Clone Wars, Vivarium και άλλα trailers και νέα από την 7η τέχνη.
Δίχως πολλές εκπλήξεις κύλησε η περασμένη εβδομάδα, με την κινηματογραφική μηχανή να φαίνεται πως κυλάει στο ρελαντί, σε σχετικά ανάλογους ρυθμούς με αυτούς της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών (αν και σε αυτήν την περίπτωση μάλλον μιλάμε για σβηστές μηχανές…). Το Vivarium δείχνει ως μία ενδιαφέρουσα ιδέα για θρίλερ, αν και ελπίζουμε ότι οι δημιουργοί θα έχουν όντως να πούνε και να αποτυπώσουν κάτι ουσιαστικό και να μην αναλωθούν στη συνηθισμένη μόδα του είδους, όπου το φινάλε, λίγο-πολύ, καταλήγει σε μία προβλέψιμη καταδίωξη μεταξύ ηρώων, δολοφόνων, δαιμόνων κ.λπ. Μία κουραστική πρακτική που παρακολουθούμε σε απελπιστικά μεγάλο ποσοστό αυτών των ταινιών, ξεχνώντας ότι είναι ταινίες τρόμου, περνώντας συχνά σε ανέμπνευστες σεκάνς δράσης που παραπέμπουν στο είδος του action.
Μιλώντας για θρίλερ και ταινίες τρόμου γενικότερα, ο γράφων είδε την περασμένη εβδομάδα (επιτέλους) το Jacob’s Ladder (1990), με πρωταγωνιστή τον Tim Robbins, όταν ακόμα είχε όρεξη να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Η ταινία του Adrian Lyne αποτελεί ένα μοναδικό ψυχολογικό θρίλερ, έχοντας ως καμβά την ψυχική διαταραχή του Jacob Singer (Tim Robbins) από την ενεργό δράση του στον πόλεμο του Βιετνάμ, όπου οι συμπλοκές άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους.
Έχοντας ως αφετηρία μία βίαιη σύγκρουση στη ζούγκλα του Βιετνάμ, θα δούμε τον Singer να τραυματίζεται και έπειτα να επιστρέφει στην Αμερική, με τα ψυχικά του τραύματα να είναι σαφέστατα μεγαλύτερα από τα σωματικά. Σύντομα θα δει να εμφανίζονται περίεργα και φρικιαστικά οράματα μπροστά στα μάτια του, καταστρέφοντας οποιαδήποτε ελπίδα να επανέλθει σε μία ελάχιστα φυσιολογική ζωή στη Νέα Υόρκη. Η ιστορία ακολουθεί την κάθοδο του Jacob στην παράνοια, ο οποίος πασχίζει να αντιληφθεί τι είναι πραγματικό και τι φανταστικό, επιχειρώντας παράλληλα να επανενωθεί με τους υπόλοιπους στρατιώτες που επιβίωσαν από τη μονάδα του, προκειμένου να εντοπίσει τη ρίζα αυτών των οραμάτων.
Ο Tim Robbins αποδίδει με φυσικότητα τον τρόμο και την ταραχή του χαρακτήρα, που σχεδόν αδυνατεί να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τον εφιάλτη. Στην παρανοϊκή ατμόσφαιρα συμβάλλει καταλυτικά η απεικόνιση των ανατριχιαστικών και απόκοσμών όντων, δημιουργημένα με practical effects και άνευ ανούσιων υπερβολών, κάτι που οδηγεί σε μία άκρως αποτελεσματική αποτύπωση αυτού του εφιαλτικού κόσμου, ενώ η φειδωλή εμφάνισή τους επιτρέπει σε αυτά οράματα να εντείνουν την αποστροφή όποτε εμφανίζονται.
Έχουμε διαβάσει κατά καιρούς ότι το Jacob’s Ladder αποτέλεσε μία από τις πηγές έμπνευσης για τους κόσμους του Silent Hill, και αφού ο γράφων είδε την ταινία δεν έχει καμία αμφιβολία περί της εγκυρότητας αυτής της πληροφορίας. Θέλοντας να αποφύγουμε τα spoilers (καλό θα ήταν όποιος δεν το έχει δει να αποφύγει το υπόλοιπο κομμάτι της πρότασης), απλά θα αναφέρουμε πως το φινάλε φέρνει ένα ιδανικό (και συγχωρήστε μας για την έκφραση) “mindfuck”, ικανό να προσφέρει ξαφνικά νέες μορφές ανάγνωσης του συνόλου της ταινίας.
