Negotiation is over.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πως η σειρά Rainbow Six αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση franchise, για την οποία ο χρόνος και ο έντονος ανταγωνισμός έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην πορεία της. Ο κύκλος ζωής της σειράς Rainbow Six ξεκίνησε το 1998, και το 2008 είδαμε το τελευταίο της επεισόδιο, ενώ αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στη ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας “tactical και online shooters”. Βέβαια, όπως επανειλημμένα έχει αποδείξει η gaming βιομηχανία, τα μεγάλα “διαλείμματα” των franchises έχουν το ρόλο του δίκοπου μαχαιριού, όπου το αποτέλεσμα καθορίζεται κυρίως από την ψυχολογία των gamers και τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι θα επιλέξουν να καλύψουν το “κενό” που δημιουργήθηκε.
Αναγκαίο χαρακτηριστικό που πρέπει να φέρει μια σειρά, ώστε να επανέλθει επιτυχώς στο προσκήνιο, είναι η προσθήκη νέου υλικού με τρόπο δελεαστικό και στοχευμένο σε συγκεκριμένες ομάδες gamers. Η Ubisoft, γνωρίζοντας καλά τα προαναφερθέντα στοιχεία, μετά από πφτά ολόκληρα χρόνια κατάφερε να επαναφέρει τη σειρά Rainbow Six δυναμικά και μάλιστα με τέτοιον τρόπο ώστε το Siege να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα shooters της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί, πως η διαδικασία ανάπτυξης που ακολούθησε η εταιρεία ώστε να υλοποιηθεί ο νέος τίτλος της σειράς, χαρακτηρίζεται από καθυστερήσεις και συμβιβασμούς που τελικά επηρέασαν σε έναν βαθμό το τελικό προϊόν.
Όπως ήδη αναφέρθηκε, η Ubisoft -έχοντας αποδεχτεί τη συντριπτική υπεροχή των ναυαρχίδων της ΕΑ και της Activion στο FPS online περιβάλλον- θέλησε μέσω του νέου τίτλου της σειράς να προσφέρει στο κοινό της μια διαφορετική και μοναδική εμπειρία. Έτσι λοιπόν, με αρκετές αλλαγές και ορισμένες σημαντικές αφαιρέσεις, η σειρά Rainbow με το R6: Siege ανεβάζει τον πήχη, δίνοντας στους παίκτες ένα καθαρόαιμο online tactical shooter. Τέλος, οι “γραμμές” στις οποίες θέλησαν να κινηθούν οι δημιουργοί, δεν αφήνουν χώρο για αμφισβήτηση πως το R6 Siege θέλει να ενταχθεί άμεσα στα esports.
Αρχικά, το θεμελιώδες κομμάτι στο οποίο στηρίζεται ολόκληρο το multiplayer του τίτλου είναι οι 20 διαφορετικοί operators, που χωρίζονται σε 10 attackers και 10 defenders. Κάθε operator αναλαμβάνει ένα συγκεκριμένο ρόλο μέσα στο match, που πρέπει να φέρει εις πέρας με τον εξοπλισμό που μόνο ο ίδιος διαθέτει. Ο εξοπλισμός, σε συνδυασμό με το σκοπό που έχει ο κάθε χαρακτήρας, αποτελούν το λόγο που το παιχνίδι δεν επιτρέπει ο ίδιος χαρακτήρας να επιλεχτεί από δύο διαφορετικούς παίκτες. Με τον τρόπο αυτό, ο κάθε γύρος αφήνει πολύ μικρά περιθώρια λάθους στην επιλογή operator, προσδίδοντας μια είδους “λεπτότητα” μέσα στο match. Όπως αντιλαμβάνεστε, κάθε παίκτης αναλαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο ευθύνης, που υπό κάποιες συνθήκες μπορεί να επιφέρει μέχρι και την ήττα στην ομάδα αν δεν διεκπεραιωθεί ορθά ο ρόλος του παίκτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον όποιο οι παίκτες πρέπει είτε να επικοινωνούν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού είτε να γνωρίζουν πραγματικά πώς να “λειτουργούν” με το χαρακτήρα της επιλογής τους. Υπό διαφορετικές συνθήκες το match μετατρέπεται σε ένα generic shooter, που δεν διαφέρει καθόλου από τη “μάζα”.
