Στο επίσημο κανάλι του Xbox στο YouTube η ηγετική ομάδα της πλατφόρμας έδωσε μία συνέντευξη για το επιχειρηματικό μέλλον του Xbox. Αυτή η συζήτηση ήρθε λίγο πιο νωρίς απ’ ό,τι υπολόγιζε η ομάδα του Xbox, μιας και ήταν προγραμματισμένη να γίνει στο τέλος του μήνα που διανύουμε. Οι φήμες των τελευταίων ημερών όμως έδειξαν ότι οι φίλοι του Xbox -αλλά και ολόκληρη η βιομηχανία- ήθελαν απαντήσεις στα ερωτήματά τους άμεσα.
Στη συνέντευξη παραβρέθηκε o CEO του τμήματος gaming της Microsoft Phil Spencer, η επικεφαλής του Xbox Sarah Bond, και τέλος ο επικεφαλής των Xbox Game Studios Matt Booty. Το όλο podcast κράτησε περίπου είκοσι λεπτά και οι πληροφορίες που πήραμε από αυτά μας έδωσαν μία “γεύση” από το μέλλον της gaming πλατφόρμας της Microsoft.
Η πρώτη ερώτηση είχε να κάνει με τις φήμες πως το Xbox θα κυκλοφορήσει κάποια από τα αποκλειστικά παιχνίδια του σε άλλες πλατφόρμες. Ο Spencer μιλάει πρώτος και μας αποκαλύπτει μια σημαντική απόφαση σχετικά με την αποκλειστικότητα των παιχνιδιών. Μας λέει για μία επιλεκτική κυκλοφορία τεσσάρων παιχνιδιών σε άλλες κονσόλες, διαβεβαιώνοντας τους ακροατές / θεατές ότι αυτή η κίνηση συμβαδίζει με την μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης του Xbox, διατηρώντας τις βασικές αρχές του αποκλειστικού καταλόγου παιχνιδιών στην πλατφόρμα. Δυστυχώς όμως, δεν αποκαλύφθηκαν τα ονόματα των αυτών τίτλων από τον ίδιο. Σε ερώτηση αν κάποιο από αυτά είναι το Starfield ή το αναμενόμενο Indiana Jones, ο Spencer απάντησε ανοιχτά ότι κανένας από αυτούς τους δύο τίτλους δεν είναι στη λίστα.
Εμβαθύνοντας στο θέμα όμως, μας λέει ότι αυτοί οι τίτλοι κυκλοφορούν τουλάχιστον εδώ και ένα χρόνο στο Xbox. Δύο από αυτούς είναι παιχνίδια-υπηρεσίες, και το τμήμα του Xbox πιστεύει ότι έχουν φτάσει σε ένα “ταβάνι” σε Xbox και PC, με την ιδέα πίσω από την κυκλοφορία τους σε άλλες πλατφόρμες να είναι οι ακόμα περισσότεροι παίκτες. Οι άλλοι δύο είναι μικροί τίτλοι που δεν θα βλάψουν επ’ ουδενί το Xbox με την κυκλοφορία τους σε άλλες πλατφόρμες.
Ο Spencer αναφέρει ότι η ομάδα του Xbox θέλει να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από τις κυκλοφορίες αυτές, και να τα προσαρμόσει ανάλογα στη μελλοντική πορεία του Xbox, μία πορεία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της πλατφόρμας φέρνοντας τα παιχνίδια της σε όσους περισσότερους παίκτες μπορεί. Η ομάδα του πιστεύει ότι μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια τα αποκλειστικά όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι της βιομηχανίας. Αυτό το στηρίζουν και στο ότι αυτή τη στιγμή οι πιο πετυχημένοι τίτλοι είναι αυτοί που κυκλοφορούν παντού.
