Enter the Matrix
Τα twin stick shooters είναι μια κατηγορία παιχνιδιών που γνώρισε τεράστια άνθιση κατά την προηγούμενη γενιά συστημάτων, κυρίως γιατί μιλάμε για μικρές παραγωγές, που βρήκαν ως ιδανική πλατφόρμα διάθεσης τις υπηρεσίες Xbox Live Marketplace και PlayStation Store. Μια εταιρεία που διέπρεψε στο PS3 με παιχνίδια αυτής της κατηγορίας είναι η φινλανδική Housemarque, η οποία προσέφερε στο οικιακό σύστημα της Sony (και στη συνέχεια στο PS Vita) ένα από τα καλύτερα και πλέον κλασικά twin stick shooters, το Super Stardust HD.
Με το Resogun, οι Φινλανδοί μεταφέρουν την εμπειρία σε ένα νέο επίπεδο, παίρνοντας την κλασική συνταγή και μεταφέροντάς την με απρόσμενη επιτυχία στη νέα γενιά και, ειδικότερα, στο PS4. Το Resogun αποτελεί μεν μια κλασική προσθήκη στο genre, αλλά ταυτόχρονα έχει ένα δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα, που το διαχωρίζει αισθητά και από το Super Stardust, αλλά και από σχεδόν οτιδήποτε άλλο είναι διαθέσιμο στην αγορά.
Ο παίκτης ελέγχει ένα σκάφος, αλλά αντί να κινείται ελεύθερα γύρω από μια σφαίρα ή εντός ενός τετράγωνου πλαισίου (όπως συμβαίνει στη συντριπτική πλειοψηφία αυτού του είδους παιχνιδιών), πρέπει να επιβιώσει μέσα σε ένα κυκλικό περιβάλλον, κινούμενος κυρίως στον οριζόντιο άξονα και εντός 360 μοιρών. Στον κάθετο άξονα η κίνηση είναι περιορισμένη, αφού το σκάφος έχει τη δυνατότητα να ανεβοκατεβαίνει μόλις λίγα μέτρα, απλά και μόνο για να ελίσσεται μέσα από τους εχθρούς.
Σε ό,τι αφορά το gameplay, η κατάσταση είναι απλή, αλλά όχι απλοϊκή. Ελέγχουμε, λοιπόν, ένα σκάφος, κινούμενοι κυρίως στον οριζόντιο άξονα, με δύο βασικούς στόχους. Ο πρώτος είναι να σώσουμε τους «ανθρώπους» που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ψηφιακά κελιά εντός του εκάστοτε επιπέδου και ο δεύτερος να εξολοθρεύσουμε οτιδήποτε εμφανίζεται στην οθόνη, ειδικά τα εχθρικά σκάφη που στόχο έχουν να απαγάγουν ή να σκοτώσουν τα εν λόγω ψηφιακά ανθρωπάκια.
Το σπουδαίο του πράγματος εδώ εντοπίζεται στο κορυφαίο game design των Φινλανδών. Ενώ το gameplay περιορίζεται στην κίνηση με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, τις βολές με το δεξιό και τις έξτρα κινήσεις boost, overdrive και bomb, η ροή του εκάστοτε επιπέδου είναι αριστοτεχνικά δοσμένη, με τη δυσκολία να αυξάνεται γεωμετρικά. Έτσι, με έναν έξυπνο τρόπο το Resogun «εκπαιδεύει» τρόπο τινά τον παίκτη, δίνοντάς του μικρές γεύσεις από το τι θα ακολουθήσει στην επόμενη φάση του κάθε επιπέδου, στο boss fight και, εν τέλει, στο επόμενο επίπεδο.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ο παίκτης κάνει κτήμα του το απολαυστικό gameplay, ξεκινώντας από τον πιο χαμηλό βαθμό δυσκολίας και ανεβαίνοντας σταδιακά, αφού με κάθε νέα κλίμακα βλέπουμε νέα patterns στις κινήσεις των εχθρών, εξελιγμένη ΑΙ και εντελώς διαφορετική εξέλιξη μέσα σε κάθε πίστα. Η «easy to learn, hard to master» λογική βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στο Resogun και αυτό μπορεί να διαπιστωθεί μόνο δοκιμάζοντάς το.
Το περιβάλλον όπου διαδραματίζεται το Resogun θα λέγαμε ότι είναι λίγο από cyberpunk και λίγο από Matrix, αφού δεν έχουμε να κάνουμε με πραγματικά σκάφη, ανθρώπους και ρεαλιστικό περιβάλλον, αλλά έναν κόσμο που μοιάζει να χτίστηκε στο εσωτερικό ενός υπολογιστή. Και αυτή η επιλογή έδωσε στους δημιουργούς τη δυνατότητα να σχεδιάσουν επίπεδα χωρίς κανέναν περιορισμό στo art direction.
Έτσι, αυτό το cyberpunk περιβάλλον δείχνει πανέμορφο, με εντυπωσιακά φίλτρα φωτισμού, που αλλάζουν συνεχώς, ένα καλειδοσκόπιο χρωμάτων και εκρήξεων που «ξεμουδιάζει» τον επεξεργαστή του PS4, particle εφέ, όπου εκατομμύρια (κυριολεκτικά…) μικρών κομματιών γεμίζουν την οθόνη μετά την εξολόθρευση ενός boss και ταυτόχρονη εμφάνιση εκατοντάδων σκαφών στην οθόνη, χωρίς το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα. Και όλα αυτά σε ανάλυση 1080p και 60fps. Εξαιρετικό είναι και το soundtrack, αλλά το highlight στον ήχο είναι η τύπου «EDI» φωνή της γυναίκας-υπολογιστή, που μας ενημερώνει για τις εξελίξεις κατά τη μάχη και ακούγεται από το ηχείο του Dual Shock 4.
Το Resogun αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τίτλων που έχουμε μέχρι στιγμής δει στη νέα γενιά. Είναι αριστοτεχνικά σχεδιασμένο, εθιστικό, όμορφο και άκρως απολαυστικό. Στον αντίποδα, το περιεχόμενό του είναι ελάχιστο και τελειώνει μέσα σε 2-3 ώρες, αλλά παίζοντας σε αυξημένο βαθμό δυσκολίας κάθε φορά βλέπεις κάτι νέο στα ήδη γνωστά επίπεδα. H δημιουργία των Φινλανδών είναι ένα από τα τρία αποκλειστικά launch παιχνίδια του PS4. Και ξέρετε κάτι; Τηρουμένων των αναλογιών, είναι το καλύτερο!
Γιώργος Καλλίφας
{nomultithumb}