Παράλληλα, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως οι developers της Ubisoft έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο κομμάτι που αφορά τους operators. Κάθε χαρακτήρας είναι εμπνευσμένος βάσει των πραγματικών ομάδων κρούσης (FBI SWAT, GIGN, SPETSNAZ και GSG 9) ενώ, επιπλέον, φέρει και το δικό του (μικρό μεν αλλά μοναδικό) οπλοστάσιο και gadgets, που είναι προσαρμοσμένα για τον εκάστοτε σκοπό. Βέβαια, οι δημιουργοί του R6 Siege δεν αρκέστηκαν μονάχα στην ονομασία των ομάδων κρούσης από αυτές που υπάρχουν στην πραγματικότητα, αλλά δημιούργησαν είκοσι διαφορετικούς χαρακτήρες με έντονες προσωπικότητες και βιογραφικό. Τέλος, ο κάθε operator είναι εμπλουτισμένος με ένα εντυπωσιακό introduction video, δίνοντας στον παίκτη μια πρώτη εικόνα για το ρόλο που έχει ο συγκεκριμένος χαρακτήρας.
Όπως μας γνωστοποίησαν οι δημιουργοί του R6 Siege πριν μερικούς μήνες, το παιχνίδι δεν περιλαμβάνει το κλασσικό Single Player κομμάτι -όπως συνέβαινε στα επεισόδια “Vegas”. Για να καλύψουν (εν μέρει) αυτό το κενό και για να μην μετατραπεί ο τίτλος σε καθαρά online game, δημιούργησαν ένα mode ονόματι Situations. Το συγκεκριμένο κομμάτι του παιχνιδιού περιλαμβάνει δέκα αποστολές με δυνατότητα offline mode. Παρόλο που το Situations mode ακούγεται ανιαρό και άσκοπο, κατέχει πολύ σημαντικό ρόλο στο R6 Siege, καθώς αποτελεί ένα πολύ αναλυτικό tutorial. Τα δέκα διαφορετικά σενάρια υπό μορφή αποστολών θα καλύψουν το μεγαλύτερο κομμάτι του multiplayer gameplay που θα κληθεί να αντιμετωπίσει αργότερα ο παίκτης, ενώ παράλληλα δοκιμάζει μια μεγάλη γκάμα operators. Με την ολοκλήρωση των δέκα σεναρίων, πριν περάσει ο παίκτης στο multiplayer, του δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσει τις γνώσεις που αποκόμισε από τα Situation σε μια ειδικά διαμορφωμένη αποστολή σε συνεργασία με άλλους τέσσερις παίκτες. Η τελευταία αποστολή αποτελεί ουσιαστικά ένα μη προκαθορισμένο σενάριο, όπου “σκανδαλίζει” τους παίκτες για τις καταστάσεις που θα συναντήσουν αργότερα στο multiplayer.
Από την άλλη μεριά, τον κεντρικό κορμό του R6 Siege κατέχουν τα Multiplayer και Terrorist Hunt. Το Multiplayer χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες επιλογών (casual, rank και custom game). Εκτός του custom game, οι υπόλοιπες δύο επιλογές δεν δίνουν τη δυνατότητα στον παίκτη να διαλέξει ποιο είδος mode (Hostage, Secure area και Bomb) θα παίξει. Η επιλογή του casual game προσφέρει ένα απλό και γρήγορο match, όπου η στρατηγική δεν έχει τόσο σημαντικό ρόλο, καθώς το παιχνίδι παίρνει τις περισσότερες αποφάσεις σχετικά με τις τοποθεσίες.
Αντίθετα, τα rank games είναι αυτά τα όποια επηρεάζουν την κατάταξή των παικτών. Αυτός είναι ο λόγος που η επιλογή operators και τοποθεσίας έναρξης της ομάδας πρέπει να γίνεται με στρατηγική και κατόπιν συνεννόησης. Εξαιτίας των παραπάνω, η συμμετοχή των παικτών γίνεται μονάχα για άτομα που έχουν level μεγαλύτερο του 19. Το Rainbow Six Siege, όπως αναφέρθηκε, θέλει να εστιάσει στην κατηγορία των esports και γι αυτό η επιλογή rank αποτελεί την είσοδό σας σε ισορροπημένα, επαγγελματικά και σταθερά games, με τους servers να κάνουν εξαιρετική δουλειά ανεξαρτήτως του ping. Τέλος, τα παιχνίδια κατάταξης περιλαμβάνουν περισσότερα rounds, ενώ το score δεν εμφανίζεται στην οθόνη, ώστε να υπάρχει περισσότερη συγκέντρωση των παικτών (σε αντίθεση με τα casual games).