VR Racing.
Το Driveclub είναι σίγουρα μια ιστορία πονεμένη για τη Sony, αλλά και για την Evolution Studios, την οποία οδήγησε εν τέλει σε κλείσιμο μετά από μια λαμπρή καριέρα επιτυχημένων παιχνιδιών. To παιχνίδι ήταν σε παραγωγή πολλά χρόνια, οι δημιουργοί αναγκάστηκαν να το ξανασχεδιάσουν λόγο κακών εντυπώσεων στο εσωτερικό alpha testing και ξεπέρασε κατά πολύ το budget του. Σαν να μην έφτανε αυτό, ένα launch με διάφορες ελλείψεις, προβλήματα στους servers και, φυσικά, η καθυστέρηση της δωρεάν έκδοσης του PS Plus, δημιούργησαν ένα πολύ αρνητικό κλίμα γύρω από τον τίτλο που επηρέασε πολύ τις πωλήσεις του. Προς τιμήν της, η Evolution δε το παράτησε και, 6 μήνες μετά, το Driveclub ήταν ένα πολύ καλό racing game. Ωστόσο, δυστυχώς η ζημιά είχε γίνει, η εικόνα δεν διορθωνόταν και η Sony αποφάσισε να προχωρήσει στο κλείσιμο του ιστορικού της studio.
Παρόλα αυτά, το καλοκαίρι ανακοινώθηκε η VR έκδοση του τίτλου, η οποία αναπτυσσόταν σε εσωτερική παραγωγή της Sony και είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό από την ίδια την Evolution. Οι ελπίδες των οπαδών του τίτλου αναπτερώθηκαν και, όντας το μόνο κλασικό racing game για το PSVR, οι πιθανότητές του για επιτυχία ήταν υψηλές. Το τελικό αποτέλεσμα, όμως, είναι ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο όπως ήταν άλλωστε και η γενικότερη ιστορία του τίτλου. Καταρχάς, για όποιους αναρωτιούνται, το Driveclub VR παιχνίδι περιέχει όλο το υλικό του βασικού Driveclub, κάνοντάς το με διαφορά το μεγαλύτερο και πιο πλήρες παιχνίδι για τo PSVR. Υπάρχει πραγματικά πάρα πολύ υλικό, με μεγάλη ποικιλία οχημάτων, ποικίλες πίστες (και ορισμένες νέες) για να τρέξετε και πολλά, πολλά διαφορετικά modes.
Και πέρα από το αρχικό υλικό, υπάρχει και η προσθήκη ορισμένων ακόμα modes, όπως αυτό που μπορείτε απλά να τρέξετε δίχως άγχος, «εχθρούς» και χρονικούς περιορισμούς και να απολαύσετε τις πίστες, ενώ διατίθεται και ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον replay mode, μέσω του οποίου μπορείτε να ξαναζήσετε τον αγώνα που τρέξατε, από τη θέση του συνοδηγού. Πρόκειται για έναν τίτλο που μπορεί να σας προσφέρει πολλές δεκάδες ώρες ενασχόλησης. Το θέμα είναι, θα μπορέσετε να το αντέξετε; Για κάποιο λόγο, που μάλλον έχει να κάνει με το σχεδιασμό του παιχνιδιού, το Driveclub VR είναι ο τίτλος που μας προκάλεσε τα πιο έντονα αισθήματα ναυτίας που έχουμε δει ως τώρα σε τίτλο του PSVR.
Στο χρονικό διάστημα που έγινε το review μας, τo Driveclub το δοκίμασαν 4 διαφορετικά άτομα, και με εξαίρεση το φίλο συντάκτη μας Νικόλα Μαρκόγλου, που ολοκλήρωσε μια ολόκληρη πίστα ανεπηρέαστος, οι υπόλοιποι τελείωναν έναν αγώνα από πολύ έως αρκετά ζαλισμένοι. Ακόμα και σε χαλαρή οδήγηση, όπου κινούμαστε ήρεμα, δεν κοιτάμε παντού και δεν αγχωνόμαστε με χρόνο, ο «δείκτης ναυτίας» ήταν απαγορευτικά υψηλός για ενασχόληση μαρκάς διαρκείας. Για ένα, δύο αγώνες κάθε τόσο, η εμπειρία είναι ωραία, αλλά με τόσο υλικό στη διάθεσή σας, μάλλον θα προτιμήσετε να παίζετε το παιχνίδι χωρίς το VR headset. Θεωρούμε πως το θέμα έχει να κάνει μάλλον με τον προγραμματισμό του παιχνιδιού, το framerate ή και με το γεγονός ότι ο εγκέφαλός σας περιμένει να νιώσει τη φυγόκεντρη κίνηση, και δίχως να νιώθει την ταχύτητα, γίνεται ολικό βραχυκύκλωμα!
