Zombies & buggies.
Η Techland, αφού έχουν ήδη περάσει περισσότεροι από 12 μήνες από την κυκλοφορία του βασικού παιχνιδιού Dying Light και έχοντας θέσει νέα standards για τα Zombie Apocalypse (και λίγο playground) open world παιχνίδια, έρχεται να παραδώσει ένα DLC που υπόσχεται να μεγαλώσει κατά πολύ τον εφιαλτικό κόσμο που ζει ο πρωταγωνιστής μας, Kyle Crane, τόσο σε έκταση όσο και σε διάρκεια. Το ερώτημα, όμως, που καλούμαστε να απαντήσουμε, είναι αν το The Following καταφέρνει να σταθεί επάξια στο συνολικό δημιούργημα της Techland ή αν αποτελεί απλά μια μικρή, ανούσια προσθήκη στον υπόλοιπο κόσμο του παιχνιδιού.
Το παιχνίδι ξεκινάει με τη γνωριμία του Kyle με έναν άγνωστο, μονόφθαλμο άνδρα, ο οποίος παραμιλάει για ανθρώπους που είναι απρόσβλητοι από τον ιό που έχει κατακλύσει τον κόσμο του DL, αναφέρει κάποια σαν “Μητέρα”, ενώ έχει και έναν χάρτη για μια μυστική έξοδο από το Harran (η κύρια περιοχή του βασικού τίτλου). Μη γνωρίζοντας για το τι αναφέρει και εάν είναι αλήθεια όλα όσα λέει ο μυστηριώδης άνδρας, ο πρωταγωνιστής αποφασίζει να ακολουθήσει τον χάρτη για να δει εάν η κρυφή έξοδος υπάρχει και μπορεί να τον οδηγήσει στους ανθρώπους με ανοσία στον ιό, έτσι ώστε να σώσει τους δικούς του πίσω στην πόλη. Το The Following ξεκινά μόλις ο παίκτης πατήσει στους πρόποδες του βουνού που ξεχωρίζει το Country Side με τη Harran, από οπού η ιστορία εξελίσσεται σχετικά ομαλά για τα πρώτα quests, μέχρι και λίγο πριν το τέλος, ενώ όταν καταφέρει και ξετυλίξει το “κουβάρι” της ιστορίας και ανακαλύψει τα μυστικά της νέας αυτής περιοχής, ο παίκτης θα μπορέσει να διαλέξει την τροπή που θα πάρει το τέλος του παιχνιδιού, ανάμεσα από δύο διαθέσιμες επιλογές.
Οι βελτιώσεις και οι διαφορές από το κύριο παιχνίδι είναι πολλές. Αυτή που θα προσέξουν αμέσως οι παίκτες του The Following είναι η μουσική επένδυση, που πλέον παρουσιάζεται αρκετά πιο ατμοσφαιρική, με τα μουσικά κομμάτια που έχουν επιλεχτεί να προσδίδουν μια αίσθηση αγωνίας και τρόμου, ενώ και οι ήχοι του περιβάλλοντος βοηθούν στο να νιώσουν πιο απομονωμένοι και πιο ανασφαλείς από πότε. Τα μεγάλα χωράφια της εξοχής, όπου το μόνο που θα μπορέσει να ακουστεί είναι ο άνεμος και το απόκοσμο γρύλισμα των Zombies, είναι τα μόνα που θα ακουστούν κατά το μεγαλύτερο κομμάτι της εξερεύνησης της νέας αυτής περιοχής, προκαλώντας και τα ανάλογα συναισθήματα στον παίκτη κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής του.
