Από τους τελευταίους των μοϊκανών.
Σε σχεδιασμό, φιλοσοφία gameplay και εργατοώρες που καλούμαστε να ξοδέψουμε στον online τίτλο της SquareEnix, το Final Fantasy XIV: A Realm Reborn δηλώνει παρόν ως ένας από τους τελευταίους μεγάλους των παραδοσιακών MMORPGs. Δεν είχαμε παλαιότερα την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τον τίτλο, πλήν κάποιων ωρών όταν αυτός βρισκόταν ακόμα στη beta φάση του, και από τότε ακόμα, εκείνο που έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το πάντρεμα του τι είναι Final Fantasy με το δύσκολο και θαυμαστό κόσμο των online rpgs.
Στα του Heavensward δεν θα σταθούμε μιας και το υλικό που παρουσιάζεται σε αυτό το expansion (ή DLC) προϋποθέτει να έχουμε ήδη χαρακτήρα στο end game. Αναφορικά και μόνο, η ιστορία δείχνει σημάδια φυγής από το βασικό σεναριακό κορμό, παρουσιάζοντας μέσα από μια εντελώς νέα περιοχή τη διαμάχη μεταξύ Ishgardians και Dragons. Στα βασικά του χαρακτηριστικά, προστίθονται flying mounts στο παιχνίδι, τρεις νέες jobs που καλύπτουν το εύρος της τριάδας tank, dps, heal, νέες προκλήσεις μέσω dungeons, καθώς και μια νέα φυλή που είναι διαθέσιμη για όλους τους παίκτες από την αρχή.
Ξεκινώντας από την αρχή τον τίτλο, φτάσαμε στο σημείο τον αρχικό μας Conjurer να τον έχουμε κάνει White Mage και πλέον να βρίσκεται στο level 38, έχοντας ξεκλειδώσει και δει πολλές από τις βασικές πτυχές του gameplay. Παράλληλα, μιας και με τον ίδιο χαρακτήρα μπορούμε να εντρυφήσουμε σε άλλες (ή όλες) τις υπόλοιπες classes, ανεβάσαμε έναν Pugilist στα 30 και τον κάναμε Monk καθώς και έναν Arcanist στα ίδια levels, έχοντας επίσης δύο διαφορετικά gathering jobs και ένα crafting στα ίδια περίπου επίπεδα. Ενώ υπάρχει πάντα ένα κεντρικό quest ως οδηγός για τον παίκτη μέσα στην ιστορία, αυτό το παράλληλο multitasking σε δραστηριότητες είναι ένα εκ των εξόχοντων σχεδιαστικών επιλογών του A Realm Reborn. Ένα χαρακτηριστικό όπου, σε συνδυασμό με τη σταδιακή πρόοδο σε παρουσίαση νέων συστημάτων και μηχανισμών, σε κλασσικό Final Fantasy στυλ, καταφέρνει να κρατά σφιχτοδεμένη την εμπειρία με αμείωτο ενδιαφέρον στη ροή.
Το παιχνίδι εισάγει σταδιακά και με πλήρη σαφήνεια όλα του τα χαρακτηριστικά καθώς ανεβαίνουμε levels, κρατώντας φρέσκια την εμπειρία μέσα στο ταξίδι. Από ένα σημείο και ύστερα το πώς ο ίδιος ο παίκτης θα κινηθεί και θα εκμεταλλευτεί αυτούς τους μηχανισμούς προς όφελός του, είναι καθαρά στο χέρι του. Ο μοναδικός καταλυτικός παράγοντας εδώ είναι ο χρόνος. Χρειάζεται προσπάθεια και χρόνος η ενασχόλησή μας με κάποια παράλληλη δραστηριότητα, κάνοντας κάθε νέο log in μια πρόκληση από μόνο του, σχετικά με ποιά μέρη του τίτλου θέλουμε να ασχοληθούμε.
Εκείνο που σίγουρα δεν κάνει το A Realm Reborn, είναι να ακολουθεί το trend της κατηγορίας για περισσότερο φιλικές προς το single player πρακτικές. Σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται γραμμών διαλόγου, cut-scenes και ιστορίας, στη μεγάλη όμως εικόνα της αλληλεπίδρασης συστημάτων που τρέχουν από πίσω, η ιστορία αποτελεί έναν αέρα κινητήριας δύναμης προς τα εμπρός παρά το επίκεντρο του τίτλου. Στο παρασκήνιο υποβόσκει η αίσθηση ότι κάτι μεγάλο παίζεται, όμως πέραν κάποιων ξεχωριστών χαρακτήρων και καταστάσεων, το σενάριο κινείται μάλλον σε χλιαρά νερά.
Είναι άλλη μια ιστορία εκλεκτού, που στο συγκεκριμένο σενάριο καλείται να προστατέψει τα έθνη της Eorza, με τις επιμέρους διηγήσεις να καταπιάνονται με θεματολογία γνωστή για τα δεδομένα της σειράς. Ως κινητήριος δύναμη, η ιστορία προσθέτει την απαραίτητη οικειότητα σε κάποιον μη εξοικειωμένο σε mmorpg συνθήκες, δημιουργώντας ένα φιλικό περιβάλλον, που κινείται τόσο στα casual νερά της κατηγορίας για τον παίκτη που θέλει να απολαύσει μόνος του το παιχνίδι, όσο και στα hardcore για εκείνον που αποζητεί ομαδικές δραστηριότητες και δεν τον απασχολεί το grinding.
Eίναι αξιοθαύμαστο να βλέπεις έναν τίτλο σαν το Final Fantasy XIV να στέκεται αγέρωχος στον ολοένα μεταβαλλόμενο online κόσμο. Με την ευρύτερη κατηγορία να έχει δέχεται αλλαγές σε σχεδιαστική προσέγγιση και μείωση μεγάλων κυκλοφοριών χρόνο με το χρόνο και το online gaming να έχει χτυπήσει την πόρτα κάθε είδους παιχνιδιού, είναι ευχάριστο να βλέπεις πόσοι παίκτες στηρίζουν το παραδοσιακό μοντέλο. Με μηνιαία συνδρομή και σχεδιαστική λογική που απαιτεί χρόνο και αφοσίωση από τον παίκτη, το Final Fantasy XIV: A Realm Reborn δεν μπορεί παρά να είναι ένας από τους τελευταίους, υπερήφανους, των μεγάλων MMORPGs.
To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.