Μία ταινία του είδους που προτείνεται ανεπιφύλακτα.
Trailers
The Lodge
Σκηνοθέτες: Severin Fiala (Goodnight Mommy), Veronika Franz (Goodnight Mommy)
Πρωταγωνιστούν: Richard Armitage, Alicia Silverstone, Riley Keough
Πρεμιέρα: 7 Φεβρουαρίου (Αμερική)
Μία νεαρή γυναίκα (Riley Keough) και τα δύο θετά παιδιά της θα περάσουν μερικές μέρες στην απομακρυσμένη εξοχική κατοικία της οικογένειας των παιδιών, μόνο για να βρεθούν απομονωμένοι από τον βαρύ χειμώνα. Τα τρομακτικά, απόκοσμα στοιχεία δεν θα αργήσουν να έρθουν, όπως άλλωστε συνηθίζουν σε αυτές τις συνθήκες.
Vivarium
Σκηνοθέτης: Lorcan Finnegan (Without Name)
Πρωταγωνιστούν: Jesse Eisenberg, Imogen Poots, Jonathan Aris
Πρεμιέρα: 12 Μαρτίου (Αμερική)
Ένα νεαρό ζευγάρι ψάχνει να βρει το νέο του σπίτι σε μία νεόχτιστη -και ακόμα ακατοίκητη- συνοικία, γεμάτη με… αποστειρωμένα σπίτια κατά τα στερεοτυπικά πρότυπα των αμερικάνικων προαστίων. Σύντομα θα βρεθούν αποκλεισμένοι, με μεταφυσικό τρόπο, μέσα σε αυτόν τον λαβύρινθο από γειτονιές όπου θα αναγκαστούν να ζήσουν. Ενδιαφέρουσα ιδέα για θρίλερ, που ελπίζουμε ότι θα υλοποιηθεί ικανοποιητικά από τον άγνωστο Lorcan Finnegan.
The Last Thing He Wanted
Σκηνοθέτης: Dee Rees (Mudbound)
Πρωταγωνιστούν: Anne Hathaway, Ben Affleck, Willem Dafoe
Πρεμιέρα: 21 Φεβρουαρίου (Netflix)
Μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Joan Didion, όπου μία βετεράνος δημοσιογράφος της Washington Post (Anne Hathaway) θα γίνει ξαφνικά το βασικό κομμάτι του άρθρου που ετοιμάζει σχετικά με το εμπόριο όπλο μεταξύ των Η.Π.Α. και της κεντρικής Αμερικής, όταν θα διαπιστώσει ότι ο πατέρας της (Willem Dafoe) αποτελεί μέρος της μυστικής επιχείρησης. Πολιτικό θρίλερ από ένα Netflix που καταφέρνει να προσλαμβάνει όλο και περισσότερους επιφανείς σταρ για τις ταινίες του. Ας ελπίσουμε ότι η συχνότητα των ποιοτικών ταινιών που παράγει θα ισοφαρίσει κάποια στιγμή τη συχνότητα των μεγάλων ονομάτων που φέρνει σε αυτές.
Spenser Confidential
Σκηνοθέτης: Peter Berg (Lone Survivor)
Πρωταγωνιστούν: Mark Wahlberg, Winston Duke, Alan Arkin
Πρεμιέρα: 6 Μαρτίου (Netflix)
Έπειτα από τις πρόσφατες δημιουργίες του, που καταπιάνονταν με πιο προσγειωμένα σενάρια, κυρίως βασισμένα σε πραγματικές ιστορίες, ο Peter Berg φαίνεται να επιστρέφει σε κάτι πιο ανάλαφρο (ελπίζουμε βέβαια να μην φτάνει και το… Battleship του 2012). Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο Mark Wahlberg από ταινία του Berg, υποδυόμενος εδώ έναν πρώην και ξεπεσμένο ντετέκτιβ, ο οποίος, αφού βγει από τη φυλακή, θα προσπαθήσει να ρίξει φως στη δολοφονία δύο πρώην συνεργατών του.
