H “Cappella Sistina” της Naughty Dog.
Η κατάθεση άποψης υπό τη μορφή review για ένα παιχνίδι της σειράς Uncharted ενδεχομένως να είναι ό,τι πιο αχρείαστο υπάρχει για μια τεράστια μερίδα του gaming κοινού. Είτε μιλάμε για φανατικούς οπαδούς της Sony είτε για περιστασιακούς παίκτες, η ετυμηγορία για το αν θα αγοραστεί και παιχτεί το επόμενο παιχνίδι της Naughty Dog βγαίνει πολύ νωρίς, καθιστώντας το έργο του reviewer μάλλον διαδικαστικό και ελαφρώς άχαρο. Λίγο το γενικό ιστορικό της Naughty Dog, λίγο τα ίδια τα παιχνίδια της σειράς Uncharted, που αγαπήθηκαν πολύ και “εκπροσώπησαν” το brand PlayStation κατά την προηγούμενη γενιά, αρκούν για να βγει “ασφαλές” συμπέρασμα από πολλούς, ακόμα και μήνες πριν δουν το τελικό προϊόν. Και δικαιολογημένα θα λέγαμε, αφού -όπως προκύπτει και από το Uncharted 4- αυτό το στούντιο είναι τελικά “καταδικασμένο” να πετυχαίνει με ό,τι και αν καταπιάνεται.
Έτσι, σε αυτό το κείμενο εκπλήξεις δεν υπάρχουν. Όχι, περιμένετε, βασικά, υπάρχουν. Υπάρχουν κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις, διότι το Uncharted 4 δεν είναι “ένα ακόμα Uncharted”. Δεν είναι ένα ακόμα cinematic rollercoaster, με πατώματα που σπάνε και τραίνα που κρέμονται από το χείλος ενός γκρεμού καθώς ο Nathan Drake προσπαθεί απεγνωσμένα να πιαστεί από κάπου για να σώσει τη ζωή του. Ναι, από τέτοια, γνώριμα σκηνικά το Uncharted 4: A Thief’s End έχει πολλά, αλλά έχει ακόμα περισσότερα, έχει νέα στοιχεία, τα οποία φαντάζουν να έρχονται ως “δάνειο” από την εμπειρία της Naughty Dog με το αγαπημένο The Last of Us. Και εδώ αρχίζουν τα (πολύ) ωραία.
Στο Uncharted 4 πρωταγωνιστής είναι και πάλι ο Nathan Drake, ο “σύγχρονος Indiana Jones”. Στο Uncharted 4 συμπρωταγωνιστεί και πάλι ο Sully, ο μέντορας/ sidekick του Nate. Και, ναι, στο Uncharted 4, εμφανίζεται και πάλι η Elena, που πλέον είναι σύζυγος του Nathan και ζουν μαζί μια “φυσιολογική” ζωή, σε ένα απλό διαμέρισμα μιας μεγαλούπολης. Όλα μοιάζουν ίδια. Αλλά ο καταλύτης που αλλάζει τα πάντα στο νέο παιχνίδι της Naughty Dog είναι ο Sam, ο αδελφός του Nathan, για τον οποίο δεν γνωρίζαμε τίποτα (ούτε καν ότι υπήρχε) μέχρι που ανακοινώθηκε το τέταρτο επεισόδιο. Αυτός ο καταλύτης, λοιπόν, είναι που έρχεται, ρίχνεται με μαεστρία στο δοκιμαστικό σωλήνα και αλλοιώνει σε μεγάλο βαθμό το μείγμα και όλη την ατμόσφαιρα του νέου επεισοδίου, διότι η ύπαρξή του και μόνο αλλάζει τον ίδιο τον Nathan, έναν άνθρωπο που λατρεύει τον αδελφό του και θα έκανε τα πάντα για αυτόν.
Θεωρούμε ότι η υπέροχη ιστορία του Uncharted 4 (κατά την άποψή μας, η πιο καλογραμμένη, μεστή και ώριμη του franchise) πρέπει να μείνει κρυφή στο review, αφού είναι εξόχως σημαντική και για το παρελθόν του Nathan, αλλά και για το μέλλον του. Άλλωστε, εκτίμηση του υπογράφοντος είναι ότι το κυνήγι ενός ακόμα θησαυρού, που έχει να κάνει με πειρατές, νησιά χαμένα κάπου στον Ινδικό Ωκεανό και μυστικά ξεχασμένα εδώ και αιώνες, λίγη σημασία έχουν εδώ, και περισσότερο λειτουργούν ως η θεατρική σκηνή όπου ξεδιπλώνεται, σε πρώτη φάση, η ιστορία δύο αδελφών και σε δεύτερη, αυτή μιας ευρύτερης οικογένειας.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τονίζουμε ότι η περιπέτεια στο Uncharted 4 τα έχει όλα: Γρίφους καλογραμμένους (σχεδόν επιπέδου σύγχρονου Tomb Raider), ταξίδια σε διάφορες γωνιές της Γης, κακούς που κυνηγούν το θησαυρό (και τους πρωταγωνιστές), μάχες, χιούμορ, έξυπνες ατάκες και από όλα τα ωραία που γνωρίσαμε στα προηγούμενα επεισόδια. Όλα, όμως, απλά υπάρχουν για να αναδείξουν τον άνθρωπο Nathan Drake, το ταξίδι προς την ωρίμανση που κάνει όλα αυτά τα χρόνια και, εν κατακλείδι, το τέλος του ως κλέφτη (ΔΕΝ είναι spoiler αυτό, ο υπότιτλος του παιχνιδιού είναι…).
Σε ό,τι αφορά την ιστορία, θα μείνουμε εδώ για να σας αφήσουμε να τη ζήσετε μόνοι σας, και θα πούμε ότι εκτός από πιο καλογραμμένη και ώριμη, η τέταρτη περιπέτεια του Nathan είναι και η μεγαλύτερη σε εύρος, όχι σε ό,τι αφορά περιοχές που θα επισκεφθείτε, αλλά σε διάρκεια. Ενδεικτικά, σε “Μέτριο” βαθμό δυσκολίας εμείς χρειαστήκαμε 16 ώρες και μερικά λεπτά για να την ολοκληρώσουμε, “τρέχοντας” λίγο για τις ανάγκες του review και έχοντας στο μεγαλύτερο μέρος ενεργοποιημένες τις βοήθειες στο shooting (περισσότερα για αυτό το -πολύ σημαντικό- στοιχείο, σε λίγο).
Βάσει της δικής μας εμπειρίας, εκτιμούμε ότι σε “Υψηλό” βαθμό δυσκολίας και με τις βοήθειες στο shooting απενεργοποιημένες, το single player campaign του Uncharted 4 μπορεί να αγγίξει ακόμα και τις 20 ώρες (μέσα στις οποίες υπάρχουν και κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις…). Αυτή η διάρκεια είναι, φυσικά, σχετική και έχει να κάνει με το πόσο θα “τρέξει” ο παίκτης, πόσο θα εξερευνήσει τους χάρτες για τα collectibles και άλλες παραμέτρους τύπου “trial and error”, που υπάρχουν μεν, αλλά δεν είναι και τόσο έντονες ώστε να δημιουργήσουν εκνευρισμό.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, προσπαθήστε να θυμηθείτε την τελευταία φορά που ένα παιχνίδι τέτοιου βεληνεκούς είχε single player campaign αυτής της διάρκειας και… do the math, που λένε και οι αγγλοσάξωνες.
Διαβάστε επίσης