Zelda-Metroid-Megaman: γλυκό, που ήθελε λίγο ακόμα ψήσιμο.
Το ReCore ήταν μία από τις πιο ιδιαίτερες ανακοινώσεις που είχαν προκύψει από την E3 2015. Δίχως να δείξει gameplay ή πολύ υλικό, η Microsoft κατάφερε να το ανεβάσει αρκετά υψηλά στις wishlists των κατόχων Xbox. Άλλωστε, είχε από πίσω του ένα dream team: Keiji Inafune (Megaman, Lost Planet, Onimusha, Dead Rising) στην παράγωγη, Joseph Staten (Halo series) στη γραφή και Mark Pacini (Metroid Prime series) στο direction, είναι ονόματα που προκαλούν ρίγος και όταν μαθαίνεις πως συνεργάζονται, το hype είναι πολύ εύκολο να χτυπήσει κόκκινο και να περιμένεις σπουδαία πράγματα. Ίσως αυτό να ήταν και το πρόβλημα του Recore εξ αρχής και για αυτό το τελικό αποτέλεσμα να έχει δεχθεί τόσο έντονη κριτική. Περιμέναμε υπερβολικά πολλά, και το τελικό αποτέλεσμα, όσο ενδιαφέρον και αν είναι, δεν είναι ένα “νέο Metroid Prime”. Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν έχουμε να κάνουμε με έναν αξιόλογο τίτλο.
Η ιστορία του ReCore εξελίσσεται σε έναν μακρινό, αφιλόξενο πλανήτη επονομαζόμενο ως “Far Eden”. Η Γη χτυπήθηκε από ένα θανατηφόρο ιό, και η ανθρωπότητα, σε μια προσπάθεια να επιβιώσει, αποφάσισε να αφήσει το πλανητικό της σύστημα και να αναζητήσει αλλού την τύχη της. Για να βελτιώσει τις πιθανότητες επιβίωσής της, έστειλε πριν από τους ανθρώπους έναν άλλο στόλο, επανδρωμένο με corebots (ρομπότ με δική τους προσωπικότητα), τα οποία θα πήγαιναν εκεί, θα έστηναν την αποικία και θα ξεκινούσαν τη διαδικασία του terraforming. Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα αυτά, οι άνθρωποι θα έφταναν στον πλανήτη και θα παράμεναν σε stasis σε τροχιά γύρω από αυτόν.
Όταν όμως ξυπνάει η Joule Adams, η πρωταγωνίστρια της ιστορίας, μέσα σε ένα σμπαραλιασμένο όχημα επάνω στην ερημωμένη επιφάνεια του Far Eden, είναι αμέσως φανερό πως κάτι πήγε στραβά. Οι εγκαταστάσεις στον πλανήτη είναι κατεστραμμένες, τα corebots επιθετικά και όλα δείχνουν πως το μέλλον της ανθρωπότητας θα είναι ζοφερό. Πρόκειται για μια πολύ ωραία ιστορία 10-12 ωρών, με έξυπνες ανατροπές, αρκετή συγκίνηση και βάθος, που πολύ γρήγορα σας κάνει να καταλάβετε το σενάριο δεν είναι τελικά τόσο «παιδικό» όσο ίσως νομίζατε. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο κράμα ωριμότητας, σε πιο γλυκό πακέτο, που είναι ικανό να ικανοποιήσει μικρούς και μεγάλους.
Εξίσου ικανοποιητικό μπορεί να θεωρηθεί και το μεγαλύτερο τμήμα του gameplay του παιχνιδιού. Ο τίτλος της Comcept Armature Studio αποτελεί ένα ιδιαίτερο κράμα λογικής Zelda, με ένα μικρό open world κόσμο για εξερεύνηση και πολλά dungeons γεμάτα εχθρούς, παγίδες, puzzles και platforming. Πιάνοντας πρώτα την εξερεύνηση, μην περιμένετε να δείτε πράγματα επιπέδου Witcher, εδώ μιλάμε για έναν πολύ μικρότερο κόσμο, στην ουσία μια μεγάλη πεδιάδα ανάμεσα σε διάφορα βουνά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν υπάρχει δυνατότητα εξερεύνησης, μιας και το παιχνίδι προσφέρει πολύ extra υλικό, ικανό τουλάχιστον να διπλασιάσει τη διάρκειά του. Και σε αυτό βοηθάει το καλοφτιαγμένο platforming του, στοιχείο που δεν είχε γίνει καθόλου αντιληπτό από τα pre-release trailers.
Το Recore είναι σχεδιασμένο γύρω από έντονο platforming, με πάρα πολλές μανούβρες, διακόπτες, τρελά άλματα και καλομελετημένα stages, όπου πρέπει να εκτελείς… χορευτικά για να περάσεις. Είναι ένας εξαιρετικά oldschool σχεδιασμός, που πραγματικά κάνει το παιχνίδι να λάμπει και τον ιδρώτα να τρέχει ποτάμι από το άγχος. Από τις εποχές του PS1 και του PS2 είχαμε να δούμε ένα τόσο oldschool, 3rd person, action platformer και αυτό θεωρούμε ότι αποτελεί μεγάλο ατού για το παιχνίδι του Inafune. Η δυσκολία δε, σε ορισμένα dungeons θυμίζει εποχές Megaman, οπότε απαιτείται υπομονή για να τα βγάλετε πέρα. Δεν είναι σαδιστικό όμως (βλ. Ghouls and Ghosts), είναι -απλά- έξυπνο, ιδιόμορφο και απαιτητικό τόσο όσο πρέπει.
Σε ό,τι αφορά το platforming, πέρα από τα jet boots και το hook σας, τη βοήθειά τους θα σας δανείσουν και ορισμένα “pet” corebots που θα συλλέξετε στην πορεία του παιχνιδιού. Το καθένα από αυτά είναι ένας μόνιμος σύντροφος (μόνο ένα μπορείτε να ένα σε χρήση κάθε φορά, και δυστυχώς μόνο δύο μπορείτε να κουβαλάτε μαζί σας, τα υπόλοιπα μένουν στη βάση) ο οποίος έχει τις δικές του δυνατότητες και ανοίγει νέες πτυχές στο gameplay. Η στιγμή, πάντως, που ανεβήκαμε πάνω σε ένα μηχανικό χταπόδι και αυτό σκαρφάλωσε σε χρόνο dt επάνω σε ένα τεράστιο κτίριο και μας εκσφενδόνισε ψηλά, ήταν πραγματικά μαγική! Φυσικά, τα φιλικά αυτά corebots, πέρα από τον αστείο χαρακτήρα του καθενός αλλά και τις platforming ιδιαιτερότητές τους, είναι ταυτόχρονα και οι μοναδικοί σας σύμμαχοι ενάντια στις ορδές εχθρών που θα αντιμετωπίσετε. Το καθένα έχει συκγεκριμμένες επιθετικές / αμυντικές ικανότητες και ισχυρές special επιθέσεις που είναι πολύ χρήσιμες στις πιο δύσκολες μάχες του παιχνιδιού και στα τεράστια bosses του.
Όσο για το γενικό σύστημα μάχης και της Joule, αυτό βρίσκεται πιο κοντά στη λογική Metroid + Ikaruga + Vanquish. Η Joule έχει στην κατοχή της ένα ειδικό rifle, το οποίο αναβαθμίζεται σταδιακά και σας δίνει πρόσβαση σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα laser (το καθένα με το δικό του special supershot). Γιατί τόσα χρώματα; Γιατί οι εχθροί που συναντάτε, έχουν ο καθένας του ένα διαφορετικό χρώμα (ή αλλάζουν συχνά ή δεν έχουν και ψάχνετε να βρείτε ποιο χρώμα κρύβουν) και αν χρησιμοποιείτε το αντίστοιχο χρώμα στο όπλο σας, προκαλείτε υψηλότερο damage και εκτελείτε ταχύτερα combos. Σε μια χαοτική μάχη με ένα boss που αλλάζει συνεχώς χρώμα και επιθέσεις και έχει τριγύρω του διάφορα mobs με όλα τα χρώματα, η ταχύτατη εναλλαγή, το τρέξιμο και το μανουβράρισμά είναι απαραίτητα. Και με κάποιο μαγικό τρόπο, δίχως να έχει απύθμενο βάθος, αυτό το σύστημαείναι ιδιαίτερα εθιστικό και χαοτικό.
Τα δε τέρατα, μπορείτε να τα εξοντώσετε με δύο τρόπους. Όταν τα αποδυναμώσετε αρκετά, μπορείτε με ένα ειδικό hook να μπείτε σε μια διελκυστίνδα και αν πετύχετε, να τους αφαιρέσετε το core ή να συνεχίσετε να τα χτυπάτε μέχρι να καταστραφούν και να μαζέψετε κομμάτια τους για crafting. Ναι, το παιχνίδι διαθέτει και έναν crafting μηχανισμό για την ενίσχυση των corebots σας. Μπορεί το leveling σας να γίνεται αυτόματα μέσα από τις μάχες, αλλά στα corebots μπορείτε να συμπεριφερθείτε λες και είναι αυτοκίνητα που “πειράζονται”. Υπάρχουν ντουζίνες συνταγών που μπορείτε να ανακαλύψετε, και μαζεύοντας διάφορα υλικά, θα μπορείτε να φτιάχνετε νέα κομμάτια και εξαρτήματα για τα corebots σας και να αλλάζετε ριζικά τις δυνατότητες αλλά και την εμφάνισή τους. Οι πιθανότητες εδώ είναι τόσες πολλές, που δύσκολα ένας παίκτης θα έχει στην κατοχή του ένα corebot ίδιο με κάποιου άλλου. Τα δε cores που μαζεύετε, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να δυναμώσετε ακόμα περισσότερο τα statistics των corebots και να τα χτίσετε όπως εσείς θέλετε.