“Do not underestimate the power of PlayStation”.
Μέσα της δεκαετίας του 1990. Το σκηνικό στην τεχνολογία αλλάζει ραγδαία. Τα οπτικά μέσα έχουν κατακλύσει την αγορά, το “CD” είναι το πιο “καυτό” προϊόν, καθώς υπολογιστές και κονσόλες αρχίζουν να ενσωματώνουν τα οπτικά μέσα αναπαραγωγής όλο και περισσότερο. Η Ιστορία λέει ότι η Sony, κραταία εκείνη την εποχή στα consumer electronics, ήρθε σε συμφωνία με τη Nintendo για τη δημιουργία ενός CD based add-on για το Super Nintendo Entertainment System, αλλά όταν η δεύτερη αποφάσισε ότι έπαιζε με τη “φωτιά”, η συμφωνία δεν ευδοκίμησε και η Ninty στράφηκε προς Ολλανδία μεριά. Έτσι, η Sony, αφού ήπιε πρώτα έναν καφέ με τη Sega και αποφάσισε ότι τα χνώτα τους δεν ταιριάζουν, πήρε τη μεγάλη απόφαση να κατέβει μόνη της στην αρένα.
Μέσα σε αυτές τις λίγες γραμμές περιγράφεται το τι συνέβη μεταξύ 1992 και 1994, γεγονότα που οδήγησαν στο σχεδιασμό, κατασκευή και κυκλοφορία στην αγορά του PlayStation, της πρώτης κονσόλας της Sony, που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή, άλλαξε άρδην το gaming σκηνικό και έφερε την ιαπωνική εταιρεία -από το πουθενά, αφού το βιογραφικό της στο gaming ήταν σχεδόν άδειο- στην κορυφή των gaming platform holders.
Το δημιούργημα του Ken Kutaragi μάλλον δεν ανησύχησε ιδιαίτερα τους ανταγωνιστές του στην αρχή, αφού πολλοί είδαν το βήμα αυτό της Sony ως μια άτσαλη κίνηση ενός γίγαντα σε μια αγορά που θέλει φιγούρες μπαλέτου και όπου η Nintendo ήταν prima ballerina. Ωστόσο, φάνηκε ότι η Sony είχε καλά οργανωμένο σχέδιο, με τις μηχανές του marketing, τις συμφωνίες με τους τρίτους εκδότες και την υιοθέτηση του “cool, teen look” να αποδίδουν καρπούς και να κερδίζουν το κοινό γρήγορα και με γεωμετρικούς ρυθμούς.
Το 1994 έγινε ένα απροσδόκητα καλό ξεκίνημα στην Ιαπωνία, ενώ το 1995 το PlayStation έκανε το τολμηρό βήμα προς Αμερική και Ευρώπη, επίσης με επιτυχία. Και πάλι όμως, Sega και Nintendo ήταν κυρίαρχοι στο παιχνίδι που γνώριζαν καλά, και κανείς δεν πίστευε ότι το PlayStation θα εξελισσόταν σε τόσο μεγάλο φαβορί. Όμως, όταν έφτασε το 1998 το πράγμα είχε πλέον ξεκαθαρίσει, τα παιχνίδια έρχονταν με καταιγιστικούς ρυθμούς από κάθε πλευρά και εκδότη και η Sony κέρδισε τελικά τη μερίδα του λέοντος στην αγορά.
Συνεχίζοντας το μεγάλο μας αφιέρωμα στην ιστορία των home consoles, στο ακόλουθο video θα δείτε τον Λάμπρο Δημακόπουλο και τον υπογράφοντα σε μια προσπάθεια καταγραφής της ιστορίας του “PSX” και του πώς ξεκίνησε η Sony την πορεία της στο gaming.