Be the Batman.
Η άφιξη της VR τεχνολογίας αποτελεί για πολλούς gamers -και ειδικότερα για όσους έζησαν το “ψέμα” του VR κατά τη δεκαετία του ’90- ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Αυτό που βλέπαμε σε sci-fi ταινίες και πιστεύαμε ότι δεν θα δούμε ποτέ να υλοποιείται, βρίσκεται πλέον στα σπίτια μας, όντας σε θέση να προσφέρει μοναδικές και καινοτόμες εμπειρίες. Και ενώ περιμένουμε ακόμα το update του Battlefront για να πιλοτάρουμε ένα X-Wing ή να μας δοθεί η ευκαιρία μέσα από ένα άλλο Star Wars παιχνίδι, να χρησιμοποιήσουμε ένα lightsaber (αυτό είναι βασικό “wet dream” για τους λάτρεις του VR), η Rocksteady δίνει στο κοινό τη δυνατότητα να ζήσει ένα άλλο όνειρο: να γίνει ένας “super hero”.
Και η αλήθεια είναι ότι με το Batman Arkham VR, ένα από τα πρώτα παιχνίδια που έγιναν διαθέσιμα για το headset εικονικής πραγματικότητας της Sony, η ομάδα που μας έδωσε την τριλογία Arkham δεν μας ξεγέλασε, αφού όντως προσέφερε ένα παιχνίδι με απόλυτο immersion, όπου ο παίκτης ζει το “παραμύθι” και μπαίνει για τα καλά στο πετσί του Bats. Όμως- ναι, υπάρχει ένα τεράστιο “όμως” και εδώ- τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα όσο ίσως φαίνονται στην αρχή.
Το Batman Arkham VR είναι ένα παιχνίδι ελαφρώς συνδεδεμένο με την τριλογία της Rocksteady, που εξ όσων καταλάβαμε, όμως, δεν αποτελεί canon κεφάλαιο. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα αυτού του τίτλου: Όλα σε αυτό το παιχνίδι προδίδουν ότι πρόκειται για ένα showcase. Ένα side project που δημιουργήθηκε σε μερικά απογεύματα ως “εργολαβία”, μετά από παραγγελία της Sony προς της Warner, ώστε να εφοδιαστεί το PSVR με ένα δυνατό όνομα κατά το launch του. Η ιστορία του παιχνιδιού απομακρύνεται από οτιδήποτε έχουμε δει σε σχετικά παιχνίδια, οι χαρακτήρες που εμφανίζονται είναι ελάχιστοι, τα πράγματα που έχεις να κάνεις περιορίζονται σε detective mode και η διάρκειά του με το ζόρι ξεπερνά τη 1,5 ώρα.
Επί της ουσίας, το Batman Arkham VR είναι ένα adventure/ interactive experience, μέσα από την οποία θα ζήσουμε μια σύντομη περιπέτεια του Batman. Στη διάρκεια αυτής θα ξεκινήσουμε από την έπαυλη του Bruce Wayne, θα μεταβούμε στην Batcave και μετά από ένα σύντομο tutorial θα βγούμε στη Gotham προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τον υπαίτιο για μια από τις πιο τραγικές στιγμές στην ιστορία του Σκοτεινού Ιππότη. Το καλό εδώ είναι ότι το σενάριο, αν και δεν αναπτύσσεται σχεδόν καθόλου και κλείνει αφήνοντας ένα σκασμό ερωτήματα, είναι καλογραμμένο, πιστό στο ύφος του ήρωα και των comics, ενώ η ιστορία συνοδεύεται από εξαιρετικής ποιότητας voice overs και μουσική.
Κορυφαίας ποιότητας είναι και τα γραφικά που αποδίδονται σε αυτό το παιχνίδι. Εδώ μιλάμε πλέον για το πιο όμορφο παιχνίδι του PSVR, με ανεπαίσθητη θολούρα στην απεικόνιση, ελάχιστο aliasing, εξαιρετικούς φωτισμούς και εφέ και κανένα ίχνος δημιουργίας ναυτίας προς τον παίκτη. Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι μιλάμε πάντα για ένα adventure παιχνίδι που διεξάγεται εντός ενός πλήρως ελεγχόμενου, κλειστού περιβάλλοντος, όπου η κίνηση στο χώρο γίνεται με grid (επί της ουσίας, αυτόματη και ακαριαία μεταφορά από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο, χωρίς ελεύθερη κίνηση σε πραγματικό χρόνο).
Σε ό,τι αφορά το gameplay, ως “adventure” το Arkham VR περιορίζει τον παίκτη σε ένα detective mode (δεν υπάρχουν μάχες ή κάτι τέτοιο εδώ), όπου με το scanner του ο Bats ελέγχει χώρο, αντικείμενα, πτώματα και άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος για να λύσει γρίφους στον εκάστοτε χώρο που επισκέπτεται και στη συνέχεια να προχωρήσει παρακάτω. Μέσα στην προηγούμενη πρόταση περιγράφεται σχεδόν το σύνολο του τίτλου, αφού μετά από την επίσκεψή μας σε 4-5 διαφορετικές περιοχές, την αλληλεπίδρασή μας με ορισμένους χαρακτήρες και την ανακάλυψη κάποιων μυστικών, φτάνουμε σε ένα τέλος, που έχει βέβαια ενδιαφέρον (δεν λέμε περισσότερα για να αποφύγουμε spoilers), αλλά που τελειώνει απότομα και σε αφήνει να θέλεις περισσότερο.
Και αυτό είναι, εν τέλει, το μεγάλο πρόβλημα του Batman Arkham VR: Το εύρος του. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που διατίθεται σε καλή τιμή (20 ευρώ), που διαθέτει υψηλά production values, εξαιρετικά γραφικά και ήχο, κορυφαίο immersion και, γενικά, ένα παιχνίδι που λειτουργεί σωστά σε ό,τι και αν κάνει. Απλά, αυτά που κάνει είναι πολύ λίγα και τελειώνουν γρήγορα. Ορισμένα έξτρα στοιχεία, που ξεκλειδώνονται μετά το πρώτο playthrough και περιλαμβάνουν collectibles και επιπρόσθετα puzzles από τον (φυσικά, ποιον άλλο;) Riddler και κάποιες δραστηριότητες στη Batcave δεν αρκούν για να προσφέρουν ένα ικανοποιητικό replayability στο παιχνίδι της Rocksteady, μειώνοντας έτσι δραματικά την αξία του.
Για την ώρα θα το προτείναμε ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του VR, τονίζοντας όμως τη μικρή του διάρκεια ώστε να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής τι τον περιμένει. Από εκεί και πέρα, σε μια ενδεχόμενη πτώση τιμής, αποτελεί μια πρόταση που πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσει στη συλλογή του κάθε κάτοχος headset εικονικής πραγματικότητας της Sony.
VR χαρακτηριστικά
- Θέση gaming: Καθιστή ή όρθια (στη δεύτερη απαιτείται ελεύθερος χώρος 1×1 μέτρο γύρω από τον παίκτη).
- Χρήση controllers: Δύο PS Move.
- Επίπεδο ναυτίας: Μηδενικό.
To “επίπεδο ναυτίας” είναι υποκειμενικό, έχει να κάνει με την αίσθηση που αποκόμισε από το παιχνίδι ο εκάστοτε συντάκτης και μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο.