Η συμβίωση με ζώα στα καλύτερά της.
Η σειρά Animal Crossing είναι η απτή απόδειξη της φιλοσοφίας της Nintendo στο να δημιουργεί εμπειρίες κατάλληλες για όλους. Από την αρχική κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού της σειράς στο Nintendo 64 (τουλάχιστον μόνο για την ιαπωνική αγορά) και το λανσάρισμα της βελτιωμένης έκδοσής του στο GameCube για τον υπόλοιπο κόσμο, μέχρι και τη σημερινή κυκλοφορία στο Nintendo Switch, η σειρά Animal Crossing κατάφερε να βρει το δικό της target group και να βελτιώνει τη συνταγή του gameplay, η οποία φαίνεται να είναι μοναδική, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα.
Για να μπορέσει να καταλάβει ο μέσος παίκτης που δεν έχει ασχοληθεί με τη σειρά τι ακριβώς είναι ένα παιχνίδι της σειράς Animal Crossing, αρκεί να φέρει στο μυαλό του ένα παιχνίδι της σειράς The Sims – με μερικές διαφορές, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στα τελευταία παιχνίδια. Το Animal Crossing μπορεί να συνδυάζει υπέροχα τα στοιχεία κοινωνικοποίησης (socializing), προσφέροντας ταυτόχρονα εξαιρετικές επιλογές και κίνητρα για πλήρη παραμετροποίηση των περιβαλλόντων, ψήγματα των υποχρεώσεων της γκρίζας καθημερινότητας, συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες, επικοινωνία με τους κόσμους άλλων παικτών, και τις δημιουργίες τους – και όλα αυτά ακολουθώντας τον πραγματικό χρόνο, με ρυθμούς χαλαρούς και ήρεμους, έτσι ώστε κάθε μια μέρα στον εικονικό κόσμο των παιχνιδιών να είναι μοναδική και να μπορεί να προσφέρει νέες εμπειρίες, αλλά και λόγους επιστροφής σε αυτόν.
Και κατά μια απίστευτη σύμπτωση, η κυκλοφορία του νέου Animal Crossing πέφτει επάνω σε μια αρκετά δύσκολη συγκυρία, ως αποτέλεσμα καθυστέρησης της ανάπτυξής του, καθώς αρχικά είχε οριστεί να διατεθεί το περασμένο φθινόπωρο. Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε η παγκόσμια πανδημία και με την ανάγκη της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η κυκλοφορία του Animal Crossing: New Horizons εμφανίζεται σαν μια μισάνοιχτη πόρτα που προσφέρει μια εικονική, αλλά σχεδόν απαραίτητη, έξοδο από τη μονότονη και απελπιστική πραγματικότητα, προφέροντάς μας αρκετές ξέγνοιαστες στιγμές, ικανές να ξεδιψάσουν τη στεγνή, ξερή φαντασία μας σαν τις φθινοπωρινές στάλες βροχής.
Ο όμορφος σχεδιασμός, η απαλή μουσική, τα πάντοτε εκφραστικά ζώα-κάτοικοι (το καθένα με τη δική του προσωπικότητα και στοιχεία του χαρακτήρα), τα εξαίρετα μέλη της οικογένειας των Nook, η πάντα πρόθυμη Isabelle, ακόμα και τα dodo-υπάλληλοι της μοναδικής αεροπορικής εταιρείας του νησιού, είναι ικανά να μας χαρίσουν χαμόγελα και να μας προσφέρουν μια εικονική μεν, ξέγνοιαστη και όμορφη διέξοδο δε. Και κάπως έτσι, ένας τίτλος, η καθυστέρηση του οποίου προκάλεσε γκρίνια, έρχεται για να αναστρέψει, με τον δικό του τρόπο, το τρέχον αρνητικό status quo που βίαια επιβάλει η πανδημία, και φαίνεται να το κάνει αρκετά καλά σε σχέση με το παρελθόν – αν και θα μπορούσε να το κάνει ακόμα καλύτερα.
Το Animal Crossing: New Horizons είναι από εκείνα τα παιχνίδια που ενδεχομένως να μην ταιριάζουν σε όλους τους παίκτες, ιδίως εκείνους που αναζητούν έναν τίτλο που να προσφέρει ξεκάθαρους και συγκεκριμένους στόχους. Όπως στα περισσότερα simulation παιχνίδια που κυκλοφορούν εκεί έξω, το gameplay είναι εντελώς ανοιχτό ως προς την προσέγγισή του, δίνοντας πλήρη ελευθερία στον παίκτη να διαχειριστεί τα δεδομένα του παιχνιδιού όπως εκείνος θέλει. Για να μπορέσει κανείς να καταλάβει τι συμβαίνει στον κόσμο του Animal Crossing: New Horizons, αρκεί να φανταστεί τον εαυτό του να μετοικεί σε ένα άδειο νησί, όπου αναγκάζεται να μείνει σε μια μικρή σκηνή, ευγενική χορηγία της Nook Inc.
Πώς μπορεί να περάσει η μέρα σε ένα νησί, το οποίο είναι ανεκμετάλλευτο και χωρίς πολλές διεξόδους αναψυχής; Πολύ απλά, εξερευνώντας το νησί και προσπαθώντας να εκμεταλλευτούμε όλα όσα αυτό παρέχει, με στόχο την αναβάθμισή του, αλλά και τη βελτίωση της δικής μας ποιότητας ζωής. Μια γεμάτη μέρα στο νησί, μας επιτρέπει να ψαρέψουμε στη θάλασσα και στα ποτάμια, να αιχμαλωτίσουμε έντομα, να μαζέψουμε φρούτα από τα διάσπαρτα οπωροφόρα δέντρα, να σκάψουμε το έδαφος για να εντοπίσουμε θαμμένο θησαυρό και απολιθώματα όντων που έζησαν εκατομμύρια χρόνια πριν, όπως επίσης και να κοιτάξουμε ψηλά στον ουρανό, με την ελπίδα πως μια αιωρούμενη έκπληξη θα μπορέσει να περάσει από πάνω μας και να την προσγειώσουμε στο έδαφος, κάνοντας χρήση του κατάλληλου εργαλείου.
Όλα όσα συλλέγουμε, μπορούμε να τα πουλήσουμε στο τοπικό μαγαζί του νησιού, και να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα (bells) για να αναβαθμίσουμε περισσότερο το νησί, ή τις ίδιες τις κατοικίες μας. Μπορούμε επίσης να δωρίσουμε ένα νέο αντικείμενο στο μουσείο του νησιού και τον φιλήσυχο έφορό του, τον Blathers, ενώ κάθε νέο ψάρι που ψαρεύουμε, ή έντομο που πιάνουμε, καταχωρείται σε μια ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια, η οποία μας δίνει περαιτέρω πληροφορίες για κάθε καταχώρηση. Το πλέον σημαντικό χαρακτηριστικό, ωστόσο, είναι το γεγονός πως τα πάντα στο νησί εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα χαρακτηριστικά των εποχών ανάλογα στο ημισφαίριο που βρισκόμαστε.
Χρησιμοποιώντας το ρολόι της κονσόλας, ο χρόνος του παιχνιδιού ανταποκρίνεται αμέσως στον πραγματικό χρόνο και στην τρέχουσα εποχή του χρόνου, εμπλουτίζοντας τον κόσμο με τα στοιχεία εκείνα που ταιριάζουν τη συγκεκριμένη ώρα και στιγμή. Για παράδειγμα, ορισμένα από τα ψάρια και τα έντομα που αναφέραμε πιο πάνω εμφανίζονται σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας και σε συγκεκριμένους μήνες, προτρέποντας τον παίκτη να επιστρέψει πίσω ξανά και ξανά, μέχρι να έχει συλλέξει όλα όσα μπορεί να του προσφέρει ο κόσμος του νησιού. Το ίδιο το νησί μεταμορφώνεται ανάλογα με τις εποχές, με γυμνά δέντρα να γεμίζουν φύλλα κατά τη μετάβαση από τον χειμώνα στην άνοιξη και με νέα φυτά να εμφανίζονται στο νησί και να το ομορφαίνουν ακόμα περισσότερο.
Πραγματοποιώντας αυτές τις ενέργειες με ευλαβική σχεδόν προσήλωση, μπορούμε να συνεισφέρουμε στη σταδιακή βελτίωση του νησιού. Από τη μέρα που ξεκίνησε το ταξίδι μας μέχρι και σήμερα, έχουμε επεκτείνει σταδιακά το σπίτι μας, έχουμε κατασκευάσει δύο γέφυρες, έχουμε πείσει τέσσερις κατοίκους να έρθουν να μείνουν στο νησί μας, έχουμε κατασκευάσει τα σπίτια που θα τους φιλοξενήσουν, έχουμε συντελέσει στην κατασκευή δύο καταστημάτων, του μουσείου, καθώς επίσης και στη βελτίωση της κεντρικής πλατείας και των υπηρεσιών των κατοίκων (Resident Services). Στην ουσία μιλάμε για καταστάσεις και διεργασίες που μας απασχολούσαν και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς – και όπως πάντα, όλοι στο νησί στηρίζονται στη δική μας προσπάθεια και στη δική μας, αυτόβουλη επένδυση χρόνου και χρημάτων που θα συντελέσει στη μετατροπή του σχεδόν έρημου νησιού μας σε πόλο έλξης κάθε λογής πλασμάτων που περιμένουν να μετοικήσουν στο νησί μας.
Και εδώ έρχεται να κουμπώσει τόσο απλά, αλλά και τόσο βασανιστικά, η λέξη κλειδί: χρήματα. Στον πραγματικό, καπιταλιστικό κόσμο, που δεν χαρίζει ευκαιρίες, τα πάντα έχουν το δικό τους κόστος – κάποιες φορές το κόστος αυτό μπορεί να είναι ελαφρύ και μικρό, κάποιες άλλες μπορεί να είναι αρκετά δυσανάλογο. Η πάντα φιλική φιγούρα του κυρίου Nook, του ρακούν, αποτελεί εχέγγυο της πραγματοποίησης κάθε επιθυμίας μας αναφορικά με την εξέλιξη του νησιού, αλλά αυτό το εχέγγυο συνήθως κοστίζει ακριβά. Το αντίτιμο για την κατασκευή έργων κοινής ωφελείας φαντάζει πολλές φορές εξωπραγματικό, ενώ το κόστος επέκτασης του σπιτιού μας αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο κάθε φορά που αναλαμβάνουμε να το κάνουμε, προκαλώντας μας πονοκέφαλο για το πόσο χρόνο θα μας πάρει να συγκεντρώσουμε αυτά τα χρήματα.
Ευτυχώς, ο κύριος Nook, ο οποίος θα μπορούσε να είναι κάλλιστα τραπεζίτης αντί για αρχιτέκτονας (και επ’ ουδενί τοκογλύφος!) μας δανείζει αμέσως τα χρήματα που χρειαζόμαστε για την επέκταση του σπιτιού μας, επιτρέποντάς μας να αποπληρώσουμε το δάνειο με την άνεσή μας και, κυρίως, χωρίς τόκο – κάτι που θα θέλαμε πολύ να αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητά μας. Πολύ θα θέλαμε επίσης να συνέβαινε το ίδιο και με τα δημόσια έργα. Δυστυχώς, σε αυτήν την περίπτωση, η κατασκευαστική εταιρεία εργάζεται με βάση μόνο τις χορηγίες των κατοίκων του νησιού, και όχι με κάποιο δάνειο-προσφορά του κυρίου Nook. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα έργα αυτά αργούν πολύ να εκτελεστούν. Και αν περιμένουμε από τις χορηγίες των υπολοίπων κατοίκων, το διάστημα κατασκευής μεγαλώνει δυσθεώρητα, αναγκάζοντας πάλι τους κεντρικούς παίκτες να συνεισφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο μπορούν.
Αυτή η διαδικασία συγκέντρωσης χρημάτων και κατασκευής κτιρίων είναι κάτι παραπάνω από γνωστή σε όλους τους παίκτες που έχουν ασχοληθεί με τίτλους Animal Crossing του παρελθόντος. Άλλες λειτουργίες, όπως η παραμετροποίηση του ρουχισμού, της σημαίας και της μελωδίας που ακούγεται στο νησί, είναι χαρακτηριστικά που επιστρέφουν αυτούσια από παρελθοντικούς τίτλους. Έτσι, τίθεται το εξής ερώτημα: ποιες είναι οι διαφορές του Animal Crossing: New Horizons σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια, πέρα από τη νέα τοποθεσία; Η απάντηση βγαίνει αβίαστα: πολλές, και όλες καλοδεχούμενες. Για αρχή, να σημειώσουμε πως αποκτούμε πρόσβαση σε νέα εργαλεία, όπως το τσεκούρι, το οποίο μας δίνει πρόσβαση σε νέα υλικά και τη δυνατότητα να κόβουμε δέντρα στο νησί. Λειτουργίες όπως το κόψιμο των δέντρων ή το σπάσιμο των βράχων προϋποθέτουν και την κατανάλωση φρούτων, όπου κάθε φρούτο μπορεί να ανεβάσει την ενέργεια του παίκτη κατά μια μονάδα.
Έτσι, τα διάφορα φρούτα αποκτούν ακόμα μια χρησιμότητα, πέρα από έναν εύκολο τρόπο να κερδίσουμε bells. Συνεχίζουμε με τις ημερήσιες/εβδομαδιαίες δραστηριότητες, οι οποίες πρωτοεισήχθησαν στο Welcome Amiibo update του Animal Crossing: New Leaf, και που τώρα επιστρέφουν με τη μορφή των Nook Miles. Κάθε μέρα, μια σειρά από δραστηριότητες μπορούν να ανταμείψουν τον παίκτη με έναν αριθμό μιλίων, τα οποία μπορούμε να εξαργυρώσουμε και να αποκτήσουμε αντικείμενα πολύτιμα για το gameplay και την περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας μας στο παιχνίδι. Αν και δεν αποτελεί ένα από τα καθαρόαιμα «νέα» χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, εν τούτοις το αναφέρουμε καθώς αποτελεί ένα σπουδαίο χαρακτηριστικό, το οποίο δεν είχε εμφανιστεί στο τελευταίο παιχνίδι της σειράς για το Wii, και το οποίο προσφέρει μια ψευδαίσθηση συγκεκριμένων στόχων που προσδίδουν μια ελαφρά γραμμικότητα στο gameplay και αποδιώχνουν την ολοκληρωτική open-world προσέγγιση.
Προχωρώντας παρακάτω, να σημειώσουμε πως η διακόσμηση των εσωτερικών χώρων του σπιτιού μας γίνεται ακόμα πιο εύκολη, αρκεί να χρησιμοποιήσουμε ένα ειδικό μενού που επιτρέπει την τοποθέτηση και περιστροφή των αντικειμένων μας στην επιθυμητή γωνία, χωρίς να χρειαστεί εμείς να τα σπρώξουμε και να τα τοποθετήσουμε χειροκίνητα. Εξίσου σημαντικές είναι και οι προσθήκες που έχουν συντελεστεί στο QoL επίπεδο του τίτλου, με έναν κατά πολύ βελτιωμένο μηχανισμό ελέγχου (ο οποίος κάνει ορθότερη χρήση των πλήκτρων της κονσόλας), ένα κεντρικού μενού που εμφανίζεται μέσα από το πολύτιμο Nook Phone, το οποίο συγκεντρώνει βασικές gameplay λειτουργίες, με την πλέον σημαντικότερη να εστιάζει στην καλύτερη διαχείριση του inventory.
Αυτή η τελευταία βελτίωση αποτελεί χαράς ευαγγέλιο για τους θιασώτες της σειράς, καθώς σταδιακά οι διαθέσιμες θέσεις του inventory αυξάνονται σημαντικά και κατά πολύ περισσότερο σε σχέση με το New Leaf, ενώ μια θέση μπορεί να φιλοξενεί περισσότερα από ένα αντικείμενα των βασικότερων κατηγοριών ταυτόχρονα. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι μπορούμε να εστιάσουμε περισσότερο στο κομμάτι της εξερεύνησης των εξωτερικών χώρων και τη συλλογή αντικειμένων που θα διατεθούν στο ξεκλείδωμα νέων καταχωρήσεων στην εγκυκλοπαίδεια ψαριών και εντόμων, στη δωρεά αντικειμένων στο μουσείο, και στην πώλησή τους για να αποκτήσουμε τα πολυπόθητα bells.
