It’s a Lake.
Πώς περνάει έτσι ο καιρός. Ήρθε λοιπόν η ώρα, χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του Quantum Break, να κυκλοφορήσει τελικά η οριστική του έκδοση, αυτή την οποία εξ αρχής ονειρευόταν ο πάντα δημιουργικός Sam Lake και η ομάδα του στη Remedy. Και λέμε «οριστική» έκδοση (άλλωστε και η κυκλοφορία ονομάζεται “The Definitive & Final Quantum Break”) διότι αυτό που έχουμε σήμερα στα χέρια μας απέχει παρασάγγας από το αρχικό, ημιτελές και συγκεχυμένο προϊόν, που δεν ήταν σε καμία περίπτωση αντάξιο της ιστορίας και της παρακαταθήκης των δημιουργών του. Βέβαια, δε μπορούμε παρά να αισθανόμαστε μερικώς υπεύθυνοι για την τροπή που έλαβαν τα πράγματα, αφού εκείνο το «3» ως τελικός βαθμός στο αρχικό review του Quantum Break ήταν μία από τις σπίθες που άναψαν το φυτίλι και οδήγησαν στην έκρηξη του Sam Lake, που βλέποντας το δημιούργημά του και πάλι να μη γίνεται δεκτό με ενθουσιασμό, έπαθε ένα νευρικό κλονισμό, αρκετά ισχυρό ώστε να τον βγάλει εκτός βιομηχανίας για αρκετό καιρό.
Μάλιστα, φήμες ήθελαν το δημιουργό των Max Payne και Alan Wake να νοσηλεύεται σε μία κλινική αντίστοιχη αυτής που ο ίδιος είχε περιγράψει στο παιχνίδι Alan Wake, όπου ο συγγραφέας Thomas Zane δημιούργησε το φανταστικό του ήρωα που μαχόταν ενάντια στο Σκότος. H αλήθεια είναι ότι η ψυχολογία του Φινλανδού δημιουργού δεν ήταν ιδιαίτερα ακμαία, αφού τα πρώτα reviews για το Quantum Break δεν ήταν ενθαρρυντικά. Παράλληλα, η Microsoft φαινόταν και πάλι να βγάζει έξω την ουρά της σε ό,τι αφορά την υποστήριξη του τίτλου, όπως είχε κάνει και με το Alan Wake. Την ίδια στιγμή, η έκδοση για τα Windows ήταν πολύ προβληματική και ο ψυχικός φόρτος για τον Lake ανυπέρβλητος. Και πάλι, ίσως να είχε ξεπεράσει τα εμπόδια αν δεν έβλεπε εκείνο το «3» στο metacritic σε μία ανύποπτη στιγμή κι ενώ ακόμη συνερχόταν από τον αρχικό κλονισμό. Eκεί ήρθε η χαριστική βολή.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, καθώς ο Lake, αφού συνήλθε τελείως, αφοσιώθηκε 100% στην πραγματική του αγάπη και το αρχικά ανεκπλήρωτο όνειρό του: το Alan Wake 2. Το οποίο βεβαίως προέκυψε αριστούργημα. Και από κει και πέρα, μία αλληλουχία γεγονότων οδήγησαν στην πλήρη ανεξαρτητοποίηση της Remedy, που ξεκίνησε να βγάζει παρόμοια παιχνίδια υψηλής ποιότητας με αφηνιασμένους ρυθμούς. Και τελικά, μία μικρή ομάδα μέσα στη Remedy, υπό την καθοδήγηση του mastermind Lake, δούλεψε μεθοδικά ώστε να παραδώσει στους gamers το πραγματικό Quantum Break όπως αρχικά το σχεδίαζαν. Και αυτό έχουμε σήμερα στα χέρια μας. Η αλήθεια είναι ότι ο κεντρικός κορμός δεν έχει αλλάξει. Ούτε η θεματολογία του. To Quantum Break είναι ένα παιχνίδι με θέμα τα παιχνίδια του χρόνου και τις συνέπειες όταν ο άνθρωπος θέλει να παίξει με αυτόν.
