Το Lost in Random είναι από αυτά τα παιχνίδια indie ιδιοσυγκρασίας που δείχνουν ιδιαίτερα ελκυστικά στα trailers, κάτι που στην προκειμένη το καταφέρνει χάρη στο όμορφο εικαστικό που μπορεί να περιγραφεί με τη γνωστή φράση “σαν να είναι από το μυαλό του Tim Burton”. Σε οπτικό επίπεδο αυτός ο παραλληλισμός ταιριάζει βέβαια σε διάφορα παιχνίδια που το έχουν μεταφέρει απολύτως ικανοποιητικά, με το Little Nightmares 2 να αποτελεί ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα.
Με παρόμοιο τρόπο η παρούσα περίπτωση κατάφερε να εξάψει το ενδιαφέρον από την πρώτη της εμφάνιση στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Δυστυχώς, όμως, το Lost in Random δεν είναι σε θέση να προσφέρει gameplay και περιεχόμενο ικανά να συνοδεύσουν ικανοποιητικά τον καλαίσθητο οπτικό τομέα του.
Η ιστορία του Lost in Random μάς μεταφέρει στο Kingdom of Random (Βασίλειο της Τυχαιότητας), έναν μυθικό κόσμο όπου το θέμα της τύχης κυριεύει τις ζωές των κατοίκων. Η βασική πλοκή περιστρέφεται γύρω από τον νόμο μίας αρχετυπικά μοχθηρής βασίλισσας (όπως συναντάται σε διάφορα παραμύθια), η οποία έχει θεσπίσει τον κανόνα πως η ζωή όλων των παιδιών που φτάνουν τα 12 χρόνια θα καθορίζεται από τη ρίψη ενός ζαριού.
Κάπως έτσι η μεγαλύτερη αδελφή της πρωταγωνίστριας θα ρίξει εξάρι σε αυτό το κομβικό σημείο της ζωής της, οδηγώντας την βιαίως στο ανάκτορο της Βασίλισσας. Παίρνοντας τον έλεγχο της μικρότερης αδελφής, της Even, θα επιχειρήσουμε να βρούμε και να διασώσουμε την αδελφή της, ονόματι Odd (είδατε τι κάνανε με τα ονόματα;), με την περιπέτεια να μας οδηγεί ανάμεσα από έξι βασικές περιοχές (γιατί όλα πρέπει να καθορίζονται από τις έξι πλευρές ενός ζαριού).
Στο πλευρό μας θα έρθει ένα μυθικό ον, ένα ζωντανό ζάρι, το οποίο θα έχει αναπόσπαστο ρόλο στις μάχες. Το σενάριο συνάδει με τη γενικότερη ατμόσφαιρα ενός μίζερου και κακόφημου κόσμου αλλά με όρους σκοτεινού παραμυθιού, κάτι που σημαίνει ότι οι διάλογοι επιχειρούν να είναι χιουμοριστικοί και εκκεντρικοί (ως είθισται σε περιπτώσεις που παραπέμπουν στην Tim Burton αισθητική).
Η πορεία της Even θα την οδηγήσει σε διάφορες αλλόκοτες κοινότητες όπου θα συνομιλήσει με ποικίλους εκκεντρικούς χαρακτήρες. Οι ηθοποιοί σε γενικές γραμμές κάνουν καλή δουλειά στην απόδοση των διαλόγων, ωστόσο, υπάρχουν συχνά σημεία όπου οι συνομιλίες καταλήγουν να είναι φλύαρες. Συχνά οι συνομιλίες προσπαθούν υπέρ του δέοντος να είναι ιδιόρρυθμες, αδυνατώντας έτσι να είναι οργανικές και φτάνοντας πολλές φορές σε σημείο να κουράζουν.
Τουλάχιστον, η φαντασία στο σχεδιασμό των περιβαλλόντων αλλά και των χαρακτήρων οδηγεί σε ευχάριστες, σχεδόν τουριστικού ενδιαφέροντος, περιηγήσεις, κάτι που καταφέρνει να αντισταθμίσει εν μέρει το θέμα των διαλόγων αλλά και των διαφόρων παράπλευρων ζητουμένων που καταλήγουν να ανήκουν στην κατηγορία των απλοϊκών fetch quests. Τα διάφορα τμήματα περιήγησης (δεν υπάρχει ιδιαίτερο platforming, πέρα από τα εντελώς βασικά) συχνά πυκνά καταλήγουν σε αρένες όπου αξιοποιείται ένα ιδιαίτερο σύστημα μάχης. Αν και η μάχη εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, οι δυνατότητες για διάφορες επιθετικές και αμυντικές ενέργειες γίνονται διαθέσιμες μόνο όταν ενεργοποιήσουμε ανάλογες κάρτες.
