Η πορεία της Hello Games και του No Man’s Sky είναι από εκείνα τα ζητήματα που αξίζει να χρησιμοποιούνται με θετικό πρόσημο και πάντα για να παραδειγματίζουν. Λειτουργώντας εντελώς αντισυμβατικά και πέρα από κάθε προσδοκία, οι ιθύνοντες του στούντιο κατάφεραν να ξεπεράσουν τους σκοπέλους των αρχικών, αρνητικών χαρακτηρισμών, κριτικών και σχολιασμών, για να παραδώσουν ένα παιχνίδι ακριβώς όπως το είχαν ονειρευτεί και οραματιστεί.
Η εξελικτική πορεία που ακολούθησε το No Man’s Sky από την αρχική κυκλοφορία του το 2016 μέχρι και σήμερα είναι το απαύγασμα της δημιουργικής θέλησης και της άρνησης των δημιουργών να σταματήσουν να εργάζονται πάνω στο όραμά τους. Έτσι, μετά από 6 και πλέον χρόνια, η ομάδα της Hello Games έχει δύο σημαντικούς λόγους για να είναι υπερήφανη: το ότι έχει δώσει σε έναν μοναδικό τίτλο εξερεύνησης και επιβίωσης τη μορφή που του αξίζει, όπως και το ότι έχει καταφέρει να δημιουργήσει η ίδια ένα μοναδικό, «απίστευτο» port για το Nintendo Switch.
Για το No Man’s Sky έχουμε αναφερθεί πολλάκις στο παρελθόν από το βήμα που μας δίνεται. Δεν θα απαριθμήσουμε, λοιπόν, μία προς μία όλες τις αλλαγές. Θα σταθούμε μόνο στο γεγονός του ότι ένα indie στούντιο προσέφερε μια πιο αποτελεσματική (για την εξερεύνηση) προοπτική τρίτου προσώπου, εισήγαγε μηχανισμούς κατασκευής βάσεων και άλλων κτισμάτων, άνοιξε το δρόμο στην υποβρύχια εξερεύνηση τοποθεσιών, εισήγαγε μηχανισμούς δημιουργίας αποστολών όμοιους με εκείνους της δημιουργίας κόσμων, μάχες με εξωγήινες δυνάμεις… και όλα αυτά μέσα σε έναν κόσμο όπου τα πάντα δημιουργούνται από το μηδέν, προσφέροντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα εξερεύνησης, ισάξιο με την μοναδικότητα του δικού μας, αχανούς, άπειρου σύμπαντος.
Η έκδοση του Switch έχει δημιουργηθεί με γνώμονα όλες τις ενημερώσεις του τίτλου μέχρι και αυτή τη στιγμή, προσφέροντας μια εμπειρία που μπορεί να παραμετροποιηθεί όπως επιθυμούν οι παίκτες διαφορετικών ηλικιών και απαιτήσεων, κάνοντας τον τίτλο απολύτως προσβάσιμο σε παίκτες που ενδιαφέρονται για το genre. Και ενώ η λίστα εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακά μεγάλη, το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το γεγονός του ότι ένας τέτοιος τίτλος καταφέρνει και δουλεύει σχεδόν αψεγάδιαστα στην υβριδική κονσόλα της Nintendo.
Δεν θα κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας και θα αδιαφορήσουμε για προβλήματα τεχνικής φύσεως. Το No Man’s Sky σε ορισμένα σημεία φαίνεται ξεκάθαρα ότι πάσχει από το αδύναμο, πλέον, hardware της Nintendo. Χαμηλές αναλύσεις και η γνώριμη «θολούρα» που είναι πιο έντονη στο portable mode του Switch είναι από τα πιο έντονα προβλήματα που συναντούμε, σε συνδυασμό με μερικά αναπόφευκτα frame drops, ειδικά σε σημεία πλανητών που γεμίζουν την οθόνη με αντικείμενα, δέντρα, βράχους και διάφορες μορφές χλωρίδας και πανίδας.
