Get Over Here!!!!
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Mortal Kombat αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και σίγουρα όχι μόνο όσον αφορά στο είδος των fighting τίτλων. Με την πρώτη του εμφάνιση να εντοπίζεται στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το πασίγνωστο franchise των Ed Boon και John Tobias κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση χάρη στις υπερβολικές δόσεις βίας και του σκοτεινού κόσμου που απεικόνιζε γεμάτου με εντυπωσιακούς χαρακτήρες. Όπως είναι γνωστό βέβαια, η πορεία του Mortal Kombat δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, καθώς, μετά το εκπληκτικό Ultimate Mortal Kombat 3 η παρθενική είσοδος της σειράς στις τρεις διαστάσεις απογοήτευσε.
Τα επόμενα κεφάλαια βέβαια κινήθηκαν σε σαφώς καλύτερα επίπεδα, αλλά ήταν γεγονός ότι η σειρά είχε χάσει αρκετά από τη ιδιαίτερη μαγεία που είχε στην εποχή των δεκαέξι bits. Φτάνοντας τελικά στο MK Vs. DC, έπειτα από το “ανακυκλωμένο” Armageddon, η κατάσταση επιδεινώθηκε σημαντικά καθώς μπορεί να αποτελούσε μία αρκετά καλή παραγωγή, εντούτοις, το ύφος του ήταν τόσο αλλαγμένο και με σημαντικές παραχωρήσεις που πλέον μόνο ως spin-off μπορούσαμε να το δούμε.
Παρά τις αμφιβολίες μας για το επερχόμενο ένατο κεφάλαιο της σειράς, δεν χρειάστηκε παρά ένα trailer το καλοκαίρι του περασμένου έτους για να μας δημιουργήσει και πάλι την ελπίδα ότι το Mortal Kombat θα επανέλθει στις παλιές του δόξες. Όπως φαίνεται, η νεοσύστατη NetheRealm Studios (με τον Ed Boon φυσικά στην κεφαλή της) και η αποκλειστική υποστήριξη της Warner Bros. Interactive Entertainment (έπειτα από την πτώχευση της Midway), ήταν τα συστατικά που χρειαζόταν το franchise προκειμένου να μπορέσει να επιστρέψει με επιτυχία στις ρίζες του. Χωρίς να έχει την ανάγκη κάποιου υποτίτλου, το περιεκτικά ονομασμένο ως "Mortal Kombat" πατάει γερά και με πλήρη αυτοπεποίθηση στα στοιχεία που μας έκαναν να αγαπήσουμε τη σειρά στις χρυσές δισδιάστατες εποχές.
Ναι, γίνεται να υπάρξει σωστό story mode σε fighting τίτλο
Μπορεί το Story Mode να το είχαμε δει και στο MK Vs. DC, ωστόσο, η βελτίωση που δέχθηκε στο Mortal Kombat είναι τεράστια, δείχνοντας εμφανώς πως δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στη σωστή απόδοση της ιστορίας. Η εισαγωγή του τίτλου μας μεταφέρει ουσιαστικά λίγο μετά το τέλος του εισαγωγικού βίντεο του Armageddon.
Παρακολουθώντας το μακελειό που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των υπερασπιστών της Γης και των επικείμενων κατακτητών της Outworld, παρακολουθούμε τον Raiden να βρίσκεται λίγες αναπνοές πριν την εξόντωσή του από τον Shao Kahn, κάτι που θα σημάνει και την αρχή της καταστροφής της Γης. Ως ύστατη λύση για την αποτροπή αυτής της τετελεσμένης κατάστασης, ο Raiden στέλνει ένα μήνυμα στον παρελθόντα εαυτό του. Από εκεί και έπειτα το σενάριο θα μας μεταφέρει στα γεγονότα των τριών πρώτων Mortal Kombat, όπου ο θεός του κεραυνού θα βλέπει συνεχώς οράματα από μελλοντικές καταστάσεις, τις οποίες θα προσπαθεί να αποτρέψει προκειμένου να αλλάξει το τραγικό φινάλε του Armageddon.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς θα παρακολουθήσουμε μία συγκροτημένη ιστορία και όχι απλά αποκομμένα κείμενα, συνοδευόμενα από στατικές εικόνες στον τερματισμό κάθε χαρακτήρα. Τουλάχιστον όσον αφορά τον γραφόντα, η μυθολογία των Mortal Kombat παρουσιάζει ενδιαφέρον, κυρίως για το background των χαρακτήρων και, επιτέλους, έχουμε την ευκαιρία να δούμε ένα μεγάλο κομμάτι της με σωστά δομημένη παρουσίαση και συγκεκριμένη εξέλιξη χωρίς “what if…” σενάρια (τουλάχιστον στο συγκεκριμένο mode).
