Ένα όμορφο ταξίδι στον κόσμο της Mira.
Οι φίλοι των JRPG παιχνιδιών έχουν κάθε λόγο να είναι ενθουσιασμένοι και ανυπόμονοι για το νέο τίτλο της Monolith Soft. Αφενός το Xenoblade Chronicles ήταν το καλύτερο παιχνίδι του genre για το Wii και αφετέρου ο Takahasi-san και τα έργα του επάνω στα Xenogears και Xenosaga, αρκούν για να δικαιολογήσουν την αδημονία στους παλαιότερους, που γνωρίζουν τι πρέπει να περιμένουν από το δημιουργό. Αν και μπορεί να είναι γνωστό, αξίζει να σημειωθεί πως το Xenoblade Chronicles X είναι ο πνευματικός διάδοχος του Xenoblade Chronicles. Η ιστορία του παιχνιδιού έχει ως εξής: το 2054 δύο εξωγήινες φυλές πραγματοποιούν μια τεράστια μάχη δίπλα από τη Γη. Λόγω του αναπόφευκτου πολέμου, η κυβέρνηση της Γης βάζει σε εφαρμογή το σχέδιο Exodus, σχέδιο αποικισμού, δηλαδή, σε άλλον πλανήτη. Εφόσον μεγάλο μέρος του πλανήτη έχει καταστραφεί, τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο Exodus, στο οποίο φεύγουν αρκετά πλοία-κιβωτοί (Ark Ships), εκ των οποίων τα περισσότερα καταστρέφονται εν μέσω της διαμάχης των εξωγήινων φυλών.
Δύο χρόνια μετά ακολουθούμε την ιστορία του αμερικάνικου σκάφους White Whale, το οποίο καταδιώκεται ακόμα από τους εξωγήινους. Αφού η μάχη ολοκληρώνεται και το White Whale καταφέρνει να ξεφύγει, σημειώνεται βλάβη στη μηχανή του και πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση στον αχαρτογράφητο πλανήτη Mira. Με την ανώμαλη προσεδάφιση στο νέο πλανήτη, ορισμένες κρυογενετικές κάψουλες χάνονται, οι οποίες για λόγους ασφαλείας κρατάνε τον επιβάτη ασφαλή με το να είναι σε κατάσταση αδράνειας. Το παιχνίδι ξεκινάει με το χαρακτήρα μας να βρίσκεται μέσα σε μια από αυτές τις κρυογενετικές κάψουλες, μέχρι που εμφανίζεται η Elma, μια εκ των οκτώ κύριων χαρακτήρων, η οποία θα είναι η πλοηγός μας στο νέο πλανήτη λόγω του ότι ο χαρακτήρας μας -ως Avatar- δεν μιλάει, ενώ παράλληλα έχασε τις αναμνήσεις του. Ο πρώτος προορισμός μας και μοναδική πόλη αποτελεί το New Los Angeles (NLA), όπου μαθαίνουμε τι συμβαίνει σε αυτόν τον κόσμο και το πώς πρέπει να εξερευνήσουμε τον πλανήτη ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Ταυτόχρονα, στρατολογούμαστε στην ομάδα των Blades, η οποία είναι μια στρατιωτική οργάνωση που χωρίζεται σε οκτώ τμήματα (Divisions) με κύριο στόχο να εκτελεί διάφορες αποστολές για την επιβίωση του NLA.
Το κάθε τμήμα στο σώμα των Blades έχει διαφορετικά καθήκοντα και κέρδη που μας παρέχει. Για παράδειγμα, κάποιος που θα συμμετέχει στους Pathfinders, έχει ως καθήκον του να εξερευνεί νέες περιοχές, στις οποίες θα εγκαθιστά ανιχνευτές δεδομένων (data probes), ενώ ως όφελος θα ανακτά περισσότερη υγεία. Κάποιος που θα συμμετέχει στους Interceptors, λαμβάνει εντολή να σκοτώνει τέρατα και ως όφελος αυξάνεται η ζημιά που προκαλεί με τα ranged όπλα. Αν τα Divisions είναι πολλά, το παιχνίδι δίνει την ευκαιρία να αλλάξουμε τμήματα ανά πάσα στιγμή με το ανάλογο κόστος. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως τα τμήματα αυτά συνδέονται άμεσα με το online κομμάτι του παιχνιδιού επειδή, ως μέλος των blades, βρίσκεστε σε μια κατάταξη ανάλογα με το πώς πραγματοποιήσατε τα καθήκοντά σας. Παράλληλα, υπάρχουν και ενεργές αποστολές ανά τμήμα, όπου χρειάζεται να συνδεθείτε online για να τις πραγματοποιήσετε.
