Το Payday 2, ο δημοφιλής multiplayer τίτλος που βασίζεται σε ληστείες, δημιούργησε ένα πιστό community με το πλούσιο περιεχόμενο και τη συνεχή υποστήριξή του όσον αφορά την έκδοσή του για υπολογιστές. Η ανακοίνωση του Payday 3 από τη Starbreeze ήταν μια σημαντική στιγμή για την κοινότητα, που παραμένει ζωντανή ακόμη και μετά από αρκετά χρόνια. Ωστόσο, το πολυαναμενόμενο sequel είχε να αποδείξει αρκετά, ανάμεσα σε αυτά και τον λόγο της ύπαρξής του, και η κυκλοφορία του τελικά μας άφησε με… mixed feelings.
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετώπισαν οι παίκτες αμέσως μόλις ξεκίνησαν το Payday 3 στην κονσόλα ή τον υπολογιστή τους ήταν η always online φύση του. Οι παίκτες καλούνταν, πριν ακόμη δουν το βασικό μενού, να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό “Starbreeze”, κάτι που συνοδεύτηκε από μία πολύ δύσκολη πρώτη εβδομάδα, με πληθώρα προβλημάτων στους servers του τίτλου.
Η Starbreeze έχασε την ευκαιρία να συμπεριλάβει ένα offline mode με bot, το οποίο θα μπορούσε να είχε μειώσει την ένταση του προβλήματος, ειδικά την πρώτη εβδομάδα όταν οι παίκτες ανυπομονούσαν να δοκιμάσουν το νέο τίτλο που μόλις αγόρασαν. Παρόλο που αυτά τα προβλήματα έχουν πλέον επιλυθεί σε μεγάλο βαθμό, άφησαν μια πικρή γεύση και ίσως αποθάρρυναν ένα μεγάλο ποσοστό της κοινότητας από το να ασχοληθεί με τον τίτλο.
Συγκρίνοντας το Payday 3 με τον προκάτοχό του, είναι προφανές ότι το παιχνίδι προσφέρει σημαντικά λιγότερες σε αριθμό ληστείες. Συγκεκριμένα 8 στον αριθμό, τη στιγμή που το Payday 2 είχε εκκινήσει με 12 ληστείες και σήμερα, 11 χρόνια μετά, μετρά πάνω από 80 -βέβαια λίγες από αυτές έχουν το βάθος και την πολυπλοκότητα αυτών του Payday 3. Είναι απαραίτητο να σημειωθεί πως ο τίτλος μόλις κυκλοφόρησε και αυτή η έλλειψη περιεχομένου σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι λογική σε έναν βαθμό.
Οι βετεράνοι του Payday 2 είναι σίγουρο πως θα βαρεθούν σύντομα. Το θετικό είναι ότι οι ληστείες στο Payday 3 έχουν ικανοποιητική ποικιλία, από κλασικές ληστείες τραπεζών και γκαλερί, μέχρι μικρότερης κλίμακας, όπως ληστείες κοσμηματοπωλείων ή φορτηγών.
Ένα από τα κορυφαία στοιχεία του Payday 3 είναι η ελευθερία που παρέχει στους παίκτες στην εκτέλεση κάθε ληστείας. Όταν παίζετε με μια ομάδα που επικοινωνεί και συνεργάζεται, η stealth προσέγγιση αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική πρόκληση. Απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό, αργές κινήσεις, διακριτικότητα και αποφυγή άσκοπων μαχών με τα όργανα της τάξης. Η ποικιλία των μηχανισμών που πρέπει να εκμεταλλευτούν οι παίκτες για να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη και πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση αποτελεί απόδειξη του βάθους του τίτλου. Δυστυχώς, όταν παίζετε με τυχαίους συμπαίκτες ή bot, η stealth προσέγγιση είναι σχεδόν αδύνατη, καθώς το χάος ξεσπά αργά ή γρήγορα.