Κλείνει την απάντησή του με το ότι αυτή η κίνηση δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω από αυτό που δείχνει. Λέει ότι αυτές οι κυκλοφορίες δεν είναι κάποιου είδους πρώτο κύμα, το οποίο θα ακολουθήσουν όλα τα αποκλειστικά παιχνίδια του Xbox.
Το λόγο πήρε ο Booty ο οποίος μίλησε και αυτός με κάποια ονόματα πετυχημένων multiplatform κυκλοφοριών, τονίζοντας όμως ότι η στρατηγική του Xbox πατάει σε τρεις μεγάλους πυλώνες: Πρώτον, όλα τα παιχνίδια τους θα κυκλοφορούν για Xbox πλατφόρμες. Δεύτερον, θα είναι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους στο Game Pass. Τρίτον, το Game Pass θα είναι αποκλειστική υπηρεσία μόνο στο Xbox. Δίπλα σε αυτά, ειπώθηκε ότι δύο βασικές λειτουργίες που θα κρατήσει και αναπτύξει περαιτέρω το τμήμα είναι αυτές του cross-play και cross-save.
Τον λόγο πήρε η Bond για να μας αποκαλύψει ότι ο πρώτος τίτλος της Activision/Blizzard που θα έρθει στο Game Pass θα είναι το Diablo IV, στις 28 Μαρτίου. Μαζί με αυτό μάθαμε ότι ο αριθμός συνδρομητών της υπηρεσίας αυτή τη στιγμή είναι 34 εκατομμύρια -ένας αριθμός όμως που περιέχει και αυτούς που είναι στο Core τμήμα της υπηρεσίας, αυτό που κάποτε ονομάζονταν Xbox Live Gold.
Η συζήτηση πέρασε και από τα μελλοντικά σχέδια του Xbox για το hardware του. Όλοι όσοι ήταν στο πάνελ μίλησαν για το ότι οι παίκτες της πλατφόρμας θα έχουν την καλύτερη δυνατή κάλυψη από αυτή στα δικά της μηχανήματα. Η Bond αποκάλυψε ότι μέσα στη “Holiday Season” του χρόνου που διανύουμε θα μάθουμε πολλά περισσότερα για το θέμα αυτό, ίσως με κάποια παρουσίαση κάποιας καινούργιας κονσόλας Xbox. Μάλιστα, η ίδια ανέφερε ότι η αλλαγή που θα γίνει από αυτή τη γενιά στην επόμενη θα είναι η μεγαλύτερη τεχνολογικά προς το καλύτερο που έχει γίνει ποτέ στις κονσόλες.
Κλείνοντας και σε ερώτηση για το τι “σημαίνει το Xbox σήμερα”, οι καλεσμένοι στο podcast εστίασαν και πάλι στα εξής, cross-play, cross-save, cross-progression, backwards compatibility, όλα τα παιχνίδια των Xbox Game Studios θα είναι day-one στο Game Pass, με σεβασμό στην επένδυση που έχει κάνει ο κάθε καταναλωτής στην πλατφόρμα του Xbox. Ο Booty μάλιστα μίλησε για δέκα μεγάλες καινούργιες παραγωγές που θα δούμε μέσα στον χρόνο από τα studios του Xbox, αναφέροντας ονόματα που ξέρουμε αλλά κρατώντας κρυφά τα υπόλοιπα για το showcase του Ιουνίου.
Συνολικά, αυτό το επεισόδιο του επίσημου podcast του Xbox μάς έδωσε μια περιεκτική επισκόπηση της εξελισσόμενης στρατηγικής του Xbox, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση παροχής των τίτλων σε όσο το δυνατόν περισσότερους παίκτες, τη διεύρυνση της πλατφόρμας και σε ανταγωνιστικές κονσόλες με κυκλοφορίες σε αυτές, και τη συνεχή ανάπτυξή του σε μία βιομηχανία videogames που σύμφωνα με τους ίδιους το “παίζω οπουδήποτε, το οτιδήποτε” είναι το μέλλον της.