Το Black Flag ρίχνει την άγκυρά του στο PS4
Παρόλο που οι “τρεις μεγάλοι” του software χώρου (Ubisoft, EA, Activision) έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν, ουκ ολίγες φορές, για “αρπαχτές”, τα βήματά τους στη νέα γενιά φαίνεται πως έγιναν με περισσότερη προσοχή απ’ ότι θα περιμέναμε. Και οι τρεις εταιρίες, μετέφεραν τα projects τους από την προηγούμενη στη νέα γενιά, τίμια και με αξιοπρέπεια. Εμείς, εδώ στο GameOver.gr, σκοπεύουμε να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος των σημαντικών αυτών κυκλοφοριών που “μεταπήδησαν” στα PS4 και Xbox One από τους προκατόχους τους, μιας και τα περισσότερα αξίζουν την όποια επένδυση από την πλευρά των υποψήφιων αγοραστών.
Το πρώτο και σημαντικότερο κατά την άποψη του γράφοντος παιχνίδι, που μεταφέρθηκε στη νέα γενιά, είναι το Assassin’s Creed IV: Black Flag. Το GameOver έχει καταθέσει ολοκληρωμένη άποψη για τον τίτλο της Ubisoft εδώ και μερικές εβδομάδες, οπότε στο παρόν κείμενο μην περιμένετε να διαβάσετε για το τι μας άρεσε και τι όχι από το παιχνίδι. Σε αυτές τις γραμμές θα ρίξουμε μια σύντομη ματιά στον οπτικοακουστικό, και γενικότερα, τεχνικό τομέα του νέου Assassin’s Creed.
Ο λόγος που δε θα ασχοληθούμε με τα του παιχνιδιού, είναι γιατί ως παιχνίδι το Black Flag του PS4 δε διαφέρει σε τίποτα από τις εκδόσεις των Xbox 360, PS3, Wii U και PC. Για να είμαστε πιο ακριβείς, οι PS3 και PS4 εκδόσεις του τίτλου έχουν αποκλειστικό περιεχόμενο, που αφορά στις τρεις επιπλέον αποστολές της Aveline de Grandpré, που γνωρίσαμε στο Assassin’s Creed III: Liberation. Δεν είναι όμως προνόμιο της PS4 έκδοσης, γι’ αυτό και δε θα δώσουμε περισσότερο βάρος σε αυτές.
Εκεί, όμως, που υπάρχει φρέσκο περιεχόμενο, είναι στον τεχνικό τομέα. Καταρχάς, η ανάλυση είναι σαφέστατα βελτιωμένη. Αν και το ελαφρύ aliasing συνεχίζει να υφίσταται, κυρίως στα μοντέλα του φόντου, η εικόνα είναι καθαρή και κρυστάλλινη. Το frame rate είναι επίσης βελτιωμένο, που μπορεί να μην πιάνει τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, αλλά συνολικά κρατιέται ομαλό και σε ψηλά επίπεδα.
Το polygon count έχει αυξηθεί δραματικά, τα textures των μοντέλων και των αντικειμένων είναι ευκρινέστερα και αισθητά πιο όμορφα, ενώ και τα particle effects (φωτιά, καπνοί, ομίχλη κ.α.) εμφανίζονται αρκετά πιο ρεαλιστικά. Σημαντική βελτίωση έχει υποστεί και η μηχανή φυσικής. Πλέον τα φυτά αλληλεπιδρούν με τον κεντρικό πρωταγωνιστή, την ώρα που τα νεκρά σώματα των αντιπάλων, καθώς και τα όπλα που αφήνουν πίσω τους, υπακούουν με περισσότερη ευλάβεια στους νόμους του Νεύτωνα. Επιπροσθέτως, χάρμα οφθαλμών είναι τα βελτιωμένα κύματα και η θάλασσα γενικότερα, ενώ το draw distance έχει αυξηθεί και αυτό κατά πολύ.
Δεν είναι όμως μόνο τα γραφικά βελτιωμένα, αλλά και ο ήχος. Δοκιμάζοντας τον τίτλο στο PS3 και αμέσως μετά σε DTS 5.1 στο PS4, η αλλαγή που παρατηρήσαμε στα ηχητικά εφέ και στην ποιότητα του surround ήχου γενικότερα, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Επιπλέον, πολύ σημαντικό ρόλο στην όλη εμπειρία παίζει και το αναβαθμισμένο χειριστήριο του PS4, καθώς επίσης και η… σωστή αυτή τη φορά λειτουργία δόνησης. Οι ναυμαχίες με το DualShock 4 είναι, αδιαμφισβήτητα, απολαυστικότερες από κάθε άλλη φορά.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως το Remote Play με το PS Vita, στο Assassin’s Creed IV είναι μία όμορφη πραγματικότητα. Βέβαια, για κάποιους είναι παντελώς άχρηστη ως λειτουργία, παρόλα αυτά δε μπορούμε να μη δώσουμε τα εύσημά μας στη Sony γι’ αυτήν την τεχνολογία.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί και η δυνατότητα αναβάθμισης της PS3 έκδοσης στην έκδοση του PS4, με μόλις €10, τότε μιλάμε για μία πραγματικά τίμια πρόταση. Το σημαντικότερο βέβαια είναι ότι μιλάμε για ένα αξιοπρεπέστατο παιχνίδι γενικότερα, οπότε θα σας το προτείναμε ως μία από τις πρώτες σας αγορές στην περίπτωση που αποκτήσετε σύντομα τη νέα οικιακή κονσόλα της Sony.
{nomultithumb}