Unlimited Adventure.
Διαβάζοντας ξανά το περσινό review του Elder Scrolls Online, οι γενικότερες διαπιστώσεις και αίσθηση που αφήνει ο τίτλος είναι και παραμένουν οι ίδιες σε γενικές γραμμές. Η μεταφορά στις πλατφόρμες των PlayStation 4 και Xbox One ενδεχομένως να καθυστέρησε λίγο, αναλογικά, όμως, η έκδοση που λαμβάνουν οι χρήστες των κονσολών έρχεται με όλες τις επιμέρους προσθήκες που επί ένα χρόνο πραγματοποιούσε η Zenimax Online για το τίτλο.
Το Elder Scroll Online: Tamriel Unlimited είναι η έκδοση του τίτλου που δεν απαιτεί συνδρομή για να παιχτεί, παρά μόνο στις αντίστοιχες υπηρεσίες PSN και Live -όπως κάθε online τίτλος. Στον πυρήνα του παραμένει μια μεταφορά του Elder Scrolls σύμπαντος σε online περιβάλλον, τροφοδοτούμενο και κινούμενο στη λογική των quests και βασιζόμενο περισσότερο στην αφήγηση ιστοριών παρά στα social χαρακτηριστικά της κατηγορίας. Ενδεχομένως να έχετε δει πολλές φορές να αναφέρεται ως “online rpg” παρά ως “ΜΜΟ” και η αλήθεια είναι πως αυτές οι αντιφάσεις σε δομή και μηχανισμούς είναι το στοιχείο που προσδίδει χαρακτήρα και γοητεία στο παιχνίδι.
Οι αλλαγές που μπορούμε να βρούμε σε σχέση με ένα χρόνο πριν είναι αρκετές, μικρές ή μεγάλες, και σίγουρα δεν είχαμε τον απαιτούμενο χρόνο να τις δούμε όλες. Πρωτίστως, να ξεκαθαρίσουμε το γεγονός ότι αμετάβλητος έμεινε ο ρυθμός κατά τον οποίο κερδίζουμε levels, επιμένοντας σε αργό τέμπο για κάποιον που θέλει να παίξει «κανονικά» το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει προσοχή στους voiced over διαλόγους για μεγαλύτερη εμπλοκή στα τεκταινόμενα της ιστορίας, καθώς και αρκετή κατανάλωση χρόνου σε εξερεύνηση, προς εύρεση υλικών, συνταγών, εξοπλισμού και κάθε λογής collectible στον αχανή κόσμο του παιχνιδιού.
Στον αντίποδα, μπορούμε πάντα να προσπεράσουμε οποιαδήποτε δουλειά έχει πέσει στον τομέα της αφήγησης και απλά να ακολουθούμε τις σημειώσεις στο χάρτη από quest σε quest, αδιαφορώντας πλήρως για την εξερεύνηση του περιβάλλοντα χώρου, απλά προχωρόντας βασιζόμενοι στις ανταμοιβές των quests ή οτιδήποτε τύχει να πέσει ως loot από κάποιον εχθρό. Η grinding λογική ντύνεται με αφήγηση και εξερεύνηση, αρκεί ο παίκτης να έχει τη διάθεση να τα ακολουθήσει. Πρόκειται για ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία του παιχνιδιού, στοιχεία που ενισχύουν το single player αλλά κουβαλούν μαζί τους τις ίδιες αντιφάσεις στο multi.
Ακόμα και με ένα μόνο φίλο να παίζετε παρέα, πάντα θα υφίσταται το θέμα του ποιος από τους δύο έχει όρεξη να καθίσει να διαβάσει διαλόγους, να λύσει το κουβάρι μιας δολοπλοκίας, να αναζητήσει στοιχεία για ένα φόνο, να πάρει το χρόνο του να λύσει το μυστήριο σε εκείνο τον ερειπωμένο ναό, χωρίς ποτέ στο μεσοδιάστημα να επικρατεί κάποιου είδους δράση σε μορφή μάχης. Και το Elder Scrolls Online εμπεριέχει πάμπολλα τέτοια quests όπου η μάχη είναι απούσα. Επιπρόσθετα, συνεχίζει τα υφίσταται σχεδόν σε κάθε quest το φαινόμενο του phasing, όπου το περιβάλλον αλλάζει ανάλογα σε πιο στάδιο του quest βρισκόμαστε, με αποτέλεσμα να ενισχύεται μεν η single player ψευδαίσθηση, να μην μπορούν όμως, δε, να συγχρονιστούν δύο παίκτες στο ίδιο group αν βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια. Είπαμε, οι αντιφάσεις.
