Δεν πρέπει να έχει υπάρξει άλλη φορά στη ζωή του γράφοντος που να έπρεπε να ψάξει για λέξεις, για υλικό, προκειμένου να συντάξει μία αξιολόγηση. Δεν πρέπει να έχει υπάρξει άλλη φορά που να έχει ξεκινήσει πρόταση με … αρνητικό πρόσημο. Δύο, μάλιστα, φορές. Είναι πολλές οι περιπτώσεις, όμως, που έχει ειπωθεί (τόσο από τον ίδιο, όσο κι από άλλους) ότι μια αξιολόγηση αποτελεί το αποτύπωση της συνολικής εμπειρίας ενός συντάκτη με το παιχνίδι, σε ψηφιακή – και όχι έντυπη – πλέον μορφή. Ορίστε λοιπόν τι προκάλεσε η εμπειρία της ενασχόλησης με το Chivalry II της Torn Banner studios.
Το Chivalry II είναι άδειο. Τρομακτικά άδειο. Δε μιλάμε, απλά, για έλλειψη κάποιων modes ή για οτιδήποτε άλλο του είδους. Ξεκινάμε με το γεγονός ότι δεν υπάρχει single player περιεχόμενο. Μηδεν. Καθόλου. Τίποτα… Δεν υπάρχει επίσης ιστορία, σενάριο, οτιδήποτε το συναφές. Πάλι τίποτα. Υπάρχει μοναχά ένα tutorial.
Έχοντας ασχοληθεί με τόσους τίτλους τον τελευταίο καιρό, έχει συναντήσει κανείς ολοένα και πιο πλούσια, περίπλοκα κι εμπνευσμένα tutorial. Ετούτο εδώ κρατάει μόλις λίγα λεπτά – και το αστείο της υπόθεσης είναι ότι καλύπτει σχεδόν τα πάντα για το μοντέλο χειρισμού. Αν δεν καταλάβατε τι σημαίνει αυτό για το gameplay του παιχνιδιού, περιμένετε και θα το διαπιστώσετε σύντομα.
Τίποτα για σενάριο, τίποτα για single player και ένα ολιγόλεπτο tutorial μάς αφήνουν μονάχα να περιμένουμε κατιτίς από multi. Ψάχνοντας και ξαναψάχνοντας τα μενού, διαπιστώνουμε ότι κι εκεί υπάρχουν μονάχα 2 (ολογράφως: δύο) modes παιχνιδιού. Αυτό με τη μάχη μεταξύ 45 ατόμων και αυτό με τη μάχη μεταξύ 60 ατόμων. Αυτή είναι όλη κι όλη η ποικιλία του τίτλου και του περιεχομένου του. Όση ώρα σας πήρε να διαβάσετε αυτές τις αράδες, τόση θα σας πάρει να το διαπιστώσετε και μόνοι σας αν ασχοληθείτε με το παιχνίδι. Δεδομένων των συνθηκών, λοιπών, αυτά τα δύο modes θα πρέπει να προσφέρουν ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ εμπειρία, προκειμένου να σώσουν κάπως το αποτέλεσμα. Αμ, δε!
Αυτό επειδή το σύστημα χειρισμού που αναφέραμε προηγουμένως κάθε άλλο παρά βαθύ και προσεγμένο είναι. Λίγες βασικές κινήσεις και ελάχιστα πρωτόλεια combos αποτελούν το “τι έχετε να κάνετε” την ώρα της μάχης. Επιπλέον, είναι ένα σύστημα βαρύ και με χαρακτηριστική υστέρηση μεταξύ input και εκτέλεσης μιας κίνησης, με αποτέλεσμα να αφήνει μια αίσθηση… δυσκίνητη, δύσμορφη, δυσκοίλια… Βαρύ, άτσαλο, αργό και ανούσιο είναι το μοντέλο χειρισμού και με αυτό θα κληθείτε να διασκεδάσετε στα 2 (δύο) modes παιχνιδιού.
Πάμε παρακάτω… Ξεκινώντας λοιπόν, το παιχνίδι φορτώνει κάποιους χάρτες (που επαναλαμβάνονται συχνά) κι εσείς είστε πότε με τη μια ομάδα και πότε με την άλλην, καθώς αυτές είναι 2 (δύο). Εκεί οι 45 ή οι 60 παίκτες (δεν έχει και τόση σημασία, τελικά. Ούτε καν αυτό) ξαμολιούνται και προσπαθούν να εξοντώσουν ο ένας τον άλλο.
Με τις “χαριτωμένες” κινήσεις που σας δίδαξε το…tutorial, βαράτε, χάνετε, βαράτε, σκοτώνετε, βαράτε, σκοτώνετε, βαράτε, χάνετε και σταματάτε μόλις αντιληφθείτε πόσο επαναλαμβανόμενο και πόσο ανούσιο είναι τελικά όλο αυτό. Υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντικείμενο του περιβάλλοντος, αλλά αυτό αποτελεί gimmick και όχι κάτι το ουσιαστικό. Μπορείτε να αλλάξετε class, αλλά σας αφήνουμε να φανταστείτε πόση διαφορά θα κάνει το να βιώσετε τα παραπάνω, με μικρό ή μεγάλο σπαθί.
Ο τεχνικός τομέας είναι κάτι που δείχνει ότι έχει γίνει έστω και λίγη δουλειά στο Chivalry II. Όχι γιατί προσφέρει κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, ή κάτι το εντυπωσιακό, αλλά επειδή καταφέρνει – μέσω του ήχου κυρίως – να κάνει το πεδίο της μάχης να μοιάζει με αυτό που υποθέτουμε ότι ήταν ένα πραγματικό.
Μέσα σε όλα αυτά, κατορθώνει να εισάγει και μερικές ατάκες που έχουν έντονο το black humour, γεγονός που ίσως αρέσει σε αυτούς που προτιμούν το είδος. Φυσικά μπορεί να είναι αποκρουστικό για τους υπόλοιπους.
Συνοψίζοντας, το Chivalry 2 είναι ένα εξαιρετικά φτωχό παιχνίδι, με μηδενικό single, μηδενικό story, βαρύ και άτσαλο σύστημα χειρισμού, ελάχιστα multiplayer modes και απελπιστικά επαναλαμβανόμενο gameplay. Ο κορεσμός αυξάνεται γεωμετρικά και σύντομα θα ανακαλύψετε ότι η Torn Banner studios θα έπρεπε να είχε δουλέψει τον τίτλο αρκετά περισσότερο πριν τον βγάλει στην αγορά.
Αυτό που όμως θα έπρεπε να είχε κάνει σίγουρα, είναι να το είχε διαθέσει δωρεάν, (μιας που αποτελεί χαρακτηριστική barebones εμπειρία) και να χρεώνει επί μέρους κάποια πακέτα ή υπηρεσίες. Όπως είναι τώρα, το παιχνίδι επ ουδενί δε δικαιολογεί full price κοστολόγηση.
Το Chivalry II κυκλοφορεί από τις 8/6/21 για PS4, PS5, PC, Xbox One και Xbox Series. Το review βασίστηκε σε review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.