Οι μεγάλες και ξαφνικές εξαγορές στη βιομηχανία του gaming, που ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2020 με την εξαγορά της Bethesda από τη Microsoft, συνεχίζονται δυναμικά. Αυτή τη φορά σειρά πήρε το Embracer Group, που εδώ και καιρό κάνει εξαγορές εταιρειών και studios, το οποίο ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην εξαγορά τριών στούντιο από τη Square Enix.
Ο λόγος για τις ομάδες ανάπτυξης Crystal Dynamics, Eidos Montreal και Square Enix Montreal. Πρόκειται για τρία μεγάλα στούντιο, με τεράστια ιστορία και πολύ μεγάλες επιτυχίες στο δυναμικό τους, όπως είναι -για παράδειγμα- οι σειρές Tomb Raider και Deus Ex. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως το Embracer Group δεν εξαγόρασε μόνο τα τρία στούντιο αλλά και τα πνευματικά δικαιώματα των σειρών που αυτά διαχειρίζονται, δηλαδή, τα Tomb Raider και Deus Ex ανήκουν πλέον στο Embracer Group και μάλιστα ανακοινώθηκε άμεσα ότι δρομολογήθηκαν διαδικασίες για την ανάπτυξη ενός νέου τίτλου στη σειρά Deus Ex. (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 02/05/2022 14:30. Η ανάπτυξη ενός νέου Deus Ex είναι λανθασμένη είδηση, όπως λανθασμένα το επικοινώνησε η αρχική πηγή.)
Οι ανακοινώσεις που έγιναν από τα στελέχη των Square Enix και Embracer Group έχουν ως εξής:
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που καλωσορίζουμε αυτά τα στούντιο στον Όμιλο Embracer», δήλωσε ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Embracer Group Lars Wingefors σε ένα δελτίο τύπου. «Αναγνωρίζουμε τη φανταστική πνευματική ιδιοκτησία, το δημιουργικό ταλέντο παγκόσμιας κλάσης και το ιστορικό αριστείας που έχουν επιδειχθεί ξανά και ξανά τις τελευταίες δεκαετίες. Ήταν μεγάλη μου χαρά να συναντήσω τις ηγετικές ομάδες και να συζητήσουμε μελλοντικά σχέδια για το πώς μπορούν να πραγματοποιήσουν τις φιλοδοξίες τους και να γίνουν μεγάλο μέρος της Embracer.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Square Enix Αμερικής και Ευρώπης, Phil Rogers, πρόσθεσε: «Το Embracer είναι το καλύτερα κρυμμένο μυστικό στο gaming: μια τεράστια, αποκεντρωμένη συλλογή επιχειρηματιών των οποίων είμαστε ενθουσιασμένοι που γίνουμε μέρος σήμερα. Ταιριάζει απόλυτα στις φιλοδοξίες μας: να φτιάξουμε παιχνίδια υψηλής ποιότητας, με σπουδαίους ανθρώπους, με βιώσιμο τρόπο και να αναπτύξουμε τα υπάρχοντα franchise μας στις καλύτερες εκδόσεις τους. Το Embracer μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε νέες συνεργασίες σε όλα τα μέσα για να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες των franchise μας και να ζήσουμε τα όνειρά μας να κάνουμε εξαιρετική ψυχαγωγία.»
“Το χαρτοφυλάκιο της πνευματικής ιδιοκτησίας αποτελείται από εμβληματικά franchise που εκτιμώνται τόσο από κριτικούς όσο και από παίκτες. Για παράδειγμα, δύο πρωτότυπα πνευματικά δικαιώματα, το Tomb Raider και το Deus Ex, έχουν πουλήσει μονάδες ΑΑΑ περίπου 88 εκατομμυρίων και περίπου 12 εκατομμυρίων, αντίστοιχα. Το Embracer βλέπει μια ευκαιρία να επενδύσει σε αυτά τα franchise, καθώς και στην πρόσθετη αποκτηθείσα πνευματική ιδιοκτησία όπως τα Legacy of Kain, Thief και άλλα πρωτότυπα franchise. Η εξαγορά περιλαμβάνει επίσης τις συνεχιζόμενες πωλήσεις και τη λειτουργία των περισσότερων από 50 παιχνιδιών back-catalogue των στούντιο.
Η Crystal Dynamics, που ιδρύθηκε το 1992, αποτελείται από σχεδόν 300 υπαλλήλους σε όλο το Σαν Ματέο της Καλιφόρνια. Bellevue, Ουάσιγκτον; και Ώστιν του Τέξας. Το στούντιο έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει παιχνίδια δράσης-περιπέτειας AAA εστιασμένα στην αφήγηση και διευθύνεται από τον 30 και πλέον χρόνια βετεράνο Scot Amos. Προηγούμενες κυκλοφορίες AAA από το στούντιο περιλαμβάνουν το Rise of the Tomb Raider και το Legacy of Kain Defiance. Η Crystal Dynamics εργάζεται ενεργά σε πολλά έργα AAA, συμπεριλαμβανομένου του επόμενου βασικού παιχνιδιού Tomb Raider που θα προσφέρει αφήγηση ιστορίας και εμπειρίες παιχνιδιού επόμενης γενιάς.