Ο τρόπος για να τις ενεργοποιήσουμε γίνεται με τη χρήση της σφεντόνας της Even. Όλοι οι εχθροί εμφανίζουν κατά διαστήματα μπλε κρυστάλλους στο σώμα τους, τους οποίους γίνεται να χτυπήσουμε με τη σφεντόνα. Τα θραύσματα των κρυστάλλων τα συλλέγει το ζωντανό ζάρι, που πάντα βρίσκεται στο πλάι μας, ώστε όταν μαζέψει αρκετούς να μας εμφανίσει τυχαία μία κάρτα από την τράπουλά μας (η οποία μπορεί να έχει 15 κάρτες συνολικά που τις επιλέγουμε οποιαδήποτε στιγμή εκτός μάχης).
Όταν εμφανίσουμε μία η περισσότερες κάρτες δύναται να σταματήσουμε πλήρως τον χρόνο ρίχνοντας το ζάρι (η Even βέβαια συνεχίζει να κινείται ελεύθερα ανάμεσα από τους “παγωμένους” εχθρούς). Κάθε μία από τις κάρτες μας έχει διαφορετικές απαιτήσεις ενέργειας για να ενεργοποιηθεί, κάτι που καθορίζεται από τη ζαριά που θα φέρουμε.
Είναι σαφές ότι οι κάρτες που θέλουν υψηλότερη ζαριά είναι πιο ισχυρές οδηγώντας έτσι στην πιο σπάνια χρήση τους. Επιπλέον, το ζάρι μας αρχικά ξεκινάει με μόνο δύο πλευρές του ενεργές (που σημαίνει ότι μπορούμε να φέρουμε μόνο ένα ή δύο), αποκτώντας σταδιακά τις υπόλοιπες, ως μία μέθοδο προκαθορισμένου level up.
Οι κάρτες που σταδιακά αγοράζουμε ή εντοπίζουμε από διάφορα quests, δεν θα λέγαμε ότι έχουν ποικιλία και –το κυριότερο- δεν κρύβουν ιδιαίτερες εκπλήξεις. Οι συνήθεις ύποπτοι κάνουν την εμφάνισή τους, όπως κάρτες που ενεργοποιούν σπαθιά, τόξα και σφυριά, κάρτες που δίνουν status effects, όπως δηλητήριο, ορισμένες αμυντικές ικανότητες όπως νάρκες κ.λπ.
Υπάρχουν ορισμένες λίγο πιο ιδιόρρυθμες (όπως μία τεράστια παλάμη που κοπανάει τους εχθρούς), αλλά κατά βάση δείχνει σαν χαμένη ευκαιρία ότι οι δημιουργοί δεν έδειξαν το ίδιο επίπεδο φαντασίας στις ιδιότητες των καρτών με αυτό του σχεδιασμού του κόσμου. Η τυχαιότητα με την οποία εμφανίζονται οι κάρτες στη μάχη σαφέστατα θα είχε πολύ πιο ενδιαφέρον αν το οπλοστάσιο περιείχε πιο ευφάνταστα εργαλεία αλλά ως έχει είναι κάθε άλλο παρά συναρπαστικό να ελπίζουμε ότι η επόμενη κάρτα που θα μας τύχει θα μας εξοπλίσει απλά με ένα σπαθί ή τόξο.
Η κατάσταση δυσχεραίνεται από το ρυθμό των συγκρούσεων που, όπως περιγράψαμε, απαιτεί πρώτα να συλλέξουμε ενέργεια, μετά να πετύχουμε καλή ζαριά και τέλος να μας τύχει κάποια καλή κάρτα για την αντιμετώπιση των εχθρών. Αποτελεί μία διαδικασία που καταλήγει γρήγορα κουραστική, όσο κι αν η ιδέα του “τζόγου” πίσω από τις ζαριές και το στοιχείο της τυχαιότητας δημιουργεί μία αμυδρά αίσθηση ένοχης απόλαυσης όταν η τύχη είναι με το μέρος μας.
Τα boss fights τουλάχιστον είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα και με καλό επίπεδο πρόκλησης, ώστε να μην εκνευρίζουν, αλλά σαν συνολική εμπειρία θα λέγαμε ότι το σύστημα μάχης ήταν ένα στοίχημα που δεν πέτυχε, κάτι στο οποίο εν μέρει ευθύνεται (ξανατονίζουμε) η έλλειψη φαντασίας στο περιεχόμενο αυτών των καρτών.
Εν κατακλείδι, το Lost in Random αποδίδει ένα όμορφο και σκοτεινά ατμοσφαιρικό, παραμυθένιο περιβάλλον για να επισκεφτεί κάποιος, με περιεχόμενο εντούτοις που καταλήγει γρήγορα να είναι αρκετά ανέμπνευστο. Οι κύβοι ερρίφθησαν αλλά αντί για εξάρες μας ήρθε ασσόδυο.
Το Lost in Random κυκλοφορεί από τις 10/9/21 για PS5, PS4, PC, Switch, Xbox One και Xbox Series. Το review βασίστηκε στην έκδοσ΄ή του για το PS5 με review code που λάβαμε από την Bandai Namco Entertainment Greece.