Star Wars: The Clone Wars, 7η σεζόν
Πρεμιέρα: 21 Φεβρουαρίου (Disney+), 12 επεισόδια
Έξι χρόνια μετά την 6η σεζόν, το Clone Wars θα επιστρέψει για την 7η και καταληκτική σεζόν της σειράς, ολοκληρώνοντας τις περιπέτειες των Obi-Wan Kenobi και Anakin Skywalker, που διαδραματίζονταν μεταξύ των γεγονότων που είδαμε στις ταινίες Attack of the Clones (2002) και Revenge of the Sith (2005).
Cine-TV Νέα
Ετοιμάζεται prequel για το Hunger Games
Η τετραλογία των Hunger Games αποδείχθηκε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο franchise για την Lionsgate, φέρνοντας συνολικά εισπράξεις ύψους $2,97 δισεκατομμυρίων απέναντι από το συνολικό budget των $495 εκατομμυρίων, εκτινάσσοντας παράλληλα την καριέρα της Jennifer Lawrence. Απόλυτα λογική δείχνει λοιπόν η απόφαση της Lionsgate να αναλάβει την ανάπτυξη του prequel, που θα είναι βασισμένο στο βιβλίο The Ballad of Songbirds and Snakes που αναμένεται να εκδοθεί στις 19 Μαΐου. Το σενάριο θα επικεντρώνεται στον χαρακτήρα Coriolanus Snow (υποδυόμενος από τον Donald Sutherland στην τετραλογία των ταινιών) μεταφέροντάς μας 64 χρόνια πριν από τα γεγονότα που παρακολουθήσαμε στις τέσσερις ταινίες.
Στα σκαριά animated ταινία στον κόσμο του Witcher
Έπειτα από την επιτυχία του τηλεοπτικού Witcher, το Netflix αποφάσισε να επενδύσει περισσότερο στο franchise, με την παραγωγή μία animated ταινίας, ονόματι The Witcher: Nightmare of the Wolf. Η showrunner της σειράς, Lauren Schmidt Hissrich, θα έχει εδώ τον ρόλο παραγωγού, ενώ το Studio Mir (γνωστό για το Legend of Korra) θα αναλάβει την παραγωγή του animation.
Ετοιμάζεται το reboot του Anaconda
Το Anaconda του 1997 θα μπορούσε να το αναφέρει κάποιος και ως cult περίπτωση ή έστω guilty pleasure. Μπορεί γενικά στις κριτικές να μην τα πήγε πολύ καλά, όμως τα ταμεία είχαν άλλη άποψη, τριπλασιάζοντας σε εισπράξεις το budget των $45 εκατομμυρίων. Τα άγνωστα sequels (τέσσερα στον αριθμό) δεν μπόρεσαν, όπως είναι φυσικό, να ξανακερδίσουν το ενδιαφέρον (πόσα να κάνεις άλλωστε με μία σεναριακή βάση που θέλει ένα υπερμέγεθες φίδι να κυνηγάει ανθρώπους;). Ελέω απουσίας άλλων σεναριακών ιδεών, ωστόσο, φαίνεται πως η Sony Pictures προσπαθεί να επαναφέρει το Anaconda, έχοντας αναθέσει τη συγγραφή του σεναρίου στον Evan Daugherty, γνωστό από τη δουλειά του στο πρόσφατο Tomb Raider (2018).
Τα Bambi και Pinocchio της Disney επανέρχονται ως live-action remakes
Τα έχουμε ξαναπεί, η Disney δεν θα θελήσει να αφήσει κανένα κλασικό της animation ήσυχο και μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε ως και το τελευταίο εξ αυτών να επανέλθει ως live-action ταινία ή κράμα live-action με έντονο CGI, όπως είδαμε με τα περσινά Lion King και Lady and the Tramp (να λέμε ευχαριστώ μάλλον που δεν τα έχει μετατρέψει σε cinematic universe). Σύμφωνα με το Deadline, η περιπέτεια του γνωστού ελαφιού θα επανέλθει μέσα από μία φωτορεαλιστική απεικόνιση, εικάζουμε με τεχνοτροπία παρόμοια με εκείνην που είδαμε στο Lion King. Επιπλέον, θα δούμε το Pinocchio, ως remake του κλασικού animation του 1940, σε σκηνοθεσία του Robert Zemeckis (The Polar Express).