Πολλά πράγματα έχουν γραφτεί επίσης και για την ποιότητα του τεχνικού τομέα, και ως ένα σημείο θα πρέπει να ομολογήσουμε πως είναι υπερβολικά. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε περιοχές, σκηνικά και πίστες -όπως στο κανονικό παιχνίδι- και αν/ όταν δε ζαλίζεστε, η εμπειρία του να οδηγάτε μέσα στο VR είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Από την άλλη, πρέπει να παραδεχθούμε πως η γενικότερη ποιότητα των γραφικών έχει πέσει αρκετά για να μπορέσει να τρέξει στο PSVR. Εννοείται ότι αυτό που βλέπουμε δεν είναι αποτέλεσμα PS2, όπως “έκραζαν” ορισμένοι, αλλά υπάρχουν πολλοί περιορισμοί, με μπόλικο aliasing και μεγάλες εκπτώσεις σε εφέ, φωτισμούς, σκιάσεις και, φυσικά, ολικές περικοπές σε στοιχεία, όπως οι καιρικές συνθήκες.
Γυρνώντας στα θετικά, ο χειρισμός του Driveclub VR παραμένει ιδιαίτερα διασκεδαστικός. Ναι, δεν φτάνει τα επίπεδα των άλλων μεγάλων τίτλων της κατηγορίας, όπως των Project Cars, GT και Forza, αλλά είναι αρκετά κοντά και προσφέρει μια καλοσχεδιασμένη και διασκεδαστική εμπειρία, που γέρνει προς το arcade μοντέλο, χωρίς όμως να παραβλέπει εντελώς το ρεαλισμό. Και κρίνουμε πως αν έχετε μια τιμονιέρα, σε συνδυασμό με το PSVR θα ζήσετε μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Θα πρέπει να πούμε, όμως, πως το Driveclub VR δεν έχει βελτιώσει ορισμένα από τα βασικά ελαττώματα του αρχικού τίτλου, με τα challenges να παραμένουν αρκετά “στεγνά” και τα Clubs να έχουν ελάχιστη ουσία, ενώ, δυστυχώς, οι online servers είναι σχετικά άδειοι, με αποτέλεσμα να ψάχνετε για ώρα μέχρι να βρείτε ένα ολοκληρωμένο race.
Εν κατακλείδι, το Driveclub VR είναι μία ενδιαφέρουσα εμπειρία για το VR, με πλούσιο υλικό, καλό χειρισμό και μια πραγματική VR οδηγική εμπειρία, που διατίθεται σε λογική τιμή (στα 40 ευρώ), με αποτέλεσμα να αποτελεί μια αξιοπρεπή πρόταση για όποιον δεν είχε ασχοληθεί ποτέ μαζί του. Από την άλλη, για όσους είχαν ήδη την αρχική έκδοση, εκτιμούμε ότι θα έπρεπε να είχε κυκλοφορήσει ως update με μια συμβολική τιμή (και όχι με 20 ευρώ για όσους είχαν αγοράσει το season pass, στους οποίους προσφέρει πολύ λίγο νέο υλικό πλην του VR mode). Επίσης, το Driveclub VR είναι ο ορισμός του τίτλου που θα πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε μερικούς αγώνες στο demo, για να δείτε αν μπορείτε να ανεχθείτε τη σημαντική πτώση στα γραφικά αλλά και αν το στομάχι σας μπορεί να το αντέξει για παραπάνω από δέκα λεπτά.
Γιατί το να σε λούζει κρύος ιδρώτας μετά από μια χαλαρή τσάρκα στο βουνό, μας είχε συμβεί μόνο όταν παίζαμε Gameboy στις πίσω θέσεις του Αutobianchi των γονιών μας, εν μέσω καταιγίδας στην Κατάρα της Πίνδου! Το μέλλον των racing games για το PSVR μπορεί να ξεκίνησε από εδώ, αλλά μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε το Gran Turismo Sport VR για μια πιο ομαλή και ξεκούραστη βόλτα σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.
VR χαρακτηριστικά
- Θέση gaming: Καθιστή
- Χρήση controllers: Dualshock
- Επίπεδο ναυτίας: Υψηλό
Το “επίπεδο ναυτίας” είναι υποκειμενικό, έχει να κάνει με την αίσθηση που αποκόμισε από το παιχνίδι ο εκάστοτε συντάκτης και μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο.