Το WRC Generations είναι μία ενδιαφέρουσα αλλά συνάμα ιδιαίτερη πρόταση. Η έβδομη κατά σειρά κυκλοφορία της KT Racing παρουσιάζεται ως η πιο ολοκληρωμένη, άσχετα αν ο βασικός πυρήνας παραμένει αναλλοίωτος όλα αυτά τα χρόνια. Η ομάδα ανάπτυξης αποχαιρετάει τον επίσημο θεσμό με έναν τίτλο που πρακτικά δεν απογοητεύει σε κανένα από τους βασικούς τομείς του, αλλά από την άλλη δείχνει να αδυνατεί να ωριμάσει, κουβαλώντας στην πλάτη του όλα τα προβληματάκια της νιότης του.
Ναι, το WRC Generations μοιάζει σκανδαλιστικά με το WRC 10, που με τη σειρά του θύμιζε εντονότατα το WRC 9, αλλά από την άλλη πρόκειται για ένα ετήσιο update ενός θεσμού που, κακά τα ψέματα, δεν διανύει και τις καλύτερες ημέρες του. Το γεγονός πως αρκετοί εργοστασιακοί κατασκευαστές έχουν γυρίσει την πλάτη στο WRC, αφήνει πολλά ερωτηματικά για το μέλλον του γενικότερα, άσχετα αν η υβριδική εποχή έφερε έναν μικρό, αλλά όχι όπως όλα δείχνουν αρκετό, αέρα ανανέωσης.
Κάτω από ταυτό το πρίσμα, είναι δύσκολο να κατηγορήσει κάποιος την KT Racing για σημάδια επανάληψης, ειδικά όταν μιλάμε για έναν racing τίτλο -απλά, στη “νέα” αυτή πρόταση υπάρχουν εντονότατα σημάδια κόπωσης. Το Generations κάνει ακριβώς ό,τι και οι προκάτοχοι του, μόνο που πλέον λειτουργεί σαν μία συλλογή με ατελείωτο περιεχόμενο, ειδικά σε επίπεδο διαδρομών, παραδίδοντας πλέον τα σκήπτρα στις EA και Codemasters. Για τα σημερινά δεδομένα, το DiRT 2.0 θεωρείται από πολλούς η καλύτερη ψηφιακή rally εμπειρία, αν και πρακτικά το WRC Generations δεν επιθυμεί ή δεν μπορεί να κοντραριστεί μαζί του.
Η στασιμότητα του θεσμού αποτυπώνεται απροκάλυπτα και στον τίτλο, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Η βάση για κάτι καλό υπήρχε από την αρχή, άσχετα αν δεν έφτασε ποτέ στα επίπεδα που όλοι οι φίλοι των τεσσάρων τροχών επιθυμούσαν και ίσως για αυτό να μένει στο τέλος μία γλυκόπικρη γεύση. Το Generations αποδεικνύεται απίστευτα διασκεδαστικό και προκλητικό όταν αυτό απαιτείται, αλλά μάλλον δεν υπήρχαν οι ανάλογοι πόροι ώστε να πάει ένα, δύο ή ακόμα περισσότερα βήματα εμπρός.
Όπως το συνηθίζει η σειρά, το WRC Generations καλωσορίζει τους παίκτες με ένα πανέμορφο αλλά και πρακτικότατο μενού, με το user interface να μην απογοητεύει. Αναμενόμενα, το career mode είναι αυτό που θα γεμίσει ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο του καθενός, αν και πλέον όλα τα modes έχουν τη δική τους βαρύτητα. Σε επίπεδο single player έχουν προστεθεί ολοκαίνουργια Challenges, τα οποία συνυπάρχουν αρμονικά με τις επιλογές Season και QuickPlay. Φέτος είναι η πρώτη φορά όπου τα απαραίτητα experience points θα συγκεντρώνονται σε όλα τα modes, για να εξαργυρωθούν τελικά στην ενότητα της καριέρας, κάνοντας έτσι την αναρρίχηση προς την κορυφή λιγάκι ευκολότερη.
Μιας και αναφέρθηκε, το career mode επιστρέφει σχεδόν απαράλλακτο από το WRC 10, αν και πλέον ορισμένα εκνευριστικά events, που παλιότερα έβαζαν φρένο στην εξέλιξη, μπορούν να παραληφθούν. Για όσους δεν είχαν την τύχη να ασχοληθούν μαζί της στο παρελθόν, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη ενότητα -μαζί με την αντίστοιχη του F1 22– είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες που μπορεί να συναντήσει κανείς σε racing τίτλο. Εδώ πρωταγωνιστής δεν είναι η ταχύτητα -τουλάχιστον στην αρχή- αλλά το σωστό management και μάλιστα σε όλους τους τομείς.