Οι κύριοι χαρακτήρες που θα σας συνοδέψουν σε αυτό το ταξίδι εξερεύνησης είναι επτά. Το πρόβλημα που εντοπίζεται εδώ είναι άμεσα εμφανές: Τους χαρακτήρες αυτούς θα τους γνωρίσετε με ένα “Nice to meet you, βρίσκομαι στον τάδε τομέα των Blades θα τα πούμε αργότερα.”. Το παιχνίδι προαπαιτεί στην ομάδα να μετέχουν η πλοηγός μας, η Elma, και η Lin, που είναι η κλασσική “machine lover” και απλά υπάρχει για να “σπάσει τον πάγο”. Αν και στην ομάδα υπάρχουν τέσσερα μέλη και μπορούμε να τοποθετήσουμε έναν ακόμα, στα cutscenes της ιστορίας θα μετέχουν οι δύο προαναφερθείσες κυρίες, σε συνδυασμό με το δικό μας χαρακτήρα να λαμβάνει αποφάσεις στη νοηματική γλώσσα, που βεβαίως δεν αλλάζουν τον τρόπο έκβασης της ιστορίας. Ο τέταρτος χαρακτήρας φαίνεται πως μοιάζει περισσότερο με bot παρά με main character, επειδή τις περισσότερες φoρ;eς δεν συμμετέχει στους διαλόγους του main story.
Ακόμα ένα πρόβλημα που παρατηρείται, είναι αυτό της τοποθέτησης των κύριων χαρακτήρων στην ομάδα. Αν και υπάρχει μέθοδος να στρατολογήσουμε άλλα avatars με κάποιο κόστος για τους κύριους πρωταγωνιστές, πρέπει να τους βρούμε στην πόλη, σε συγκεκριμένη περιοχή και ώρα. Εφόσον υπάρχει ένας τέτοιος μηχανισμός άμεσης τοποθέτησης στο party για τα avatars, είναι δυσκολο να κατανοήσουμε την επιλογή του “ψάξε να βρεις το χαρακτήρα για να έρθει μαζί σου”. Τέλος, υπάρχουν και τα γνωστά affinity missions, τα οποία επίσης δεν σώζουν την κατάσταση σε ό,τι αφορά τους χαρακτήρες, εφόσον ο κύριος λόγος ύπαρξής τους είναι να ακολουθήσουμε ένα μικρό cutscene που καταλήγει στο να σκοτώνουμε κάποιο τέρας ώστε ο χαρακτήρας μας να αποκτήσει κάποιο μοναδικό art.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως όποιος περιμένει από το Chronicles X ιστορία και χαρακτήρες παρόμοιες με τις παλαιότερες ή πιο πρόσφατες δουλειές του Takahasi, θα απογοητευτεί. H ιστορία του παιχνιδιού χωρίζεται σε 12 κεφάλαια και προσπαθεί να εμφανίσει ενδιαφέρον μετά το έβδομο, ενώ τα πιο πολλά γεγονότα περιστρέφονται γύρω από τρεις χαρακτήρες, που οδηγούν σε προβλέψιμες εκβάσεις παρά σε plot twists -όπως είχαμε συνηθίσει σε παλαιότερους τίτλους. Επιπροσθέτως, το τέλος της ιστορίας δεν προσφέρει αίσθημα ολοκλήρωσης και κλεισίματος, παρά προς μια συνέχειας για επόμενο project. Παράλληλα, ο τίτλος συνοδεύεται από αδιάφορους χαρακτήρες, για αυτό εξάλλου σε κάθε περίπτωση σε ωθεί στην εξερεύνηση του πλανήτη πάρα προς την κύρια ιστορία. Για να γίνει διαθέσιμο το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας, χρειάζεται να ολοκληρώσουμε κάποια προαπαιτούμενα, όπως να εξερευνήσουμε ένα ποσοστό της περιοχής ή να εκτελέσουμε κάποια επιπλέον αποστολή. Το πρόβλημα που εντοπίζεται εδώ είναι αυτό του ρυθμού (Pacing) μεταξύ της ιστορίας και των προαπαιτούμενων, διότι τα quests αυτά αφενός διαρκούν αρκετές ώρες και αφετέρου έχουμε τα Story Chapters, που αν και χωρίζονται σε τμήματα, διαρκούν ελάχιστα. Και σε συνδυασμό με την αδύναμη ιστορία και τους αδιάφορους χαρακτήρες, το Story γίνεται περισσότερο κάτι συνοδευτικό παρά τρόπος εξέλιξης των γεγονότων.
Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού είναι real-time action-based και βασίζεται σε αυτό που είχαμε δει στο Xenoblade Chronicles, αλλά έρχεται αρκετά βελτιωμένο. Στη μάχη χρησιμοποιούμε δύο όπλα (σπαθί, πολυβόλο) τα οποία μπορούμε να αλλάξουμε ανά πάσα στιγμή ανάλογα με το τι αντιμετωπίζουμε. Επιστροφή κάνουν και τα γνωστά arts, τα οποία προσαρμόζονται με τα νέα όπλα του παιχνιδιού για ranged ή melee επιθέσεις και μόλις χρησιμοποιηθούν μπαίνουν στη διαδικασία του Cooldown. Ωστόσο, αν ολοκληρωθεί το cooldown, γίνεται διαθέσιμο το Secondary Cooldown, το οποίο αν αφήσουμε να ολοκληρωθεί, προσφέρει καλύτερη επίδραση και πραγματοποιεί μεγαλύτερη ζημιά από την πρώτη του χρήση.