Η Eidos Montreal ιδρύθηκε το 2007 και αποτελείται από σχεδόν 500[1] υπαλλήλους σε όλο το Μόντρεαλ του Καναδά. Sherbrooke, Καναδάς; και τη Σαγκάη της Κίνας. Το στούντιο επικεντρώνεται στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών AAA που επικεντρώνονται σε μοναδικές ιστορίες και δυνατούς χαρακτήρες στα είδη δράσης-περιπέτειας και RPG. Το στούντιο διευθύνεται από τον David Anfossi, ο οποίος έχει 26 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο. Οι προηγούμενες εκδόσεις του AAA περιλαμβάνουν τους Thief 4, Deus Ex Human Revolution και Shadow of the Tomb Raider. Το στούντιο εργάζεται σε μια σειρά από έργα AAA, συμπεριλαμβανομένων τόσο νέων κυκλοφοριών από αγαπημένα franchise όσο και πρωτότυπης πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η Square Enix Montreal ιδρύθηκε το 2011 και αποτελείται από σχεδόν 150 υπαλλήλους σε όλο το Μόντρεαλ του Καναδά και στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο. Το στούντιο επικεντρώνεται στη δημιουργία παιχνιδιών για κινητά στα οποία οι παίκτες θα θέλουν να επιστρέψουν για τα επόμενα χρόνια. Στο τιμόνι του βρίσκεται ο Patrick Naud, ο οποίος έχει 24 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο. Το στούντιο είναι μοναδικά ταλαντούχο στη δημιουργία εμπειριών για φορητές συσκευές που βασίζονται στην παραδοσιακή πνευματική ιδιοκτησία του υπολογιστή και της κονσόλας, όπως το Hitman, το Tomb Raider και το Deus Ex. Το στούντιο θα συνεχίσει να αναπτύσσει και να λειτουργεί αξιομνημόνευτα παιχνίδια για κινητά βασισμένα στην πνευματική ιδιοκτησία AAA.
Μετά το κλείσιμο αυτής της συναλλαγής, οι ΗΠΑ θα είναι η #1 χώρα της Embracer σε αριθμό προγραμματιστών παιχνιδιών και ο Καναδάς θα είναι #2. Συνολικά, μετά το κλείσιμο που εκκρεμεί, το Embracer θα έχει περισσότερους από 14.000 υπαλλήλους, 10.000 δεσμευμένους προγραμματιστές παιχνιδιών και 124 εσωτερικά στούντιο. Η επερχόμενη σειρά περιεχομένου του Embracer περιλαμβάνει περισσότερα από 230 παιχνίδια με περισσότερα από 30 παιχνίδια AAA. Αυτή η εξαγορά θα φέρει πρόσθετη κλίμακα στο τρέχον τμήμα AAA της Embracer και το Embracer θα έχει έναν από τους μεγαλύτερους σωλήνες περιεχομένου παιχνιδιών για υπολογιστή και κονσόλα σε όλη τη βιομηχανία, σε όλα τα είδη. Καθώς ο αγωγός της Embracer ωριμάζει, αυτό θα αποτελέσει βασικό μοχλό για την οργανική ανάπτυξη των καθαρών πωλήσεων, των λειτουργικών EBIT και των ελεύθερων ταμειακών ροών.
Επί του παρόντος, οι πόροι ανάπτυξης της Embracer χρησιμοποιούνται πλήρως είτε από τρέχοντα έργα εσωτερικής ανάπτυξης είτε από έργα που χρηματοδοτούνται από εξωτερικούς εκδότες. Οι ομάδες της Embracer που είναι αφιερωμένες στις υπηρεσίες εργασίας προς ενοικίαση σε εξωτερικά στούντιο και εκδότες χρησιμοποιούνται επίσης πλήρως σε όλες τις περιοχές. Η έλλειψη διαθέσιμων πόρων στον κλάδο και η ζήτηση για αυτές τις υπηρεσίες υπερβαίνει τις διαθέσιμες ικανότητές μας. Μέσω αυτής της εξαγοράς, η Embracer θα αυξήσει τις αναπτυξιακές της δυνατότητες ειδικά εντός του τμήματος AAA, κάτι που θα παρέχει ευκαιρίες για επιτάχυνση της οργανικής ανάπτυξης.
Η Embracer πιστεύει ότι θα υπάρχει μια ολοένα και πιο έντονη ζήτηση για περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων παιχνιδιών AAA για έναν παίκτη, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με κορυφαίες πλατφόρμες και κατόχους αδειών και να διαμορφώσουμε βαθύτερες στρατηγικές σχέσεις με μια χούφτα κορυφαίων εταιρειών στον κλάδο. Επιπλέον, οι συνέργειες στο οικοσύστημα της Embracer ωφελούν τους ανθρώπους και τις εταιρείες μας. Η προσέγγισή μας είναι ότι η ποιότητα έρχεται πρώτη στην ανάπτυξη παιχνιδιών, γι’ αυτό πιστεύουμε το αποκεντρωμένο μοντέλο λειτουργίας μας που ενδυναμώνει τις ομάδες διαχείρισης ενώ διευκολύνει τις συνέργειες θέσεις Embracer για βιώσιμη μακροπρόθεσμη επιτυχία”.