Ο παίκτης καλείται να χτίσει την ομάδα του από το μηδέν, επιλέγοντας τα κατάλληλα άτομα για τις απαραίτητες θέσεις. Φυσικά, το τμήμα R&D είναι το πλέον νευραλγικό, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάει κανείς το αντίστοιχο του HR για παράδειγμα. Η επιλογή έμπειρων μηχανικών θα δώσει λύσεις σε τεχνικά θέματα, κάνοντας το αυτοκίνητο ολοένα και πιο γρήγορο αλλά και αξιόπιστο. Ένας σωστός manager θα προσεγγίσει οδηγούς από άλλες ομάδες ώστε να στελεχώσει το δικό του αγωνιστικό δίδυμο (συν τους συνοδηγούς), ενώ αυτός θα είναι που θα μεσολαβήσει ώστε ο παίκτης να συμμετέχει σε δοκιμασίες που θα προσελκύσουν τους χορηγούς.
Η εξέλιξη του career mode παρουσιάζεται στο γνωστό πλέον calendar και τελικά είναι στην κρίση του παίκτη αν θα ακολουθήσει όλα τα events κατά γράμμα ή θα επιλέξει να προσπεράσει ορισμένα από αυτά για καθαρά πρακτικούς λόγους. Για παράδειγμα, ένα όχημα κατά τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα δεν θα είναι σωστά ρυθμισμένο για χιόνι και οι έτσι μηχανικοί δεν θα έχουν την ανάλογη πείρα να το στήσουν σωστά. Αν παρόλα αυτά ο παίκτης το ρισκάρει, κατά πάσα πιθανότητα θα προκαλέσει κάποιο ατύχημα, με τις ζημιές να απορροφούν αρκετά από τα απαραίτητα XP ώστε να επιδιορθωθούν.
Εξάλλου δεν είναι τυχαίο πως ο ίδιος ο τίτλος προφυλάσσει τον παίκτη από τα χειρότερα, και έτσι αρχικά τον καλεί να λάβει μέρος σε τρία events με αυτοκίνητα διαφορετικής δυναμικότητας. Ανάλογα με την επίδοσή του, θα τον κατευθύνει προς την ιδανική προς αυτόν κατηγορία και έτσι δεν θα χαθεί καθόλου χρόνος. Και μιας και αναφέρθηκε η έννοια του χρόνου, είναι αναγκαίο να τονιστεί πως το career mode πρακτικά δεν έχει τέλος, γιατί ουσιαστικά χωρίζεται σε seasons. Οπότε, όταν ολοκληρώνεται η μία, ξεκινάει η επόμενη, με ακόμα υψηλότερους στόχους και φυσικά ολοένα και πιο απαιτητικά στην οδήγηση οχήματα.
Σε επίπεδο αριθμών, το WRC Generations είναι μία αρκετά χορταστική πρόταση. Σημείο αναφοράς οι χώρες που διεξάγονται οι αγώνες και που πλέον φτάνουν τις 21. Φυσικά, δεν τηρείται το επίσημο αγωνιστικό ημερολόγιο, ενώ οι περισσότερες διαδρομές έχουν μεταφερθεί από παλιότερες προτάσεις, αλλά ποτέ άλλοτε δεν υπήρξαν τόσες πολλές συγκεντρωμένες σε έναν τίτλο. Κάτι ανάλογο δεν μπορεί να ειπωθεί για τα διαθέσιμα οχήματα, αφού παρόλο που χωρίζονται σε έξι κατηγορίες, η αντίστοιχη Classic εμφανίζεται αρκετά φτωχή, με σημαντικότατες παραλήψεις από το πρόσφατο ή μακρινό παρελθόν του θεσμού.
Βέβαια, το WRC έχει περάσει και αυτό στην εποχή της υβριδικής κίνησης και έτσι οι αγώνες αποκτούν μία ακόμα νότα στρατηγικής. Όπως και στην πραγματικότητα, ο παίκτης καλείται πριν τον αγώνα να επιλέξει πώς θα αξιοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται και τα διαθέσιμα προγράμματα είναι τρία. Αυτό που διαφέρει είναι ο χρόνος που διαρκεί αυτή η έξτρα ώθηση των 100+ ίππων, και αν ο οδηγός επιθυμεί να μεταφέρεται απότομα ή με έναν ομαλότερο τρόπο. Όταν συμβαίνει αυτό, η οδήγηση των οχημάτων πραγματικά μεταμορφώνεται, κάνοντας τα να “καταπίνουν” τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική άνεση, όχι όμως εις βάρος του ρεαλισμού.
