Μυθολογία, μέρος πρώτο
Με την κυκλοφορία του Guild Wars 2 να βρίσκεται πια πολύ κοντά, το GameOver ξεκινά μια σειρά από αφιερώματα, τα οποία θα προετοιμάσουν το έδαφος για το sequel της NC Soft. Σε αυτή τη σειρά άρθρων θα δούμε το lore του Guild Wars, το πώς ξεκίνησαν όλα στο πρώτο παιχνίδι και τα χαρακτηριστικά του επερχόμενου Guild Wars 2, μέχρι τελικά να φτάσουμε στο review του νέου τίτλου.
Αιώνες πριν, χαμένοι πλέον στις μνήμες του χρόνου, στον κόσμο της Tyria κατοικούσαν οι Γίγαντες. Τεράστιοι, επιβλητικοί και πέρα για πέρα αληθινοί – όχι το υποδεέστερο είδος γιγάντων που βλέπεις αυτές τις μέρες να περιφέρεται στα οροπέδια της Diessa. Ο θρύλος λέει ότι πέθαναν ή εξαφανίστηκαν περίπου 11.000 χρόνια πριν από το παρόν έτος στη χρονολογία του Guild Wars 2. Kάτι περισσότερο από οκτώ χιλιάδες χρόνια μετά από αυτό το συμβάν, οι Αληθινοί Θεοί (όπως αναγνωρίστηκαν από τη φυλή των Ανθρώπων) εμφάνισαν μια φυλή ερπετόμορφων πλασμάτων ως κυρίαρχο είδος ζωής και την όρισαν προστάτη όλης της επικράτειας της Tyria.
Οι ερπετόμορφοι, γνωστοί σήμερα ως “The Forgotten”, ανέπτυξαν πλούσιο πολιτισμό και υπηρέτησαν ως φύλακες της γνώσης και όλων των παραδόσεων της επικράτειας. Ζούσαν δε ειρηνικά με όσα περισσότερα πλάσματα μπορούσαν (με τη φυλή των Charr να αποτελεί χαρακτηριστική εξαίρεση), και όλα κυλούσαν καλά στην Tyria. Ώσπου, 1.500 περίπου χρόνια μετά, η φυλή των Ανθρώπων εμφανίστηκε στον κόσμο.
Οι Άνθρωποι, ως άπληστα όντα καθώς είναι, άρχισαν γρήγορα να εξαπλώνονται στην επικράτεια, κατοικώντας περιοχές ειρηνικά και άλλοτε κατακτώντας εδάφη με πολέμους. Γρήγορα, το έργο που άφησαν πίσω τους οι Forgotten άρχισε να μαραζώνει…
Μαγεία και Θεοί
Οι Θεοί εμφανίστηκαν και κατοίκησαν την Tyria στη πόλη Arah (η επονομαζόμενη ως “Πόλη των Θεών”), που βρισκόταν σε μέρος της περιοχής Orr. Πολλοί πιστεύουν -και είναι γενικά αποδεκτό- ότι το Orr ήταν η πρώτη κατοικία των ανθρώπων, οι οποίοι στη συνέχεια επεκτάθηκαν στην Ascalon όπου παρέμειναν για κάποιο διάστημα κάτω από την επίβλεψη του Doric, του πρώτου βασιλιά των ανθρώπων.
Η Ascalon εκείνη την περίοδο κατοικούνταν από τους Charr, γεγονός που έφερε σε δύσκολη θέση τη μετακίνηση των ανθρώπων, αν και τελικά, χάρη στη βοήθεια των Θεών, κατάφεραν μέσα στα πρώτα εκατό χρόνια από την εμφάνισή τους στην Tyria να κάνουν δική τους την περιοχή. Μέσα στα επόμενα εκατό χρόνια, ο θεός Abaddon δώρισε στις φυλές της Tyria την τέχνη της μαγείας, μια δύναμη που όλες οι προικισμένες με αυτή φυλές καταχράστηκαν στο έπακρο.