Η λέξη παραμετροποίηση (customization) αποτελεί το Α και το Ω στα παιχνίδια της σειράς Animal Crossing, και το New Horizons δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση. Εκτός από την μέχρι τώρα συνηθισμένη επιλογή απλής παραμετροποίησης ρουχισμού, το παιχνίδι προσφέρει πιο εξελιγμένους μηχανισμούς παραμετροποίησης, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε, πρακτικά, οτιδήποτε έχουμε κατά νου. Μια απλή περατζάδα σε διαδικτυακά fora αλλά και στο YouTube μπορούν να δώσουν στον κάθε παίκτη μια ελάχιστη ιδέα των εργαλείων παραμετροποίησης που έχουμε στο New Horizons. Και φυσικά, δεν σταματάμε εδώ. Η παραμετροποίηση επεκτείνεται στα έπιπλα του σπιτιού μας, στην επιλογή του χρώματος, ακόμα και στο ίδιο το νησί, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να το αναδιαμορφώσουμε όπως εμείς επιθυμούμε. Αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι με τα χρώματα των εργαλείων μας, μπορούμε να τα επεξεργαστούμε και αυτά, δίνοντάς τους το χρώμα που επιθυμούμε. Σταδιακά, ο τρόπος απεικόνισης της καθημερινότητάς μας στο νησί αποκτά το σχήμα και το χρώμα που εμείς διαλέγουμε, κάτι που μας προσφέρει ένα παραπάνω κίνητρο επιστροφής μας σε καθημερινή βάση. Και φυσικά, ο όρος παραμετροποίηση προχωρά ένα ακόμα βήμα μπροστά, με την προσθήκη του μηχανισμού DIY (Do It Yourself).
«Φτιαξ’ το μόνος σου» λοιπόν. Για να είμαστε ειλικρινείς, κρίνοντας με βάση την εξελικτική πορεία της σειράς, θεωρούμε πως αυτό ήταν το επόμενο βήμα που έπρεπε να προστεθεί στη σειρά – και είναι πλέον γεγονός. Με μια απλή βάση κατασκευής, και κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων υλικών που μπορεί να μας προσφέρει το νησί, μπορούμε να κατασκευάσουμε μόνοι μας κάθε λογής αντικείμενα. Τα αντικείμενα προσφέρονται μέσω συνταγών (recipes), τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Nook Phone. Τις δε συνταγές τις αποκτούμε είτε ανταλλάσσοντας Nook Miles, είτε εντοπίζοντάς τις στον πραγματικό κόσμο, αν τα αγοράσουμε από το κατάστημα, αν συμμετέχουμε σε κάποιο in-game event του παιχνιδιού, ακόμα και αν ανακαλύψουμε ένα απλό αντικείμενο, πολλές φορές άχρηστο, το οποίο όμως θα δώσει στον χαρακτήρα μας την έμπνευση να δημιουργήσει κάτι νέο.
Κάθε μέρα μας προσφέρει νέες συνταγές, νέα αντικείμενα για να προσθέσουμε στη συλλογή μας και νέα αντικείμενα με τα οποία θα στολίσουμε το σπίτι μας, ή θα διακοσμήσουμε το νησί. Μην ξεχνάμε ότι τα αντικείμενα που κατασκευάζουμε μπορούμε, σε ορισμένες περιπτώσεις, να τα πουλήσουμε σε τιμές πολύ παραπάνω από την αξία τους, βοηθώντας μας να φτάσουμε πιο γρήγορα στην επίτευξη των οικονομικών στόχων που θέτουμε. Όσον αφορά στα υλικά, κι εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Το Animal Crossing: New Horizons προσφέρει νέα υλικά όπως ο πηλός ή διαφορετικά ήδη ξύλου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή νέων αντικειμένων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως έχουμε ήδη αναφέρει.
Στη βάση κατασκευής δίνεται επίσης η δυνατότητα να κατασκευάσουμε οι ίδιοι τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για την απόκτηση πρώτων υλών και για την πλοήγησή μας στο νησί, αντί να τα αγοράσουμε από το κατάστημα, δίνοντας την επιλογή χρήσης υλών ή χρημάτων για την απόκτησή τους. Τα υλικά ανανεώνονται σε καθημερινή βάση στο νησί μας, ενώ αν τυχόν εξαντλήσουμε όλους τους πόρους μας, μια επίσκεψη σε ένα άλλο νησί μπορεί να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση. Το γεγονός, δε, πως ακόμα και τα πιο απομονωμένα και έρημα νησιά έχουν και αυτά το δικό τους πάγκο δημιουργίας, μπορεί να συμβάλλει και αυτό στη δημιουργική τάση που μας προσφέρει το παιχνίδι.