Επιπλέον, όπως ήταν και σχεδόν αναμενόμενο, οι χρόνοι φόρτωσης είναι αρκετά μεγάλοι, κάτι που παρατηρείται ειδικά κατά την έναρξη του παιχνιδιού. Σε αυτή την έκδοση οφείλουμε επίσης να αναφέρουμε πως συγκεκριμένα modes του τίτλου, που υπάρχουν στις υπόλοιπες πλατφόρμες, εδώ απουσιάζουν, γεγονός που οφείλεται σε τεχνικές δυσκολίες αλλά και στη ίδια τη φορητότητα του Switch. Και ακόμα και αν τα settlements δεν είναι τμήμα του περιεχομένου που μας απασχόλησε ιδιαίτερα με την μη εισαγωγή του στην έκδοση του Switch, η απουσία του multiplayer τμήμα του είναι ηχηρή και ενοχλητική.
Ωστόσο, αν οι παίκτες μπορούν να παραβλέψουν αυτά τα ζητήματα, τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως θα απολαύσουν μια εξαιρετική gaming εμπειρία. Οι ρυθμοί ανανέωσης των καρέ είναι, στο πολύ μεγαλύτερο τμήμα του τίτλου, σταθερότατοι και η απόδοση του τίτλου στο Switch είναι αρκετά ικανοποιητική. Σε αυτό επίσης συνηγορεί και το art direction του τίτλου, το οποίο προσπαθεί και καταφέρνει αρκετά να συγκαλύψει τα όποια τεχνικά ζητήματα, προσφέροντας έτσι ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα.
Το παιχνίδι σε docked mode μπορεί να βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο απόδοσης σε σχέση με το portable mode, παρατηρήσαμε ωστόσο πως το παιχνίδι στο OLED μοντέλο μάς ικανοποίησε αρκετά όσον αφορά στον τονισμό των χρωμάτων του. Και φυσικά οφείλουμε να σημειώσουμε πως η έκδοση του Switch συνεχίζει να απολαμβάνει πρόσθετα updates και βελτιώσεις, σχεδόν δύο μήνες μετά την κυκλοφορία της, διατηρώντας την σε επίπεδα ισότιμα με αυτά των εκδόσεων για τις υπόλοιπες πλατφόρμες.
Κάπως έτσι, ένα τεράστιο και διαρκώς διαφοροποιούμενο σύμπαν αποκαλύπτεται σταδιακά, ξεδιπλώνοντας έναν κόσμο που καλεί τον παίκτη να τον εξερευνήσει, να τον ανακαλύψει…αλλά και να επιβιώσει από τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο άγνωστο.
Εν κατακλείδι, το No Man’s Sky έρχεται να συμπεριληφθεί στη λίστα με τα σπουδαιότερα ports που κοσμούν τη βιβλιοθήκη του Switch, ανάμεσα στα The Witcher 3 και DOOM. Πρόκειται για μια καθαρόαιμη single player περιπέτεια δίχως τέλος στο άπειρο σύμπαν, εμφανώς διαφοροποιημένη από τις εκδόσεις στις υπόλοιπες πλατφόρμες, αλλά χωρίς να χάνει τη βασική της ταυτότητα. Όλες οι βελτιώσεις που έχουν συνοδεύσει τον τίτλο από την αρχική κυκλοφορία του είναι παρούσες, προσφέροντας μια συνολική εμπειρία που μπορεί να τροποποιηθεί και να γίνει πλήρως προσβάσιμη από ένα μεγάλο τμήμα των παικτών.
Τα όποια τεχνικά ζητήματα του τίτλου δεν είναι αρκετά για να αποστερήσουν ένα όμορφο ταξίδι, την ανακάλυψη και εξερεύνηση ενός νέου σύμπαντος από όλους τους επίδοξους κοσμοναύτες, από την άνεση ενός καναπέ… ακόμα και ενός κρεβατιού.
Το No Man’s Sky κυκλοφορεί για το Nintendo Switch από τις 7/10/22. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη Bandai Namco Entertainment Greece.