Υπήρξαν τόσες σφοδρές διαμάχες ανάμεσα στις φυλές, που τελικά ανάγκασαν τον Βασιλιά Doric να παρακαλέσει τους Θεούς να πάρουν πίσω το δώρο τους. Αυτοί, αντί να εξαφανίσουν τελείως τη μαγεία από τον κόσμο, δημιούργησαν ένα λίθο, στον οποίο εσώκλεισαν όλη τη δύναμη της μαγείας, απαγορεύοντας έτσι στον οποιοδήποτε να είναι κυριάρχος όλων των σχολών μαγείας, τον σφράγισαν με το αίμα του Doric και τον έσπασαν σε πέντε διαφορετικά κομμάτια, τέσσερα εκ των οποίων ονομάστηκαν bloodstones (οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις διάφορες σχολές μαγείας) και μια που ονομάστηκε Keystone, απαραίτητη για να ενωθεί ξανά ο λίθος.
Στη συνέχεια τα πέταξαν μέσα σε ένα ηφαίστειο για ασφάλεια, όμως το ηφαίστειο εξεράγει, στέλνοντας τα κομμάτια προς κάθε κατεύθυνση. Ένα εμφανίστηκε στο σύμπλεγμα νησιών του Ring of Fire και δύο στην Kryta, με τα εναπομείνοντα δύο να αγνοείται η τύχη τους. Ο Abaddon, από την πλευρά του, θυμωμένος που οι υπόλοιποι Θεοί θέλησαν να απαγορέψουν το δώρο της ελεύθερης μαγείας, ξεκίνησε πόλεμο εναντίον τους. Η τροπή όμως του πολέμου δεν εξελίχθηκε υπέρ του. Οι Θεοί τον αιχμαλώτισαν και τον καταδίκασαν αιώνια στη Realm of Torment, εκμηδενίζοντας έτσι την επιρροή του στον κόσμο της Tyria.
Ως φύλακες ορίστηκαν οι Forgotten και κάπως έτσι, μετά τον εμφύλιο, οι Θεοί αποχώρησαν από τον κόσμο και σταμάτησαν να αναμειγνύονται με τα επίγεια. Όσοι Forgotten δεν επικομίστηκαν το φορτίο της φρούρησης του Abaddon διέφυγαν στις πιο απόκρυφες γωνίες της Tyria, όπου δεν μπορούσε να πατήσει πόδι ανθρώπου. Παρέμειναν στην Crystal Desert και έγιναν προστάτες ενός δράκου με το όνομα Glint.
{PAGE_BREAK}
1.200 χρόνια ακόμα
272 χρόνια μετά την Έξοδο των Θεών, ο δράκος Glint συνέταξε τις Flameseeker Prophecies, μια συλλογή από προφητείες που περιγράφουν τα μελλούμενα για τον κόσμο της Tyria καθώς και για την επιβίωση των ανθρώπων στα φοβερά και τρομέρα γεγονόντα που έρχονται να ταράξουν τον κόσμο. H Kryta, το τρίτο και τελευταίο βασίλειο των ανθρώπων, αρχικά δημιουργήθηκε ως αποικία της Elona, τριακόσια χρόνια μετά την Έξοδο των Θεών (αναφέρεται ως Αfter Exodus στο ημερολόγιο του Guild Wars), και κέρδισε την ανεξαρτησία του το 358 Α.Ε.
Το 851 Α.Ε. ένας αποκρυφιστής με το όνομα Lord Odran έγινε ο πρώτος άνθρωπος που κατάφερει να εισέλθει στο Rift, μια τοποθεσία στο κέντρο των Mists έξω από το χώρο και το χρόνο – κατά αυτό το τρόπο ήρθαν οι Forgotten στη Tyria, λέει ένας θρύλο.
Τα Mists είναι ουσιαστικά η πηγή της ζωής όπως την ξέρουμε, η πρώτη υπάρχουσα πραγματικότητα από την οποία χτίστηκαν όλες οι υπόλοιπες, ένας τόπος που προϋπήρχε πριν τους ανθρώπους, πριν καν υπάρξουν κόσμοι, πριν εμφανιστούν αστέρια στον ουρανό. Τα Mists αγγίζουν και ενώνουν τα πάντα, είναι οι συμπαντικοί δεσμοί παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, η πηγή όλου του καλού και κακού, της ύλης, της γνώσης.
Μέσα στα επόμενα 50 χρόνια, οι Charr ανακάλυψαν τους Τιτάνες και την Flame Legion, μια εκ των τεσσάρων High Legions των Charr. Aνακύρηξαν τους Τιτάνες ως θεότητες και οι άνθρωποι έχτισαν τον Great Northern Wall για να κρατήσουν τους αιρετικούς Charr έξω από την Ascalon.