Είναι ξεκάθαρο από το πρώτο λεπτό πως το WRC Generations κλείνει το μάτι πονηρά προς simulation μονοπάτια, αλλά δεν το κάνει ποτέ εις βάρος της διασκέδασης ή της απολαυστικής οδήγησης στο όριο. Η ισορροπία που έχει επιτύχει η KT racing είναι αξιομνημόνευτη, ενώ και η δουλειά που έχει γίνει σε τεχνικό επίπεδο δεν απογοητεύει ποτέ. Τα οχήματα πατούν σωστά επάνω στον δρόμο, η συμπεριφορά των αναρτήσεων είναι άκρως ρεαλιστική, ενώ και η εναλλαγή από άσφαλτο σε χώμα μεταφέρεται πολύ πειστικά τόσο στην οθόνη όσο -και κυρίως- στα χέρια του παίκτη. Σε ανάλογα επίπεδα κυμαίνεται και ο χειρισμός, και είναι ίσως η πρώτη φορά για τα δεδομένα της σειράς που η επιλογή μίας τιμονιέρας δεν είναι μονόδρομος.
Οι σκανδάλες του DualSense -η δοκιμή βασίστηκε στην έκδοση του τίτλου για το PlayStation 5- λειτουργούν άψογα και ιδιαίτερα η αριστερή που καταπιάνεται με το φρένο, αποτυπώνοντας μοναδικά την αίσθηση πως κάποιος τροχός ετοιμάζεται να μπλοκάρει ή να χάσει την πρόσφυσή του στον δρόμο. Αναμενόμενα, η εμπειρία οδήγησης με τη χρήση μίας τιμονιέρας αναγάγει την όλη εμπειρία σε κάτι το μοναδικό, αλλά αξίζει να τονιστεί και πάλι πως, τουλάχιστον για φέτος, η χρήση της δεν είναι απαραίτητη ώστε να κινηθεί κάποιος στο όριο.
Δυστυχώς, ο τομέας που δημιουργεί τα περισσότερα παράπονα είναι αυτός των γραφικών αλλά και του ήχου. Σε ό,τι αφορά την απεικόνιση, διατίθενται δύο modes. Το πρώτο είναι το 2K/60 fps και το δεύτερο το 4Κ/30fps. Όμως η πηγή του προβλήματος δεν έχει να κάνει με την ανάλυση και τον ρυθμό ανανέωσης της εικόνας, αλλά με το γεγονός πως η γερασμένη μηχανή γραφικών δεν μπορεί να κρύψει την ηλικία της. Ίσως η έλλειψη πόρων, όπως αναφέρθηκαν προηγουμένως, ή ακόμα και η κούραση της ομάδας ανάπτυξης να έπαιξαν τον ρόλο τους, αλλά το WRC Generations είναι ξεκάθαρα μία πρόταση προηγούμενης γενιάς και μάλιστα από τις όχι και τόσο δυνατές.
Τα οχήματα έχουν μία “πλαστική”, σχεδόν ψεύτικη εικόνα, ενώ δεν δένουν σχεδόν ποτέ αρμονικά με το περιβάλλον. Αυτό, με τη σειρά του, είναι αρκετά άδειο, με ελάχιστη έως καθόλου κινητικότητα εκτός διαδρομής, ενώ και η αποτύπωση των δέντρων είναι απογοητευτική. Οπότε, είναι απορίας άξιο γιατί ο τίτλος σε 4K ανάλυση παραμένει κλειδωμένος στα 30 fps, από τη στιγμή που η κονσόλα δουλεύει… στο ρελαντί.
Μοναδική σανίδα σωτηρίας αποτελούν τα οπτικά εφέ και ιδιαίτερα αυτό της βροχής, καθώς και ο τρόπος που έχουν αποδοθεί οι χιονισμένες διαδρομές της Σουηδίας. Στον τομέα του ήχου, πέρα από την αδιάφορη χροιά της φωνής του συνοδηγού, ο τίτλος εφοδιάζεται με απίστευτα ψεύτικα εφέ συγκρούσεων, ενώ και οι ήχοι κινητήρων/ εξατμίσεων δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί.
Με το WRC Generations η σειρά κλείνει έναν αρκετά επιτυχημένο κύκλο, και από το νέο έτος θα δοκιμάσει την τύχη της σε νέα χέρια. Τα επτά χρόνια που η KT Racing βρισκόταν στο τιμόνι της ανάπτυξης σίγουρα δεν είδαμε ριζοσπαστικές αλλαγές ή σημαντικές βελτιώσεις. Ακόμα και έτσι όμως, η σειρά έζησε ορισμένες από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της, που πλέον προσφέρονται όλες συγκεντρωμένες σε ένα πακέτο.
Το WRC Generations κυκλοφορεί από τις 3/11/22 για PS5, PS4, Switch, PC, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PS5, με review code που λάβαμε από την AVE.