαρασυρόμενος από το σχιζοειδές κλίμα, είναι σαφώς πιο φρενήρης, με τη δυσκολία των μαχών και των αναμετρήσεων να είναι αισθητά μεγαλύτερη, με τους Taken να είναι ελαφρώς ταχύτεροι, και με τις εναλλακτικές μεθόδους εξόντωσής τους να αυξάνονται, αξιοποιώντας ιδέες από το τελευταίο κεφάλαιο του κυρίως παιχνιδιού, με το φωτισμό λέξεων και την υλοποίησ’η τους στο περιβάλλον.
Έτσι, φωτίζοντας τη λέξη “Boom”, μια έκρηξη φωτός θα εξαϋλώσει τους αντιπάλους που βρίσκονται σε ακτίνα βολής, ενώ φωτίζοντας τη λέξη “Fireworks”, μια σειρά πυροτεχνημάτων θα τους κρατήσει προσωρινά μακριά μας. Την ιδέα αυτή την είχαμε βρει εξαιρετική και σχεδόν ποιητική, και ενισχύεται στο επεισόδιο αυτό, με βιβλία του συγγραφέα Alan Wake να παίρνουν τη μορφή επιθετικού σμήνους και να επιτίθενται στον ήρωα σε κάποιες περιστάσεις. Η μάχη και η σύγκρουση με τη δημιουργική φαντασία του συγγραφέα, που πλέον γίνεται επικίνδυνη, είναι αναπόφευκτη, και πιστεύουμε και ελπίζουμε, ότι αυτή θα είναι η κατεύθυνση που θα λάβει το σενάριο του παιχνιδιού, αρχής γενομένης με το επόμενο επίσημο επεισόδιο του παιχνιδιού, «The Writer».
Τα collectibles του επεισοδίου, αυτή τη φορά είναι ξυπνητήρια, και διάσπαρτα διαφημιστικά, υποτιθέμενων βιβλίων που εκδόθηκαν σε μία άλλη πραγματικότητα. Οι διάλογοι και το σενάριο, είναι αξιοσημείωτα πιο σπιρτόζικα από του κυρίως παιχνιδιού, με κάποιες απολαυστικές στιχομυθίες, που πέραν όλων των άλλων, είναι και αποκαλυπτικές, και επενδύονται με καταπληκτικά voice overs.
A Suivre…
To τέλος του επεισοδίου, μας αφήνει και πάλι με κομμένη την ανάσα, και εμάς εδώ στο GameOver, με ένα πονηρό χαμόγελο ικανοποίησης για την –προσωρινή τουλάχιστον- δικαίωσή μας, όσον αφορά κάποιες εκτιμήσεις που κάναμε. Εμείς, προκειμένου να αποκτήσουμε και τα ενδιαφέροντα achievements του παιχνιδιού που προσθέτουν 250 πόντους στο συνολικό gamer score του, ασχοληθήκαμε περίπου 3 ώρες, και είναι βέβαιο ότι θα ενασχοληθούμε σε μια μελλοντική επανάληψη όλης της…σαιζόν, ίσως εν όψει του επόμενου επεισοδίου.
Άποψή μας είναι ότι το Alan Wake ανήκει στις ιδιαίτερες εκείνες περιπτώσεις παιχνιδιών, που αν και παραγκωνισμένο από την εκδότρια εταιρεία λόγω συγκυριών, κερδίζει έδαφος σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό, που συνεχίζει να ψάχνει εναγωνίως περιπτώσεις παιχνιδιών που ανάγουν το είδος σε έργο τέχνης. Αυτό το κοινό θεωρούμε ότι, αργά αλλά σταδιακά, θα διευρυνθεί, έστω και από στόμα σε στόμα, και θα μείνει απόλυτα ευχαριστημένο από αυτό που έχει να προσφέρει το «Τhe Signal», η απόκτηση του οποίου από τους ήδη έχοντες τον τίτλο, κρίνεται άκρως απαραίτητη.