Δεδομένου βέβαια ότι ο Raiden θα προσπαθήσει να αλλάξει διάφορες καταστάσεις, θα δούμε αρκετά στοιχεία της μυθολογίας να αλλοιώνονται, όπως το ποιοι νίντζα θα μετατραπούν σε cyborgs. Συνολικά, υπάρχουν δεκαέξι κεφάλαια, κάθε ένα εκ των οποίων μας δίνει τον έλεγχο ενός μαχητή, που θα τον ακολουθήσουμε σε τέσσερις ή πέντε μάχες. Τα βίντεο που προβάλλονται ανάμεσα από κάθε μάχη είναι καλοφτιαγμένα, προσφέροντας πειστικά animations αλλά και ευχάριστους διαλόγους (αν και οι φωνές που έχουν επιλεχθεί δεν είναι πάντοτε οι καλύτερες δυνατές).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διάρκεια του Story Mode ξεπερνάει με ευκολία τις έξι ώρες, και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα παραγωγής του, το καθιστά ένα από τα θετικότερα και πρωτοποριακά κομμάτια του τίτλου, σε ένα είδος που παραδοσιακά δεν προσφέρει υλικό ικανό να κρατήσει το ενδιαφέρον των μοναχικών παικτών.
{PAGE_BREAK}
Εναλλακτικές, καινούριες και κλασσικές μορφές ενασχόλησης
Παρά το γεγονός ότι το Story Mode είναι σε θέση να κρατήσει το ενδιαφέρον σας για ένα σεβαστό αριθμό ωρών, υπάρχει και η νεοεισερχόμενη προσθήκη του Challenge Tower, η οποία είναι ικανή να διπλασιάσει τις ώρες ενασχόλησής σας σε ατομικό επίπεδο. Αποτελούμενο από τον -φαινομενικά- ατελείωτο αριθμό των τριακοσίων δοκιμασιών, το Challenge Tower μας μεταφέρει σε ολοένα και δυσκολότερες προκλήσεις, αλλάζοντας συνεχώς τις παραμέτρους και περιπλέκοντας τους κανόνες νίκης. Οι διαφορές στις παραμέτρους παρουσιάζουν τεράστια ποικιλία, φέρνοντας συνεχώς εκπλήξεις στις μάχες που θα βρεθούμε, όπως κομμένα άκρα, αφαίρεση ειδικών επιθέσεων, σταδιακή επιβράδυνση της κίνησής μας και πολλά άλλα, αξιοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τη φαντασία των δημιουργών.
Το σύνηθες mode του Ladder, όπως ήταν φυσικό, επιστρέφει ξυπνώντας μας παλιές “arcade” αναμνήσεις, ειδικά όταν βρεθούμε στις τελευταίες μάχες αντιμέτωποι σε γνώριμες αρένες με τους Goro, Kintaro και Shao Kahn. Νέα προσθήκη για τη σειρά αποτελεί η δυνατότητα του Tag Team, που μας επιτρέπει να πάρουμε μέρος σε μάχες ομάδων των δύο ατόμων. Αυτή η δυνατότητα βέβαια δεν αποτελεί κάτι νέο για πληθώρα τίτλων του είδους, όμως, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα προσθήκη για το Mortal Kombat, έχοντας μάλιστα σωστή υλοποίηση. Σε αυτές τις μάχες αποκτούμε πρόσβαση σε διάφορες επιλογές βοήθειας από το δεύτερο χαρακτήρα, όπως την κατάλληλη είσοδό του για την ολοκλήρωση κάποιου combo.
Μπαίνοντας στην αρένα
Αφήνοντας πίσω τους περισσότερους νέους χαρακτήρες που εισήχθησαν από το Mortal Kombat 4 και έπειτα (οι οποίοι αποτελούσαν ως επί το πλείστον αποτυχημένες προσθήκες κατά τη γνώμη του γραφόντα), το roster του Mortal Kombat επιστρέφει στις δοκιμασμένες επιλογές των τριών πρώτων τίτλων της σειράς. Η συλλογή των χαρακτήρων δίχως αμφιβολία θα ικανοποιήσει πλήρως τους οπαδούς της σειράς, περιέχοντας όλα τα γνωστά ονόματα και εντυπωσιακούς σκοτεινούς χαρακτήρες από τους πρώτους τρεις τίτλους (η απουσία του Rain μάλλον θα περάσει απαρατήρητη…).