Guild Wars
To 1013 A.E. ήταν η έναρξη των λεγόμενων Guild Wars, μιας εμφύλιας διαμάχης ανάμεσα στα τρία βασίλεια των ανθρώπων, της Ascalon, της Kryta και του Orr. O πόλεμος έληξε το 1070 Α.Ε. με την εισβολή των Charr στην Ascalon, μια απειλή που ένωσε τις αντιμαχόμενες πλευρές των ανθρώπων μπροστά στον κοινό εχθρό. Η εισβολή των Charr έμεινε γνωστή στην ιστορία ως “the Searing”. Κατά τη διάρκεια του Searing τα έθνη των ανθρώπων υπέστησαν ανυπολόγιστες καταστροφές. Οι Charr έφτασαν μέχρι το Orr και απείλησαν να εισέλθουν στην ίδια την Arah, την Πόλη των Θεών, ώσπου ένας άνθρωπος με το όνομα Khilbron ανακάλυψε στις σκοτεινές κατακόμβες του Orr κάποιους αρχαίους πάπυρους απαγορευμένης γνώσης, εξαπολύοντας στους εισβολείς τρομακτικές μαγικές δυνάμεις.
Τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά. Η ίδια η Πόλη των Θέων κυριολεκτικά βυθίστηκε κάτω από τη μανία της μαγείας και το Orr σχεδόν εξαφανίστηκε από το χάρτη, σε μια διαβολεμένη επιδειξη ωμής δύναμης που, πολύ χαρακτηριστικά, έμεινε στην ιστορία με την ονομασία “Cataclysm”.
Στο Guild Wars: Prophecies (ή απλά Guild Wars, το πρώτο παιχνίδι), οι παίκτες έρχονται αντιμέτωποι με τον Khilbron, όπου ανακαλύπτουν τελικά ότι πίσω από τις πράξεις του τα νήματα κινούσε ο Abaddon, που επιθυμούσε διακαώς την καταστροφή της Πόλης των Θεών. Στα γεγονότα του Κατακλυσμού, ο Khilbron μεταμορφώνεται σε Lich Lord με τη δύναμη της μαγείας που ελευθέρωσε και αποτελεί τον βασικό κακό της ιστορίας – αν και το backstory του γίνεται γνωστό στους παίκτες στο Nightfall expansion.
{PAGE_BREAK}
Η ιστορία στο πρώτο κεφάλαιο του Guild Wars, το Prophecies, ξεκινά αμέσως μετά τα γεγονότα που εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια του Searing και, χωρίς να μπούμε σε περισσότερες -αν και σημαντικές- λεπτομέρειες, θα δούμε μερικά σχετικά κομμάτια που αρμόζουν στο παζλ της σύντομης αυτής ιστορικής αναδρομής. Η Ascalon βρίσκεται πλέον στο έλεος των Charr, έτσι οι παίκτες -μαζί με τον Prince Rurik- αποφασίζουν πως η παραμονή τους εδώ μόνο θάνατο μπορεί να επιφέρει.
Καθώς διαφεύγουν προς τα Shiverpeaks με προορισμό την Kryta, o Βασιλιάς Adelbern διαφωνεί να εγκαταλείψει το πόστο του, φτάνοντας στο σημείο -νευριασμένος, ξεροκέφαλος και σε απόγνωση καθώς βρισκόταν- να αποκυρήξει το γιο του, Prince Rurik για την εγκατάλειψη της πατρίδας του –μια χαμένη υπόθεση κατά τα άλλα.
Μεταφερόμαστε μπροστά, βρισκόμενοι στην Kryta. Eδώ κουμάντο κάνει η White Mantle, μια θεοκρατική στρατιωτική οργάνωση που έχει επικομιστεί το ρόλο της τάξης και της ασφάλειας στην Kryta, τιμώντας τους μυστηριώδεις Unseen Ones ως θεούς. Οι παίκτες θα κληθούν να βοηθήσουν τον αρχηγό της οργάνωσης, τον Confessor Dorian, να διασφαλίσει ένα αρχαίο κειμήλιο μυθικής δύναμης, το Scepter of Orr και, φέροντας σε πέρας την αποστολή, στη συνέχεια αναλαμβάνουν να εντοπίσουν τα ίχνη των Chosen, μιας κάστας ευγενών κατοίκων της Kryta, που θεωρείται ότι πρέπει να λαμβάνουν τα μεγαλύτερα προνόμια που απορρέουν μέσα από τη μελέτη της γνώσης και της αφοσίωσης στους θεούς.