Η πιο open world εκδοχή που θέλησαν να δώσουν στο εν λόγω πακέτο επέκτασης οι δημιουργοί, τους ανάγκασε να προσθέσουν στον τίτλο ένα μέσο μετακίνησης για τον παίκτη, αφού οι αποστάσεις που θα πρέπει να διανύσει είναι αρκετά μεγάλες κάθε φορά και ο χάρτης όπου λαμβάνουν χώρα όλα τα συμβάντα είναι διόλου ευκαταφρόνητου μεγέθους. Ο τρόπος με τον οποίο θα μετακινείται περισσότερο ο παίκτης, πλέον, είναι το Buggy, ένα τετράτροχο σκουριασμένο -στην αρχή- όχημα, που θέλει -ούτε λίγο ούτε πολύ- να μας κάνει να ξεχάσουμε πώς ήταν να σκαρφαλώνεις σε κορυφές κτιρίων και να πηδάς από τη μια σκεπή στην άλλη.
Ευτυχώς, η ενσωμάτωση του νέου αυτού χαρακτηριστικού στο παιχνίδι έχει γίνει με ιδιαίτερη προσοχή, ενώ η αίσθηση που αφήνει η οδήγηση είναι καλή και με σχετική αληθοφάνεια, αφού ο παίκτης καλείται να επιδιορθώνει συνεχώς τα χαλασμένα μέρη -πέντε στο σύνολο- να τα αναβαθμίζει για να δώσει στο όχημα την καλύτερη δυνατή απόδοση, ενώ θα πρέπει να το γεμίζει κάθε φορά με βενζίνη, την οποία θα βρίσκει ψάχνοντας τα ντεπόζιτα των παρατημένων αυτοκινήτων στον κόσμο του παιχνιδιού. Το παράπονο μας εδώ είναι πως η βενζίνη δεν είναι καθόλου δυσεύρετη, κάτι που αφαιρεί λίγο από την όλη αίσθηση της εξερεύνησης, ενώ διακοσμητικά αντικείμενα τα οποία μπορούν να προστεθούν στο όχημα είναι και αυτά παρόντα σε αφθονία, αν και χωρίς ιδιαίτερη σημασία.
Για τις ανάγκες του οχήματος έχει προστεθεί μια ακόμα κατηγορία ικανοτήτων, ονόματι “Driver”. Μέσα στη νέα αυτή κατηγορία ο παίκτης θα βρει 23 νέα skills χωρισμένα σε τρεις κατηγορίες: Novice, Adept και Expert. Κάθε skill επιτρέπει στον παίκτη να προσθέσει ή να δημιουργήσει κάτι για το Buggy του, το οποίο ταυτόχρονα αναβαθμίζεται και οπτικά, αφού προστίθενται πόρτες, καπό, χρώματα κλπ. Εκτός όμως από την κατηγορία Driver, έχει προστεθεί και η Legend, η οποία ξεκλειδώνεται όταν ο παίκτης ανοίξει σε τουλάχιστον μια από τις υπόλοιπες τέσσερις κατηγορίες όλα τα skills. Οι δυνατότητες που κρύβονται μέσα στο Legend είναι διαφορετικές από αυτές των υπολοίπων και ποικίλουν, από την αύξηση του Health και stamina bar, μέχρι τη συνολική επίδοση του οχήματος.
Επιστρέφοντας όμως στον άγνωστο κόσμο που καλείται να εξερευνήσει ο παίκτης, οι κίνδυνοι που παραμονεύουν είναι πλέον πιο μεγάλοι και πιο σοβαροί. Την εμφάνισή τους κάνουν νέα είδη από Zombies, είτε αυτά είναι απλώς πιο δυνατά στις επιθέσεις τους είτε έχουν το μέγεθος ολόκληρου κτηρίου και μπορούν να σωριάσουν κάτω τον πρωταγωνιστή με ένα και μόνο χτύπημα, ενώ η ΑΙ δείχνει βελτιωμένη. Για να μην υπάρξει σύγχυση με τις μεγάλες αποστάσεις, αλλά και να αισθάνεται μια αγωνία παραπάνω πριν από το “θάνατό” του ο παίκτης, έχει προστεθεί ένα νέο σύστημα Checkpoint, υπό τη μορφή ξύλινων πύργων κυνηγιού (Hunting towers), όπου ο παίκτης στη καμπίνα τους θα βρει ένα μπαούλο με προμήθειες και θα μπορέσει να αναγεννηθεί από εκείνο το σημείο όταν χάσει.
Διαβάστε επίσης