Η ποικιλία των κινήσεων είναι εντυπωσιακή, καθώς κανένας χαρακτήρας δεν μοιράζεται combos, ειδικές επιθέσεις ή λαβές. Όπως συνέβαινε βέβαια και στα παλιότερα Mortal Kombat, έτσι και εδώ η κυριότερη διαφοροποίηση που εντοπίζεται στους χαρακτήρες αφορά στις ειδικές επιθέσεις τους. Οι περισσότερες από τις γνώριμες ειδικές επιθέσεις των χαρακτήρων επιστρέφουν, παρέχοντάς τους το δικό τους ξεχωριστό “οπλοστάσιο” και μοναδικό στυλ μάχης που τους χαρακτηρίζει.
Ενδιαφέρουσα προσθήκη αποτελεί η μπάρα του super meter (επηρεασμένη σαφέστατα από το Street Fighter), η οποία γεμίζει σταδιακά όποτε δεχόμαστε χτυπήματα ή όσο χρησιμοποιούμε ειδικές επιθέσεις. Όποτε γεμίζει ένα από τα τρία κομμάτια της, μπορούμε να πατήσουμε το RT (το κουμπί της άμυνας) ταυτόχρονα με την εκτέλεση οποιασδήποτε ειδικής κίνησης, προκειμένου να εκτελέσουμε μία ισχυρότερη εκδοχή της. Εκτός από την πρακτική σημασία αυτού του είδους κίνησης (μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλο) υπάρχει και διαφορετική οπτική απεικόνιση, κάτι που βοηθάει σημαντικά στο εντυπωσιακό και ποικίλο οπτικό θέαμα.
Όποτε έχουμε γεμάτα δύο κομμάτια του super meter, δύναται να ενεργοποιήσουμε το combo breaker, δηλαδή να σταματήσουμε άμεσα ένα αντίπαλο combo, ενώ όταν γεμίσουν και τα τρία κομμάτια έχουμε τη δυνατότητα να εκτελέσουμε την ισχυρότατη X-ray κίνηση. Η τελευταία, σύμφωνη πάντα με το ύφος των Mortal Kombat, αποτελεί μία ιδιαίτερα δυνατή λαβή (πολλές από αυτές μειώνουν περισσότερο από το ένα τρίτο της αντίπαλης ενέργειας) αλλά και εξαιρετικά βίαιη, απεικονίζοντας ως μία άλλη μορφή ακτινογραφίας και με λεπτομέρεια το σπάσιμο των οστών που προκύπτει από κάθε χτύπημα.
Έντονες και γρήγορες μάχες, πιο βίαιες από κάθε άλλη φορά
Η δράση εξελίσσεται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, αναλογικά ακόμα και με τους πιο “νευρικούς” τίτλους του είδους, μεταφέροντάς μας τελικά σε έντονες και απόλυτα απολαυστικές συγκρούσεις, είτε είμαστε στη θέση του μαχητή είτε του θεατή. Τα animations διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παραπάνω αίσθηση, όντας ομαλά και λεπτομερώς σχεδιασμένα σε κάθε μορφή επίθεσης, ενώ και οι αντιδράσεις των χαρακτήρων μεταφράζουν επιτυχώς τη δύναμη και το βάρος των αντίπαλων επιθέσεων.
{PAGE_BREAK}
Έπειτα από την παραχώρηση του στοιχείου της βίας στο MK Vs. DC, η ομάδα του Ed Boon δείχνει πως θέλησε να πάρει το… αίμα της πίσω μέσω του νέου Mortal Kombat, καθώς πέρα από κάθε αμφιβολία αποτελεί τον πιο βίαιο τίτλο της σειράς. Η αλλοίωση των μαχητών από τα χτυπήματα είναι έντονη, βλέποντας κομμάτια σαρκών να λείπουν από το πρόσωπο και το σώμα, ανάλογα με το πόσο έχουν χτυπηθεί, με το αίμα να ρέει άφθονο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τα fatalities -φυσικά- δε θα γινόταν παρά να επιστρέψουν, πιο ακραία από ποτέ. Ορισμένα δε από αυτά, μας προξένησαν ερωτηματικά σχετικά με το πώς κατάφερε ο συγκεκριμένος τίτλος να περάσει από τον έλεγχο της επιτροπής λογοκρισίας.
