Τα τελευταία χρόνια, η anime βιομηχανία, κατακλύζεται από τηλεοπτικές σειρές που βασίζονται στο κύριο χαρακτηριστικό του Isekai, τουτέστιν, έχουμε έναν εναλλακτικό κόσμο, όπου ο χαρακτήρας-πρωταγωνιστής, είναι παντοδύναμος, πανέξυπνος και έχοντας άλλα κλίσε χαρακτηριστικά του είδους, τα οποία τον καθιστούν πανίσχυρο σε αυτόν τον καινούργιο κόσμο. Η Jujutsu Kaisen είναι μια σειρά που δεν ανήκει στην παραπάνω κατηγόρια και για αυτό κέρδισε το ενδιαφέρον του κόσμου, πόσο μάλλον όταν την τηλεοπτική του μεταφορά σε anime την ανέλαβε το στούντιο MAPPA, που έχει υλοποιήσει αξιόλογες μεταφορές όπως τα Vinland Saga, Attack on Titan: The Final Season, Chainsaw Man και πολλά άλλα.
Οπότε, ήταν λογικό να αφήσει θετικό αντίκτυπο σε όσους ασχολούνται με την ”ιαπωνική σχολή” των manga και anime. Έτσι λοιπόν, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, η Bandai Namco, ως publisher, παρέχει την προώθηση ακόμη ενός 3D anime fighting τίτλου.
Το Jujutsu Kaisen: Cursed Clash αφηγείται την ιστορία της πρώτης τηλεοπτικής σεζόν του άνιμε, όπου στο παιχνίδι βέβαια η ιστορία αποτυπώνεται με προβολή εικόνων (που θυμίζει ύφος νουβέλας) και παρουσιάζει τα πολύ σημαντικά γεγονότα, πράγμα που με τη σειρά του οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα πως μόνο οι φίλοι της σειράς θα κατανοήσουν πλήρως τους χαρακτήρες του τίτλου. Στο ρόστερ του ο τίτλος προσφέρει 16 αγαπημένους χαρακτήρες της σειράς, ενώ το σύστημα μάχης ξεδιπλώνεται σε 3D αρένες. Σίγουρα στα θετικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού περιλαμβάνεται η απόδοση των μοντέλων των χαρακτήρων, όπως επίσης και ο σχεδιασμός της εκάστοτε αρένας.
Από την άλλη πλευρά, το σύστημα μάχης δεν είναι τόσο ευχάριστο, αφού ο χαρακτήρας – για κάποιο λόγο – έχει πολύ βάρος και μακροσκελές animation. Αυτό σημαίνει ότι για να αποφύγουμε κάποιο χτύπημα, καλούμαστε να πραγματοποιήσουμε την κίνησή μας δευτερόλεπτα νωρίτερα, ώστε να μετακινηθεί ο χαρακτήρας μας.
Τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί, αφού όταν βρισκόμασταν στη μάχη, πολλές φορές προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τον εχθρό, μόνο και μόνο για να βρεθούμε αποκλεισμένοι σε αόρατους τοίχους. Και εκεί διαπιστώσαμε το ακόμη πιο σοβαρό πρόβλημα, το οποίο είναι το κλείδωμα του χαρακτήρα ή, αλλιώς “stun lock”. Για κάποιον λόγο, όταν δίνουμε ή δεχόμαστε το πρώτο χτύπημα, ο χαρακτήρας παραμένει στάσιμος για αρκετό χρόνο. Αυτό αφενός έχει ως αποτέλεσμα να χάνουμε αρκετή από τη μπάρα υγεία μας και αφετέρου το παιχνίδι καταλήγει να γίνεται ένας απλός διαγωνισμός για το ποιος θα εκτελέσει το πρώτο χτύπημα.
Το προβληματικό σύστημα μάχης συνεχίζεται και σε άλλα επίπεδα, αφού εκτός από τις μάχες 1vs1, έχουμε και τις ομαδικές-tag battles 2vs2. Εκεί τον δεύτερο παίκτη της ομάδας μας ελέγχει η A.I., ωστόσο, διαπιστώσαμε πως δεν υπήρχε η απαραίτητη στήριξη. Για παράδειγμα, όταν εξαπολύαμε τον αντίπαλο μακριά, ο σύμμαχός μας, αντί να κάνει καταδίωξη για να τον χτυπήσει, διαπιστώσαμε πως απλά περιπλανιόταν στο περιβάλλον.
Από τα παραπάνω εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι και η ίδια μάχη είναι αδιάφορη, αφού τα combos είναι απλά και οι ειδικές κινήσεις έχουν χρήση μόνο μια φόρα σε κάθε μάχη -πράγμα ακατανόητο, αφού πιστεύουμε ότι από έναν τέτοιο τίτλο, οι φίλοι της τηλεοπτικής σειράς αυτά θα ήθελαν να δουν.
Τέλος, έχουμε το Online τμήμα, στο οποίο – για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο – δεν υφίσταται η λειτουργία του Cross Play. Έτσι, πολλές φορές περιμέναμε τρία με τέσσερα λεπτά για να συνδεθούμε με άλλον παίκτη, ενώ κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας δεν απουσίαζαν προβλήματα, όπως διακοπές στη σύνδεση.
Ολοκληρώνοντας, το Jujutsu Kaisen: Cursed Clash είναι ένα παιχνίδι που πιστεύουμε ότι, εν τέλει, απευθύνεται σε λίγους. Με ένα αδιάφορο σύστημα μάχης και μια αφήγηση της ιστορίας που θυμίζει νουβέλα, εκτιμούμε ότι δύσκολα θα καταφέρει να δημιουργήσει ενδιαφέρον σε ένα κοινό μεγαλύτερο από εκείνο που περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο τους φίλους της anime σειράς.
Το Jujutsu Kaisen: Cursed Clash κυκλοφορεί από τις 2/2/24 για PS5, PC, Switch, PS4, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5, με review code που λάβαμε από τη Bandai Namco Entertainment Greece.