Ο μηχανισμός αυτός όμως αποτελεί την ίδια στιγμή και αφορμή για τις πρώτες παραφωνίες στο σύνολο. Είναι αλήθεια πως το DIY απαιτεί επένδυση χρόνου για να μπορέσουμε να προσφέρουμε όλα όσα απαιτούνται, ώστε να φέρουμε το νησί μας στα δικά μας μέτρα και σταθμά. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση που μοιραζόμαστε το παιχνίδι με άλλους παίκτες με άλλα άτομα εντός του νοικοκυριού μας; Αν κρίνουμε από τη συγκυρία, είναι αναμενόμενο ότι περισσότεροι του ενός παίκτη θα αποφασίσουν να κάνουν μια απόδραση στον κόσμο του Animal Crossing: New Horizons. Δεν γνωρίζουμε όμως αν αυτό αποτέλεσε μια ατυχή παράλειψη ή μια εκούσια επιλογή της Nintendo και των developers, αλλά οι παίκτες που παίζουν στην ίδια κονσόλα μοιράζονται το ίδιο νησί….και μαζί με το νησί, μοιράζονται όλους τους πόρους που προσφέρει το παιχνίδι.
Σε περιπτώσεις παικτών που δεν έχουν πρόσβαση σε άλλα νησιά μέσω τοπικού ή διαδικτυακού multiplayer, ή σε εκείνους που δεν έχουν τον απαραίτητο αριθμό μιλίων για να αγοράσουν ένα κουπόνι Nook που θα τους επιτρέψει να ταξιδέψουν τυχαία σε έναν προορισμό, η εξεύρεση πόρων μπορεί πραγματικά να αποτελέσει μια πρόκληση, διόλου όμως ευχάριστη. Δεδομένου του χρονικού περιορισμού αναπλήρωσης, μια τέτοια αναμονή δεν έχει καθόλου νόημα και στερεί σημαντικούς πόντους από την εμπειρία, που θα έπρεπε να είναι ξένοιαστη, χωρίς τέτοιου είδους περιορισμούς. Το έτερο σκέλος των αρνητικών ευρημάτων του παιχνιδιού, που κατά ένα μυστήριο τρόπο σχετίζεται πάλι με τον DIY μηχανισμό, αφορά στη χρήση των ίδιων των εργαλείων.
Μέχρι τώρα, τα εργαλεία στα οποία αποκτούσαμε σταδιακά πρόσβαση αφορούσαν αποκλειστικά στο πόσο σωστά λειτουργούσαν. Για παράδειγμα, στο Animal Crossing: New Leaf μπορούσαμε να πιάσουμε μερικά μεγαλύτερα και σπανιότερα ψάρια κάνοντας χρήση ενός βελτιωμένου καλαμιού, καθώς το βασικό καλάμι αδυνατούσε να ανταποκριθεί όσο θα έπρεπε. Αυτή τη φορά, τα εργαλεία ταξινομούνται με βάση το επίπεδο της αντοχής τους. Έτσι, το ταξίδι μας στον ήρεμο κόσμο του Animal Crossing: New Horizons ξεκινά με μια σειρά από ευπαθή και ευαίσθητα εργαλεία, τα οποία καταστρέφονται μετά από μερικές χρήσεις. Καθώς το ταξίδι μας προχωράει, αποκτούμε πρόσβαση σε μια σειρά ενισχυμένων εργαλείων, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε πιο «ενισχυμένες ενέργειες», όπως το κόψιμο των δέντρων που αναφέραμε πιο πάνω. Ωστόσο, και αυτά κάποια στιγμή καταστρέφονται, αναγκάζοντάς μας να σταματήσουμε αιφνιδίως την όποια ενέργεια κάναμε μέχρι στιγμής και να σπεύσουμε άμεσα στο κοντινότερο πάγκο κατασκευής και να δημιουργήσουμε το εργαλείο από την αρχή.
