Η σειρά Dirt συναντάει το Trackmania και περνάει στη νέα γενιά.
Το Dirt 5 είναι ο επόμενος μεγάλος racing τίτλος από την Codemasters και σηματοδοτεί θα λέγαμε τη δημιουργική απελευθέρωση της ομάδας πίσω από τη σειρά Dirt. Η εταιρία επίλεξε να θέσει σαφή όρια ανάμεσα στις δύο διαφορετικές σειρές Dirt, τα αριθμημένα και τα Dirt Rally, όπως περίπου συμβαίνει και στη σειρά Forza με τα Motorsport και Horizon. Αυτός ο ξεκάθαρος διαχωρισμός δίνει την απαραίτητη ελευθερία στην ομάδα να «παίξει» όσο θέλει με το Dirt 5, χωρίς να γίνει αποδέκτης σκληρής κριτικής από τους φίλους των πιο σοβαρών Dirt Rally.
Πριν λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για αρκετές ώρες το Dirt 5 μέσω μίας early access έκδοσης που λάβαμε, η οποία επικεντρωνόταν στο νέο Playground Mode. Πρόκειται για ένα νέο mode που παντρεύει τη σειρά Dirt με ακόμη πιο arcade δημιουργίες, όπως το Trackmania ή και το ίδιο το Dirt: Showdown. Ο παίκτης εισέρχεται σε Playgrounds δημιουργημένα από το ίδιο το studio ή από την κοινότητα του παιχνιδιού, και από την πρώτη στιγμή γίνεται ξεκάθαρο πως αυτή η πολύχρωμη τρέλα δεν χωρούσε σε «μεσοβέζικα» παιχνίδια όπως το Dirt 4.
Το Playground αποτελείται από τρία διαφορετικά modes, που διαφέρουν ως προς το τι ζητάνε από τον παίκτη. Στο γνωστό και «μοδάτο» Gymkhana ο παίκτης εισέρχεται σε μία αρένα και είναι ελεύθερος να μαζέψει πόντους με όποιον τρόπο επιθυμεί. Η οδήγηση στο όριο, οι περίεργες μανούβρες, οι πλαγιολισθήσεις, τα άλματα από ράμπες και πολλά ακόμη είναι στη διάθεσή μας και εμείς καλούμαστε να αυτοσχεδιάσουμε. Αντίθετα, στο Smash Attack σκοπός μας είναι να «σπάσουμε» όσα περισσότερα εμπόδια υπάρχουν μέσα στην αρένα, αποφεύγοντας τα time-penalty μπαλόνια.
Το τρίτο mode πλησιάζει ακόμη περισσότερα στην κεντρική ιδέα της σειράς Trackmania, και θέλει από εμάς να περάσουμε μέσα από όλα τα checkpoint στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Το Gate Crasher, όπως και ονομάζεται, ήταν το mode που ξεχωρίσαμε από τα υπόλοιπα, λόγω των ευφάνταστων διαδρομών, που μας έκαναν να ψάχνουμε σε κάθε run τα σημεία όπου μπορούμε να «κερδίσουμε» χρόνο.
Η Codemasters είχε αρκετές έτοιμες αρένες, οι οποίες ξεχώριζαν για την ποιότητά τους, ωστόσο όσο περνούσαν οι ημέρες η κοινότητα έφτιαχνε όλο και καλύτερες δημιουργίες. Τεράστιες ράμπες, δαχτυλίδια φωτιάς και άλματα σε πλατφόρμες με τεράστια υψομετρική διαφορά ζωντάνεψαν μνήμες από τις Hot Wheels πίστες που στήναμε μικροί στο σαλόνι. Όπως συνέβαινε και τότε, ήταν στα χέρια μας να συνδέσουμε τα κομμάτια και να φτιάξουμε μία διασκεδαστική και λειτουργική διαδρομή.
Ένας ικανοποιητικός αριθμός asset και εργαλείων είναι στη διάθεση του παίκτη για να φτιάξει -με αρκετά απλό και εύκολο τρόπο- την πίστα των ονείρων του. Φυσικά, δεν είναι όλοι γεννημένοι δημιουργοί, και όπως συμβαίνει στα παιχνίδια με περιεχόμενο δημιουργημένο από χρήστες, έχουμε τεράστιες ποιοτικές διαφορές ανάμεσα στις διαθέσιμες αρένες. Είμαστε όμως σίγουροι πως η τριβή της κοινότητας με τα εργαλεία και ο περισσότερος χρόνος για testing θα οδηγήσουν σε πληθώρα ποιοτικού περιεχομένου, το οποίο και ελπίζουμε να αναδυθεί μέσω του rating κάθε διαδρομής.
Η οδήγηση μέσα στις πολύχρωμες διαδρομές είναι σημαντικά απλοποιημένη ακόμη και σε σχέση με το Dirt 4, ωστόσο κάνει σωστά τη δουλειά της και δείχνει να ταιριάζει γάντι με το συγκεκριμένο mode αλλά και τον γενικότερο χαρακτήρα του τίτλου. Παρά τη «χαλάρωση» της μηχανής φυσικής, οι παίκτες μπορούν να εντοπίσουν τις διαφορές ανάμεσα σε οχήματα διαφορετικών κατηγοριών και να εκμεταλλευτούν το δυνατό στοιχείο κάθε οχήματος.
Η γενικότερη αισθητική του τίτλου, με το μωβ, το κίτρινο και άλλα έντονα χρώματα να κυριαρχούν, σίγουρα θα ξενίσει αρκετούς, όμως δείχνει να ταιριάζει αρκετά με το Playground mode και το νέο χαρακτήρα που προσπαθεί να πάρει η σειρά. Στα μάτια μας μοιάζει με μία προσπάθεια της Codemasters να κερδίσει το ενδιαφέρον νέων ηλικιακά παικτών, βάζοντάς τους σε ένα περιβάλλον που ταιριάζει -αισθητικά- με αυτό άλλων τίτλων που γνωρίζουν επιτυχία στο συγκεκριμένο target group. Το Playground mode είναι ακόμη μία απόδειξη για το παραπάνω, αφού ταιριάζει με νόρμες της εποχής, όπως για παράδειγμα το user generated content και το ότι είναι livestream-friendly.
Παράλληλα, το Dirt 5 έχει την ευκαιρία να γεμίσει ένα κενό που δημιουργήθηκε στην αγορά με την εξαφάνιση αρκετών arcade σειρών όπως για παράδειγμα το Motorstorm. Η αναφορά στον συγκεκριμένο τίτλο της -πλέον απορροφημένης από την Codemasters- Evolution, δεν είναι τυχαία, καθώς αρκετές γωνίες του Dirt 5 έχουν Motorstom πινελιές. Ίσως τελικά αν καθαρίσουμε τη «μωβ λάσπη» από τους λασπωτήρες μας, να βρούμε από κάτω ένα καθαρό, παραδοσιακό και διασκεδαστικό arcade racing παιχνίδι.
Με το Dirt 5 να είναι ένας από τους πρώτους racing τίτλους που θα γίνουν διαθέσιμοι στη νέα γενιά, η Codemasters έχει ήδη αρκετά φώτα πάνω της και ελπίζουμε να καταφέρει να τα εκμεταλλευτεί.
Το Dirt 5 αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 6 Νοεμβρίου για υπολογιστές, Xbox One και PlayStation 4, με δυνατότητα δωρεάν αναβάθμισης στην αντίστοιχη έκδοση Xbox Series X/S και PlayStation 5.Το preview βασίστηκε σε πρώιμη έκδοση του τίτλου για PC, που λάβαμε από τον διανομέα, την Enarxis Dynami Media.