Δύο εξαιρετικά χαρακτηριστικά που αμέσως γίνονται αντιληπτά είναι η άψογη μεταφορά των controls σε gamepad, καθώς και η μεγέθυνση του εύρους ορατότητας (Field of View) βρισκόμενοι σε πρώτο πρόσωπο. Είναι μάλιστα τόσο καλή η αίσθηση, που το πρώτο πρόσωπο έγινε αχώριστη συνήθεια -εκτός εκείνων των περιστάσεων όπου επικρατεί ένας μικρός χαμός επί της οθόνης, δηλαδή σε PvP και group dungeons. Είναι απόλυτα ικανοποιητικό το πόσο καλά ανταποκρίνονται τα controls στο χειρισμό του χαρακτήρα, ανεξάρτητα του τι ρυθμός επικρατεί στη μάχη, δημιουργώντας μια άναρχη χορογραφία από blocks, dodges, crowd controls και area of effect ικανότητες σε υψηλές ταχύτητες, αγγίζοντας το όριο αλλά χωρίς ποτέ να ξεφεύγουν από τον έλεγχο του παίκτη.
Εν αναμονή της Dark Brotherhood Guild που θα συμπληρώσει εκείνες των Fighters και Mages, στο παιχνίδι έχει προστεθεί η γνωστή «παρανομία» της σειράς μέσω του Justice μηχανισμού, προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασχολίας στο gameplay. Κλέψιμο, δολοφονίες, διαρρήξεις σπιτιών, με τους στρατιώτες να μας κυνηγάνε να τους πληρώσουμε το αντίτιμο και τα κλοπιμαία. Πλέον, ξεχνάμε την ευκολία με την οποία μπαίναμε σε οποιοδήποτε σπίτι και το αδειάζαμε, μιας και το μακρύ χέρι του νόμου καραδοκεί. Βέβαια, αν επιδοθούμε επιτυχώς στο επάγγελμα του κλέφτη, τότε μπορούμε πάντα να πηγαίνουμε τα κλοπιμαία προς ξέπλυμα ή πώληση, αποκτώντας με αυτό τον τρόπο αρκετά πολυπόθητα χρήματα. Έχει μάλιστα εισαχθεί ολόκληρη skill line, που μπορούμε να εντρυφήσουμε ως παράνομοι, ανεβάζοντας skills όπως καλύτερες πιθανότητες στο pickpocket ή μειωμένα χρήματα όταν μας κάνουν τσακωτούς.
Σε άλλες προσθήκες, βρίσκουμε το Dye system, με το οποίο μπορούμε να δώσουμε λίγο χρώμα παραπάνω στις γκριζοκαφέ αποχρώσεις του εξοπλισμού μας. Φυσικά, δεν λείπει και το Cash Shop, όπου εδώ ονομάζεται Crown Shop, το οποίο εμπεριέχει καθαρά διακοσμητικού χαρακτήρα αντικείμενα, όπως mounts, pets και skins. Δυστυχώς, για κάποιον που θέλει να ξοδέψει εδώ κάποια χρήματα οι επιλογές είναι λίγες και φτωχές συγκριτικά με το τι κυκλοφορεί εκεί έξω σε άλλους τίτλους.
Πίσω στα βασικά όμως του τίτλου, το Elder Scrolls Online παραμένει ένα παιχνίδι που παίζεται ευχάριστα ως single player εμπειρία, διαχωρίζοντας τις καθαρά multiplayer δραστηριότητές του στον τεράστιο PvP χάρτη του, στα group dungeons των τεσσάρων ατόμων και τα 12ρια Trials του end-game. H μεταφορά των controls σε gamepad διευκολύνει τον παίκτη σε όλες τις δραστηριότητες του παιχνιδιού, είτε πρόκειται για μάχη είτε για απλή πλοήγηση στο inventory. Το γραπτό chat έχει αντικατασταθεί με voiced, όπου, όλως περιέργως, ενώ καλύπτει ένα σεβαστό εύρος της περιοχής που βρίσκεται ο χαρακτήρας μας, σπάνια ακούμε άλλους παίκτες με ανοιχτά μικρόφωνα να μιλούν χωρίς λόγο. Στην πραγματικότητα, πάντα θα λείπει η δυνατότητα της γραπτής επικοινωνίας, μιας και η κουτσουρεμένη αγγλική από κάθε γωνιά της Ευρώπης θέλει αργή και σταθερή ομιλία για να γίνει κατανοητή.
Εν κατακλείδι, το Tamriel Unlimited στις κονσόλες είναι μια καθ’ όλα τίμια μεταφορά, χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά προβλήματα. Τα γραφικά βρίσκονται σε καλό επίπεδο -χωρίς να εντυπωσιάζουν- ενώ πέραν στιγμίαιων φαινόμεων “λόξυγγα”, το lag είναι απόν. Το crafting μάς θύμισε ξανά πόσο εξαιρετικά έχει υλοποιηθεί, το βάθος στην παραμετροποίηση του χαρακτήρα μας έγινε ακόμα πιο πλούσιο από όσο ήδη ήταν και το υλικό του τίτλου παραμένει απλωμένο και θηριώδες σε κάθε γωνιά της Tamriel. Χωρίς να είναι κάτι συγκλονιστικό, λειτουργεί σωστά και πρόκειται για ένα πολύ καλό “entry point” στην κατηγορία των MMO για τους consoles gamers.
To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.