Στα του τεχνικού τομέα, ο τίτλος της NetheRealm Studios βρίσκεται στα υψηλότερα σκαλοπάτια του είδους. Οι περισσότεροι χαρακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί, προσφέροντας ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες νέες εκδοχές, όπως αυτή του Smoke, αν και μάλλον δε θα συμφωνήσετε με όλες τις αλλαγές (πότε επιτέλους θα ξαναδούμε τον Reptile στην αρχική του “νίντζα” μορφή;…). Ο σχεδιασμός τόσο των χαρακτήρων όσο και των επιπέδων είναι λεπτομερέστατος αλλά και όσο σκοτεινός χρειάζεται, ώστε να επαναφέρει την εξαιρετική ατμόσφαιρα των πρώτων τριών τίτλων της σειράς.
Τα επίπεδα μπορεί να μην έχουν οποιαδήποτε μορφή αλληλεπίδρασης -αν και ορισμένα stage fatalities τα χρησιμοποιούν στο έπακρο- εντούτοις, ο τεράστιος αριθμός τους, ίσως ο μεγαλύτερος που έχουμε δει σε fighting τίτλο, πραγματικά εντυπωσιάζει. Επιπλέον, δεν αποτελούν ένα “ξερό” background. Αντιθέτως, δείχνουν “ζωντανά”, καθώς στα περισσότερα από τα επίπεδα υπάρχει έντονη και λεπτομερής κινητικότητα. Όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, η κατάσταση σίγουρα θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερη.
Στις υψηλότερες δυσκολίες βρήκαμε αντιπάλους που μας δυσκόλευαν σημαντικά, βλέποντάς τους να χρησιμοποιούν άψογα τις ειδικές κινήσεις και την άμυνα, από την άλλη μεριά όμως, δεν ήταν λίγες οι φορές όπου απλά μπορούσαμε να επαναλάβουμε μία κίνηση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ώστε να νικήσουμε. Κάποιο combo που μπορούσαμε να επαναλάβουμε συνεχόμενα ή επιθέσεις με μαγικά βλήματα ήταν συχνά αρκετά για να δούμε την επιτυχή εμφάνιση του “Finish Him”.
Εδώ έρχεται φυσικά το online τμήμα (ή offline κομμάτι του τίτλου -φυσικά με φίλους) για να μας βοηθήσει να βρούμε νέες προκλήσεις αντιμέτωποι με πραγματικούς αντιπάλους. Ένα ιδιαίτερα φιλόξενο lobby έρχεται να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε παίκτες ανάλογου επιπέδου αλλά και είδους μάχης. Οι περισσότεροι από τους αγώνες στους οποίους πήραμε μέρος παρουσίαζαν αρκετά καλή ομαλότητα, με τις σποραδικές εμφανίσεις του lag να μην είναι αρκετές ώστε να χαλάσουν τη ροή του εκάστοτε αγώνα.
Επιτέλους Mortal Kombat!
Η απαρχή του πασίγνωστου franchise, λοιπόν, δε θα γινόταν να πραγματοποιηθεί με καλύτερο τρόπο. Το νέο Mortal Kombat καταφέρνει, κατά την άποψή μας, να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των οπαδών αλλά και να αναζωπύρωσει το ενδιαφέρον για μία σειρά, η οποία έδειχνε εντονότατα σημάδια κόπωσης στα τελευταία κεφάλαιά της. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των fighting τίτλων, το πρωτοποριακό για το είδος Story Mode, αλλά και το αντισυμβατικό Challenge Tower, έρχονται να προσφέρουν πολλές ώρες ενασχόλησης στους μοναχικούς παίκτες.
Από την άλλη πλευρά, ο αρκετά εύκολος χειρισμός καθώς και η άνεση με την οποία μπορούν να ενεργοποιηθούν οι διάφορες ειδικές επιθέσεις, αρκούν για να βοηθήσουν ακόμα και τους πιο αρχάριους παίκτες να διασκεδάσουν σε αναμετρήσεις στον καναπέ του σπιτιού τους ή και στο καλά υλοποιημένο online τμήμα του τίτλου. Το Mortal Kombat επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια δυναμικά, διεκδικώντας επάξια τη δική του θέση μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στο είδος των fighting παιχνιδιών.
Νικόλας Μαρκόγλου