Οι Chosen τελικά φανερώνεται ότι έχουν απαχθεί από την Shining Blade, μια απελευθερωτική οργάνωση αποτελούμενη από ευγενείς της Kryta, οι οποίοι θέλουν να εκθρονίσουν την κυριαρχία της White Mantle, επαναφέροντας το βασιλικό αίμα στο θρόνο. Τα γεγονότα που αποκαλύπτονται είναι ακόμα πιο τρομακτικά, αφού βρίσκοντας οι παίκτες τους Chosen, ανακαλύπτουν ότι τους χρησιμοποιούσε η White Mantle ως ανθρωποθυσίες για τις τελετές τους. Κατόπιν συνάπτουν συμμαχία με τους επαναστάτες της Shining Blade και έναν άγνωστο άνθρωπο ονόματι “Khilbron” και ο εμφύλιος πόλεμος ξεσπά στην Kryta.
Η Mantle ξεκινά μια επιχείρηση ολικής εκαθάρισης, με τους εναπομείναντες ηγέτες της επανάστασης να διαφεύγουν προς τα Southern Shiverpeaks, κυνηγημένοι από το στρατό της White Mantle καθώς και τους ίδιους τους Unseen Ones, οι οποίοι όπως αποκαλύπτεται αποτελούν μια αρχαία και εχθρική φυλή ιπτάμενων χρηστών μαγείας, επονομαζόμενοι ως Mursaat. Στα Shiverpeak Mountains ο ηγέτης της Mantle, Confessor Dorian, θανατώνεται από τη Blade, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στο σύμπλεγμα νησιών του Ring of Fire, όπου βρισκόταν το εσωτερικό συμβούλιο της White Mantle, σκοτώνοντας τους πάντες εντός του.
Εκεί, ο Vizier Khilbron εξαπατά τους παίκτες και τη Shining Blade παίρνοντας στην κατοχή του το πανίσχυρο Scepter of Orr. Αποκαλύπτοντας τον πραγματικό εαυτό του, ο Lich Lord εξαπολύει στη γη της Tyria τις δυνάμεις των Τιτάνων, οι οποίοι με τη σειρά τους εξολόθρευσαν σχεδόν όλους τους Mursaat.
Προδωμένοι, οι παίκτες αντεπιτίθενται και καταστρέφουν την απειλή του Khilbron, θέτοντας οριστικό τέλος στο κεφάλαιο του Prophecies και ένα προσωρινό, στο συνεχόμενο, γεμάτο ανατροπές και περιπέτεια ιστορικό της Tyria.
Επίλογος
Στο πρώτο αυτό άρθρο αποπειραθήκαμε να δώσουμε για γενική σύνοψη της μυθολογίας πίσω από το Guild Wars, ακολουθώντας κλιμακωτά εκείνα τα γεγονότα που θα μας φέρουν στο σήμερα, στην αρχή του Guild Wars 2. Προφανώς, πολλά πρόσωπα και καταστάσεις δεν αναλύθηκαν ή δεν παρουσιάστηκαν καθόλου, καθώς θα χανόταν ο σκοπός της σύνοψης και θα καταλήγαμε από ένα ήδη πολυσέλιδο άρθρο σε μια εγκυκλοπαίδεια.
Βρισκόμαστε όμως ακόμα στο 1072 Α.Ε, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε να καλύψουμε ένα έδαφος 253 ετών πριν το παρόν, στο Guild Wars 2. Συμβάντα σημαντικά θα παρουσιαστούν στο δεύτερο μέρος του άρθρου, συμβάντα που θα οριοθετήσουν ακόμα καλύτερα τα χνάρια του νέου παίκτη στον κόσμο της Tyria.
Συνεχίζεται…
Οδυσσέας Γιαννιώτης
Eδώ θα βρείτε το δεύτερο μέρος του άρθρου.
{nomultithumb}