Όταν η κατάσταση αναπόφευκτα στραβώσει και τα όπλα αρχίσουν να… κελαηδούν, τα βασικά προβλήματα του Payday 3 αποκαλύπτονται. Η ΑΙ των αντιπάλων παρουσιάζεται μη λειτουργική, με τους εχθρούς απλά να κινούνται, να σταματούν και να πυροβολούν με έναν τρόπο που μοιάζει ξεπερασμένος το 2023, θυμίζοντας bot από παλαιότερα multiplayer παιχνίδια. Οι ίδιοι οι μηχανισμοί του shooting μοιάζουν επίσης άλλης γενιάς, ειδικά όταν χρησιμοποιείται χειριστήριο.
Το aim assist δεν λειτουργεί αξιόπιστα και προβλέψιμα, όπως θα έπρεπε, κάνοντας το shooting περισσότερο εκνευριστικό και λιγότερο απολαυστικό. Παρά τις προσπάθειές μας να το βελτιώσουμε μέσα από διαρκή «πάλη» με τις ρυθμίσεις για το deadzone των μοχλών και το sensitivity, το shooting του Payday 3 απέτυχε να προσφέρει μία ικανοποιητική και διασκεδαστική εμπειρία όπως θα άρμοζε σε έναν τίτλο του είδους. Αυτό, αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα του Payday 3, καθώς οι μάχες με όπλα είναι συχνό φαινόμενο στο μεγαλύτερο ποσοστό των ληστειών (ειδικά όταν δεν παίζει κανείς ως ομάδα) και σε συνδυασμό με την απαρχαιωμένη AI αφαιρούν βαθμούς από τη συνολική εμπειρία.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση μιας ληστείας, οι παίκτες λαμβάνουν το μερίδιό τους, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αγοράσουν όπλα, εξοπλισμό ή κοσμητικά αντικείμενα για τους χαρακτήρες τους. Η σειρά ήταν πάντα γνωστή για τις εκτενείς επιλογές παραμετροποίησης, και το Payday 3 συνεχίζει αυτή την παράδοση. Επιπροσθέτως, στο Payday 3 προστέθηκε και ένα skill tree, το οποίο κυρίως αποτελείται από παθητικά skill για τον χαρακτήρα μας.
Αν και τα γραφικά του Payday 3 δεν είναι άσχημα, σίγουρα δεν στέκονται στο επίπεδο της τεχνικής αρτιότητας άλλων σύγχρονων τίτλων, ειδικά στο είδος των shooters. Τα τελευταία χρόνια πολλά studio μας έχουν εκπλήξει με το τελικό αποτέλεσμα που παρέδωσαν, και η Starbreeze δεν κάνει το ίδιο με το Payday 3. Όμως παρότι τα γραφικά δεν εντυπωσιάζουν, δεν μειώνουν τη συνολική εμπειρία, αφού όλα τα στοιχεία μέσα σε κάθε level είναι πλήρως ευδιάκριτα.
Το Payday 3 δεν είναι το ιδανικό sequel που προσδοκούσαν οι λάτρεις του Payday 2. Φυσικά, η έλλειψη περιεχομένου του μπορεί να βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη την προϊστορία της Starbreeze στην υποστήριξη των τίτλων της. Ωστόσο, για τους νεοεισερχόμενους στη σειρά, η αρχική εμπειρία είναι απωθητική λόγω του υποδεέστερου shooting, της υποτονικής AI και της συνολικά ξεπερασμένης αίσθησης που αφήνει ο τίτλος.
Η ιδέα της ληστείας τραπεζών και μη με φίλους πάντα θα παραμένει δελεαστική, και ο τίτλος έχει το απαραίτητο βάθος για να κάνει αναγκαία την επικοινωνία και τη μεθοδικότητα στον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται αδύναμο. Το Payday 3 μπόρεσε να μας προσφέρει κάποιες στιγμές ενθουσιασμού με καλούς φίλους, αλλά αμαυρώνει αυτές και τον ίδιο του τον εαυτό με νευραλγικά προβλήματα, που το εμποδίζουν να ανεβάσει τη σειρά σε νέα ύψη και να προσελκύσει νέους… εγκληματίες.
Το Payday 3 κυκλοφορεί από τις 21/9/23 για PS5, PS4, PC, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5, με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.