Σε αντίθεση με την πρώτη έκδοση, σε αυτή την Definitive Edition, η Remedy είχε τη συμβολή επιστημόνων που εκλογίκευσαν την αφήγηση του παιχνιδιού, που όσο μυθοπλαστική κι αν φαίνεται ακόμη και σήμερα, πατάει σε ορισμένες στέρεες βάσεις της Θεωρητικής Φυσικής. Τα παρακάτω παρατίθενται για τυπικούς λόγους, καθότι οποιαδήποτε προσπάθεια εξήγησης θα οδηγούσε σε spoilers. Και δε θέλουμε spoilers σε ένα παιχνίδι της Remedy, έτσι δεν είναι; Ο Jack Joyce γυρίζει μετά από έξι χρόνια απουσίας στο Riverport, την πόλη όπου μεγάλωσε. Έχει χρόνια να επικοινωνήσει με τον αδελφό του, ενώ ο λόγος που επιστρέφει είναι η πρόσκληση του κοινού τους φίλου, Paul Serene, που εργάζεται επάνω σε ένα project στο πανεπιστήμιο του Riverport.
Στο project του Paul εργάζεται και ο William Joyce, αλλά τη στιγμή της άφιξης του Jack, δε βρίσκεται εκεί. Ο Paul έχει καλέσει τον Jack προκειμένου να τον βοηθήσει να ολοκληρώσει ένα μυστικό πείραμα, για το οποίο όλοι οι υπόλοιποι στην ομάδα του έχουν αναστολές. Διότι το πείραμα έχει να κάνει με το Χρόνο. Τη στιγμή που το πείραμα ολοκληρώνεται με επιτυχία και ο Jack με τον Paul έχουν γίνει μάρτυρες ενός μικρού ταξιδιού στο Χρόνο, εμφανίζεται μαινόμενος ο William και προκαλεί ένα ατύχημα που εγκλωβίζει τον Paul στη χρονομηχανή και οδηγεί στην εισβολή των ενόπλων δυνάμεων της εταιρείας Monarch, που βρισκόταν εξ αρχής πίσω από το Project. Εξαιτίας του Χρονο-ατυχήματος, ο Jack αποκτά δυνάμεις που οφείλονται στα Chronon Particles, που εκλύθηκαν μαζικά κατά το ατύχημα, και αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να «παίζει» με το χρόνο. Και σταδιακά, κατά τη διάρκεια του τίτλου αυτό το «παιχνίδι» με το χρόνο εξελίσσεται και ισχυροποιείται μέχρι την κορύφωση των Χρονο-δυνάμεών του.
Αυτό που ξεκινά από τη στιγμή του ατυχήματος και μετά είναι ένα παιχνίδι με το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον (με όποια σειρά επιθυμείτε), όπου οι πρωταγωνιστές, ο καθένας με τον τρόπο του, προσπαθούν να αποτρέψουν αυτό που θα ακολουθούσε αναπόφευκτα μετά το Χρονο-ατύχημα: Το Τέλος του Χρόνου με τα πάντα να «παγώνουν» σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή και να μη ξαναξεκινούν ποτέ. Όπως και στο πρωτότυπο, έτσι και στη Definitive Edition είναι πολύ δύσκολο να εξηγηθεί ή να περιγραφεί το οτιδήποτε επιπλέον χωρίς τον κίνδυνο ενοχλητικών αποκαλύψεων. Μπορούμε να πούμε μόνο αυτό: H αφηγηματική ροή -καλύτερα ακόμη- τα πλοκάμια της αφήγησης μπλέκονται μεταξύ τους, αφού οι πρωταγωνιστές παίρνουν μέρος σε έναν αγώνα δρόμου για να αποτρέψουν αυτό που προκλήθηκε από τις «προηγούμενες» προσπάθειές τους να αποτρέψουν το Τέλος του Χρόνου.
Δηλαδή, σε όλη τη διάρκεια του Quantum Break παρακολουθούμε αποφάσεις και ενέργειες που σε ένα παράλληλο σύμπαν οδήγησαν στο αναπόφευκτο το οποίο προσπαθούν να εμποδίσουν με τις ίδιες ενέργειες και αποφάσεις. Δε γίνεται να εξηγηθεί αλλιώς. Παίξτε το και κατανοήστε το. Κι εδώ έρχονται τα επιπλέον στοιχεία που δεν υπήρχαν στη φτωχή πρώτη έκδοση. Στη Definitive Edition, στο παιχνίδι προστίθενται τα τμήματα που έλειπαν και που αφορούσαν τις παράλληλες ενέργειες του Paul Serene την ώρα που ο Jack Joyce και οι σύμμαχοί του (το ποιοι είναι το αφήνουμε στο gameplay) δίνουν μάχη με το χρόνο για να εμποδίσουν το Τέλος του. Ο Paul έχει κι αυτός τον ίδιο στόχο. Να εμποδίσει το Τέλος του Χρόνου βασισμένος όμως σε ένα τελείως διαφορετικό σχέδιο, που αναπόφευκτα συγκρούεται με αυτό το Jack του William… και κάποιου άλλου.
Διαβάστε επίσης