Αν και με την τακτική αυτή δίνεται στους παίκτες ακόμα ένα κίνητρο να ασχοληθούν με τον εν λόγω μηχανισμό, εμείς εν τέλει καταλήγουμε να είμαστε σκεπτικοί ως προς τη χρήση του. Για εμάς, το Animal Crossing: New Horizons πρέπει να είναι ένα παιχνίδι που προωθεί και στηρίζει την ανεμελιά, την απλότητα και την αμεσότητα, λόγω του ότι απευθύνεται σε ένα εντελώς casual κοινό. Όχι ότι το να φτιάξει κανείς εργαλεία είναι κάτι που απαιτεί κάποια ιδιαίτερη δεξιοτεχνία – όμως το συνεχές μπρος-πίσω, ειδικά τη στιγμή που ο παίκτης έχει πιο σημαντικά πράγματα για να ασχοληθεί στο παιχνίδι, είναι κάτι που μας προβληματίζει. Ακόμα και όταν ο παίκτης καταφέρει να αποκτήσει τα θρυλικά Χρυσά Εργαλεία, το όνομα των οποίων μυρίζει…αφθαρτότητα…εν τέλει καταλήγει να παρακολουθεί ζωντανά το Όνειρο Θερινής Νυκτός, καθώς και αυτά αργά ή γρήγορα θα καταλήξουν όπως όλα τα προηγούμενα. Έτσι, όσο εύκολα ο νέος μηχανισμός μπορεί να εντυπωσιάζει και να τραβά τον παίκτη από το χέρι για να ασχοληθεί μαζί του, τόσο εύκολα μπορεί και να δυσαρεστήσει τον παίκτη και να μετατραπεί πολύ εύκολα σε κάτι εξαναγκαστικό και όχι ωφέλιμο.
Παρά αυτές τις gameplay αστοχίες, όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως με το Animal Crossing: New Horizons η σειρά έχει κάνει σημαντικά βήματα μπροστά. Σε ένα τόσο μη γραμμικό παιχνίδι, όπου τα πάντα γίνονται με το δικό τους ρυθμό, ο τρόπος με τον οποίο το παιχνίδι έχει εμπλουτιστεί με όλες τις αλλαγές φαντάζει στα μάτια μας σαν το βάζο με τη μαρμελάδα, που μας προκαλεί να το ανοίξουμε κρυφά και να βουτηχτούμε στη γλύκα του. Να θυμίσουμε για ακόμα μια φορά πως το Animal Crossing: New Horizons δεν είναι για όλους τους παίκτες εκεί έξω, ειδικά για αυτούς που αποζητούν συγκεκριμένους στόχους, στρατηγικές προσεγγίσεις, προγραμματισμό και δράση. Είναι ένα παιχνίδι που προσπαθεί να προσεγγίσει τον πραγματικό κόσμο, αλλά με μια απλότητα και έναν ρομαντισμό που δύσκολα συναντάμε σε αυτή την εποχή.
Όμως, καμιά φορά το καλό τυγχάνει να βρίσκεται και στα απλά πράγματα. Η αθωότητα των κατοίκων που αντικατοπτρίζεται στα χαμογελαστά πρόσωπά τους, οι ήχοι των εντόμων, το θρόισμα των φύλλων, ο παφλασμός του κύματος πλάι στην ακτή και μια πλειάδα άλλων ήχων της φύσης, σε συνδυασμό με την απαλή μουσική και το όμορφο εικαστικό του, είναι το καλύτερο αντίδοτο που θα μπορούσε να βρει κανείς σε μια τόσο δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Το μόνο που ζητάει από μας το παιχνίδι, είναι η αμέριστη προσοχή μας στις καθημερινές δουλειές του νησιού, ακόμα και αν χρειαστεί να επιστρέψουμε για τη νιοστή φορά στον πάγκο DIY και να φτιάξουμε ένα νέο καλάμι ψαρέματος.
Όταν τα πάντα γύρω μας βρίσκονται σε ένα γενικό lockdown, ακόμα και αυτά φαίνονται παιχνιδάκι. Για εμάς, το Animal Crossing: New Horizons αποτελεί την ανοιχτή πρόσκληση που περιμέναμε για να μπούμε σε έναν κόσμο όπου ο πόνος, οι ευθύνες και η πίκρα μειώνονται στο μέγιστο δυνατό, για να περάσουμε όμορφα. Αποτελεί, ωστόσο, και μια πρόκληση για να σβήσει τα κακώς κείμενα, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που η απλότητα θα έχει αγγίξει την τελειότητα.
Το Animal Crossing: New Horizons κυκλοφορεί από τις 20 Μαρτίου αποκλειστικά για το Switch.